10 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Compromís recorrerà al TSJCV per la negativa de la Generalitat a facilitar imatges del Centre d’Emergències durant la dana

El Consell de la Generalitat Valenciana ha rebutjat recentment la sol·licitud de Compromís per obtenir les imatges enregistrades de les càmeres del Centre d’Emergències (CCE), ubicat a l’Eliana. Això va ocórrer en una data crucial, el 29 d’octubre, dia en què la dana va provocar devastació en gran part de la província, amb més de 220 víctimes mortals.

El síndic de Compromís, Joan Baldoví, ha anunciat que la seva coalició presentarà un nou recurs davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV). Baldoví ha acusat el president de la Generalitat, Carlos Mazón, de “negar-se a facilitar-nos” les gravacions, al·legant que les imatges podrien revelar “alguna nova mentida d’aquest govern”.

La negativa del Consell s’ha produït després que Compromís hagués demanat còpia dels enregistraments de totes les càmeres de seguretat en zones d’accés del CCE durant un dels moments més crítics a causa de les inclemències meteorològiques. En la seva resposta, amb data del 16 d’abril, el conseller d’Emergències i Interior, Juan Carlos Valderrama, argumentava que la sol·licitud “no fa referència a dades, informes o documents administratius”, incomplint així allò que estipula el reglament de Les Corts Valencianes.

No obstant això, Baldoví considera que això prové d’un intent d’obstrucció de la veritat i afirma: “Queda demostrat que Mazón i el PP tenen molt a amagar”. Segons les seves paraules, la negativa a proporcionar l’accés a les gravacions és una nova forma d’ocultació d’informació clau, afegint que la resposta del conseller reconeix que hi ha imatges, però que no les volen compartir.

Des de Compromís han puntualitzat que, a diferència de les gravacions del Palau de la Generalitat el mateix dia, aquestes imatges no s’han esborrat, i es pregunten per què no es faciliten, apuntant que podria revelar l’hora exacta d’arribada de Mazón al CCE. Baldoví ha criticat robustament la teranyina d’ocultació d’informació que han teixit els responsables del PP, advertint sobre possibles conseqüències judicials.

El síndic ha conclòs afirmant que Compromís no es quedarà “de braços creuats” i que portaran el cas a la justícia per defensar la transparència i assegurar que es conegui tota la veritat dels esdeveniments del 29 d’octubre. “Els valencians no es mereixen un govern tan opac, negligent i incompetent”, ha assegurat Baldoví.

Últimes notícies

El primer mes de Juanfran Pérez Llorca: perdó a les víctimes, nou Consell i diàleg

Es complix un mes des de la presa de possessió de Juanfran Pérez Llorca. Claus: disculpa a les víctimes de la dana, reordenació del Consell, comissió mixta amb el Govern, gestora en el PP i anomenada al diàleg.

De les ‘pràctiques ficus’ als simuladors: així es formen els futurs mèdics

La massificació en Medicina impulsa la simulació clínica per a evitar les 'pràctiques ficus'. Les universitats ajusten rotacions i convenis per a garantir aprenentatge real.

La Policia d’Indonèsia investiga possible negligència en el naufragi d’un vaixell amb espanyols

La Policia d'Indonèsia ha obert una investigació per possible negligència després del naufragi d'un vaixell turístic amb espanyols. Una menor va morir i tres seguixen desapareguts.

De les ‘pràctiques ficus’ als simuladors: així es formen els futurs mèdics

Les pràctiques clíniques s'han tornat més planificades i rotatòries, però la massificació impulsa la simulació amb maniquins i centres especialitzats. Les diferències entre models públic i privat marquen el ritme de l'aprenentatge.

Cap de setmana de pluges a València i Alacant i cota de neu en descens a Castelló

El primer cap de setmana de 2026 arriba amb ruixats localment forts en el sud de València i nord d'Alacant i amb la cota de neu en descens a l'interior nord de Castelló.

Octava jornada de busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

La busca dels tres espanyols desapareguts després del naufragi del KM Putri Sakinah va entrar en la seua octava jornada amb quatre sonares i una àrea més delimitada. La Policia manté oberta una investigació per a esclarir responsabilitats.

Presó provisional per al detingut per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al sospitós de l'incendi d'un edifici a Crevillent. La causa està oberta per incendi, assassinat i lesions.

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.