Compromís reclama els vídeos del Cecopi del dia de la dana amb el so íntegre

Compromís sol·licitarà els vídeos de la reunió del Cecopi celebrada la vesprada del 29 d’octubre, dia de la dana, amb l’àudio íntegre. L’objectiu és aclarir quines decisions es van prendre en eixe òrgan de coordinació d’emergències durant unes hores crítiques en les quals van morir 229 persones a la província de València.

La formació recorda que ja va demanar a través de Les Corts a À Punt la gravació de la reunió i que la cadena va remetre un vídeo sense so. Després d’emetre’s per rTVE una versió amb àudio —que la jutgessa ha demanat incorporar a la causa—, Compromís reclama ara que s’envie el material complet, sense corts. Per al grup, disposar de l’àudio és clau per a reconstruir les intervencions, identificar qui va proposar quines mesures i en quin moment, i comprovar si els protocols es van valorar i van aplicar a temps.

L’àudio i l’És-Alert, en el focus

A més, Compromís demanarà les imatges registrades per una productora per a l’Agència Valenciana de Resposta a les Emergències. El síndic Joan Baldoví insta el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama, a facilitar eixe material d’ofici per respecte a les víctimes, sense esperar requeriments formals, en considerar que qualsevol informació que ajude a entendre l’ocorregut ha de posar-se a la disposició de la investigació.

Segons Baldoví, el rellevant del vídeo del Cecopi és el que es debatia a la sala i com es va actuar. Al seu juí, el contingut demostraria que la exconsellera d’Interior Salomé Pradas coneixia la ferramenta d’alerta a la població i que a les set de la vesprada ja s’estava plantejant enviar l’És-Alert. El dirigent sosté que la exresponsable va mentir davant la jutgessa i que ara intenta ‘salvar el seu coll’, per la qual cosa insistix a accedir a l’àudio sense manipulacions perquè els fets queden documentats.

Compromís també critica que À Punt no estaria complint la seua funció de servici públic si no facilita proves que puguen contradir declaracions realitzades en seu judicial. En la seua opinió, ha de prevaldre la transparència: aportar les gravacions permetria verificar versions, buidar dubtes i contribuir a l’esclariment judicial i polític.

El grup lamenta, a més, que es conega ara que la Generalitat va remetre abans de la dana una carta als ajuntaments informant de l’existència del Es-Alert. Baldoví sosté que, d’haver-se emprat abans de les 20.11 hores, probablement s’haurien evitat víctimes. Per a Compromís, conéixer amb precisió quina es va dir i què es va decidir en el Cecopi no sols és un exercici de respecte a les víctimes, sinó un pas necessari per a depurar responsabilitats i millorar la resposta davant futures emergències.

Últimes notícies

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.

Els veïns de Gátova tornen a casa però hauran de quedar-se confinats

Els veïns de Gátova desallotjats per l’incendi de Segorbe poden tornar a les seues vivendes, però han de mantindre’s confinats i consumir només aigua embotellada. El foc de la Serra Calderona ha quedat estabilitzat després d’haver cremat 631,82 hectàrees.

El Rototom tanca a Benicàssim amb 169.000 assistents de quasi 100 països

El Rototom Sunsplash de Benicàssim ha tancat la seua 31a edició amb 169.000 assistents de quasi 100 països i una forta aposta social i mediambiental. El festival ha anunciat que tornarà a Benicàssim en agost de 2027.

Guido Rodríguez reclama ambició i unió després dels primers pitos a Mestalla

Guido Rodríguez, migcampista del València i nou capità, demana unió i ambició entre club, plantilla i afició després de l’empat sense gols davant el Celta a Mestalla, que ha deixat els primers pitos de la grada.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades en l’interior nord de València esta vesprada

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís groc per pluges i tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes en l’interior nord de València, mentre es mantenen avisos per precipitacions intenses a trams del litoral de Castelló i València.

Buñol prepara una Tomatina més inclusiva amb un nou pla d’accessibilitat

Buñol ultima els preparatius de la 79a Tomatina, que es viurà dimecres amb aforament complet i un nou pla '+ ACCESSIBLE' per a garantir l’acompanyament i la participació de persones amb discapacitat.

L’incendi de Segorbe queda estabilitzat després de cremar 630 hectàrees

L’incendi forestal iniciat dijous a Segorbe per un llamp ha quedat estabilitzat després de calcinar 630 hectàrees al Parc Natural de la Sierra Calderona. Un miler de veïns de Gàtova continuen desallotjats, encara que es preveu que puguen tornar prompte a les seues cases.