La Generalitat licitarà un nou concurs per a la construcció de 555 vivendes de protecció públiques en les tres províncies

La Generalitat, a través de la Vicepresidència i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda, traurà a licitació mitjançant permuta els sòls que no resulten adjudicats en el concurs de dret de superfície per a la promoció, construcció i gestió de vivendes protegides en lloguer assequible.

L’Entitat Valenciana de Vivenda i Sòl (*EVha) va licitar huit lots per a la construcció de vivendes de protecció pública sobre sòls cedits per diferents municipis de la Comunitat, que comptava amb ajudes de fons europeus Next Generation per a la construcció de vivendes de protecció pública energèticament eficients i en règim de lloguer assequible.

Dels huit lots oferits, dos d’ells han rebut ofertes per part de les empreses, concretament una parcel·la a Benidorm i una altra a València per a la construcció de 169 vivendes, el procediment de contractació de les quals es troba en procés per part de la EVha.
El secretari autonòmic de Vivenda, Sebastián Fernández, ha lamentat que “els elevats tipus d’interés per al finançament de les promocions i la inseguretat jurídica generada per l’actual Llei Sánchez haja llastrat l’interés del sector privat” per la inversió en vivendes per a lloguer.

D’altra banda, Fernández ha criticat els estrets terminis marcats per Europa per a la finalització de les obres vinculades a fons Next Generation i ha recordat que la Generalitat ve advertint en les diferents conferències sectorials de vivenda celebrades des de gener de 2024 sobre la necessitat de flexibilitzar els terminis per a la finalització de les promocions per a la construcció de vivendes per a lloguer assequible, fixats al juny de 2026.

En el Pla VIU per a la promoció de vivenda de protecció pública en la Comunitat Valenciana, un dels eixos fonamentals del pla és la col·laboració públic-privada. Entre els mecanismes de col·laboració que preveu el pla es contemplaven actuacions desenrotllades mitjançant concursos de dret de superfície i mitjançant permuta per obra futura.

Així, conscients de la necessitat de promoure vivendes de protecció pública en els diferents municipis, i havent quedat disponibles determinades parcel·les, la voluntat de la Generalitat és tornar a licitar totes les parcel·les que no han rebut ofertes a través de permuta de sòl per obra futura per a la construcció de vivendes protegides per a compra o arrendament amb opció a compra.

Els avantatges d’este model són que, a més de que amplia l’oferta de vivenda de protecció pública tan necessària, l’administració, local o autonòmica, es beneficiarà d’un nombre de vivendes, i/o locals per a servicis municipals, resultants de la permuta, que passaran a formar part del parc públic autonòmic o municipal de vivenda per a la seua gestió en règim de lloguer.

Vivenda ha contactat amb tots els ajuntaments que havien cedit parcel·les per a este concurs, i que a més estan adherits al Conveni Marc entre la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP) i la Generalitat per a la mobilització del sòl públic per a la construcció de vivenda de protecció pública, per a informar-los sobre la voluntat de la Generalitat de licitar en breu els sòls no adjudicats.

En este sentit, el secretari autonòmic de Vivenda ha manifestat la seua satisfacció en assenyalar que “tots els ajuntaments, que a més estan adherits al Pla VIU-CV, compartixen amb la Generalitat la voluntat d’impulsar la promoció de vivenda protegida davant l’escassetat d’oferta i la nul·la promoció desenrotllada durant els últims anys, per la qual cosa la resposta de tots a les pròximes licitacions ha sigut de total predisposició”.

Pròximes licitacions

En les pròximes dates, la EVha prepararà els nous processos de licitació sobre els sòls de Castelló de la Plana, Sagunt, València, El Puig de Santa María, Benifaió, Xàbia i la Vila Joiosa, per a la construcció de 555 vivendes de protecció pública:

  • Xàbia, 66 vivendes
  • la Vila Joiosa 33 vivendes
  • Castelló de la Plana 121 vivendes
  • *Benfaió 40 vivendes
  • El Puig de Santa María *81viviendas
  • Sagunt 200 vivendes
  • València 14 vivendes

Respecte de les característiques i tipologies de les vivendes a construir, el seu règim d’ús i beneficiaris, s’especificaran en els plecs de les licitacions. Tot això ajustant-se, en qualsevol cas, als preus màxims (mòdul VPP), en funció del règim d’ús de les futures promocions, als criteris i fórmules de càlcul que establirà el nou decret de VPP que ha desenrotllat la vicepresidència i conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda, i que es troba ja en la seua fase final per a l’aprovació definitiva.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

CGT recolza investigar a Mazón després de l’informe de la jutgessa que apunta a negligència greu

CGT es persona davant el TSJCV i secunda investigar a Carlos Mazón després de l'exposició raonada de la jutgessa de Catarroja. L'escrit detalla omissions amb connexió a 230 defuncions.

Activen l’avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores este dijous en la Comunitat Valenciana

L'avís s'aplicarà en zones d'Alacant, València i Castelló, amb acumulats de 20 l/m² en una hora i 60 l/m² en 12 hores i possibilitat de tempesta.

Gamarra acusa el PSOE d’usar la política d’igualtat amb finalitats partidistes

Bufona Gamarra ha acusat el PSOE de convertir la política d'igualtat en 'un instrument partidista al servici del sanchismo' i de debilitar les institucions. La dirigent del PP ha reclamat menys propaganda, més eficàcia i un feminisme inclusiu orientat a resultats.

Aemet preveu activar avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores el divendres en la Comunitat

Aemet preveu activar el divendres l'avís groc per pluges en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb 20 l/m² en una hora i 60 en 12. Els ruixats podran anar amb tempesta.

Semaf convoca aturs en FGV després d’esgotar la negociació: calendari en Metrovalencia i TRAM

El sindicat de maquinistes Semaf ha anomenat a aturs en les xarxes d'FGV entre el 13 i el 26 de març després d'haver esgotat la negociació. Reclamen millores de seguretat i un tracte just en la negociació col·lectiva.

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament per a la mascletà

Juanfran Pérez Llorca s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament de València en una mascletà de Drac que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic José María Enríquez ha parlat de 'miracle' després d'un tret de 160 quilos en cinc minuts i mig.