Empreses i particulars es beneficien de 27 milions en estalvi fiscal en la Comunitat Valenciana

L’entrada en vigor del decret llei de mesures extraordinàries per a la millora de la fiscalitat verda permet estalviar 27 milions d’euros anuals a particulars i empreses de la Comunitat Valenciana.

Així ho han confirmat el conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, i la consellera d’Hisenda i Economia, Ruth Merino, que han coincidit que era necessari evitar «una doble imposició fiscal i promoure el desenrotllament de l’activitat econòmica”.

«L’objectiu és que les decisions de caràcter fiscal s’orienten a incentivar l’activitat econòmica, empresarial i professional amb la finalitat d’optimitzar el disseny del marc fiscal i igualar-nos a la resta d’autonomies”, han destacat els dos dirigents.

Amb el decret llei es modifiquen diferents normes per a adaptar-les a la conjuntura actual. En concret, en la Llei 6/2022, de 5 de desembre, del Canvi Climàtic i la Transició Ecològica de la Comunitat Valenciana, es corregix la fiscalitat per a la transició ecològica per a evitar càrregues fiscals derivades de nous impostos, que podrien representar una doble imposició. 

D’esta manera, queden suprimits l’impost sobre les emissions de diòxid de carboni dels vehicles de tracció mecànica, l’impost sobre l’emissió de gasos d’efecte d’hivernacle a l’atmosfera d’activitats i l’impost ambiental sobre grans establiments comercials. 

El gravamen a les emissions de diòxid de carboni dels vehicles de tracció mecànica hauria afectat a tots els usuaris amb vehicles matriculats a partir de l’1 de gener de 2023 i hauria suposat una recaptació de quasi 10 milions d’euros. Per part seua, el relatiu a l’emissió de gasos d’efecte d’hivernacle a l’atmosfera hauria recaigut des d’este exercici en aquelles empreses amb processos productius en els quals es generaren estos gasos i s’estimaven uns ingressos de mig milió d’euros.

Finalment, l’impost ambiental sobre grans establiments comercials buscava que, des del 2025, es cobrara una taxa a establiments comercials, oci, hostaleria o espectacles implantats en grans superfícies que, pel seu efecte d’atracció al consum, provoca un desplaçament de vehicles. S’estimava una recaptació anual de 17 milions d’euros.

D’altra banda, es va modificar la regulació dels requisits per al càlcul de la petjada de carboni i el pla de reducció d’emissions de CO₂, perquè no siga obligatòria la inscripció de les empreses en el Registre d’Iniciatives de CambioClimático a partir de l’1 de gener de 2025. D’esta manera, la inscripció passa a tindre caràcter voluntari, en la mateixa línia que la normativa nacional i la d’altres comunitats autònomes.

Totes estes modificacions tenen la meta comuna de reduir la pressió fiscal i harmonitzar amb altres territoris amb la vista posada d’evitar situacions que resten competitivitat a les empreses respecte a altres autonomies o països de la Unió Europea, així com donar solució als problemes tècnics detectats en els tres impostos. Entre ells, la complexitat d’implementació en alguns casos, la doble imposició que suposaria en uns altres, la ruptura de la regla bàsica fiscal de qui contamina paga (en el cas concret de la taxa als grans establiments comercials) o les distorsions de disseny (per exemple, en exigir l’impost a vehicles més nous i per tant menys contaminants).

Últimes notícies

Empat de l’Almería a Castàlia i l’eliminatòria es decidirà als Jocs del Mediterrani

Castelló i Almería empaten 1-1 a Castàlia en l’anada de la primera eliminatòria de la promoció a Primera Divisió, en un partit on els albinegres disposen de les millors ocasions.

El Barça s’imposa al Nava sense patir i jugarà una nova final de Copa del Rei

El Barça derrota el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal d’Alacant, defensa el títol de Copa del Rei i arriba a la final sense necessitat de mostrar la seua millor versió.

El Bidasoa Irún passa per damunt del Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i es garantix plaça europea per a la pròxima temporada.

El Bidasoa Irún atropella el Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i s’assegura plaça europea per a la pròxima temporada.

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.