11.9 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

La Generalitat licitarà un nou concurs per a la construcció de 555 vivendes de protecció públiques en les tres províncies

La Generalitat, a través de la Vicepresidència i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda, traurà a licitació mitjançant permuta els sòls que no resulten adjudicats en el concurs de dret de superfície per a la promoció, construcció i gestió de vivendes protegides en lloguer assequible.

L’Entitat Valenciana de Vivenda i Sòl (*EVha) va licitar huit lots per a la construcció de vivendes de protecció pública sobre sòls cedits per diferents municipis de la Comunitat, que comptava amb ajudes de fons europeus Next Generation per a la construcció de vivendes de protecció pública energèticament eficients i en règim de lloguer assequible.

Dels huit lots oferits, dos d’ells han rebut ofertes per part de les empreses, concretament una parcel·la a Benidorm i una altra a València per a la construcció de 169 vivendes, el procediment de contractació de les quals es troba en procés per part de la EVha.
El secretari autonòmic de Vivenda, Sebastián Fernández, ha lamentat que “els elevats tipus d’interés per al finançament de les promocions i la inseguretat jurídica generada per l’actual Llei Sánchez haja llastrat l’interés del sector privat” per la inversió en vivendes per a lloguer.

D’altra banda, Fernández ha criticat els estrets terminis marcats per Europa per a la finalització de les obres vinculades a fons Next Generation i ha recordat que la Generalitat ve advertint en les diferents conferències sectorials de vivenda celebrades des de gener de 2024 sobre la necessitat de flexibilitzar els terminis per a la finalització de les promocions per a la construcció de vivendes per a lloguer assequible, fixats al juny de 2026.

En el Pla VIU per a la promoció de vivenda de protecció pública en la Comunitat Valenciana, un dels eixos fonamentals del pla és la col·laboració públic-privada. Entre els mecanismes de col·laboració que preveu el pla es contemplaven actuacions desenrotllades mitjançant concursos de dret de superfície i mitjançant permuta per obra futura.

Així, conscients de la necessitat de promoure vivendes de protecció pública en els diferents municipis, i havent quedat disponibles determinades parcel·les, la voluntat de la Generalitat és tornar a licitar totes les parcel·les que no han rebut ofertes a través de permuta de sòl per obra futura per a la construcció de vivendes protegides per a compra o arrendament amb opció a compra.

Els avantatges d’este model són que, a més de que amplia l’oferta de vivenda de protecció pública tan necessària, l’administració, local o autonòmica, es beneficiarà d’un nombre de vivendes, i/o locals per a servicis municipals, resultants de la permuta, que passaran a formar part del parc públic autonòmic o municipal de vivenda per a la seua gestió en règim de lloguer.

Vivenda ha contactat amb tots els ajuntaments que havien cedit parcel·les per a este concurs, i que a més estan adherits al Conveni Marc entre la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP) i la Generalitat per a la mobilització del sòl públic per a la construcció de vivenda de protecció pública, per a informar-los sobre la voluntat de la Generalitat de licitar en breu els sòls no adjudicats.

En este sentit, el secretari autonòmic de Vivenda ha manifestat la seua satisfacció en assenyalar que “tots els ajuntaments, que a més estan adherits al Pla VIU-CV, compartixen amb la Generalitat la voluntat d’impulsar la promoció de vivenda protegida davant l’escassetat d’oferta i la nul·la promoció desenrotllada durant els últims anys, per la qual cosa la resposta de tots a les pròximes licitacions ha sigut de total predisposició”.

Pròximes licitacions

En les pròximes dates, la EVha prepararà els nous processos de licitació sobre els sòls de Castelló de la Plana, Sagunt, València, El Puig de Santa María, Benifaió, Xàbia i la Vila Joiosa, per a la construcció de 555 vivendes de protecció pública:

  • Xàbia, 66 vivendes
  • la Vila Joiosa 33 vivendes
  • Castelló de la Plana 121 vivendes
  • *Benfaió 40 vivendes
  • El Puig de Santa María *81viviendas
  • Sagunt 200 vivendes
  • València 14 vivendes

Respecte de les característiques i tipologies de les vivendes a construir, el seu règim d’ús i beneficiaris, s’especificaran en els plecs de les licitacions. Tot això ajustant-se, en qualsevol cas, als preus màxims (mòdul VPP), en funció del règim d’ús de les futures promocions, als criteris i fórmules de càlcul que establirà el nou decret de VPP que ha desenrotllat la vicepresidència i conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda, i que es troba ja en la seua fase final per a l’aprovació definitiva.

Últimes notícies

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.

Rescaten a diverses persones a Paiporta per un incendi en un pis de la primera planta

Bombers han rescatat a diverses persones en un edifici de Paiporta després de declarar-se un incendi en un pis de la primera planta. El fum s'ha propagat cap a les plantes superiors i diverses persones han rebut atenció sanitària.

Estenen tres dies la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Les autoritats indonèsies van decidir estendre fins al diumenge la busca de tres espanyols després del naufragi del vaixell turístic KM Putri Sakinah. La mesura arriba després de set jornades de rastreig i una petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

Rescaten a diverses persones d’un edifici de Paiporta després d’un incendi en la primera planta

Un incendi en un pis de la primera planta d'un edifici de Paiporta ha generat un dens núvol de fum i ha obligat a rescatar a diverses persones. El foc ha sigut extingit després de la mobilització de sis dotacions.

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.

El València només va guanyar un dels seus últims cinc estrenes d’any

L'equip visita Balaídos per a obrir 2026 amb una ratxa discreta: una victòria en cinc arrancades recents. A domicili no guanya una estrena des de 2013.