El grup parlamentari Compromís ha presentat una Proposició No de Llei de tramitació urgent en Les Corts Valencianes per a condemnar el genocidi que l’exèrcit israelià està cometent contra la població palestina. A més, sol·licita la ruptura de tota relació amb l’estat d’Israel per part de la Generalitat i de tots els ajuntaments del País Valencià.
Esta iniciativa sorgix després d’un escrit d’organitzacions palestines de drets humans dirigit a les institucions de l’estat espanyol. Entre les seues demandes clau estan l’alto-el-foc immediat i permanent, l’alçament del bloqueig humanitari a Gaza, sancions contra Israel, un embargament integral d’armament i la suspensió de relacions econòmiques i diplomàtiques. També demanen garantir que el govern israelià rendisca comptes davant la Cort Internacional de Justícia.
Isaura Navarro destaca la gravetat de la situació
Isaura Navarro, portaveu adjunta de Compromís en Les Corts, ha subratllat la gravetat de la situació en Palestina, qualificant-la d’insostenible. Ha fet una crida urgent a les institucions valencianes a actuar amb fermesa per a defendre el dret internacional i els drets humans, més enllà de gestos simbòlics.
Crida a condemnar les atrocitats i promoure la pau
Navarro va insistir que Les Corts ha d’instar el Consell a condemnar estas atrocitats, col·laborar amb la UNRWA per a proporcionar ajuda humanitària i promoure la pau mitjançant accions concretes a la regió. També va sol·licitar que els ajuntaments valencians se sumen a esta condemna mitjançant mesures com excloure a empreses o institucions israelianes vinculades a l’ocupació en esdeveniments firals i aplicar clàusules en contractes públics que garantisquen el compliment del dret internacional humanitari.
Solidaritat i compromís amb la justícia
Compromís defén que el territori valencià ha de ser exemple de solidaritat i compromís amb la justícia, denunciant la destrucció sistemàtica de vivendes, desplaçaments forçats i la negació de drets bàsics a Gaza. Navarro va emfatitzar que és una obligació moral pressionar perquè Israel complisca l’ordenament jurídic internacional i cessament el genocidi.
Condena a l’antisemitisme i islamofòbia
A més, la Proposició No de Llei condemna qualsevol forma d’antisemitisme i islamofòbia, i reclama mecanismes efectius dins i fora de l’ONU per a perseguir crims de guerra i de lesa humanitat relacionats amb el conflicte.
Crida a mesures contundents per la pau a Orient Mitjà
Esta proposta reflectix el compromís de Compromís amb la protecció dels drets humans i la justícia internacional, fent un anomenat clar a les autoritats valencianes perquè prenguen mesures contundents en defensa del poble palestí i la pau a Orient Mitjà.