Compromís tem que els canvis en la Llei de l’Horta que òbriguen la porta a l’especulació

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

El Grup Parlamentari Compromís ha expressat la seua «profunda preocupació» davant de la recent proposta de modificació de la Llei de l’Horta presentada per la consellería de Medi ambient i Territori ja que temen que òbriga la porta a l’especulació.

La diputada de Compromís a Les Corts Paula Espinosa ha assenyalat que la falta de definició de la proposta en el període de consulta prèvia «genera una opacitat inacceptable en el procés legislatiu». La coalició ha destacat que la «falta de transparència» és a la qual els té acostumats el govern de Mazón.

«Malgrat voler participar, no es pot esmenar una proposta que encara no s’ha fet com a tal. La participació ciutadana és fonamental, i este tipus de consultes a mig fer només servixen per a afeblir la confiança en la bona intenció», ha manifestat.

Per això, ha incidit que la conselleria «està actuant amb una opacitat inacceptable». «No podem participar en una consulta sense saber exactament què es vol modificar. Això menysprea la participació ciutadana. Cal recordar que la proposta de la Llei de l’Horta va nàixer de la voluntat de la ciutadania on més de 118.000 persones van demanar una llei de protecció de l’Horta de València i, ara, desgraciadament, les administracions dirigides pel PP pretenen fer modificacions a esquena de la ciutadania utilitzant l’instrument de les consultes públiques de manera partidista», ha subratllat.

Per a Espinosa, «és evident que volen deixar la porta oberta a l’especulació, amagant la intenció real darrere d’una falsa intenció de protecció de l’Horta». «La reforma proposada sembla estar més orientada a afavorir interessos privats que no a promoure l’interès general», ha afegit.

«La proposta és un cavall de Troia que pretén disfressar d’interès públic el que en realitat és un intent de facilitar l’especulació urbanística com estan fent al nostre litoral amb la Llei de la Costa», ha denunciat Espinosa. «La protecció de l’Horta no pot ser una excusa per a beneficiar a uns pocs a costa del patrimoni de tots.»

Últimes notícies

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.

Mercadona estrena en Guadalajara la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa amb una inversió de 2,9 milions

Mercadona ha reformat un supermercat de Guadalajara amb 2,9 milions d’euros per convertir-lo en la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa, amb més espai per a frescos i estalvi d’energia i aigua. La cadena preveu arribar a 60 establiments d’este nou model a Espanya abans que acabe 2026.

Josep Puerto rebaixa la pressió al València Basket: Les expectatives són cosa dels altres

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha assegurat en l’inici dels entrenaments que l’equip se centra en treballar i competir, i que les expectatives pel triplet de la passada temporada corresponen a l’entorn.

Arcadi España insta el PP a revisar la jurisprudència del Suprem sobre l’expulsió de menors

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha instat el PP a llegir la jurisprudència del Tribunal Suprem sobre expulsions de menors després del recurs presentat pels populars pel plant dels ministres al Senat. Ha defensat que el Govern actuarà dins de l’Estat de dret amb criteris humanitaris davant la crisi migratòria de Ceuta.