Compromís i PSPV demanen retirar els honors a Rita Barberá després de la condemna per la ‘caixa B’: ‘És una vergonya’

Reclamen a Catalá que «demane disculpes» i li recorden que s’ha proclamat «hereva» del llegat de la exprimera edil

VALÈNCIA, 31 (EUROPA PRESS)

Els grups municipals de Compromís i PSPV a l’Ajuntament de València exigixen la retirada d’honors a l’exalcaldesa ‘popular’ ja morta Rita Barberá després de la sentència de l’Audiència Provincial de València que acredita la ‘caixa B’ del PP en les eleccions municipals de 2007 i 2011 i per la qual ha sigut condemnat el llavors mà dreta de Barberá, l’exvicealcalde Alfonso Grau.

Des de Compromís reclamen la convocatòria d’un ple extraordinari al setembre en el qual presentaran tres mocions perquè el consistori retire el títol d’alcaldessa honoraria a Rita Barberá, el seu nom del Pont de les Flors; que l’actual alcaldessa, Maria José Catalá, «demane disculpes» per la corrupció del PP i, finalment, que s’acorde «recuperar fins a l’últim euro de tots els diners robats», entorn de 600.000 euros, a les arques públiques.

Sobre este tema, la portaveu municipal de Compromís, Papi Robles, acompanyada de l’exalcalde de València Joan Ribó, han manifestat en una roda de premsa, en la seua seu del ‘cap i casal’, que aquesta sentència «demostra» que el PP que governava a València desviava diners públics de totes les valencianes i els valencians «per a pagar-se les seues campanyes electorals i enriquir-se».

Així mateix, Papi Robles s’ha referit a frases literals de la sentència, que ha considerat que posen en evidència que «la corrupció era sistèmica en el govern de Rita Barberá, que el PP anava a les eleccions dopat i que va existir un enriquiment personal i del seu entorn». «En resum, una màfia», ha postil·lat.

En este sentit, ha acusat a l’alcaldessa María José Catalá de proclamar-se «hereva» de tot això: «Podem batejar a la senyora Catalá com la nova capo de la màfia del PP».

Ha assenyalat que en el moment de dedicar el Pont de les Flors a Barberá, des de Compromís van advertir que «el prudent, el correcte, l’ètic, era esperar al fet que els tribunals esclariren les responsabilitats dels equips de govern de Barberá». «I ara tenim ja la conclusió, és una immoralitat i una vergonya», ha afegit.

FACTURA «ECONÒMICA» I «REPUTACIONAL»

Per la seua banda, Joan Ribó ha destacat el paper «contundent» i «ferm» de Compromís, tant en l’oposició com en el govern, en la lluita contra la corrupció, doncs va ser la coalició valencianista qui es va personar des d’un principi, amb Ribó com a portaveu, com a acusació popular en el cas Taula. «Esta sentència ens retrotrae als temps més foscos de l’era del PP a València i confirma el que sempre denunciem des de Compromís», ha manifestat.

A més, ha criticat que la «factura» que va deixar la corrupció del PP valencià «no és només econòmica, també és reputacional per al propi partit i per a la ciutat de València» i ha insistit que al seu govern progressista li «va costar» huit anys «alçar de nou el bon nom de la ciutat i col·locar-ho on es mereix».

Finalment, l’exalcalde ha advertit que «encara que s’haja fet justícia en els tribunals» ara «cal fer justícia política, sense obviar que això ha tingut conseqüències nefastes per a València», per la qual cosa ha indicat que perquè no torne a succeir «cal vigilar sempre al poder, s’ha de preguntar i fiscalitzar i denunciar l’opacitat i el silenci».

Últimes notícies

Dos Nobel demanen copiar el model de la NASA per a acostar la ciència al gran públic

Gary Ruvkun i Benjamín List reclamen aprendre de la NASA per a comunicar millor la biologia molecular i la química, i advertixen sobre els riscos de la IA i les xarxes socials.

Detingut un jove per extorquir a usuaris de webs de contactes amb amenaces econòmiques

La Guàrdia Civil ha detingut a un jove de 24 anys acusat d'extorquir a usuaris de pàgines de contactes, als quals reclamava diners mitjançant amenaces i intimidacions.

Xàbia concedix la medalla de la ciutat a Gerson Andrés Rincón per la seua actuació heroica en un incendi

L'Ajuntament de Xàbia ha atorgat a títol pòstum la seua màxima distinció a Gerson Andrés Rincón Murillo, veí colombià que va morir en avisar porta a porta als seus veïns durant un incendi en el seu edifici al febrer de 2026.

Set detinguts per una xarxa que introduïa migrants en pasteres taxi entre Espanya i França

La Policia Nacional i la Guàrdia Civil han desarticulat una xarxa internacional que introduïa migrants en pasteres taxi per les costes d'Alacant, Múrcia i Almeria, amb set detinguts a Espanya i França.

Les famílies exigixen explicacions per l’agressió policial a una docent enfront d’Educació

Les federacions de famílies de l'escola pública condemnen l'agressió policial patida per una professora durant una protesta enfront de la Conselleria d'Educació i reclamen una negociació ràpida per a tancar el curs amb garanties.

Quarta setmana de vaga del professorat valencià amb la negociació trencada i el front sindical dividit

La vaga indefinida del professorat valencià de la pública no universitària aconseguix la seua quarta setmana amb la taula de negociació trencada, dos blocs sindicals enfrontats i una creixent tensió per les càrregues policials.

Lleuger descens de les temperatures i possibles ruixats esta vesprada a l’interior de Castellon

La Comunitat Valenciana vivira una jornada de cels poc nuvolosos, lleuger descens de les maximas en Castellon i possibilitat de ruixats amb tempesta esta vesprada a l'interior nord.

Sis sindicalistes es tanquen en Educació després d’una nova ruptura de la negociació de la vaga docent

Sis sindicalistes de STEPV, UGT i CCOO es tanquen en la Conselleria d'Educació després de trencar-se de nou la negociació per a posar fi a la vaga indefinida del professorat públic no universitari valencià.