Compromís tem que els canvis en la Llei de l’Horta que òbriguen la porta a l’especulació

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

El Grup Parlamentari Compromís ha expressat la seua «profunda preocupació» davant de la recent proposta de modificació de la Llei de l’Horta presentada per la consellería de Medi ambient i Territori ja que temen que òbriga la porta a l’especulació.

La diputada de Compromís a Les Corts Paula Espinosa ha assenyalat que la falta de definició de la proposta en el període de consulta prèvia «genera una opacitat inacceptable en el procés legislatiu». La coalició ha destacat que la «falta de transparència» és a la qual els té acostumats el govern de Mazón.

«Malgrat voler participar, no es pot esmenar una proposta que encara no s’ha fet com a tal. La participació ciutadana és fonamental, i este tipus de consultes a mig fer només servixen per a afeblir la confiança en la bona intenció», ha manifestat.

Per això, ha incidit que la conselleria «està actuant amb una opacitat inacceptable». «No podem participar en una consulta sense saber exactament què es vol modificar. Això menysprea la participació ciutadana. Cal recordar que la proposta de la Llei de l’Horta va nàixer de la voluntat de la ciutadania on més de 118.000 persones van demanar una llei de protecció de l’Horta de València i, ara, desgraciadament, les administracions dirigides pel PP pretenen fer modificacions a esquena de la ciutadania utilitzant l’instrument de les consultes públiques de manera partidista», ha subratllat.

Per a Espinosa, «és evident que volen deixar la porta oberta a l’especulació, amagant la intenció real darrere d’una falsa intenció de protecció de l’Horta». «La reforma proposada sembla estar més orientada a afavorir interessos privats que no a promoure l’interès general», ha afegit.

«La proposta és un cavall de Troia que pretén disfressar d’interès públic el que en realitat és un intent de facilitar l’especulació urbanística com estan fent al nostre litoral amb la Llei de la Costa», ha denunciat Espinosa. «La protecció de l’Horta no pot ser una excusa per a beneficiar a uns pocs a costa del patrimoni de tots.»

Últimes notícies

La Malva-rosa s’atura per a viure l’eclipsi total de sol

Milers de persones han convertit la platja de la Malva-rosa en un amfiteatre a cel obert per a seguir l’eclipsi solar total, en un ambient de silenci, emoció i festa que s’ha estés fins a Alboraia i Port Saplaya.

El Valencia Basket incorpora l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit

El Valencia Basket ha tancat l’arribada de l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit per una campanya, ampliable fins a la temporada 2026-27 si es ratifica.

Una errada de Rivero castiga la unitat B del València contra el Terol

El València CF ha caigut 0-1 davant el CD Teruel en un amistós a Paterna, amb un equip ple de canterans, per una eixida en fals de Cristian Rivero.

Un incendi arrasa 34 vehicles a Peníscola i deixa diversos ferits

Un incendi iniciat en un cotxe a Peníscola ha acabat calcinant 34 vehicles i ha provocat diversos ferits, mentres els bombers han evitat que el foc afectara vivendes pròximes.

Un incendi originat en un cotxe mobilitza tres aeronaus a Peníscola

Tres mitjans aeris i diversos efectius terrestres combaten un incendi declarat en una zona d’interfície urbana-forestal de Peníscola, originat en un vehicle i que ha afectat altres cotxes i vegetació pròxima. El municipi és un dels nou punts oficials d’observació de l’eclipsi solar programat per a esta vesprada a la Comunitat Valenciana.

Mario Kempes tornarà a Mestalla al setembre per a celebrar 50 anys de la seua arribada

Mario Alberto Kempes ha anunciat que viatjarà a València els dies 25 i 26 de setembre per a celebrar els 50 anys de la seua arribada a Mestalla i ha agraït de nou l’afecte de l’afició, de la qual assegura que continua sent ‘hincha’.

Izpisúa reivindica envellir amb salut i no només allargar la vida

El científic Juan Carlos Izpisúa ha defensat a Benidorm que la recerca sobre envelliment ha de prioritzar viure millor, no només viure més anys. L’Ajuntament li ha entregat la Distinció Europa per la seua trajectòria en biologia regenerativa i medicina avançada.

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.