Compromís valora que Catalá plantege anar als tribunals per a defensar l’Albufera però creu que ‘arriba tard’

Ejemplo de shortcode con estilo
Compromís critica que l'alcaldessa de València, María José Catalá, considere ara defensar l'Albufera als tribunals, però lamenta que la decisió arribe tard. Denuncien cinc mesos de retard i manca d'acció per part del govern de PP i Vox.

PSPV censura que el PP genere «polèmiques» entorn del llac «per a tapar que no té a ningú que defense els interessos de València»

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

El grup de Compromís a l’Ajuntament de València ha valorat aquest dilluns que l’alcaldessa de la ciutat, María José Catalá (PP), es plantege acudir als tribunals en defensa de l’Albufera però ha considerat que «arriba tard».

Així ho ha indicat l’edil d’aquesta coalició i extitular d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, que ha lamentat que hi ha hagut «cinc mesos perduts» per part de l’actual executiu, format per PP i Vox.

Catalá ha assegurat aquesta jornada que l’Ajuntament de València i la Generalitat «treballen conjuntament en accions judicials» per a exigir al Ministeri –de Transició Ecològica– que complisca amb les aportacions d’aigua que necessita el llac i ha insistit que és «mentida» que s’hagen enviat les extraordinàries.

«Des de Compromís per València valorem que per fi Catalá haja rectificat i estiga disposada a acudir als tribunals per a defensar l’Albufera i obligar al Ministeri de Transició Ecològica a respectar la normativa del Pla Hidrològic del Xúquer on s’arreplega clarament quin és la dotació ambiental hivernal per al llac», ha exposat Campillo en declaracions remeses als mitjans de comunicació.

No obstant això, el també vicealcalde de la capital valenciana ha assenyalat que «és una llàstima» que el govern que presideix «no haguera aprovat la moció que va presentar» Compromís «en el ple al desembre del 2023», una iniciativa que «demanava precisament això, que l’Ajuntament fora als tribunals».

Sergi Campillo ha insistit que hi ha hagut «cinc mesos perduts per culpa d’aquest govern municipal, que no ha volgut donar aquest pas simplement perquè ho havia proposat Compromís».

«Ara rectifica. Bienvenida aquesta rectificació però arribem tard. La dotació hídrica hivernal acabava el 15 de maig», ha remarcat el regidor.

Campillo ha asseverat que «ara, l’Albufera ha patit el que no havia d’haver patit perquè el ministeri hauria d’haver complit la normativa del Pla Hidrològic que és molt clara». «Enguany tenia 34,51 hectòmetres cúbics per a l’Albufera i no han arribat», ha apuntat.

«GENERAR POLÈMIQUES»

També des de l’oposició en el consistori, la portaveu del PSPV-PSOE, Sandra Gómez, ha acusat a la primera edil de «generar polèmiques» entorn de l’Albufera «per a tapar que el PP no té a ningú que represente ni defense els interessos de València». Així mateix, ha lamentat que l’alcaldessa haja posat al capdavant de la Delegació de Devesa-Albufera a «un negacionista del canvi climàtic», en al·lusió a l’edil de Vox José Gosálbez.

Gómez ha criticat, en la roda de premsa en la qual ha participat per a presentar la moció del seu grup sobre el València CF i el Nou Mestalla, que el PP «es torne a interessar per l’Albufera quan entrem en campanya» electoral, en aquest cas, dels comicis europeus.

«València no ha tingut una representació a Europa per part del PP ni la va a tenir en el pròxima legislatura i necessiten inventar-se una polèmica», ha exposat la portaveu socialista i també candidata del PSOE al Parlament Europeu.

«La realitat és que per part del PP no hem tingut una representació valenciana, ni l’anem a tenir clara en el següent mandat i per això s’inventen una polèmica», ha declarat Sandra Gómez.

Després d’això, ha preguntat a María José Catalá si pot dir als valencians «quins mesura o quina acció ha pres ella per l’Albufera».

La representant del PSPV-PSOE ha indicat que «van ser els governs socialistes els que van protegir el parc natural –de l’Albufera– mentre que amb l’actual diputat europeu del PP valencià, Esteban González Pons, es va posar damunt de la taula construir una urbanització en el parc natural l’Albufera».

«L’única cosa» que ha fet Catalá des de l’Alcaldia és «posar al capdavant de la gestió de l’Albufera a un negacionista del canvi climàtic que va merèixer la reprovació de la Comissió Europea», ha insistit Gómez, que ha considerat que l’alcaldessa hauria de «callar per vergonya».

«Només hem rebut una carta de la Comissió Europea i ha sigut per a reprovar a un govern que nega el canvi climàtic en una conferència d’aiguamolls i davant d’experts internacionals, en el marc de la Capital Verda Europea», ha agregat en al·lusió a Gosálbez.

La portaveu socialista ha afegit que María José Catalá «està molt còmoda» amb aquest «discurs negacionista» i ha afirmat que «necessita els vots de Vox per a mantenir el seu govern». «Així que credibilitat en aquest cas, cap», ha apuntat.

Últimes notícies

Una tuba sorprén el cel d’Alacant durant una forta tronada sense causar danys

Una tuba s’ha format este dissabte sobre el cel d’Alacant durant una tronada intensa, sense arribar a tocar terra ni causar danys. Aemet ha activat avís roig per pluges extremes al litoral sud de València i nord d’Alacant per a este diumenge.

València i Athletic empaten a zero en un Mestalla sense gols

València CF i Athletic Club han signat un 0-0 a Mestalla en un partit de dues parts ben diferenciades. Els locals continuen en descens malgrat l'embranzida mostrada en la segona mitat amb Javier Aguirre.

Gayà fa història en Lliga en arribar als 350 partits amb el València

José Luis Gayà ha arribat als 350 partits en Lliga amb el València CF en el duel contra l'Athletic i es queda a només un encontre d'igualar David Albelda com a tercer jugador amb més partits en la competició de la història del club.

Iñigo Pérez lamenta la falta de gol del Vila-real en l’empat contra l’Elx

Iñigo Pérez ha assegurat que el Vila-real ha fet una primera part excel·lent contra l’Elx, però ha admés frustració per la falta d’encert davant la porteria en l’empat sense gols a LaLiga.

Aldaia alça barreres contra les inundacions i la UPV tanca els seus campus pel temporal

Aldaia ha instal·lat barreres antiinundacions al barranc de la Saleta i la UPV ha suspés tota l’activitat als seus tres campus pel risc de pluges torrencials. Cultura també ha cancel·lat funcions teatrals i projeccions de la Filmoteca.

Anselmi destaca l’empat de l’Elx a Vila-real com un resultat molt meritori

Martín Anselmi ha valorat com a molt meritori l’empat sense gols de l’Elx al camp del Villarreal, un rival que ha definit com a equip amb molta jerarquia. El tècnic ha subratllat el bon treball defensiu, el partit de Dituro i ha confirmat un fort esquinç de turmell de Marc Aguado.

Repartiment de punts entre Villarreal i Elche a La Ceràmica

Villarreal i Elche han empatat 0-0 a l'estadi de la Ceràmica en un partit on els groguets han anat de més a menys i l'equip il·licità ha sabut patir per traure un punt valuós.

Manises ompli el camp per al II Torneig Tornem! dos anys després de la dana

El camp de Manises ha acollit la segona edició del Torneig Tornem!, que ha reunit centenars de xiquets i famílies per a celebrar la recuperació del futbol valencià dos anys després de la dana. La selecció valenciana sub-12 i el Levante UD han alçat els títols en una jornada festiva marcada també per l’avís de pluges intenses.