10.6 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Compromís recorrerà al TSJCV per la negativa de la Generalitat a facilitar imatges del Centre d’Emergències durant la dana

El Consell de la Generalitat Valenciana ha rebutjat recentment la sol·licitud de Compromís per obtenir les imatges enregistrades de les càmeres del Centre d’Emergències (CCE), ubicat a l’Eliana. Això va ocórrer en una data crucial, el 29 d’octubre, dia en què la dana va provocar devastació en gran part de la província, amb més de 220 víctimes mortals.

El síndic de Compromís, Joan Baldoví, ha anunciat que la seva coalició presentarà un nou recurs davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV). Baldoví ha acusat el president de la Generalitat, Carlos Mazón, de “negar-se a facilitar-nos” les gravacions, al·legant que les imatges podrien revelar “alguna nova mentida d’aquest govern”.

La negativa del Consell s’ha produït després que Compromís hagués demanat còpia dels enregistraments de totes les càmeres de seguretat en zones d’accés del CCE durant un dels moments més crítics a causa de les inclemències meteorològiques. En la seva resposta, amb data del 16 d’abril, el conseller d’Emergències i Interior, Juan Carlos Valderrama, argumentava que la sol·licitud “no fa referència a dades, informes o documents administratius”, incomplint així allò que estipula el reglament de Les Corts Valencianes.

No obstant això, Baldoví considera que això prové d’un intent d’obstrucció de la veritat i afirma: “Queda demostrat que Mazón i el PP tenen molt a amagar”. Segons les seves paraules, la negativa a proporcionar l’accés a les gravacions és una nova forma d’ocultació d’informació clau, afegint que la resposta del conseller reconeix que hi ha imatges, però que no les volen compartir.

Des de Compromís han puntualitzat que, a diferència de les gravacions del Palau de la Generalitat el mateix dia, aquestes imatges no s’han esborrat, i es pregunten per què no es faciliten, apuntant que podria revelar l’hora exacta d’arribada de Mazón al CCE. Baldoví ha criticat robustament la teranyina d’ocultació d’informació que han teixit els responsables del PP, advertint sobre possibles conseqüències judicials.

El síndic ha conclòs afirmant que Compromís no es quedarà “de braços creuats” i que portaran el cas a la justícia per defensar la transparència i assegurar que es conegui tota la veritat dels esdeveniments del 29 d’octubre. “Els valencians no es mereixen un govern tan opac, negligent i incompetent”, ha assegurat Baldoví.

Últimes notícies

Tres detinguts, dos menors, després del robatori en un local de Beniparrell (València)

Guàrdia Civil i Policia Local han detingut a tres persones instants després de sostraure la recaptació d'un local hostaler a Beniparrell. Els agents van intervindre 300 euros i els menors van quedar amb els seus progenitors

Mor un motorista de 23 anys després de xocar amb un cotxe en la CV-500, en Pinedo

Un jove de 23 anys va morir després de col·lidir la seua moto amb un cotxe en la CV-500, a l'altura de Pinedo. El Samu i una unitat de SVB van ser mobilitzats sense èxit.

La neu curta una carretera a Castelló i obliga a extremar la precaució en deu vies de València

La neu impedix circular per la CV-169 a Benafigos i condiciona la conducció en deu carreteres secundàries de València. La DGT demana extremar l'atenció.

Pluja este dijous en la Comunitat Valenciana i ratxes fortes de ponent

La regió registrarà cels nuvolosos i precipitacions més abundants a l'interior nord, amb vent de l'oest que bufarà amb ratxes molt fortes. Les temperatures pujaran hui i el divendres es preveuen núvols i ruixats febles a l'interior nord.

Una de cada deu denúncies per abusos sexuals digitals a menors es registra en la Comunitat Valenciana

Més d'una de cada deu denúncies per abusos sexuals digitals a menors es registra en la Comunitat Valenciana. En 2024 va haver-hi 117 casos i el grooming va repuntar.

3-0: El Vila-real es deixa portar en Leverkusen

L'equip va tancar la liguilla amb una nova derrota davant un Bayer Leverkusen molt superior que va certificar la seua passada. Tillman va firmar un doblet i Grimaldo va sentenciar.

Leverkusen passa per damunt d’un Vila-real sense pols: 3-0 i adeu en Champions

El Vila-real va tancar la seua participació en la Lliga de Campions amb un 3-0 en Leverkusen. L'equip alemany, molt superior, va certificar la seua passada amb un doblet de Tillman i un gol de Grimaldo.

El Leverkusen devora al Vila-real al descans: 2-0 i doblet de Tillman

El Bayer Leverkusen, obligat a guanyar per a passar de ronda, es va anar al descans 2-0 després d'una primera part de domini absolut. Tillman ha firmat els dos gols.