Compromís tem que els canvis en la Llei de l’Horta que òbriguen la porta a l’especulació

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

El Grup Parlamentari Compromís ha expressat la seua «profunda preocupació» davant de la recent proposta de modificació de la Llei de l’Horta presentada per la consellería de Medi ambient i Territori ja que temen que òbriga la porta a l’especulació.

La diputada de Compromís a Les Corts Paula Espinosa ha assenyalat que la falta de definició de la proposta en el període de consulta prèvia «genera una opacitat inacceptable en el procés legislatiu». La coalició ha destacat que la «falta de transparència» és a la qual els té acostumats el govern de Mazón.

«Malgrat voler participar, no es pot esmenar una proposta que encara no s’ha fet com a tal. La participació ciutadana és fonamental, i este tipus de consultes a mig fer només servixen per a afeblir la confiança en la bona intenció», ha manifestat.

Per això, ha incidit que la conselleria «està actuant amb una opacitat inacceptable». «No podem participar en una consulta sense saber exactament què es vol modificar. Això menysprea la participació ciutadana. Cal recordar que la proposta de la Llei de l’Horta va nàixer de la voluntat de la ciutadania on més de 118.000 persones van demanar una llei de protecció de l’Horta de València i, ara, desgraciadament, les administracions dirigides pel PP pretenen fer modificacions a esquena de la ciutadania utilitzant l’instrument de les consultes públiques de manera partidista», ha subratllat.

Per a Espinosa, «és evident que volen deixar la porta oberta a l’especulació, amagant la intenció real darrere d’una falsa intenció de protecció de l’Horta». «La reforma proposada sembla estar més orientada a afavorir interessos privats que no a promoure l’interès general», ha afegit.

«La proposta és un cavall de Troia que pretén disfressar d’interès públic el que en realitat és un intent de facilitar l’especulació urbanística com estan fent al nostre litoral amb la Llei de la Costa», ha denunciat Espinosa. «La protecció de l’Horta no pot ser una excusa per a beneficiar a uns pocs a costa del patrimoni de tots.»

Últimes notícies

Quatre detinguts per una sèrie d’atracaments violents en gasolineres d’Alacant i Múrcia

Quatre hòmens d’entre 28 i 38 anys han sigut detinguts per dos robatoris amb violència consumats i un tercer en grau de temptativa en gasolineres de Biar, Villena i Yecla.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 graus este dissabte a l’interior sud de València

Aemet ha activat per a este dissabte a la vesprada l’avís groc per calor a l’interior sud de València, on s’esperen fins a 38 graus, i en altres zones de la província per màximes de 36 graus.

Detenen a Alacant un jove per apunyalar un home en un autobús de Palma

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un dels dos joves que presumptament van apunyalar un home després d’una discussió per la música en un autobús de Palma. La víctima va patir ferides greus i continua oberta la cerca del segon implicat.

Un detingut a Almassora per estafar més de 20.000 euros en la venda de vehicles industrials

La Guàrdia Civil ha detingut a Almassora un treballador d’una empresa de compravenda de vehicles industrials acusat d’estafar huit clients i defraudar més de 20.000 euros. L’home presumptament alterava la documentació i desviava els pagaments a comptes bancaris sota el seu control.

Guido Rodríguez continuarà al València fins 2028 amb una temporada opcional

El migcampista argentí Guido Rodríguez ha signat un nou contracte amb el València fins juny de 2028, amb una temporada addicional opcional, després de mitja campanya al club.

Juny tanca amb un 87% d’ocupació hotelera a la Comunitat Valenciana i Benidorm supera el 90%

Els hotels de la Comunitat Valenciana han tancat juny amb un 87,1% d’ocupació, mig punt més que fa un any, amb Benidorm per damunt del 90% i un fort creixement a Castelló.

Nala, la gossa bombera d’Alacant que busca supervivents al terratrémol de Veneçuela

Nala, una gossa de la Unitat Canina dels bombers d’Alacant, ha viatjat quasi 40 hores fins a Veneçuela amb l’ONG GEA per buscar supervivents i repartir ajuda humanitària després del doble terratrémol.

La jove apunyalada pel pare en un crim masclista a Alacant evoluciona fora de perill

La jove de 26 anys ferida pel pare en el crim masclista de Cañada del Fenollar continua ingressada a l’hospital d’Alacant, però la seua vida no corre perill.