Compromís recorrerà al TSJCV per la negativa de la Generalitat a facilitar imatges del Centre d’Emergències durant la dana

El Consell de la Generalitat Valenciana ha rebutjat recentment la sol·licitud de Compromís per obtenir les imatges enregistrades de les càmeres del Centre d’Emergències (CCE), ubicat a l’Eliana. Això va ocórrer en una data crucial, el 29 d’octubre, dia en què la dana va provocar devastació en gran part de la província, amb més de 220 víctimes mortals.

El síndic de Compromís, Joan Baldoví, ha anunciat que la seva coalició presentarà un nou recurs davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV). Baldoví ha acusat el president de la Generalitat, Carlos Mazón, de «negar-se a facilitar-nos» les gravacions, al·legant que les imatges podrien revelar «alguna nova mentida d’aquest govern».

La negativa del Consell s’ha produït després que Compromís hagués demanat còpia dels enregistraments de totes les càmeres de seguretat en zones d’accés del CCE durant un dels moments més crítics a causa de les inclemències meteorològiques. En la seva resposta, amb data del 16 d’abril, el conseller d’Emergències i Interior, Juan Carlos Valderrama, argumentava que la sol·licitud «no fa referència a dades, informes o documents administratius», incomplint així allò que estipula el reglament de Les Corts Valencianes.

No obstant això, Baldoví considera que això prové d’un intent d’obstrucció de la veritat i afirma: «Queda demostrat que Mazón i el PP tenen molt a amagar». Segons les seves paraules, la negativa a proporcionar l’accés a les gravacions és una nova forma d’ocultació d’informació clau, afegint que la resposta del conseller reconeix que hi ha imatges, però que no les volen compartir.

Des de Compromís han puntualitzat que, a diferència de les gravacions del Palau de la Generalitat el mateix dia, aquestes imatges no s’han esborrat, i es pregunten per què no es faciliten, apuntant que podria revelar l’hora exacta d’arribada de Mazón al CCE. Baldoví ha criticat robustament la teranyina d’ocultació d’informació que han teixit els responsables del PP, advertint sobre possibles conseqüències judicials.

El síndic ha conclòs afirmant que Compromís no es quedarà «de braços creuats» i que portaran el cas a la justícia per defensar la transparència i assegurar que es conegui tota la veritat dels esdeveniments del 29 d’octubre. «Els valencians no es mereixen un govern tan opac, negligent i incompetent», ha assegurat Baldoví.

Últimes notícies

25 consultoris de platja i 85 milions per a reforçar la sanitat en zones turístiques este estiu

Sanitat obrirà entre juliol i setembre 25 consultoris auxiliars de platja i reforçarà 74 centres d’Atenció Primària amb un pressupost de 85,2 milions d’euros. Puçol mantindrà obert el seu consultori de platja tot l’any per a atendre l’augment de població.

Museus de Valladolid, León, Màlaga, València i Madrid incorporen 62 obres d’art recuperades a Itàlia

Un total de 62 peces d’art, valorades en més de tres milions d’euros i procedents de tràfic il·lícit, s’han reintegrat a museus d’Espanya, inclosos centres de València, Madrid, Valladolid, León i Màlaga, després de l’operació Altarpiece de la Guàrdia Civil.

Detinguda a Alacant per llogar un pis en condicions infrahumanes a immigrants sense papers

Una dona de 56 anys ha sigut detinguda a Alacant per utilitzar la seua vivenda com a pis patera per a immigrants en situació irregular, cobrar-los 10 euros al dia i amenaçar de mort els agents que l’investigaven.

Kejelcha i Tesfay lideren una llista d’elit històrica en el Marató València 2026

El Marató València Trinidad Alfonso Zurich del 6 de desembre comptarà amb Yomif Kejelcha i Fotyen Tesfay, segon millor registre mundial masculí i femení, al capdavant d’una llista d’elit amb grans figures internacionals.

La Generalitat destinarà 100 milions al Pla de la Indústria de la Defensa per a impulsar el lideratge valencià

La Generalitat ha anunciat una inversió de 100 milions en el Pla Estratègic de la Indústria de la Defensa i ha confirmat que València acollirà en 2027 la Fira Internacional de la Indústria Auxiliar de la Defensa.

La Generalitat preveu invertir 100 milions per impulsar la indústria de la defensa valenciana

La Generalitat ha anunciat una inversió de 100 milions en el Pla Estratègic de la Indústria de la Defensa i que València acollirà en 2027 la Fira Internacional de la Indústria Auxiliar de la Defensa.

La Generalitat preveu invertir 100 milions per impulsar la indústria de la defensa valenciana

La Generalitat ha anunciat una inversió de 100 milions d’euros per desplegar el Pla Estratègic de la Indústria de la Defensa i situar la Comunitat Valenciana en el mapa europeu del sector.

Mónica Oltra serà ratificada dissabte com a candidata de Compromís a l’alcaldia de València

Compromís per València celebrarà este dissabte una assemblea extraordinària al Jardí Botànic per ratificar Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València per a les municipals de 2027 i presentar el seu projecte polític per a la ciutat.