12.9 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

«Sóc cinturó negre en sexe oral»: la polèmica declaració del ‘Prenda’ de ‘La Manada’

 

Els acusats de la violació múltiple a una jove que va tenir lloc l’any passat en els sanfermines, per fi, han comparegut davant l’Audiència de Navarra i han prestat declaració.

 

Tots, sense excepció, van assegurar mostrar-se molt sorpresos amb el succeït i no comprendre per què la víctima els havia denunciat. Enfront del jutge han rebatut la declaració de l’afectada i han argumentat que les relacions que van mantenir amb ella no solament van ser consentides, sinó que a més van ser promogudes i disfrutades per ella, qui, es va mantenir activa durant tot el coit.

 

En la sessió d’ahir, van declarar per ordre: José Angel Prenga, Manuel Escudero, àngel Boza, Antonio Manuel Guerrero i Alfonso Jesús Cabezuelo i cadascun ha hagut de fer front a les diverses preguntes de l’acusació.

 

En cert punt, coincidien que tots consideraven que el consentiment era «evident», ja que segons el seu relat ella va començar practicant sexe oral, la qual cosa tots van considerar que era més que suficient per a tenir relacions sexuals plenes sense la seua aprovació, que ja donaven per implícita.

 

Els acusats tanquen files sobre les seues declaracions 

En esta jornada de declaracions, van tenir lloc diversos comentaris polèmics, especialment per part del ‘Prenda’, el primer a declarar. Este deia sense embuts que, després de saludar-la i parlar amb ella sobre futbol van començar a parlar sobre sexe i la cosa va derivar en relacions sexuals.

 

«A més sóc cinturó negre en sexe oral», deia amb orgull. En la seua versió, el ‘Prenda’ sosté que va ser la mateixa denunciant qui va motivar la trobada després d’assegurar que «s’atrevia amb els cinc i que ho anava a demostrar».

 

«No em va estranyar la proposta de la xica de fer-ho amb els cinc pel context, a les 3 del matí de festa en Sant Fermín. No era l’hora de missa a les 12 del migdia», afegia el segon acusat, Manuel Escudero, després que l’acusació li rebatera que com era possible que els semblara «normal» una petició semblant.

 

Respecte a la seua experiència sobre el sexe en grup, l’acusat comentava: «Les meues relacions en grup han sigut habituals, les he practicat 15 o 20 vegades, encara que no record si esta va ser la primera vegada amb 5 homes»

 

Abandonament, robatori i gravacions en vídeo 

Ángel Boza, per la seua banda, va explicar que la van deixar sola en el portal perquè consideraven que ja havien «acabat». «Ja havíem acabat i estàvem de festa», han sigut les seues paraules.

 

Com informa ‘Navarra’, el guàrdia civil acusat, Antonio Manuel Guerrero, va relatar que li va robar el mòbil de la renyonera abans d’anar-se’n per «avarícia», si ben després que la Policia Foral els retinguera després del tancament es va desfer d’ell tirant-ho en la costa de Labrit.

 

«Ho vaig fer perquè ens podien acusar de robatori», va argumentar ell, tractant de desvincular les seues accions de l’acusació de violació. Guerrero li havia llevat la targeta SIM i la targeta de memòria, fent a l’aparell pràcticament inoperatiu, encara que la policia va trobar ambdues targetes en el lloc dels successos.

 

D’altra banda, els cinc sostenen que la víctima no anava borratxa, encara que els informes revelen que aquella nit taxava 0,91 grams d’alcohol per litre de sang, i van assegurar que ells no fumaven porros que, en realitat, va anar el pretext que va motivar que la víctima entrara en el portal, amb el que es deduïx que de ser certa l’acusació l’haurien enganyat.

 

Finalment, es coneix que Guerrero i Cabezuelo van gravar un vídeo que en total sumava 96 segons. En este es veia l’acte sexual. 40 d’estos segons pertanyien al vídeo de Cabezuelo, que va poder ser rescatat per la Policia Municipal de Pamplona després que l’acusat ho esborrara. Este, a fi de justificar-ho sentenciava: «Sol esborrar estos vídeos, és alguna cosa habitual, no va ser per res especial. Tinc núvia».

 

Últimes notícies

Detingut un pròfug finlandés amagat en una autocaravana en la costa d’Orihuela

Un home de 53 anys reclamat per Finlàndia ha sigut arrestat en la costa d'Orihuela quan s'amagava en una autocaravana. Està condemnat a 8 anys per difamació i assetjament i té una OEDE activa des de juny de 2025.

L’INE rebaixa l’IPC de gener al 2,3% i la Comunitat Valenciana marca un 2,5%, per damunt de la mitjana

L'INE ha retallat l'IPC de gener al 2,3% per la menor pressió de l'electricitat i els combustibles. La Comunitat Valenciana se situa en el 2,5%, per damunt de la mitjana.

L’afiliació estrangera cau al gener en la Comunitat Valenciana: 9.275 menys i 377.098 ocupats

L'afiliació de treballadors estrangers va baixar en 9.275 al gener en la Comunitat Valenciana, fins a 377.098. Malgrat l'ajust estacional, en l'últim any va sumar 43.850 (+13,16%).

La inflació de gener s’ha situat en el 2,5% en la Comunitat Valenciana, per damunt de la mitjana

La Comunitat Valenciana ha registrat al gener un 2,5%, per damunt del 2,3% nacional després de la revisió a la baixa de l'INE. La subjacent se situa en el 2,6% i els aliments van augmentar un 3%.

Aemet eleva a taronja l’avís per vent des del migdia i preveu ratxes de 120 km/h el dissabte

Aemet ha elevat a taronja els avisos per vent des del migdia d'este divendres a Alacant i València, i des de les 17 hores també a Castelló. El dissabte s'esperen pics de 120 km/h i onatge de 2 a 3 metres en el nord de Castelló.

El vent s’intensifica este dissabte en la Comunitat Valenciana i amainarà el diumenge

El cap de setmana deixarà ratxes fortes i molt fortes, amb probables huracanades a Castelló el dissabte. El diumenge el vent tendirà a remetre i pujaran les màximes.

Suspesa la Línia 1 entre Alberic i Castelló pel trencament d’una catenària

El trencament d'una catenària manté tallat des d'anit el servici entre Alberic i Castelló en la Línia 1. Metrovalencia oferix autobusos entre els dos punts.

Mor un treballador durant el muntatge de les llums d’una falla a Burjassot

Un operari ha mort mentres col·locava la il·luminació de la falla María Ros-Sant Tomàs a Burjassot. La comissió fallera va comunicar el succés i va expressar el seu condol.