8.6 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Compromís valora que Catalá plantege anar als tribunals per a defensar l’Albufera però creu que ‘arriba tard’

PSPV censura que el PP genere “polèmiques” entorn del llac “per a tapar que no té a ningú que defense els interessos de València”

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

El grup de Compromís a l’Ajuntament de València ha valorat aquest dilluns que l’alcaldessa de la ciutat, María José Catalá (PP), es plantege acudir als tribunals en defensa de l’Albufera però ha considerat que “arriba tard”.

Així ho ha indicat l’edil d’aquesta coalició i extitular d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, que ha lamentat que hi ha hagut “cinc mesos perduts” per part de l’actual executiu, format per PP i Vox.

Catalá ha assegurat aquesta jornada que l’Ajuntament de València i la Generalitat “treballen conjuntament en accions judicials” per a exigir al Ministeri –de Transició Ecològica– que complisca amb les aportacions d’aigua que necessita el llac i ha insistit que és “mentida” que s’hagen enviat les extraordinàries.

“Des de Compromís per València valorem que per fi Catalá haja rectificat i estiga disposada a acudir als tribunals per a defensar l’Albufera i obligar al Ministeri de Transició Ecològica a respectar la normativa del Pla Hidrològic del Xúquer on s’arreplega clarament quin és la dotació ambiental hivernal per al llac”, ha exposat Campillo en declaracions remeses als mitjans de comunicació.

No obstant això, el també vicealcalde de la capital valenciana ha assenyalat que “és una llàstima” que el govern que presideix “no haguera aprovat la moció que va presentar” Compromís “en el ple al desembre del 2023”, una iniciativa que “demanava precisament això, que l’Ajuntament fora als tribunals”.

Sergi Campillo ha insistit que hi ha hagut “cinc mesos perduts per culpa d’aquest govern municipal, que no ha volgut donar aquest pas simplement perquè ho havia proposat Compromís”.

“Ara rectifica. Bienvenida aquesta rectificació però arribem tard. La dotació hídrica hivernal acabava el 15 de maig”, ha remarcat el regidor.

Campillo ha asseverat que “ara, l’Albufera ha patit el que no havia d’haver patit perquè el ministeri hauria d’haver complit la normativa del Pla Hidrològic que és molt clara”. “Enguany tenia 34,51 hectòmetres cúbics per a l’Albufera i no han arribat”, ha apuntat.

“GENERAR POLÈMIQUES”

També des de l’oposició en el consistori, la portaveu del PSPV-PSOE, Sandra Gómez, ha acusat a la primera edil de “generar polèmiques” entorn de l’Albufera “per a tapar que el PP no té a ningú que represente ni defense els interessos de València”. Així mateix, ha lamentat que l’alcaldessa haja posat al capdavant de la Delegació de Devesa-Albufera a “un negacionista del canvi climàtic”, en al·lusió a l’edil de Vox José Gosálbez.

Gómez ha criticat, en la roda de premsa en la qual ha participat per a presentar la moció del seu grup sobre el València CF i el Nou Mestalla, que el PP “es torne a interessar per l’Albufera quan entrem en campanya” electoral, en aquest cas, dels comicis europeus.

“València no ha tingut una representació a Europa per part del PP ni la va a tenir en el pròxima legislatura i necessiten inventar-se una polèmica”, ha exposat la portaveu socialista i també candidata del PSOE al Parlament Europeu.

“La realitat és que per part del PP no hem tingut una representació valenciana, ni l’anem a tenir clara en el següent mandat i per això s’inventen una polèmica”, ha declarat Sandra Gómez.

Després d’això, ha preguntat a María José Catalá si pot dir als valencians “quins mesura o quina acció ha pres ella per l’Albufera”.

La representant del PSPV-PSOE ha indicat que “van ser els governs socialistes els que van protegir el parc natural –de l’Albufera– mentre que amb l’actual diputat europeu del PP valencià, Esteban González Pons, es va posar damunt de la taula construir una urbanització en el parc natural l’Albufera”.

“L’única cosa” que ha fet Catalá des de l’Alcaldia és “posar al capdavant de la gestió de l’Albufera a un negacionista del canvi climàtic que va merèixer la reprovació de la Comissió Europea”, ha insistit Gómez, que ha considerat que l’alcaldessa hauria de “callar per vergonya”.

“Només hem rebut una carta de la Comissió Europea i ha sigut per a reprovar a un govern que nega el canvi climàtic en una conferència d’aiguamolls i davant d’experts internacionals, en el marc de la Capital Verda Europea”, ha agregat en al·lusió a Gosálbez.

La portaveu socialista ha afegit que María José Catalá “està molt còmoda” amb aquest “discurs negacionista” i ha afirmat que “necessita els vots de Vox per a mantenir el seu govern”. “Així que credibilitat en aquest cas, cap”, ha apuntat.

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.