15.6 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

«Sóc cinturó negre en sexe oral»: la polèmica declaració del ‘Prenda’ de ‘La Manada’

 

Els acusats de la violació múltiple a una jove que va tenir lloc l’any passat en els sanfermines, per fi, han comparegut davant l’Audiència de Navarra i han prestat declaració.

 

Tots, sense excepció, van assegurar mostrar-se molt sorpresos amb el succeït i no comprendre per què la víctima els havia denunciat. Enfront del jutge han rebatut la declaració de l’afectada i han argumentat que les relacions que van mantenir amb ella no solament van ser consentides, sinó que a més van ser promogudes i disfrutades per ella, qui, es va mantenir activa durant tot el coit.

 

En la sessió d’ahir, van declarar per ordre: José Angel Prenga, Manuel Escudero, àngel Boza, Antonio Manuel Guerrero i Alfonso Jesús Cabezuelo i cadascun ha hagut de fer front a les diverses preguntes de l’acusació.

 

En cert punt, coincidien que tots consideraven que el consentiment era «evident», ja que segons el seu relat ella va començar practicant sexe oral, la qual cosa tots van considerar que era més que suficient per a tenir relacions sexuals plenes sense la seua aprovació, que ja donaven per implícita.

 

Els acusats tanquen files sobre les seues declaracions 

En esta jornada de declaracions, van tenir lloc diversos comentaris polèmics, especialment per part del ‘Prenda’, el primer a declarar. Este deia sense embuts que, després de saludar-la i parlar amb ella sobre futbol van començar a parlar sobre sexe i la cosa va derivar en relacions sexuals.

 

«A més sóc cinturó negre en sexe oral», deia amb orgull. En la seua versió, el ‘Prenda’ sosté que va ser la mateixa denunciant qui va motivar la trobada després d’assegurar que «s’atrevia amb els cinc i que ho anava a demostrar».

 

«No em va estranyar la proposta de la xica de fer-ho amb els cinc pel context, a les 3 del matí de festa en Sant Fermín. No era l’hora de missa a les 12 del migdia», afegia el segon acusat, Manuel Escudero, després que l’acusació li rebatera que com era possible que els semblara «normal» una petició semblant.

 

Respecte a la seua experiència sobre el sexe en grup, l’acusat comentava: «Les meues relacions en grup han sigut habituals, les he practicat 15 o 20 vegades, encara que no record si esta va ser la primera vegada amb 5 homes»

 

Abandonament, robatori i gravacions en vídeo 

Ángel Boza, per la seua banda, va explicar que la van deixar sola en el portal perquè consideraven que ja havien «acabat». «Ja havíem acabat i estàvem de festa», han sigut les seues paraules.

 

Com informa ‘Navarra’, el guàrdia civil acusat, Antonio Manuel Guerrero, va relatar que li va robar el mòbil de la renyonera abans d’anar-se’n per «avarícia», si ben després que la Policia Foral els retinguera després del tancament es va desfer d’ell tirant-ho en la costa de Labrit.

 

«Ho vaig fer perquè ens podien acusar de robatori», va argumentar ell, tractant de desvincular les seues accions de l’acusació de violació. Guerrero li havia llevat la targeta SIM i la targeta de memòria, fent a l’aparell pràcticament inoperatiu, encara que la policia va trobar ambdues targetes en el lloc dels successos.

 

D’altra banda, els cinc sostenen que la víctima no anava borratxa, encara que els informes revelen que aquella nit taxava 0,91 grams d’alcohol per litre de sang, i van assegurar que ells no fumaven porros que, en realitat, va anar el pretext que va motivar que la víctima entrara en el portal, amb el que es deduïx que de ser certa l’acusació l’haurien enganyat.

 

Finalment, es coneix que Guerrero i Cabezuelo van gravar un vídeo que en total sumava 96 segons. En este es veia l’acte sexual. 40 d’estos segons pertanyien al vídeo de Cabezuelo, que va poder ser rescatat per la Policia Municipal de Pamplona després que l’acusat ho esborrara. Este, a fi de justificar-ho sentenciava: «Sol esborrar estos vídeos, és alguna cosa habitual, no va ser per res especial. Tinc núvia».

 

Últimes notícies

El València Basket tanca una marató de 8 partits en 16 dies: sis triomfs i la lesió de Reuvers

L'equip va completar huit partits en poc més de dos setmanes amb un balanç de 6-2, va tancar amb un 115-73 al Saragossa i va patir l'esquinç de Reuvers. Pedro Martínez va concedir descans abans de visitar al Fenerbahce.

Bernabé demana al PP donar suport al nou finançament autonòmic per a no defraudar al poble valencià

Bernabé ha demanat al PP i a Pérez Llorca que recolzen el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.670 milions més en 2027 per a la Comunitat. Ha defés que permetria duplicar personal essencial i accelerar vivenda i sanitat.

Bernabé sosté que l’acarament confirma que Pradas va atendre a Conca per a no confinar el 29-O

Bernabé ha assegurat que l'acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca ha deixat clar que es va obeir el 'Sale, de confinar res' i que el primer És-Alert no incloïa confinament. També ha acusat el PP de voler canviar el relat i ha defés el treball de la Guàrdia Civil després de l'incident a Catarroja.

El València Basket es juga davant el Venècia el salt al segon lloc en l’Eurolliga

L'equip rep al Umana Reyer Venècia en el Roig Arena amb l'opció de pujar al segon lloc del grup si gana i Basket Landes no suma davant Fenerbahce.

Experts valencians condicionen la reforma del finançament a la condonació de deute i a un fons transitori

La comissió d'experts veu que la proposta del Govern podria aportar un increment substancial de recursos si s'acompanya de condonació de deute i un fons transitori. El Consell i els grups fixen posició davant el CPFF mentres reclamen transparència i detalls.

Betis i Elx es juguen el passe a habitacions en La Cartoixa

Betis i Elx s'enfronten en octaus de la Copa del Rei a partit únic en La Cartoixa. La passada es decidix en una sola trobada, amb factor camp per al Betis i nombroses baixes.

Bernabé defén denunciar davant les acusacions a Julio Iglesias per assetjament sexual

La secretària d'Igualtat del PSOE ha ressaltat que el masclisme és estructural i ha cridat a denunciar qualsevol assetjament o agressió, arran de les acusacions contra el cantant.

Experts valencians vinculen la reforma del finançament a la condonació del deute

La comissió d'experts de Les Corts considera que la proposta del Govern pot augmentar de manera substancial els recursos per a la Comunitat Valenciana. Demana aplicar la reforma al costat de la condonació del deute i un fons d'anivellament en 2026 davant l'entrada del nou model en 2027.