22 anys de presó per abusar de les seues dues filles menors d’edat

 

La Secció Segona de l’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a penes que sumen 22 anys de presó a un home per abusar sexualment de forma continuada de les seues dues filles menors d’edat

 

La sentència li imposa també la prohibició d’aproximar-se a menys de 500 metres o comunicar-se per qualsevol mitjà amb cadascuna de les víctimes durant deu anys, una mesura de llibertat vigilada de huit anys i la privació de la pàtria potestat. 

 

Els fets van ocórrer al llarg de 2016 en el domicili que compartien el condemnat, la seua exmuller, de la qual s’havia divorciat dos anys abans, i les dues menors, que tenien llavors 11 i 13 anys i pateixen una discapacitat psíquica

 

El Tribunal ha declarat provat que l’home es va aprofitar d’aqueixa discapacitat, de la seua relació de parentiu i de la “influència i domini” que exercia sobre les xicotetes per a sotmetre-les a diferents pràctiques sexuals

 

La confessió d’una de les menors a una professora

La mare de les xiquetes es trobava per regla general prostrada en el llit i prenia a les nits una medicació molt forta per a poder dormir profundament, segons es relata en la resolució judicial. Els abusos van ser descoberts al desembre de 2016, quan una de les menors li ho va explicar a una professora. 

 

La Sala considera al pare autor de dos delictes continuats d’abusos sexuals comeses contra menors de 16 anys i li imposa per cadascun d’ells una pena d’11 anys de presó. També li condemna a indemnitzar a cada xiqueta amb 10.000 euros per danys morals. La sentència pot ser recorreguda en apel·lació davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana. 

Últimes notícies

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.

El vent deixa ratxes de fins a 124 km/h a l’interior nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha deixat ratxes de fins a 124 km/h en municipis de l'interior nord de Castelló i manté actiu l'avís groc per risc meteorològic.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a exigir que la Confraria de la Puríssima Sang permeta la participació de dones en la Setmana Santa i reclamen una celebració plenament igualitària.

Camps veu apetible competir amb Oltra a València però insistix a optar a la Generalitat

Francisco Camps considera molt atractiva una possible batalla electoral amb Mónica Oltra a València, però reafirma que el seu objectiu és liderar el PP valencià i optar a la presidència de la Generalitat.

Camps nega haver gastat 15.000 euros en gasolina i reclama una investigació

Francisco Camps sosté que el seu gasto anual en combustible amb cotxe oficial no supera els 4.000 euros i exigix aclarir qui va usar la targeta vinculada al seu vehicle.

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.

Un xoc entre dos camions col·lapsa el baipás de València amb 30 quilòmetres de retencions

Un accident entre dos camions en l'A-7, a l'altura del desviament cap a la CV-35 prop de Paterna, provoca prop de 30 quilòmetres de retencions i deixa un ferit traslladat a l'Hospital de Manises.

El sol plena les terrasses i les platges d’Alacant en ple Dimarts Sant

El bon temps, amb temperatures pròximes als 20 graus i cels buidats, ha omplit les terrasses i les platges d'Alacant durant el Dimarts Sant.