14.8 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Compromís valora que Catalá plantege anar als tribunals per a defensar l’Albufera però creu que ‘arriba tard’

PSPV censura que el PP genere “polèmiques” entorn del llac “per a tapar que no té a ningú que defense els interessos de València”

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

El grup de Compromís a l’Ajuntament de València ha valorat aquest dilluns que l’alcaldessa de la ciutat, María José Catalá (PP), es plantege acudir als tribunals en defensa de l’Albufera però ha considerat que “arriba tard”.

Així ho ha indicat l’edil d’aquesta coalició i extitular d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, que ha lamentat que hi ha hagut “cinc mesos perduts” per part de l’actual executiu, format per PP i Vox.

Catalá ha assegurat aquesta jornada que l’Ajuntament de València i la Generalitat “treballen conjuntament en accions judicials” per a exigir al Ministeri –de Transició Ecològica– que complisca amb les aportacions d’aigua que necessita el llac i ha insistit que és “mentida” que s’hagen enviat les extraordinàries.

“Des de Compromís per València valorem que per fi Catalá haja rectificat i estiga disposada a acudir als tribunals per a defensar l’Albufera i obligar al Ministeri de Transició Ecològica a respectar la normativa del Pla Hidrològic del Xúquer on s’arreplega clarament quin és la dotació ambiental hivernal per al llac”, ha exposat Campillo en declaracions remeses als mitjans de comunicació.

No obstant això, el també vicealcalde de la capital valenciana ha assenyalat que “és una llàstima” que el govern que presideix “no haguera aprovat la moció que va presentar” Compromís “en el ple al desembre del 2023”, una iniciativa que “demanava precisament això, que l’Ajuntament fora als tribunals”.

Sergi Campillo ha insistit que hi ha hagut “cinc mesos perduts per culpa d’aquest govern municipal, que no ha volgut donar aquest pas simplement perquè ho havia proposat Compromís”.

“Ara rectifica. Bienvenida aquesta rectificació però arribem tard. La dotació hídrica hivernal acabava el 15 de maig”, ha remarcat el regidor.

Campillo ha asseverat que “ara, l’Albufera ha patit el que no havia d’haver patit perquè el ministeri hauria d’haver complit la normativa del Pla Hidrològic que és molt clara”. “Enguany tenia 34,51 hectòmetres cúbics per a l’Albufera i no han arribat”, ha apuntat.

“GENERAR POLÈMIQUES”

També des de l’oposició en el consistori, la portaveu del PSPV-PSOE, Sandra Gómez, ha acusat a la primera edil de “generar polèmiques” entorn de l’Albufera “per a tapar que el PP no té a ningú que represente ni defense els interessos de València”. Així mateix, ha lamentat que l’alcaldessa haja posat al capdavant de la Delegació de Devesa-Albufera a “un negacionista del canvi climàtic”, en al·lusió a l’edil de Vox José Gosálbez.

Gómez ha criticat, en la roda de premsa en la qual ha participat per a presentar la moció del seu grup sobre el València CF i el Nou Mestalla, que el PP “es torne a interessar per l’Albufera quan entrem en campanya” electoral, en aquest cas, dels comicis europeus.

“València no ha tingut una representació a Europa per part del PP ni la va a tenir en el pròxima legislatura i necessiten inventar-se una polèmica”, ha exposat la portaveu socialista i també candidata del PSOE al Parlament Europeu.

“La realitat és que per part del PP no hem tingut una representació valenciana, ni l’anem a tenir clara en el següent mandat i per això s’inventen una polèmica”, ha declarat Sandra Gómez.

Després d’això, ha preguntat a María José Catalá si pot dir als valencians “quins mesura o quina acció ha pres ella per l’Albufera”.

La representant del PSPV-PSOE ha indicat que “van ser els governs socialistes els que van protegir el parc natural –de l’Albufera– mentre que amb l’actual diputat europeu del PP valencià, Esteban González Pons, es va posar damunt de la taula construir una urbanització en el parc natural l’Albufera”.

“L’única cosa” que ha fet Catalá des de l’Alcaldia és “posar al capdavant de la gestió de l’Albufera a un negacionista del canvi climàtic que va merèixer la reprovació de la Comissió Europea”, ha insistit Gómez, que ha considerat que l’alcaldessa hauria de “callar per vergonya”.

“Només hem rebut una carta de la Comissió Europea i ha sigut per a reprovar a un govern que nega el canvi climàtic en una conferència d’aiguamolls i davant d’experts internacionals, en el marc de la Capital Verda Europea”, ha agregat en al·lusió a Gosálbez.

La portaveu socialista ha afegit que María José Catalá “està molt còmoda” amb aquest “discurs negacionista” i ha afirmat que “necessita els vots de Vox per a mantenir el seu govern”. “Així que credibilitat en aquest cas, cap”, ha apuntat.

Últimes notícies

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.

Ford Almussafes suma dos dies de parada per ERTO en la planta de motors

Ford Almussafes ha afegit dos dies de parada total en la planta de motors, el 26 de gener i el 2 de febrer, dins de l'ERTO en vigor. La mesura afecta a totes les línies excepte blocs i servicis indirectes i se suma al calendari acordat per a gener i febrer.

Pérez Llorca reclama una proposta seriosa i rigorosa de finançament autonòmic

El president ha lamentat l'absència d'una proposta concreta del Govern després de l'últim Consell de Política Fiscal i Financera i ha demanat un debat transparent i conjunt.

València Basket busca prolongar la seua ratxa en la pista de l’Estudiants

El conjunt taronja visita a Estudiants en la jornada 17 per a estirar una ratxa de cinc victòries, impulsat pel seu bon moment en Eurolliga i la volta de peces clau.