26 C
València
Dissabte, 16 agost, 2025

Compromís Alacant reivindica la valencianitat de les Fogueres

La coalició Compromís ha fet una campanya de comunicació per a estes Fogueres de Sant Joan amb la qual defensa la seua valencianitat, la de la ciutat i la de les festes.

Amb frases com “és coca amb tonyina i no torta de atún o és la banyà i no la mojada” Compromís Alacant ha recordat que les Fogueres no s’entenen sense el valencià i que Alacant tampoc.

- Advertisement -Telegram València Diari

Compromís ha elaborat esta campanya per defensar el valencià i reclamar la identitat d’Alacant i de les Fogueres davant els últims pactes del govern municipal del PP amb Vox que de nou volen arraconar la llengua.

Respecte a esta qüestió, PP i Vox van consensuar de cara a l’aprovació del Pla Financer el pròxim 26 de juny un decàleg de compromisos de caràcter polític. L’octau punt, diu: «Aprovació de declaració institucional per a instar les Corts Valencianes a la modificació de la Llei d’Ús i Ensenyança del Valencià per a la qualificació d’Alacant com a ciutat castellà parlant».

Per a Compromís és una vergonya que Alacant torne a sortir en els mitjans de comunicació perquè els seus governants continuen disparant contra la llengua, la identitat i la cultura. És una vergonya que Barcala es plegue, com sempre, als ultres de Vox i que embruten les Fogueres.

Compromís ha animat als alacantins i les alacantines a gaudir de les Fogueres amb l’alegria i la crítica que caracteritzen estes festes i a la ciutat d’Alacant.

Últimes notícies

El Vila-real domina i venç 2-0 al Real Oviedo en la seua tornada a Primera Divisió

El Vila-real aconseguix un triomf sòlid enfront del Real Oviedo que tornava a Primera Divisió després de 24 anys. El partit es va definir amb gols de Etta Eyong i Gueye després de l'expulsió d'un jugador asturià.

Santi Cazorla rep una ovació històrica en el seu retorn a l’estadi de La Ceràmica com a rival

Santi Cazorla va ser homenatjat en l'estadi de La Ceràmica, lloc emblemàtic en la seua carrera, durant el partit entre Vila-real i Real Oviedo. Els aficionats li van brindar una prolongada ovació al retorn del migcampista com a rival després de cinc anys.

Javier Tebes Confirma que el Partit Vila-real-Barcelona es Jugarà a Miami al desembre

El president de LaLiga, Javier Tebes, assegura que la trobada entre Vila-real i Barcelona en la jornada 17 de LaLiga EA Sports es disputarà a Miami este desembre, mentres es completa l'aprovació d'UEFA i FIFA.

València Basket incorpora a l’escorta Isaac Nogués per dos temporades

València Basket anuncia el fitxatge de l'escorta català Isaac Nogués, jugador format en el Joventut de Badalona i amb experiència en la G-League de la NBA, per dos temporades.

Tornen a les seues llars els desallotjats per l’incendi de Teresa de Cofrentes i es retira l’UME

Les 15 persones desallotjades a Teresa de Cofrentes per un incendi tornen a les seues cases després de controlar-se el foc i es retira la Unitat Militar d'Emergències.

Home detingut a Alboraia per amenaces amb cúter a la seua parella en platja La Patacona

La Policia Local d'Alboraia arresta a un home que va amenaçar a la seua parella amb un cúter a la platja de La Patacona, acusat de violència de gènere.

Xàtiva aconseguix quasi 40 graus en una onada de calor rècord en la Comunitat Valenciana

Xàtiva lidera l'onada de calor en la Comunitat Valenciana amb 39,5 graus, mentres altres localitats també registren temperatures extremes.

València baix avís taronja per onada de calor amb màximes de fins a 42 graus este cap de setmana

L'Agència Estatal de Meteorologia activa avís taronja en el litoral i província de València per temperatures extremes que aconseguiran fins a 42 graus durant el cap de setmana.