Compromís valora que Catalá plantege anar als tribunals per a defensar l’Albufera però creu que ‘arriba tard’

PSPV censura que el PP genere “polèmiques” entorn del llac “per a tapar que no té a ningú que defense els interessos de València”

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

El grup de Compromís a l’Ajuntament de València ha valorat aquest dilluns que l’alcaldessa de la ciutat, María José Catalá (PP), es plantege acudir als tribunals en defensa de l’Albufera però ha considerat que “arriba tard”.

Així ho ha indicat l’edil d’aquesta coalició i extitular d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, que ha lamentat que hi ha hagut “cinc mesos perduts” per part de l’actual executiu, format per PP i Vox.

Catalá ha assegurat aquesta jornada que l’Ajuntament de València i la Generalitat “treballen conjuntament en accions judicials” per a exigir al Ministeri –de Transició Ecològica– que complisca amb les aportacions d’aigua que necessita el llac i ha insistit que és “mentida” que s’hagen enviat les extraordinàries.

“Des de Compromís per València valorem que per fi Catalá haja rectificat i estiga disposada a acudir als tribunals per a defensar l’Albufera i obligar al Ministeri de Transició Ecològica a respectar la normativa del Pla Hidrològic del Xúquer on s’arreplega clarament quin és la dotació ambiental hivernal per al llac”, ha exposat Campillo en declaracions remeses als mitjans de comunicació.

No obstant això, el també vicealcalde de la capital valenciana ha assenyalat que “és una llàstima” que el govern que presideix “no haguera aprovat la moció que va presentar” Compromís “en el ple al desembre del 2023”, una iniciativa que “demanava precisament això, que l’Ajuntament fora als tribunals”.

Sergi Campillo ha insistit que hi ha hagut “cinc mesos perduts per culpa d’aquest govern municipal, que no ha volgut donar aquest pas simplement perquè ho havia proposat Compromís”.

“Ara rectifica. Bienvenida aquesta rectificació però arribem tard. La dotació hídrica hivernal acabava el 15 de maig”, ha remarcat el regidor.

Campillo ha asseverat que “ara, l’Albufera ha patit el que no havia d’haver patit perquè el ministeri hauria d’haver complit la normativa del Pla Hidrològic que és molt clara”. “Enguany tenia 34,51 hectòmetres cúbics per a l’Albufera i no han arribat”, ha apuntat.

“GENERAR POLÈMIQUES”

També des de l’oposició en el consistori, la portaveu del PSPV-PSOE, Sandra Gómez, ha acusat a la primera edil de “generar polèmiques” entorn de l’Albufera “per a tapar que el PP no té a ningú que represente ni defense els interessos de València”. Així mateix, ha lamentat que l’alcaldessa haja posat al capdavant de la Delegació de Devesa-Albufera a “un negacionista del canvi climàtic”, en al·lusió a l’edil de Vox José Gosálbez.

Gómez ha criticat, en la roda de premsa en la qual ha participat per a presentar la moció del seu grup sobre el València CF i el Nou Mestalla, que el PP “es torne a interessar per l’Albufera quan entrem en campanya” electoral, en aquest cas, dels comicis europeus.

“València no ha tingut una representació a Europa per part del PP ni la va a tenir en el pròxima legislatura i necessiten inventar-se una polèmica”, ha exposat la portaveu socialista i també candidata del PSOE al Parlament Europeu.

“La realitat és que per part del PP no hem tingut una representació valenciana, ni l’anem a tenir clara en el següent mandat i per això s’inventen una polèmica”, ha declarat Sandra Gómez.

Després d’això, ha preguntat a María José Catalá si pot dir als valencians “quins mesura o quina acció ha pres ella per l’Albufera”.

La representant del PSPV-PSOE ha indicat que “van ser els governs socialistes els que van protegir el parc natural –de l’Albufera– mentre que amb l’actual diputat europeu del PP valencià, Esteban González Pons, es va posar damunt de la taula construir una urbanització en el parc natural l’Albufera”.

“L’única cosa” que ha fet Catalá des de l’Alcaldia és “posar al capdavant de la gestió de l’Albufera a un negacionista del canvi climàtic que va merèixer la reprovació de la Comissió Europea”, ha insistit Gómez, que ha considerat que l’alcaldessa hauria de “callar per vergonya”.

“Només hem rebut una carta de la Comissió Europea i ha sigut per a reprovar a un govern que nega el canvi climàtic en una conferència d’aiguamolls i davant d’experts internacionals, en el marc de la Capital Verda Europea”, ha agregat en al·lusió a Gosálbez.

La portaveu socialista ha afegit que María José Catalá “està molt còmoda” amb aquest “discurs negacionista” i ha afirmat que “necessita els vots de Vox per a mantenir el seu govern”. “Així que credibilitat en aquest cas, cap”, ha apuntat.

Anuncios

Últimes notícies

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.