22 anys de presó per abusar de les seues dues filles menors d’edat

 

La Secció Segona de l’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a penes que sumen 22 anys de presó a un home per abusar sexualment de forma continuada de les seues dues filles menors d’edat

 

La sentència li imposa també la prohibició d’aproximar-se a menys de 500 metres o comunicar-se per qualsevol mitjà amb cadascuna de les víctimes durant deu anys, una mesura de llibertat vigilada de huit anys i la privació de la pàtria potestat. 

 

Els fets van ocórrer al llarg de 2016 en el domicili que compartien el condemnat, la seua exmuller, de la qual s’havia divorciat dos anys abans, i les dues menors, que tenien llavors 11 i 13 anys i pateixen una discapacitat psíquica

 

El Tribunal ha declarat provat que l’home es va aprofitar d’aqueixa discapacitat, de la seua relació de parentiu i de la “influència i domini” que exercia sobre les xicotetes per a sotmetre-les a diferents pràctiques sexuals

 

La confessió d’una de les menors a una professora

La mare de les xiquetes es trobava per regla general prostrada en el llit i prenia a les nits una medicació molt forta per a poder dormir profundament, segons es relata en la resolució judicial. Els abusos van ser descoberts al desembre de 2016, quan una de les menors li ho va explicar a una professora. 

 

La Sala considera al pare autor de dos delictes continuats d’abusos sexuals comeses contra menors de 16 anys i li imposa per cadascun d’ells una pena d’11 anys de presó. També li condemna a indemnitzar a cada xiqueta amb 10.000 euros per danys morals. La sentència pot ser recorreguda en apel·lació davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana. 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la dana de 2024

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana de 2024 un informe sobre la gestió en la presa de Buseo, al·legant que és prova en un procediment penal.

València remet a Fiscalia nous indicis de frau en empadronaments amb contractes de lloguer

L'Ajuntament de València ha traslladat a la Fiscalia Provincial nous indicis de possibles fraus en empadronaments basats en contractes de lloguer presumptament manipulats o falsificats, dins d'un expedient ja obert per fets similars.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana descendix al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i suma una caiguda interanual de 19.440 aturats.