Compromís i PSPV demanen retirar els honors a Rita Barberá després de la condemna per la ‘caixa B’: ‘És una vergonya’

Reclamen a Catalá que «demane disculpes» i li recorden que s’ha proclamat «hereva» del llegat de la exprimera edil

VALÈNCIA, 31 (EUROPA PRESS)

Els grups municipals de Compromís i PSPV a l’Ajuntament de València exigixen la retirada d’honors a l’exalcaldesa ‘popular’ ja morta Rita Barberá després de la sentència de l’Audiència Provincial de València que acredita la ‘caixa B’ del PP en les eleccions municipals de 2007 i 2011 i per la qual ha sigut condemnat el llavors mà dreta de Barberá, l’exvicealcalde Alfonso Grau.

Des de Compromís reclamen la convocatòria d’un ple extraordinari al setembre en el qual presentaran tres mocions perquè el consistori retire el títol d’alcaldessa honoraria a Rita Barberá, el seu nom del Pont de les Flors; que l’actual alcaldessa, Maria José Catalá, «demane disculpes» per la corrupció del PP i, finalment, que s’acorde «recuperar fins a l’últim euro de tots els diners robats», entorn de 600.000 euros, a les arques públiques.

Sobre este tema, la portaveu municipal de Compromís, Papi Robles, acompanyada de l’exalcalde de València Joan Ribó, han manifestat en una roda de premsa, en la seua seu del ‘cap i casal’, que aquesta sentència «demostra» que el PP que governava a València desviava diners públics de totes les valencianes i els valencians «per a pagar-se les seues campanyes electorals i enriquir-se».

Així mateix, Papi Robles s’ha referit a frases literals de la sentència, que ha considerat que posen en evidència que «la corrupció era sistèmica en el govern de Rita Barberá, que el PP anava a les eleccions dopat i que va existir un enriquiment personal i del seu entorn». «En resum, una màfia», ha postil·lat.

En este sentit, ha acusat a l’alcaldessa María José Catalá de proclamar-se «hereva» de tot això: «Podem batejar a la senyora Catalá com la nova capo de la màfia del PP».

Ha assenyalat que en el moment de dedicar el Pont de les Flors a Barberá, des de Compromís van advertir que «el prudent, el correcte, l’ètic, era esperar al fet que els tribunals esclariren les responsabilitats dels equips de govern de Barberá». «I ara tenim ja la conclusió, és una immoralitat i una vergonya», ha afegit.

FACTURA «ECONÒMICA» I «REPUTACIONAL»

Per la seua banda, Joan Ribó ha destacat el paper «contundent» i «ferm» de Compromís, tant en l’oposició com en el govern, en la lluita contra la corrupció, doncs va ser la coalició valencianista qui es va personar des d’un principi, amb Ribó com a portaveu, com a acusació popular en el cas Taula. «Esta sentència ens retrotrae als temps més foscos de l’era del PP a València i confirma el que sempre denunciem des de Compromís», ha manifestat.

A més, ha criticat que la «factura» que va deixar la corrupció del PP valencià «no és només econòmica, també és reputacional per al propi partit i per a la ciutat de València» i ha insistit que al seu govern progressista li «va costar» huit anys «alçar de nou el bon nom de la ciutat i col·locar-ho on es mereix».

Finalment, l’exalcalde ha advertit que «encara que s’haja fet justícia en els tribunals» ara «cal fer justícia política, sense obviar que això ha tingut conseqüències nefastes per a València», per la qual cosa ha indicat que perquè no torne a succeir «cal vigilar sempre al poder, s’ha de preguntar i fiscalitzar i denunciar l’opacitat i el silenci».

Últimes notícies

Investigat per circular a 219 km/h a l’A7 a Castalla amb límit de 120

La Guàrdia Civil ha enxampat un conductor de 34 anys quan circulava a 219 km/h per l’A7 a Castalla, on el límit era de 120. Ara està investigat per un delicte contra la seguretat viària.

Mirotic reforça el Valencia Basket per a la pròxima temporada

Nikola Mirotic s’incorpora al Valencia Basket per a esta temporada com a ala-pivot de formació local, aportant talent i un nou cup per a l’equip taronja. El montenegrí nacionalitzat espanyol, amb una llarga trajectòria en l’NBA i Eurolliga, arriba després del seu pas pel Mónaco.

Nikola Mirotic jugarà en el Valencia Basket esta temporada

Nikola Mirotic i el Valencia Basket han tancat un acord perquè l’ala-pivot jugue esta temporada amb l’equip taronja, tal com han anunciat en un vídeo a les xarxes socials gravat a l’aeroport de Manises.

La inflació puja en totes les autonomies i la Comunitat Valenciana es manté entre les més baixes

La taxa anual de l’IPC ha pujat al mes d’agost en totes les comunitats autònomes fins a una mitjana del 4,3%, mentre que la Comunitat Valenciana s’ha situat en el 4,1%, entre els increments més moderats.

La inflació a l’agost puja al 4,1 % en la Comunitat Valenciana

L’IPC d’agost s’ha situat en el 4,1 % en la Comunitat Valenciana, dos dècimes per davall de la mitjana estatal del 4,3 %, impulsat per l’encariment dels carburants.

Deting a Paterna dos hores després d’atracar un hostal

La Policia Nacional ha detingut a Paterna un home acusat d’atracar un hostal, només dos hores després del robatori, gràcies a una telefonada prèvia al 091 que va permetre relacionar-lo amb una discussió familiar.

Dimarts assolellat i més calor a la Comunitat Valenciana

Dimarts estarà marcat per un cel poc nuvolós o ras i un augment de les temperatures, sobretot a València i al nord d’Alacant. Dimecres arribaran núvols i possibles ruixats amb tempesta a l’interior nord, especialment a Castelló.

Retards de fins a 50 minuts en Rodalia a València per una avaria ja reparada

Els trens de Rodalia que passen per l’Estació del Nord han patit este dimarts retards de fins a 50 minuts per una incidència tècnica registrada dilluns i reparada cap a les set del matí.