17.7 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

La Generalitat licitarà un nou concurs per a la construcció de 555 vivendes de protecció públiques en les tres províncies

La Generalitat, a través de la Vicepresidència i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda, traurà a licitació mitjançant permuta els sòls que no resulten adjudicats en el concurs de dret de superfície per a la promoció, construcció i gestió de vivendes protegides en lloguer assequible.

L’Entitat Valenciana de Vivenda i Sòl (*EVha) va licitar huit lots per a la construcció de vivendes de protecció pública sobre sòls cedits per diferents municipis de la Comunitat, que comptava amb ajudes de fons europeus Next Generation per a la construcció de vivendes de protecció pública energèticament eficients i en règim de lloguer assequible.

Dels huit lots oferits, dos d’ells han rebut ofertes per part de les empreses, concretament una parcel·la a Benidorm i una altra a València per a la construcció de 169 vivendes, el procediment de contractació de les quals es troba en procés per part de la EVha.
El secretari autonòmic de Vivenda, Sebastián Fernández, ha lamentat que “els elevats tipus d’interés per al finançament de les promocions i la inseguretat jurídica generada per l’actual Llei Sánchez haja llastrat l’interés del sector privat” per la inversió en vivendes per a lloguer.

D’altra banda, Fernández ha criticat els estrets terminis marcats per Europa per a la finalització de les obres vinculades a fons Next Generation i ha recordat que la Generalitat ve advertint en les diferents conferències sectorials de vivenda celebrades des de gener de 2024 sobre la necessitat de flexibilitzar els terminis per a la finalització de les promocions per a la construcció de vivendes per a lloguer assequible, fixats al juny de 2026.

En el Pla VIU per a la promoció de vivenda de protecció pública en la Comunitat Valenciana, un dels eixos fonamentals del pla és la col·laboració públic-privada. Entre els mecanismes de col·laboració que preveu el pla es contemplaven actuacions desenrotllades mitjançant concursos de dret de superfície i mitjançant permuta per obra futura.

Així, conscients de la necessitat de promoure vivendes de protecció pública en els diferents municipis, i havent quedat disponibles determinades parcel·les, la voluntat de la Generalitat és tornar a licitar totes les parcel·les que no han rebut ofertes a través de permuta de sòl per obra futura per a la construcció de vivendes protegides per a compra o arrendament amb opció a compra.

Els avantatges d’este model són que, a més de que amplia l’oferta de vivenda de protecció pública tan necessària, l’administració, local o autonòmica, es beneficiarà d’un nombre de vivendes, i/o locals per a servicis municipals, resultants de la permuta, que passaran a formar part del parc públic autonòmic o municipal de vivenda per a la seua gestió en règim de lloguer.

Vivenda ha contactat amb tots els ajuntaments que havien cedit parcel·les per a este concurs, i que a més estan adherits al Conveni Marc entre la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP) i la Generalitat per a la mobilització del sòl públic per a la construcció de vivenda de protecció pública, per a informar-los sobre la voluntat de la Generalitat de licitar en breu els sòls no adjudicats.

En este sentit, el secretari autonòmic de Vivenda ha manifestat la seua satisfacció en assenyalar que “tots els ajuntaments, que a més estan adherits al Pla VIU-CV, compartixen amb la Generalitat la voluntat d’impulsar la promoció de vivenda protegida davant l’escassetat d’oferta i la nul·la promoció desenrotllada durant els últims anys, per la qual cosa la resposta de tots a les pròximes licitacions ha sigut de total predisposició”.

Pròximes licitacions

En les pròximes dates, la EVha prepararà els nous processos de licitació sobre els sòls de Castelló de la Plana, Sagunt, València, El Puig de Santa María, Benifaió, Xàbia i la Vila Joiosa, per a la construcció de 555 vivendes de protecció pública:

  • Xàbia, 66 vivendes
  • la Vila Joiosa 33 vivendes
  • Castelló de la Plana 121 vivendes
  • *Benfaió 40 vivendes
  • El Puig de Santa María *81viviendas
  • Sagunt 200 vivendes
  • València 14 vivendes

Respecte de les característiques i tipologies de les vivendes a construir, el seu règim d’ús i beneficiaris, s’especificaran en els plecs de les licitacions. Tot això ajustant-se, en qualsevol cas, als preus màxims (mòdul VPP), en funció del règim d’ús de les futures promocions, als criteris i fórmules de càlcul que establirà el nou decret de VPP que ha desenrotllat la vicepresidència i conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda, i que es troba ja en la seua fase final per a l’aprovació definitiva.

Últimes notícies

Juan Foyth, operat del tendó d’Aquil·les, es perd la resta de la temporada

El defensa del Vila-real va ser intervingut a Vitòria després de trencar-se el tendó d'Aquil·les de la cama esquerra davant el Reial Madrid. El club no va donar terminis, però la lesió sol exigir al voltant de huit mesos de baixa.

La jutgessa de la dana cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La instructora de la causa sobre la gestió de la dana ha citat a tres escortes del llavors president Carlos Mazón per al 9 de febrer. També ha fixat les testificals d'Avelino Mascarell i de dos comandaments de la UME a inicis de març.

Els amos de Serra Gelada demanen executar la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions

Els propietaris del APR-7 de Serra Gelada han demanat l'execució de la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions, xifra que amb interessos ascendix a 352,6 milions. Reclamen execució immediata i alerten que la demora encarix el deute.

Carbonell admet pressió d’amfitrió i tractarà de trencar el malefici en la Copa

Enric Carbonell, director general del València Basket, va admetre la pressió extra de ser amfitrió en la Copa del Rei que es disputarà en el Roig Arena. Després del sorteig, l'equip va quedar aparellat amb el Joventut en quarts el dijous 19.

Els metges reprenen les protestes per a demanar jornada de 35 hores, topalls d’agenda i menys pacients

Els metges han représ concentracions davant la Conselleria de Sanitat per a exigir jornada de 35 hores de dilluns a divendres, topar agendes i limitar pacients. També demanen reforços en urgències i claredat en la productivitat variable.

Benavent sosté que els treballadors zombi eren altres i que ell sí que treballava

Marcos Benavent ha assegurat que no és un 'treballador zombi' i que 'clar que treballava' a l'inici del juí del cas Imelsa. S'enfronta a 6 anys i 6 mesos de presó, mentres les defenses discutixen nul·litats i prescripció.

Pérez Llorca i Barrachina han acordat reforçar la col·laboració per a l’aigua i la sanitat a Castelló

El president de la Generalitat i la presidenta de la Diputació han alineat prioritats per a accelerar el nou Hospital General, garantir el subministrament d'aigua i ordenar infraestructures. El full de ruta inclou incentius al sector ramader jove i la recatalogació de carreteres per a municipis xicotets.

El detingut per la mort del menor a Sueca passarà a disposició judicial el dimarts

L'home que es va entregar a Sueca per la mort d'un menor de 13 anys serà presentat davant el jutge el dimarts. L'autòpsia i totes les hipòtesis continuen obertes.