12.6 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

Compromís recorrerà al TSJCV per la negativa de la Generalitat a facilitar imatges del Centre d’Emergències durant la dana

El Consell de la Generalitat Valenciana ha rebutjat recentment la sol·licitud de Compromís per obtenir les imatges enregistrades de les càmeres del Centre d’Emergències (CCE), ubicat a l’Eliana. Això va ocórrer en una data crucial, el 29 d’octubre, dia en què la dana va provocar devastació en gran part de la província, amb més de 220 víctimes mortals.

El síndic de Compromís, Joan Baldoví, ha anunciat que la seva coalició presentarà un nou recurs davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV). Baldoví ha acusat el president de la Generalitat, Carlos Mazón, de “negar-se a facilitar-nos” les gravacions, al·legant que les imatges podrien revelar “alguna nova mentida d’aquest govern”.

La negativa del Consell s’ha produït després que Compromís hagués demanat còpia dels enregistraments de totes les càmeres de seguretat en zones d’accés del CCE durant un dels moments més crítics a causa de les inclemències meteorològiques. En la seva resposta, amb data del 16 d’abril, el conseller d’Emergències i Interior, Juan Carlos Valderrama, argumentava que la sol·licitud “no fa referència a dades, informes o documents administratius”, incomplint així allò que estipula el reglament de Les Corts Valencianes.

No obstant això, Baldoví considera que això prové d’un intent d’obstrucció de la veritat i afirma: “Queda demostrat que Mazón i el PP tenen molt a amagar”. Segons les seves paraules, la negativa a proporcionar l’accés a les gravacions és una nova forma d’ocultació d’informació clau, afegint que la resposta del conseller reconeix que hi ha imatges, però que no les volen compartir.

Des de Compromís han puntualitzat que, a diferència de les gravacions del Palau de la Generalitat el mateix dia, aquestes imatges no s’han esborrat, i es pregunten per què no es faciliten, apuntant que podria revelar l’hora exacta d’arribada de Mazón al CCE. Baldoví ha criticat robustament la teranyina d’ocultació d’informació que han teixit els responsables del PP, advertint sobre possibles conseqüències judicials.

El síndic ha conclòs afirmant que Compromís no es quedarà “de braços creuats” i que portaran el cas a la justícia per defensar la transparència i assegurar que es conegui tota la veritat dels esdeveniments del 29 d’octubre. “Els valencians no es mereixen un govern tan opac, negligent i incompetent”, ha assegurat Baldoví.

Últimes notícies

Atzeneta del Maestrat ha registrat ratxes de 63 km/h i Morella de 56 km/h

L'interior de Castelló ha concentrat les ratxes més intenses de la jornada, amb 63 km/h a Atzeneta del Maestrat i 56 km/h a Morella. L'avís groc per vent del nord-oest seguix actiu fins al matí del dijous en diferents punts de la província.

La dana d’octubre va disparar en 2024 la factura per catàstrofes a Espanya fins a 11.330 milions

La factura per catàstrofes a Espanya va ascendir en 2024 a 11.330 milions, més del doble que en 2023, per l'impacte de la dana d'octubre. El cost assegurat es va disparar i el colp econòmic va aconseguir també al PIB i a les emergències.

Controlat l’incendi sense ferits a l’hospital Saint Lucia de Cartagena; demanen auditar la seua façana ventilada

El foc s'ha iniciat en una terrassa, s'ha propagat per la façana pel vent i s'ha controlat en 20 minutos, sense ferits. S'han evacuat 113 pacients i sindicats i PSOE han demanat auditories i retirada de materials inflamables.

El Consorci de Compensació d’Assegurances supera els 4.000 milions en indemnitzacions per la DANA

El Consorci de Compensació d'Assegurances ha superat els 4.000 milions en pagaments per la DANA. Ha gestionat el 98,3% de 250.946 sol·licituds i manté 4.276 pendents.

Robo i trobo

Leo Giménez es lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa el valencià viu i tradicional, reivindica paraules autèntiques que alguns sectors han qualificat erròniament de vulgars o castellanitzants, i critica una visió purista que se separa de la parla

Braxton Key evita una lesió greu de genoll i estarà diversos dies al marge

Les proves van descartar danys importants en el genoll de l'ala pivot del València Basket, que seguirà uns dies apartat mentres completa rehabilitació.

Aldaia se suma a un projecte per a atendre les persones sense llar afectades per la DANA

Aldaia s'ha sumat a una iniciativa per a analitzar l'impacte de la DANA en el sensellarisme i orientar respostes públiques. Este dijous 27 hi haurà un recompte nocturn amb l'equip municipal i voluntariat, també en onze municipis pròxims.

Braxton Key evita una lesió greu de genoll però estarà diversos dies apartat

L'ala pivot del València Basket va caure en l'últim quart davant el Bayern i les proves van descartar una lesió de gravetat. Seguirà rehabilitació i el seu retorn dependrà de l'evolució.