Compromís tem que els canvis en la Llei de l’Horta que òbriguen la porta a l’especulació

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

El Grup Parlamentari Compromís ha expressat la seua «profunda preocupació» davant de la recent proposta de modificació de la Llei de l’Horta presentada per la consellería de Medi ambient i Territori ja que temen que òbriga la porta a l’especulació.

La diputada de Compromís a Les Corts Paula Espinosa ha assenyalat que la falta de definició de la proposta en el període de consulta prèvia «genera una opacitat inacceptable en el procés legislatiu». La coalició ha destacat que la «falta de transparència» és a la qual els té acostumats el govern de Mazón.

«Malgrat voler participar, no es pot esmenar una proposta que encara no s’ha fet com a tal. La participació ciutadana és fonamental, i este tipus de consultes a mig fer només servixen per a afeblir la confiança en la bona intenció», ha manifestat.

Per això, ha incidit que la conselleria «està actuant amb una opacitat inacceptable». «No podem participar en una consulta sense saber exactament què es vol modificar. Això menysprea la participació ciutadana. Cal recordar que la proposta de la Llei de l’Horta va nàixer de la voluntat de la ciutadania on més de 118.000 persones van demanar una llei de protecció de l’Horta de València i, ara, desgraciadament, les administracions dirigides pel PP pretenen fer modificacions a esquena de la ciutadania utilitzant l’instrument de les consultes públiques de manera partidista», ha subratllat.

Per a Espinosa, «és evident que volen deixar la porta oberta a l’especulació, amagant la intenció real darrere d’una falsa intenció de protecció de l’Horta». «La reforma proposada sembla estar més orientada a afavorir interessos privats que no a promoure l’interès general», ha afegit.

«La proposta és un cavall de Troia que pretén disfressar d’interès públic el que en realitat és un intent de facilitar l’especulació urbanística com estan fent al nostre litoral amb la Llei de la Costa», ha denunciat Espinosa. «La protecció de l’Horta no pot ser una excusa per a beneficiar a uns pocs a costa del patrimoni de tots.»

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.