Empreses i particulars es beneficien de 27 milions en estalvi fiscal en la Comunitat Valenciana

L’entrada en vigor del decret llei de mesures extraordinàries per a la millora de la fiscalitat verda permet estalviar 27 milions d’euros anuals a particulars i empreses de la Comunitat Valenciana.

Així ho han confirmat el conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, i la consellera d’Hisenda i Economia, Ruth Merino, que han coincidit que era necessari evitar «una doble imposició fiscal i promoure el desenrotllament de l’activitat econòmica”.

«L’objectiu és que les decisions de caràcter fiscal s’orienten a incentivar l’activitat econòmica, empresarial i professional amb la finalitat d’optimitzar el disseny del marc fiscal i igualar-nos a la resta d’autonomies”, han destacat els dos dirigents.

Amb el decret llei es modifiquen diferents normes per a adaptar-les a la conjuntura actual. En concret, en la Llei 6/2022, de 5 de desembre, del Canvi Climàtic i la Transició Ecològica de la Comunitat Valenciana, es corregix la fiscalitat per a la transició ecològica per a evitar càrregues fiscals derivades de nous impostos, que podrien representar una doble imposició. 

D’esta manera, queden suprimits l’impost sobre les emissions de diòxid de carboni dels vehicles de tracció mecànica, l’impost sobre l’emissió de gasos d’efecte d’hivernacle a l’atmosfera d’activitats i l’impost ambiental sobre grans establiments comercials. 

El gravamen a les emissions de diòxid de carboni dels vehicles de tracció mecànica hauria afectat a tots els usuaris amb vehicles matriculats a partir de l’1 de gener de 2023 i hauria suposat una recaptació de quasi 10 milions d’euros. Per part seua, el relatiu a l’emissió de gasos d’efecte d’hivernacle a l’atmosfera hauria recaigut des d’este exercici en aquelles empreses amb processos productius en els quals es generaren estos gasos i s’estimaven uns ingressos de mig milió d’euros.

Finalment, l’impost ambiental sobre grans establiments comercials buscava que, des del 2025, es cobrara una taxa a establiments comercials, oci, hostaleria o espectacles implantats en grans superfícies que, pel seu efecte d’atracció al consum, provoca un desplaçament de vehicles. S’estimava una recaptació anual de 17 milions d’euros.

D’altra banda, es va modificar la regulació dels requisits per al càlcul de la petjada de carboni i el pla de reducció d’emissions de CO₂, perquè no siga obligatòria la inscripció de les empreses en el Registre d’Iniciatives de CambioClimático a partir de l’1 de gener de 2025. D’esta manera, la inscripció passa a tindre caràcter voluntari, en la mateixa línia que la normativa nacional i la d’altres comunitats autònomes.

Totes estes modificacions tenen la meta comuna de reduir la pressió fiscal i harmonitzar amb altres territoris amb la vista posada d’evitar situacions que resten competitivitat a les empreses respecte a altres autonomies o països de la Unió Europea, així com donar solució als problemes tècnics detectats en els tres impostos. Entre ells, la complexitat d’implementació en alguns casos, la doble imposició que suposaria en uns altres, la ruptura de la regla bàsica fiscal de qui contamina paga (en el cas concret de la taxa als grans establiments comercials) o les distorsions de disseny (per exemple, en exigir l’impost a vehicles més nous i per tant menys contaminants).

Últimes notícies

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.

Iker Losada: Ens donaven per morts i ara no ho deixarem escapar

Iker Losada reivindica la reacció del Llevant en la lluita per la permanència i assegura que l'equip no pensa desaprofitar l'oportunitat de salvar-se davant el Betis, de qui està cedit.

La Generalitat planteja 35 vivendes industrialitzades i de lloguer assequible a Chiva

La Generalitat ha proposat a l'Ajuntament de Chiva construir 35 vivendes industrialitzades de protecció pública per a lloguer assequible dins del Pla Viu Dana, que preveu 250 pisos en sis municipis afectats per la DANA.