11.7 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Condemnat a nou anys i mig de presó per pegar-li colps a la seua dona fins a traure-li un ull en Benimàmet

 

L’Audiència Provincial de València ha condemnat a un home, de 34 anys, a nou anys i mig de presó per un delicte d’homicidi en grau de temptativa. Els fets es van produir en octubre de 2017 en Benimàmet, una pedania de la ciutat de València, quan l’agressor començà a pegar-li colps a la seua exparella fins al punt de «traure-li un ull de la seua òrbita».

 

La sentència afirma que «la víctima pràcticament es dessagna» i que l’acusat va actuar amb una gran violència, pegant-li colps «amb ferotgia fins que la va creure morta», tal i com ha avançat el diari ‘Levante-EMV’. El document afirma que l’objectiu de l’agressor era matar a la seua exparella després de saltar-se l’ordre d’allunyament.

 

Ara, la Secció Primera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a l’acusat a nou anys i mig de presó: set i mig pel delicte d’homicidi en grau de temptativa, nou mesos per les lesions que li havia provocat deu dies abans d’esta pallissa, nou mesos per amenaces i nou mesos més per trencament de mesura cautelar —és a dir, per haver-se saltat l’ordre d’allunyament—.

 

L’acusat també haurà d’indemnitzar a la víctima amb un total de 238.860 euros: 90.000 euros en concepte de responsabilitat civil pels danys psicològics causats, 75.000 per pèrdua de qualitat de vida, 61.000 euros pels danys físics i les seqüeles que puga tindre, i 12.860 euros pels dies que va haver d’estar hospitalitzada —la dona va estar setze dies en coma—.

 

La Sala ha conclòs que l’acusat patix un transtorn mental transitori, inclús la víctima va declarar en el juí que quan l’agressor tenia agafat del coll al seu fill deia que «tenia el diable dins». El motiu de la crisis psicòtica va ser el consum de begudes alcohòliques i marihuana.

 

Els fets

La pallissa es va produir el 23 d’octubre de 2017 per la vesprada en la terrassa de la casa dels pares de l’agressor. La parella havia tornat a viure allà, en Benimàmet, tot i que ell tenia una ordre d’allunyament per la pallissa que li havia pegat feia tan sols deu dies.

 

L’ara condemnat començà a agredir a la víctima després de què ella l’atacara amb un paraigua perquè l’home tenia al seu fill, de quatre anys, agarrat del coll. En ixe moment, l’agressor començà a pegar-li colps en el cap «fins al punt d’arribar a esguitar la sang de la víctima els murs de la terrassa» i deixar-la inconscient. Va ser el xiquet qui va anar a buscar al seu iaio —el pare de l’agressor— per a què son pare no matara a sa mare. 

 

Els agents que van anar al lloc dels fets van arribar a pensar que la dona estava morta, ja que se la van trobar  «immòbil a la terrassa sobre una gran taca de sang», alguns d’ells van arribar a qualificar-lo com un «escenari dantesc». L’autor dels fets estava amagat en el bany i es va resistir quan els policies intentaven detindre’l. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

3-0: El Vila-real es deixa portar en Leverkusen

L'equip va tancar la liguilla amb una nova derrota davant un Bayer Leverkusen molt superior que va certificar la seua passada. Tillman va firmar un doblet i Grimaldo va sentenciar.

Leverkusen passa per damunt d’un Vila-real sense pols: 3-0 i adeu en Champions

El Vila-real va tancar la seua participació en la Lliga de Campions amb un 3-0 en Leverkusen. L'equip alemany, molt superior, va certificar la seua passada amb un doblet de Tillman i un gol de Grimaldo.

El Leverkusen devora al Vila-real al descans: 2-0 i doblet de Tillman

El Bayer Leverkusen, obligat a guanyar per a passar de ronda, es va anar al descans 2-0 després d'una primera part de domini absolut. Tillman ha firmat els dos gols.

Cepeda es presenta amb l’Elx: vol ajudar als objectius del club i fer-se un nom

L'extrem xilé es va presentar amb contracte fins a 2030 i es va fixar com a metes ajudar als objectius del club i fer-se un nom, confiat en una ràpida adaptació.

La neu dona pas a vents de fins a 150 km/h amb desenes d’incidències i una treballadora ferida

Les nevades han remés al migdia i el vent s'ha intensificat, amb ratxes de fins a 150 km/h que han provocat caigudes d'arbres, tancaments i una ferida a Altea. Alacant ha concentrat la majoria d'incidències i part del transport s'ha vist afectat.

Diatta entra en l’onze del Vila-real i Equi Fernández és titular en el Leverkusen

El Vila-real incorpora a Alassane Diatta com a gran novetat davant el Leverkusen, mentres l'argentí Equi Fernández estarà d'inici. Els dos tècnics carreguen la medul·lar per a guanyar ritme i control.

ERC defén una confluència nacionalista enfront de les polítiques reaccionàries

Rufián ha defés teixir un espai comú entre forces nacionalistes per a respondre a un escenari que qualifica de reaccionari. Junqueras ha apel·lat a aportar esperança i ha reivindicat el nou model de finançament autonòmic.

Ferida una operària municipal a Altea per la caiguda d’un arbre al pati d’un col·legi

Una treballadora de l'empresa pública d'Altea ha resultat ferida al cap després de la caiguda d'un arbre en un col·legi. La província roman en alerta taronja per vent, amb ratxes molt fortes, desenes d'incidències i més de 180 intervencions en la capital.