Condemnat l’Ajuntament de Sagunt per vulnerar el gaudi del permís de paternitat

El Jutjat contenciós administratiu núm. 8 de València, ha estimat la demanda d’un Agent de la Policia Local de Sagunt, defensat pel Gabinet Jurídic del SPPLB, sobre el gaudi del permís de paternitat en els torns de treball del 7×7.

La reacció de l’Ajuntament de Sagunt a la petició de l’Agent de gaudir la setmana de paternitat en la setmana de treball del 7X7, va consistir a recalcular la jornada laboral, i computar com treballades aqueixa setmana 37.5 hores en lloc de les 56 que per quadrant li corresponien.

Amb el seu càlcul l’Ajuntament li va fer retornar diversos dies de treball al·legant que la petició del Policia Local era “abusiva”.


El Jutjat resol en sentència


“Per tant, no trobant-se en la normativa analitzada limitació sobre aquest tema, la sol·licitud del funcionari Policia Local que té establit un sistema de torns 7×7 s’ajusta a la nova regulació de l’anteriorment denominat permís de paternitat, ja que l’any 2021, deu de les setze setmanes del permís poden gaudir-se de manera interrompuda, sempre que es complisquen els requisits que marca la norma: que tots dos progenitors treballen, que es preavise amb quinze dies d’antelació i que es gaudisca per setmanes completes, per la qual cosa no s’aprecia l’abús de dret al·legat per l’Administració en la sol·licitud presentada.”

El Jutjat a més d’anul·lar les resolucions dictades per la Corporació Local, condemna a l’Ajuntament de Sagunt a abonar al Policia Local una indemnització per danys i perjudicis de 3.000 euros.

Últimes notícies

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.

Dona d’alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El corredor de 33 anys de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro dels Sanfermins ha rebut l’alta. Altres huit corredors continuen ingressats o en observació, un d’ells en estat greu.

Rodríguez alerta que el municipalisme ja no fa gràcia als grans partits i “comença a fer por”

El secretari general d’Ens Uneix, Jorge Rodríguez, defensa a El Palomar que el municipalisme ja no “fa gràcia” als partits tradicionals i reivindica el dret a competir amb igual dignitat. El president d’Unión Municipalista, David García, assegura que este espai supera ja les 60 alcaldies a la Comunitat Valenciana.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres semblants a l’any passat

L’Operació Pas de l’Estret ha superat els 458.000 passatgers i els 115.000 vehicles des del 15 de juny, amb un lleu descens respecte al mateix període de 2025 però amb un dispositiu que està funcionant amb fluïdesa als ports i a la frontera del Tarajal.