Compromís i PSPV demanen retirar els honors a Rita Barberá després de la condemna per la ‘caixa B’: ‘És una vergonya’

Reclamen a Catalá que “demane disculpes” i li recorden que s’ha proclamat “hereva” del llegat de la exprimera edil

VALÈNCIA, 31 (EUROPA PRESS)

Els grups municipals de Compromís i PSPV a l’Ajuntament de València exigixen la retirada d’honors a l’exalcaldesa ‘popular’ ja morta Rita Barberá després de la sentència de l’Audiència Provincial de València que acredita la ‘caixa B’ del PP en les eleccions municipals de 2007 i 2011 i per la qual ha sigut condemnat el llavors mà dreta de Barberá, l’exvicealcalde Alfonso Grau.

Des de Compromís reclamen la convocatòria d’un ple extraordinari al setembre en el qual presentaran tres mocions perquè el consistori retire el títol d’alcaldessa honoraria a Rita Barberá, el seu nom del Pont de les Flors; que l’actual alcaldessa, Maria José Catalá, “demane disculpes” per la corrupció del PP i, finalment, que s’acorde “recuperar fins a l’últim euro de tots els diners robats”, entorn de 600.000 euros, a les arques públiques.

Sobre este tema, la portaveu municipal de Compromís, Papi Robles, acompanyada de l’exalcalde de València Joan Ribó, han manifestat en una roda de premsa, en la seua seu del ‘cap i casal’, que aquesta sentència “demostra” que el PP que governava a València desviava diners públics de totes les valencianes i els valencians “per a pagar-se les seues campanyes electorals i enriquir-se”.

Així mateix, Papi Robles s’ha referit a frases literals de la sentència, que ha considerat que posen en evidència que “la corrupció era sistèmica en el govern de Rita Barberá, que el PP anava a les eleccions dopat i que va existir un enriquiment personal i del seu entorn”. “En resum, una màfia”, ha postil·lat.

En este sentit, ha acusat a l’alcaldessa María José Catalá de proclamar-se “hereva” de tot això: “Podem batejar a la senyora Catalá com la nova capo de la màfia del PP”.

Ha assenyalat que en el moment de dedicar el Pont de les Flors a Barberá, des de Compromís van advertir que “el prudent, el correcte, l’ètic, era esperar al fet que els tribunals esclariren les responsabilitats dels equips de govern de Barberá”. “I ara tenim ja la conclusió, és una immoralitat i una vergonya”, ha afegit.

FACTURA “ECONÒMICA” I “REPUTACIONAL”

Per la seua banda, Joan Ribó ha destacat el paper “contundent” i “ferm” de Compromís, tant en l’oposició com en el govern, en la lluita contra la corrupció, doncs va ser la coalició valencianista qui es va personar des d’un principi, amb Ribó com a portaveu, com a acusació popular en el cas Taula. “Esta sentència ens retrotrae als temps més foscos de l’era del PP a València i confirma el que sempre denunciem des de Compromís”, ha manifestat.

A més, ha criticat que la “factura” que va deixar la corrupció del PP valencià “no és només econòmica, també és reputacional per al propi partit i per a la ciutat de València” i ha insistit que al seu govern progressista li “va costar” huit anys “alçar de nou el bon nom de la ciutat i col·locar-ho on es mereix”.

Finalment, l’exalcalde ha advertit que “encara que s’haja fet justícia en els tribunals” ara “cal fer justícia política, sense obviar que això ha tingut conseqüències nefastes per a València”, per la qual cosa ha indicat que perquè no torne a succeir “cal vigilar sempre al poder, s’ha de preguntar i fiscalitzar i denunciar l’opacitat i el silenci”.

Últimes notícies

El rector de la Universitat de València demana un acord per a frenar la vaga docent abans de la EBAU

El rector de la Universitat de València confia que la Generalitat i els sindicats docents tanquen un acord per a desconvocar la vaga indefinida i garantir la normalitat en la EBAU.

Compromís qualifica de vergonyosa la proposta d’Educació per a frenar la vaga docent

Compromís rebutja la proposta de la Conselleria d'Educació per a desconvocar la vaga indefinida del professorat valencià i la considera insuficient, poc concreta i sense efectes immediats.

Alacant impulsa una fundació per a organitzar el centenari de les Fogueres en 2028

L'Ajuntament d'Alacant posarà en marxa una fundació adscrita a Festes per a coordinar els actes del centenari de les Fogueres de Sant Joan en 2028 i reforçar la seua protecció cultural.

Blasco Ibáñez renaix en format inclusiu: un guió inèdit es transforma en audiollibre bilingüe

Audiollibre bilingüe de Blasco Ibáñez amb guió recuperat; un projecte accessible amb música, il·lustracions i format digital EPUB.

Deu moments que expliquen la gesta històrica del València Basket en l’Eurolliga

El València Basket firma una remuntada inèdita davant el Panathinaikos per a ficar-se per primera vegada en una Final a Quatre de l'Eurolliga, en una sèrie carregada de tensió, gestos virals i un ambient elèctric.

Morant recolza la vaga educativa i urgix al Consell a atendre les demandes dels docents

Diana Morant recolza la vaga educativa en la Comunitat Valenciana i exigix al Consell que escolte les demandes de la comunitat docent, des de la reducció de ràtios fins a millores salarials.

Costa Blanca reforça la seua estratègia per a atraure al turista nord-americà

El Patronat de Turisme Costa Blanca participa en unes jornades a Mont-real per a consolidar la seua presència en el mercat nord-americà i millorar la connectivitat aèria amb la província.

Detingut a Alzira un home per dos robatoris violents a una embarassada i a una anciana

La Policia Nacional ha detingut a Alzira a un home de 34 anys acusat de dos robatoris amb violència contra una dona embarassada i una anciana, a més d'un robatori amb força en un vehicle.