La Generalitat licitarà un nou concurs per a la construcció de 555 vivendes de protecció públiques en les tres províncies

La Generalitat, a través de la Vicepresidència i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda, traurà a licitació mitjançant permuta els sòls que no resulten adjudicats en el concurs de dret de superfície per a la promoció, construcció i gestió de vivendes protegides en lloguer assequible.

L’Entitat Valenciana de Vivenda i Sòl (*EVha) va licitar huit lots per a la construcció de vivendes de protecció pública sobre sòls cedits per diferents municipis de la Comunitat, que comptava amb ajudes de fons europeus Next Generation per a la construcció de vivendes de protecció pública energèticament eficients i en règim de lloguer assequible.

Dels huit lots oferits, dos d’ells han rebut ofertes per part de les empreses, concretament una parcel·la a Benidorm i una altra a València per a la construcció de 169 vivendes, el procediment de contractació de les quals es troba en procés per part de la EVha.
El secretari autonòmic de Vivenda, Sebastián Fernández, ha lamentat que “els elevats tipus d’interés per al finançament de les promocions i la inseguretat jurídica generada per l’actual Llei Sánchez haja llastrat l’interés del sector privat” per la inversió en vivendes per a lloguer.

D’altra banda, Fernández ha criticat els estrets terminis marcats per Europa per a la finalització de les obres vinculades a fons Next Generation i ha recordat que la Generalitat ve advertint en les diferents conferències sectorials de vivenda celebrades des de gener de 2024 sobre la necessitat de flexibilitzar els terminis per a la finalització de les promocions per a la construcció de vivendes per a lloguer assequible, fixats al juny de 2026.

En el Pla VIU per a la promoció de vivenda de protecció pública en la Comunitat Valenciana, un dels eixos fonamentals del pla és la col·laboració públic-privada. Entre els mecanismes de col·laboració que preveu el pla es contemplaven actuacions desenrotllades mitjançant concursos de dret de superfície i mitjançant permuta per obra futura.

Així, conscients de la necessitat de promoure vivendes de protecció pública en els diferents municipis, i havent quedat disponibles determinades parcel·les, la voluntat de la Generalitat és tornar a licitar totes les parcel·les que no han rebut ofertes a través de permuta de sòl per obra futura per a la construcció de vivendes protegides per a compra o arrendament amb opció a compra.

Els avantatges d’este model són que, a més de que amplia l’oferta de vivenda de protecció pública tan necessària, l’administració, local o autonòmica, es beneficiarà d’un nombre de vivendes, i/o locals per a servicis municipals, resultants de la permuta, que passaran a formar part del parc públic autonòmic o municipal de vivenda per a la seua gestió en règim de lloguer.

Vivenda ha contactat amb tots els ajuntaments que havien cedit parcel·les per a este concurs, i que a més estan adherits al Conveni Marc entre la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP) i la Generalitat per a la mobilització del sòl públic per a la construcció de vivenda de protecció pública, per a informar-los sobre la voluntat de la Generalitat de licitar en breu els sòls no adjudicats.

En este sentit, el secretari autonòmic de Vivenda ha manifestat la seua satisfacció en assenyalar que “tots els ajuntaments, que a més estan adherits al Pla VIU-CV, compartixen amb la Generalitat la voluntat d’impulsar la promoció de vivenda protegida davant l’escassetat d’oferta i la nul·la promoció desenrotllada durant els últims anys, per la qual cosa la resposta de tots a les pròximes licitacions ha sigut de total predisposició”.

Pròximes licitacions

En les pròximes dates, la EVha prepararà els nous processos de licitació sobre els sòls de Castelló de la Plana, Sagunt, València, El Puig de Santa María, Benifaió, Xàbia i la Vila Joiosa, per a la construcció de 555 vivendes de protecció pública:

  • Xàbia, 66 vivendes
  • la Vila Joiosa 33 vivendes
  • Castelló de la Plana 121 vivendes
  • *Benfaió 40 vivendes
  • El Puig de Santa María *81viviendas
  • Sagunt 200 vivendes
  • València 14 vivendes

Respecte de les característiques i tipologies de les vivendes a construir, el seu règim d’ús i beneficiaris, s’especificaran en els plecs de les licitacions. Tot això ajustant-se, en qualsevol cas, als preus màxims (mòdul VPP), en funció del règim d’ús de les futures promocions, als criteris i fórmules de càlcul que establirà el nou decret de VPP que ha desenrotllat la vicepresidència i conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda, i que es troba ja en la seua fase final per a l’aprovació definitiva.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.

Tres anys de presó per intentar introduir droga en la presó de Fontcalent durant una comunicació

L'Audiència d'Alacant va imposar tres anys de presó i una multa de 600 euros a una dona de 52 anys per intentar entrar cocaïna i haixix en Fontcalent durant una visita. La sentència és ferma.

Dos detinguts a Toledo i Xirivella per amenaces i ciberassetjament a Ione Belarra

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens espanyols a Toledo i Xirivella per amenaces i ciberassetjament a Ione Belarra en Instagram. Un té 49 anys i antecedents; l'altre, de 30, no tenia detencions prèvies.

Puente veu inacceptable que Catalá es desmarque del tall de Rodalia en les mascletaes

Puente ha enlletgit a Catalá que es desmarque de la limitació de Rodalia a l'Estació del Nord durant les mascletaes. Sosté que la mesura va partir de l'Ajuntament i va estar avalada per informes de seguretat.

Espanya lidera la major batuda global contra el trànsit de residus: 127.149 tones confiscades i 337 detinguts

L'operació internacional 'Custos Viridis', liderada per la Guàrdia Civil i coordinada per Europol, ha confiscat 127.149 tones i ha deixat 337 detinguts. El dispositiu ha implicat 71 països i ha destapat un negoci d'alt benefici amb penes baixes i llacunes de control.

Elx construirà un tanc de tempestes de 7 milions de litres per a reduir inundacions

Elx construirà un tanc de tempestes de set milions de litres per a mitigar les inundacions del barranc de Sant Antón. L'obra, de 4 milions, es licitarà després de l'estiu i durarà entre 12 i 14 mesos.

Catalá demana respecte a Puente i Bernabé en plena polèmica per la Rodalia en Falles

Renfe ha decidit que els Rodalia no arriben a l'Estació del Nord entre les 13 i 15 h del 13 al 19 de març per les mascletaes, amb parada a Albal. La mesura ha deslligat encreuaments polítics: Catalá ha demanat respecte, la Generalitat ha criticat al Ministeri, el PSPV ha acusat l'alcaldessa i Compromís ha proposat control d'aforament.

La creació d’empreses va créixer un 20,1% al gener en la Comunitat Valenciana: 1.535 noves societats

La Comunitat Valenciana va registrar al gener 1.535 noves societats, un 20,1% més interanual i per damunt de la mitjana nacional. Espanya va sumar 11.623 altes, el millor gener des de 2008.