15 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

«Sóc cinturó negre en sexe oral»: la polèmica declaració del ‘Prenda’ de ‘La Manada’

 

Els acusats de la violació múltiple a una jove que va tenir lloc l’any passat en els sanfermines, per fi, han comparegut davant l’Audiència de Navarra i han prestat declaració.

 

Tots, sense excepció, van assegurar mostrar-se molt sorpresos amb el succeït i no comprendre per què la víctima els havia denunciat. Enfront del jutge han rebatut la declaració de l’afectada i han argumentat que les relacions que van mantenir amb ella no solament van ser consentides, sinó que a més van ser promogudes i disfrutades per ella, qui, es va mantenir activa durant tot el coit.

 

En la sessió d’ahir, van declarar per ordre: José Angel Prenga, Manuel Escudero, àngel Boza, Antonio Manuel Guerrero i Alfonso Jesús Cabezuelo i cadascun ha hagut de fer front a les diverses preguntes de l’acusació.

 

En cert punt, coincidien que tots consideraven que el consentiment era «evident», ja que segons el seu relat ella va començar practicant sexe oral, la qual cosa tots van considerar que era més que suficient per a tenir relacions sexuals plenes sense la seua aprovació, que ja donaven per implícita.

 

Els acusats tanquen files sobre les seues declaracions 

En esta jornada de declaracions, van tenir lloc diversos comentaris polèmics, especialment per part del ‘Prenda’, el primer a declarar. Este deia sense embuts que, després de saludar-la i parlar amb ella sobre futbol van començar a parlar sobre sexe i la cosa va derivar en relacions sexuals.

 

«A més sóc cinturó negre en sexe oral», deia amb orgull. En la seua versió, el ‘Prenda’ sosté que va ser la mateixa denunciant qui va motivar la trobada després d’assegurar que «s’atrevia amb els cinc i que ho anava a demostrar».

 

«No em va estranyar la proposta de la xica de fer-ho amb els cinc pel context, a les 3 del matí de festa en Sant Fermín. No era l’hora de missa a les 12 del migdia», afegia el segon acusat, Manuel Escudero, després que l’acusació li rebatera que com era possible que els semblara «normal» una petició semblant.

 

Respecte a la seua experiència sobre el sexe en grup, l’acusat comentava: «Les meues relacions en grup han sigut habituals, les he practicat 15 o 20 vegades, encara que no record si esta va ser la primera vegada amb 5 homes»

 

Abandonament, robatori i gravacions en vídeo 

Ángel Boza, per la seua banda, va explicar que la van deixar sola en el portal perquè consideraven que ja havien «acabat». «Ja havíem acabat i estàvem de festa», han sigut les seues paraules.

 

Com informa ‘Navarra’, el guàrdia civil acusat, Antonio Manuel Guerrero, va relatar que li va robar el mòbil de la renyonera abans d’anar-se’n per «avarícia», si ben després que la Policia Foral els retinguera després del tancament es va desfer d’ell tirant-ho en la costa de Labrit.

 

«Ho vaig fer perquè ens podien acusar de robatori», va argumentar ell, tractant de desvincular les seues accions de l’acusació de violació. Guerrero li havia llevat la targeta SIM i la targeta de memòria, fent a l’aparell pràcticament inoperatiu, encara que la policia va trobar ambdues targetes en el lloc dels successos.

 

D’altra banda, els cinc sostenen que la víctima no anava borratxa, encara que els informes revelen que aquella nit taxava 0,91 grams d’alcohol per litre de sang, i van assegurar que ells no fumaven porros que, en realitat, va anar el pretext que va motivar que la víctima entrara en el portal, amb el que es deduïx que de ser certa l’acusació l’haurien enganyat.

 

Finalment, es coneix que Guerrero i Cabezuelo van gravar un vídeo que en total sumava 96 segons. En este es veia l’acte sexual. 40 d’estos segons pertanyien al vídeo de Cabezuelo, que va poder ser rescatat per la Policia Municipal de Pamplona després que l’acusat ho esborrara. Este, a fi de justificar-ho sentenciava: «Sol esborrar estos vídeos, és alguna cosa habitual, no va ser per res especial. Tinc núvia».

 

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.