La Generalitat licitarà un nou concurs per a la construcció de 555 vivendes de protecció públiques en les tres províncies

La Generalitat, a través de la Vicepresidència i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda, traurà a licitació mitjançant permuta els sòls que no resulten adjudicats en el concurs de dret de superfície per a la promoció, construcció i gestió de vivendes protegides en lloguer assequible.

L’Entitat Valenciana de Vivenda i Sòl (*EVha) va licitar huit lots per a la construcció de vivendes de protecció pública sobre sòls cedits per diferents municipis de la Comunitat, que comptava amb ajudes de fons europeus Next Generation per a la construcció de vivendes de protecció pública energèticament eficients i en règim de lloguer assequible.

Dels huit lots oferits, dos d’ells han rebut ofertes per part de les empreses, concretament una parcel·la a Benidorm i una altra a València per a la construcció de 169 vivendes, el procediment de contractació de les quals es troba en procés per part de la EVha.
El secretari autonòmic de Vivenda, Sebastián Fernández, ha lamentat que “els elevats tipus d’interés per al finançament de les promocions i la inseguretat jurídica generada per l’actual Llei Sánchez haja llastrat l’interés del sector privat” per la inversió en vivendes per a lloguer.

D’altra banda, Fernández ha criticat els estrets terminis marcats per Europa per a la finalització de les obres vinculades a fons Next Generation i ha recordat que la Generalitat ve advertint en les diferents conferències sectorials de vivenda celebrades des de gener de 2024 sobre la necessitat de flexibilitzar els terminis per a la finalització de les promocions per a la construcció de vivendes per a lloguer assequible, fixats al juny de 2026.

En el Pla VIU per a la promoció de vivenda de protecció pública en la Comunitat Valenciana, un dels eixos fonamentals del pla és la col·laboració públic-privada. Entre els mecanismes de col·laboració que preveu el pla es contemplaven actuacions desenrotllades mitjançant concursos de dret de superfície i mitjançant permuta per obra futura.

Així, conscients de la necessitat de promoure vivendes de protecció pública en els diferents municipis, i havent quedat disponibles determinades parcel·les, la voluntat de la Generalitat és tornar a licitar totes les parcel·les que no han rebut ofertes a través de permuta de sòl per obra futura per a la construcció de vivendes protegides per a compra o arrendament amb opció a compra.

Els avantatges d’este model són que, a més de que amplia l’oferta de vivenda de protecció pública tan necessària, l’administració, local o autonòmica, es beneficiarà d’un nombre de vivendes, i/o locals per a servicis municipals, resultants de la permuta, que passaran a formar part del parc públic autonòmic o municipal de vivenda per a la seua gestió en règim de lloguer.

Vivenda ha contactat amb tots els ajuntaments que havien cedit parcel·les per a este concurs, i que a més estan adherits al Conveni Marc entre la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP) i la Generalitat per a la mobilització del sòl públic per a la construcció de vivenda de protecció pública, per a informar-los sobre la voluntat de la Generalitat de licitar en breu els sòls no adjudicats.

En este sentit, el secretari autonòmic de Vivenda ha manifestat la seua satisfacció en assenyalar que “tots els ajuntaments, que a més estan adherits al Pla VIU-CV, compartixen amb la Generalitat la voluntat d’impulsar la promoció de vivenda protegida davant l’escassetat d’oferta i la nul·la promoció desenrotllada durant els últims anys, per la qual cosa la resposta de tots a les pròximes licitacions ha sigut de total predisposició”.

Pròximes licitacions

En les pròximes dates, la EVha prepararà els nous processos de licitació sobre els sòls de Castelló de la Plana, Sagunt, València, El Puig de Santa María, Benifaió, Xàbia i la Vila Joiosa, per a la construcció de 555 vivendes de protecció pública:

  • Xàbia, 66 vivendes
  • la Vila Joiosa 33 vivendes
  • Castelló de la Plana 121 vivendes
  • *Benfaió 40 vivendes
  • El Puig de Santa María *81viviendas
  • Sagunt 200 vivendes
  • València 14 vivendes

Respecte de les característiques i tipologies de les vivendes a construir, el seu règim d’ús i beneficiaris, s’especificaran en els plecs de les licitacions. Tot això ajustant-se, en qualsevol cas, als preus màxims (mòdul VPP), en funció del règim d’ús de les futures promocions, als criteris i fórmules de càlcul que establirà el nou decret de VPP que ha desenrotllat la vicepresidència i conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda, i que es troba ja en la seua fase final per a l’aprovació definitiva.

Últimes notícies

Pérez Llorca resta importància a quan triarà el PP el candidat a la Generalitat

Juanfran Pérez Llorca afirma que no està gens preocupat per quan designarà el PP el candidat a la presidència de la Generalitat i defensa que el que importa és continuar aplicant els pressupostos i les inversions en sanitat i polítiques socials a la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca assegura que cap professor serà perseguit a la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca garanteix que cap docent serà perseguit a la Comunitat Valenciana i defensa un model de llibertat educativa i de pensament. El president rebutja les crítiques a la Inspecció educativa i apel·la a millorar el sistema sense generar polèmiques.

Pérez Llorca alerta que els centres de menors estan al 200 % i veu difícil assumir més xiquets migrants

Juanfran Pérez Llorca adverteix que els centres de menors de la Comunitat Valenciana estan saturats, amb ocupacions del 200 %, i veu molt difícil acollir més xiquets migrants mentre no hi haja més espai i personal.

Els fills del matrimoni irlandés mort a Cullera ja estan amb familiars

Els dos fills del matrimoni irlandés trobat mort en un xalet de Cullera, de 14 i 15 anys i amb necessitats especials, ja estan sota la cura de tres familiars desplaçats des d’Irlanda aquesta matinada. L’Ajuntament ha mobilitzat suport psicològic i social des del moment en què els adolescents van trobar els cossos dels seus pares.

Buñol es tenyeix de roig amb 22.000 persones en una Tomatina de rècord

Buñol ha donat inici a la Tomatina 2026 amb l’aforament complet, 22.000 participants i 150 tones de tomata pera llançades pels carrers del municipi.

El Palau de Congressos incorpora realitat augmentada sense ulleres en un pla pilot

El Palau de Congressos de València ha posat en marxa un projecte pilot de realitat augmentada sense ulleres per a convertir conferències i presentacions en experiències immersives durant nou mesos de proves.

Deting el gerent d’una empresa per simular un robatori violent de 6.500 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alacant el gerent d’una empresa nacional acusat de simular un robatori violent de 6.500 euros i de quedar-se amb diners de la mercantil. Les lesions que presentava eren superficials i compatibles amb autolesions, i ja s’havia produït un altre furt de 2.450 euros en la mateixa empresa.

Un detingut a Monòver per robar quatre motos i diversos objectes en una casa de camp

La Guàrdia Civil ha detingut un home a Monòver acusat de robar amb força quatre motocicletes i diversos objectes en una casa de camp. Tres de les motos i part del material sostret s’han recuperat i s’han tornat al propietari.