Compromís tem que els canvis en la Llei de l’Horta que òbriguen la porta a l’especulació

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

El Grup Parlamentari Compromís ha expressat la seua «profunda preocupació» davant de la recent proposta de modificació de la Llei de l’Horta presentada per la consellería de Medi ambient i Territori ja que temen que òbriga la porta a l’especulació.

La diputada de Compromís a Les Corts Paula Espinosa ha assenyalat que la falta de definició de la proposta en el període de consulta prèvia «genera una opacitat inacceptable en el procés legislatiu». La coalició ha destacat que la «falta de transparència» és a la qual els té acostumats el govern de Mazón.

«Malgrat voler participar, no es pot esmenar una proposta que encara no s’ha fet com a tal. La participació ciutadana és fonamental, i este tipus de consultes a mig fer només servixen per a afeblir la confiança en la bona intenció», ha manifestat.

Per això, ha incidit que la conselleria «està actuant amb una opacitat inacceptable». «No podem participar en una consulta sense saber exactament què es vol modificar. Això menysprea la participació ciutadana. Cal recordar que la proposta de la Llei de l’Horta va nàixer de la voluntat de la ciutadania on més de 118.000 persones van demanar una llei de protecció de l’Horta de València i, ara, desgraciadament, les administracions dirigides pel PP pretenen fer modificacions a esquena de la ciutadania utilitzant l’instrument de les consultes públiques de manera partidista», ha subratllat.

Per a Espinosa, «és evident que volen deixar la porta oberta a l’especulació, amagant la intenció real darrere d’una falsa intenció de protecció de l’Horta». «La reforma proposada sembla estar més orientada a afavorir interessos privats que no a promoure l’interès general», ha afegit.

«La proposta és un cavall de Troia que pretén disfressar d’interès públic el que en realitat és un intent de facilitar l’especulació urbanística com estan fent al nostre litoral amb la Llei de la Costa», ha denunciat Espinosa. «La protecció de l’Horta no pot ser una excusa per a beneficiar a uns pocs a costa del patrimoni de tots.»

Últimes notícies

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.

Arresten a Algorfa un fugitiu britànic buscat per tràfic de drogues i armes

La Policia Nacional ha detingut a Algorfa un ciutadà britànic de 27 anys, considerat objectiu criminal prioritari al seu país, reclamat per tràfic de drogues i ús d'armes de foc contra persones.

Els bombers contenen sense mitjans aeris el gran incendi de la Vall d’Uixó

Els bombers han refrescat tota la nit la zona cremada en l’incendi de la Vall d'Uixó, estabilitzat des de la vesprada d’ahir, amb 9.568 hectàrees afectades i sense mitjans aeris incorporats este dissabte.

Una start-up d’Elx crea una IA que automatitza la comunicació amb pacients en clíniques

Healthmate, una empresa d’Elx, ha creat una intel·ligència artificial que automatitza cites, recordatoris i gestions amb pacients en clíniques, fet que reduïx costos i millora l’atenció. La ferramenta ja treballa amb 100 clíniques d’Espanya i ha gestionat 800.000 missatges de 30.000 pacients.
FILMOTECA D'ESTIU