«Sóc cinturó negre en sexe oral»: la polèmica declaració del ‘Prenda’ de ‘La Manada’

 

Els acusats de la violació múltiple a una jove que va tenir lloc l’any passat en els sanfermines, per fi, han comparegut davant l’Audiència de Navarra i han prestat declaració.

 

Tots, sense excepció, van assegurar mostrar-se molt sorpresos amb el succeït i no comprendre per què la víctima els havia denunciat. Enfront del jutge han rebatut la declaració de l’afectada i han argumentat que les relacions que van mantenir amb ella no solament van ser consentides, sinó que a més van ser promogudes i disfrutades per ella, qui, es va mantenir activa durant tot el coit.

 

En la sessió d’ahir, van declarar per ordre: José Angel Prenga, Manuel Escudero, àngel Boza, Antonio Manuel Guerrero i Alfonso Jesús Cabezuelo i cadascun ha hagut de fer front a les diverses preguntes de l’acusació.

 

En cert punt, coincidien que tots consideraven que el consentiment era «evident», ja que segons el seu relat ella va començar practicant sexe oral, la qual cosa tots van considerar que era més que suficient per a tenir relacions sexuals plenes sense la seua aprovació, que ja donaven per implícita.

 

Els acusats tanquen files sobre les seues declaracions 

En esta jornada de declaracions, van tenir lloc diversos comentaris polèmics, especialment per part del ‘Prenda’, el primer a declarar. Este deia sense embuts que, després de saludar-la i parlar amb ella sobre futbol van començar a parlar sobre sexe i la cosa va derivar en relacions sexuals.

 

«A més sóc cinturó negre en sexe oral», deia amb orgull. En la seua versió, el ‘Prenda’ sosté que va ser la mateixa denunciant qui va motivar la trobada després d’assegurar que «s’atrevia amb els cinc i que ho anava a demostrar».

 

«No em va estranyar la proposta de la xica de fer-ho amb els cinc pel context, a les 3 del matí de festa en Sant Fermín. No era l’hora de missa a les 12 del migdia», afegia el segon acusat, Manuel Escudero, després que l’acusació li rebatera que com era possible que els semblara «normal» una petició semblant.

 

Respecte a la seua experiència sobre el sexe en grup, l’acusat comentava: «Les meues relacions en grup han sigut habituals, les he practicat 15 o 20 vegades, encara que no record si esta va ser la primera vegada amb 5 homes»

 

Abandonament, robatori i gravacions en vídeo 

Ángel Boza, per la seua banda, va explicar que la van deixar sola en el portal perquè consideraven que ja havien «acabat». «Ja havíem acabat i estàvem de festa», han sigut les seues paraules.

 

Com informa ‘Navarra’, el guàrdia civil acusat, Antonio Manuel Guerrero, va relatar que li va robar el mòbil de la renyonera abans d’anar-se’n per «avarícia», si ben després que la Policia Foral els retinguera després del tancament es va desfer d’ell tirant-ho en la costa de Labrit.

 

«Ho vaig fer perquè ens podien acusar de robatori», va argumentar ell, tractant de desvincular les seues accions de l’acusació de violació. Guerrero li havia llevat la targeta SIM i la targeta de memòria, fent a l’aparell pràcticament inoperatiu, encara que la policia va trobar ambdues targetes en el lloc dels successos.

 

D’altra banda, els cinc sostenen que la víctima no anava borratxa, encara que els informes revelen que aquella nit taxava 0,91 grams d’alcohol per litre de sang, i van assegurar que ells no fumaven porros que, en realitat, va anar el pretext que va motivar que la víctima entrara en el portal, amb el que es deduïx que de ser certa l’acusació l’haurien enganyat.

 

Finalment, es coneix que Guerrero i Cabezuelo van gravar un vídeo que en total sumava 96 segons. En este es veia l’acte sexual. 40 d’estos segons pertanyien al vídeo de Cabezuelo, que va poder ser rescatat per la Policia Municipal de Pamplona després que l’acusat ho esborrara. Este, a fi de justificar-ho sentenciava: «Sol esborrar estos vídeos, és alguna cosa habitual, no va ser per res especial. Tinc núvia».

 

Últimes notícies

Nit sufocant a la costa valenciana amb mínimes per damunt dels 25 graus i molta basca

El litoral de la Comunitat Valenciana ha patit una nit tòrrida quasi generalitzada, amb mínimes superiors als 25 graus i una humitat pròxima al 90 % que ha multiplicat el bochorno.

El rector de la UV reclama finançament suficient per a garantir una universitat pública equitativa

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, defensa que la universitat pública necessita finançament suficient, planificació a llarg termini i més participació en les decisions polítiques per a garantir una societat més justa i equitativa.

Detingut a Montserrat per apunyalar greument son germà i atrinxerar-se a casa

La Guàrdia Civil ha detingut a Montserrat un home de 50 anys acusat d’intentar matar son germà a ganivetades i atrinxerar-se durant hores amb diverses armes blanques.

Dissabte amb calor extrema i tempestes fortes a la vesprada a l’interior de València

Les màximes tornen a ser molt altes a l’interior de València i sud d’Alacant este dissabte, amb tempestes fortes de vesprada i pols en suspensió. Diumenge s’esperen ruixats i tronades fortes o molt fortes a la província de València.

El FIB aguanta la calor i es rendix a l’indie amb The Kooks i Kaiser Chiefs

La segona jornada del FIB 2026 ha omplit Benicàssim d’indie britànic amb The Kooks i Kaiser Chiefs, i ha confirmat l’empenta de les bandes estatals malgrat la forta calor.

El Misteri d’Elx emociona Londres amb un concert especial pel 25é aniversari de la Unesco

El Misteri d’Elx ha oferit a Londres un concert amb 40 veus en la St. Etheldreda’s Roman Catholic Church per a celebrar el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i reforçar Elx com a destí turístic.

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.