Compromís i PSPV demanen retirar els honors a Rita Barberá després de la condemna per la ‘caixa B’: ‘És una vergonya’

Reclamen a Catalá que «demane disculpes» i li recorden que s’ha proclamat «hereva» del llegat de la exprimera edil

VALÈNCIA, 31 (EUROPA PRESS)

Els grups municipals de Compromís i PSPV a l’Ajuntament de València exigixen la retirada d’honors a l’exalcaldesa ‘popular’ ja morta Rita Barberá després de la sentència de l’Audiència Provincial de València que acredita la ‘caixa B’ del PP en les eleccions municipals de 2007 i 2011 i per la qual ha sigut condemnat el llavors mà dreta de Barberá, l’exvicealcalde Alfonso Grau.

Des de Compromís reclamen la convocatòria d’un ple extraordinari al setembre en el qual presentaran tres mocions perquè el consistori retire el títol d’alcaldessa honoraria a Rita Barberá, el seu nom del Pont de les Flors; que l’actual alcaldessa, Maria José Catalá, «demane disculpes» per la corrupció del PP i, finalment, que s’acorde «recuperar fins a l’últim euro de tots els diners robats», entorn de 600.000 euros, a les arques públiques.

Sobre este tema, la portaveu municipal de Compromís, Papi Robles, acompanyada de l’exalcalde de València Joan Ribó, han manifestat en una roda de premsa, en la seua seu del ‘cap i casal’, que aquesta sentència «demostra» que el PP que governava a València desviava diners públics de totes les valencianes i els valencians «per a pagar-se les seues campanyes electorals i enriquir-se».

Així mateix, Papi Robles s’ha referit a frases literals de la sentència, que ha considerat que posen en evidència que «la corrupció era sistèmica en el govern de Rita Barberá, que el PP anava a les eleccions dopat i que va existir un enriquiment personal i del seu entorn». «En resum, una màfia», ha postil·lat.

En este sentit, ha acusat a l’alcaldessa María José Catalá de proclamar-se «hereva» de tot això: «Podem batejar a la senyora Catalá com la nova capo de la màfia del PP».

Ha assenyalat que en el moment de dedicar el Pont de les Flors a Barberá, des de Compromís van advertir que «el prudent, el correcte, l’ètic, era esperar al fet que els tribunals esclariren les responsabilitats dels equips de govern de Barberá». «I ara tenim ja la conclusió, és una immoralitat i una vergonya», ha afegit.

FACTURA «ECONÒMICA» I «REPUTACIONAL»

Per la seua banda, Joan Ribó ha destacat el paper «contundent» i «ferm» de Compromís, tant en l’oposició com en el govern, en la lluita contra la corrupció, doncs va ser la coalició valencianista qui es va personar des d’un principi, amb Ribó com a portaveu, com a acusació popular en el cas Taula. «Esta sentència ens retrotrae als temps més foscos de l’era del PP a València i confirma el que sempre denunciem des de Compromís», ha manifestat.

A més, ha criticat que la «factura» que va deixar la corrupció del PP valencià «no és només econòmica, també és reputacional per al propi partit i per a la ciutat de València» i ha insistit que al seu govern progressista li «va costar» huit anys «alçar de nou el bon nom de la ciutat i col·locar-ho on es mereix».

Finalment, l’exalcalde ha advertit que «encara que s’haja fet justícia en els tribunals» ara «cal fer justícia política, sense obviar que això ha tingut conseqüències nefastes per a València», per la qual cosa ha indicat que perquè no torne a succeir «cal vigilar sempre al poder, s’ha de preguntar i fiscalitzar i denunciar l’opacitat i el silenci».

Últimes notícies

Com protegir els ulls davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Mirar directament l’eclipsi solar del 12 d’agost sense filtres homologats pot causar lesions irreversibles en la retina. Els òptics de la Comunitat Valenciana expliquen quines ulleres són segures i com utilitzar-les.

El viatge de més de 2.000 km d’un jaguar al Brasil qüestiona com es protegeix l’Amazònia

Un jaguar mascle monitorat amb GPS ha recorregut 2.122 km en 381 dies al Brasil, fet que porta científics bascos i alacantins a advertir que les actuals àrees protegides poden ser insuficients.

Un jaguar bate rècords al Brasil i obliga a repensar la protecció de grans felins

El jaguar Gaspar, monitoritzat per científics bascos, alacantins i brasilers, ha recorregut més de 2.100 quilòmetres en 381 dies a l’Amazònia, un desplaçament inusualment llarg que posa en dubte que les àrees protegides actuals siguen suficients per a grans carnívors.

Quatre morts i sis ferits greus en un xoc múltiple nocturn a Benicàssim

Quatre persones han mort i sis hòmens han resultat ferits greus en un accident múltiple esta matinada a la N-340, al terme de Benicàssim, en sentit Castellón de la Plana.

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.