Compromís i PSPV demanen retirar els honors a Rita Barberá després de la condemna per la ‘caixa B’: ‘És una vergonya’

Reclamen a Catalá que «demane disculpes» i li recorden que s’ha proclamat «hereva» del llegat de la exprimera edil

VALÈNCIA, 31 (EUROPA PRESS)

Els grups municipals de Compromís i PSPV a l’Ajuntament de València exigixen la retirada d’honors a l’exalcaldesa ‘popular’ ja morta Rita Barberá després de la sentència de l’Audiència Provincial de València que acredita la ‘caixa B’ del PP en les eleccions municipals de 2007 i 2011 i per la qual ha sigut condemnat el llavors mà dreta de Barberá, l’exvicealcalde Alfonso Grau.

Des de Compromís reclamen la convocatòria d’un ple extraordinari al setembre en el qual presentaran tres mocions perquè el consistori retire el títol d’alcaldessa honoraria a Rita Barberá, el seu nom del Pont de les Flors; que l’actual alcaldessa, Maria José Catalá, «demane disculpes» per la corrupció del PP i, finalment, que s’acorde «recuperar fins a l’últim euro de tots els diners robats», entorn de 600.000 euros, a les arques públiques.

Sobre este tema, la portaveu municipal de Compromís, Papi Robles, acompanyada de l’exalcalde de València Joan Ribó, han manifestat en una roda de premsa, en la seua seu del ‘cap i casal’, que aquesta sentència «demostra» que el PP que governava a València desviava diners públics de totes les valencianes i els valencians «per a pagar-se les seues campanyes electorals i enriquir-se».

Així mateix, Papi Robles s’ha referit a frases literals de la sentència, que ha considerat que posen en evidència que «la corrupció era sistèmica en el govern de Rita Barberá, que el PP anava a les eleccions dopat i que va existir un enriquiment personal i del seu entorn». «En resum, una màfia», ha postil·lat.

En este sentit, ha acusat a l’alcaldessa María José Catalá de proclamar-se «hereva» de tot això: «Podem batejar a la senyora Catalá com la nova capo de la màfia del PP».

Ha assenyalat que en el moment de dedicar el Pont de les Flors a Barberá, des de Compromís van advertir que «el prudent, el correcte, l’ètic, era esperar al fet que els tribunals esclariren les responsabilitats dels equips de govern de Barberá». «I ara tenim ja la conclusió, és una immoralitat i una vergonya», ha afegit.

FACTURA «ECONÒMICA» I «REPUTACIONAL»

Per la seua banda, Joan Ribó ha destacat el paper «contundent» i «ferm» de Compromís, tant en l’oposició com en el govern, en la lluita contra la corrupció, doncs va ser la coalició valencianista qui es va personar des d’un principi, amb Ribó com a portaveu, com a acusació popular en el cas Taula. «Esta sentència ens retrotrae als temps més foscos de l’era del PP a València i confirma el que sempre denunciem des de Compromís», ha manifestat.

A més, ha criticat que la «factura» que va deixar la corrupció del PP valencià «no és només econòmica, també és reputacional per al propi partit i per a la ciutat de València» i ha insistit que al seu govern progressista li «va costar» huit anys «alçar de nou el bon nom de la ciutat i col·locar-ho on es mereix».

Finalment, l’exalcalde ha advertit que «encara que s’haja fet justícia en els tribunals» ara «cal fer justícia política, sense obviar que això ha tingut conseqüències nefastes per a València», per la qual cosa ha indicat que perquè no torne a succeir «cal vigilar sempre al poder, s’ha de preguntar i fiscalitzar i denunciar l’opacitat i el silenci».

Últimes notícies

Compromís decidix esta setmana si ratifica a Mònica Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

L'executiva de Compromís per València debatrà l'escrit de Joan Ribó per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique a Mònica Oltra com a candidata a l'Alcaldia i accelere la preparació de la llista municipal.

Catalá defén que l’acampada docent és reivindicativa i competència de la Policia Nacional

L'alcaldessa de València, María José Catalá, sosté que l'acampada de docents en la plaça de la Verge és una manifestació estàtica lligada a la vaga indefinida i atribuïx la seua gestió a Delegació del Govern i a la Policia Nacional.

Un relat feminista de Pardo Bazán obri els exàmens de la PAU en la Comunitat Valenciana

Un fragment del conte El tresor d'Emilia Pardo Bazán protagonitza el primer examen de la PAU en la Comunitat Valenciana, centrat en comentari crític, llengua i enfocament feminista.

Rubén Burgos deixa la banqueta del València Basket femení però seguirà en el club

Rubén Burgos posa fi a nou anys com a entrenador del València Basket femení, amb un ascens i onze títols, i passarà a la direcció esportiva de l'equip.

Una clínica de Castelló, condemnada a pagar 92.000 euros per seqüeles després d’un baló intragàstric

Un jutjat civil de Castelló condemna a una clínica i al seu cirurgià a indemnitzar amb 92.088 euros a una pacient de 49 anys per les greus seqüeles derivades de la col·locació negligent d'un baló intragàstric.

Detingut en El Altet per intentar vendre una rèplica d’un Ferrari 360 Spider en internet

La Policia Nacional ha detingut en la pedania il·licitana del Altet a un home acusat d'un delicte contra la propietat industrial per intentar vendre en internet una rèplica d'un Ferrari 360 Spider construïda sobre el xassís d'un altre vehicle.

Camarero defén que l’arrelament serà un criteri clau per a accedir a una vivenda pública

La vicepresidenta Susana Camarero assegura que tres de cada quatre euros del seu pressupost per a 2026 es destinen a vivenda i ocupació i que l'arrelament s'incorporarà com a criteri per a accedir a vivenda pública, enmig del xoc polític amb Vox i l'oposició.

Cauen 20 membres d’un clan familiar per tràfic de drogues a Carlet

La Guàrdia Civil desarticula a Carlet un clan familiar dedicat al cultiu i venda de drogues, amb 20 detinguts, importants confiscacions i cinc ingressos a la presó provisional.