Compromís recorrerà al TSJCV per la negativa de la Generalitat a facilitar imatges del Centre d’Emergències durant la dana

El Consell de la Generalitat Valenciana ha rebutjat recentment la sol·licitud de Compromís per obtenir les imatges enregistrades de les càmeres del Centre d’Emergències (CCE), ubicat a l’Eliana. Això va ocórrer en una data crucial, el 29 d’octubre, dia en què la dana va provocar devastació en gran part de la província, amb més de 220 víctimes mortals.

El síndic de Compromís, Joan Baldoví, ha anunciat que la seva coalició presentarà un nou recurs davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV). Baldoví ha acusat el president de la Generalitat, Carlos Mazón, de «negar-se a facilitar-nos» les gravacions, al·legant que les imatges podrien revelar «alguna nova mentida d’aquest govern».

La negativa del Consell s’ha produït després que Compromís hagués demanat còpia dels enregistraments de totes les càmeres de seguretat en zones d’accés del CCE durant un dels moments més crítics a causa de les inclemències meteorològiques. En la seva resposta, amb data del 16 d’abril, el conseller d’Emergències i Interior, Juan Carlos Valderrama, argumentava que la sol·licitud «no fa referència a dades, informes o documents administratius», incomplint així allò que estipula el reglament de Les Corts Valencianes.

No obstant això, Baldoví considera que això prové d’un intent d’obstrucció de la veritat i afirma: «Queda demostrat que Mazón i el PP tenen molt a amagar». Segons les seves paraules, la negativa a proporcionar l’accés a les gravacions és una nova forma d’ocultació d’informació clau, afegint que la resposta del conseller reconeix que hi ha imatges, però que no les volen compartir.

Des de Compromís han puntualitzat que, a diferència de les gravacions del Palau de la Generalitat el mateix dia, aquestes imatges no s’han esborrat, i es pregunten per què no es faciliten, apuntant que podria revelar l’hora exacta d’arribada de Mazón al CCE. Baldoví ha criticat robustament la teranyina d’ocultació d’informació que han teixit els responsables del PP, advertint sobre possibles conseqüències judicials.

El síndic ha conclòs afirmant que Compromís no es quedarà «de braços creuats» i que portaran el cas a la justícia per defensar la transparència i assegurar que es conegui tota la veritat dels esdeveniments del 29 d’octubre. «Els valencians no es mereixen un govern tan opac, negligent i incompetent», ha assegurat Baldoví.

Últimes notícies

Jalance fregant els 43 °C i Alcoi per damunt dels 40 °C abans d’una nova ona de calor

Les màximes han arribat hui als 42,7 °C a Jalance i han superat els 40 °C en diverses localitats interiors, en vespres de la tercera ona de calor de juliol.

Un incendi forestal a Catí obliga a mobilitzar huit mitjans aeris i nombroses brigades

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Catí (Alt Maestrat) ha obligat a desplegar un ampli dispositiu amb nombrosos efectius terrestres i huit mitjans aeris, després que tot apunte que l’origen podria ser la caiguda d’un llamp.

L’emoció de Spanish Brass després d’interpretar l’himne en la final del Mundial 2026

El quintet valencià Spanish Brass ha viscut un moment històric en tocar l’himne espanyol a la final del Mundial 2026 als Estats Units, una experiència que definixen com a inoblidable.

Mor ofegat un home al port de Peníscola en plena matinada

Un home ha mort esta matinada, presumptament ofegat, a la zona del port de Peníscola. La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a aclarir les circumstàncies del succés.

Mor un conductor en eixir de la via i xocar contra un mur a Utiel

Un conductor ha mort este dilluns a Utiel després d’eixir de la via a la N-III i col·lisionar contra un mur. Els bombers l’han hagut d’excarcerar del vehicle, però no han pogut salvar-li la vida.

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.