10.2 C
València
Dissabte, 3 gener, 2026

5 problemes de salut per heretar calçat d’altres xiquets

 

Després de les vacances, moltes famílies comencen a preparar l’equipament escolar, entre el qual s’inclou el calçat que s’utilitzarà. És comú intentar aprofitar el calçat d’altres xiquets, com a germans majors o cosins, als quals se’ls ha donat poc ús.

 

No obstant això, des de l’Il·lustre Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana (ICOPCV) s’ha ressaltat que això pot 
ser potencialment perillós per a la salut dels membres inferiors dels més xicotets. “El principal problema radica en el fet que moltes vegades ens sembla que un calçat està nou i en realitat, no ho està. Encara que siga mínimament, la plantilla interior pot 
haver-se adaptat al peu del primer xiquet que el va utilitzar, la qual cosa afectarà el següent.

 

Els més xicotets no saben descriure això i hi ha vegades que noten molèsties i, en lloc de dir-ho, simplement comencen a modificar la posició del seu peu encongint els dits, per exemple, el que afectarà la seua marxa i al correcte desenvolupament de l’aparell locomotor”, ha explicat la presidenta de l’ICOPCV, Pilar Nieto.

 

Per aquesta raó, des del Col·legi de Podòlegs de la Comunitat Valenciana s’han destacat 5 problemes que poden derivar-se de l’ús d’un calçat heretat en els xiquets:

1. Pot causar deformitats als seus peus.
2. Altera la seua forma habitual de caminar.
3. Aparició de rascades o altres molèsties.
4. Generació de patologies derivades d’un mal suport.
5. Contagis per fongs.

 

En qualsevol cas, si fora un calçat que només s’ha usat tres o quatre vegades, el recomanable seria confirmar que pese al poc ús no tenen cap deformitat, que no tenen plecs en l’empenya, ni cap desgast en capdavantera o taló, i canviar-los la plantilla interior així com la desinfecció per a evitar contagis per infeccions.

 

“En la infància els peus estan en ple desenvolupament, per això, és fonamental utilitzar un calçat adequat fabricat en materials naturals, amb bona subjecció i que amb sola antilliscant. Des dels zero als tres anys cal revisar la talla del seu calçat cada dues setmanes.

 

Revisions periòdiques

A més, a partir dels quatre anys és molt important realitzar revisions anuals amb un podòleg per a confirmar que la seua evolució és òptima i aplicar qualsevol tractament correctiu, si és necessari, amb la major celeritat possible perquè a aqueixes edats això és clau per a la futura salut dels seus peus”, ha afirmat Maite García, vicepresidenta de l’ICOPCV.

 

Aquestes consultes podològiques són claus per a detectar qualsevol problema de virus, com el papil·loma o fongs molt freqüents després de l’estiu, i fer una revisió del seu esquelet i de com han anat les fases de creixement. A l’estiu sol donar-se una major tendència de creixement i aquesta revisió anual és important per a valorar la seua evolució i així recomanar el calçat més adequat, confirmar si el desenvolupament va bé i detectar de manera primerenca qualsevol anomalia que haja pogut aparéixer en peus o cames.

 

D’altra banda, els podòlegs han advertit que si els xiquets cauen sovint, volen descalçar-se contínuament, caminen de puntetes, amb els peus cap a dins o cap a fora, ens estan manifestant signes que poden alertar d’alguna mena de problema en els seus membres inferiors.

Últimes notícies

Així van transcórrer els missatges entre Feijóo i Mazón la nit de la DANA

El lliurament dels missatges d'Alberto Núñez Feijóo completa la seqüència del xat amb Carlos Mazón durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. L'intercanvi reflectix problemes de comunicació, dubtes sobre víctimes i coordinació institucional.

PSOE i Compromís acusen a Feijóo de prioritzar el relat en la dana i demanen la seua dimissió

PSOE i Compromís han carregat contra Feijóo pels missatges enviats a Mazón la nit de la dana, que al seu juí proven que el PP va cuidar el relat i no a les víctimes.

Feijóo va animar a Mazón a liderar la comunicació el 29-O per considerar-la clau

Els WhatsApp aportats al jutjat mostren que Feijóo va instar a Mazón a portar la iniciativa informativa durant la DANA del 29-O i va oferir desplaçar-se immediatament.

La nova passarel·la del CEIP Joan XXIII a Torrent obrirà després del Nadal

La Generalitat posarà en servici després del Nadal la nova passarel·la del CEIP Joan XXIII, que reposa la destruïda per la DANA i permetrà creuar el barranc de Poio amb seguretat. L'obra incorpora accessibilitat i criteris de resiliència.

Utiel tornarà a batre rècord amb un Tortell de Reis de 60 metres

La Tahona d'Utiel elaborarà un tortell de 60 metres per a un berenar amb xocolate a les 18.00. El dolç, amb 90 peces, podrà servir a 2.700 persones.

Pérez Llorca encadena quasi mig centenar d’actes en el seu primer mes com president

El president ha centrat la seua agenda en la gestió de la DANA, els efectes de les intenses pluges i la coordinació institucional. En paral·lel, ha participat en actes nadalencs, de condemna de la violència masclista i en la recepció del Dia de la Constitució.

València, Torrent i Requena activen plans davant l’onada de fred

Diversos consistoris han activat operatius pel descens tèrmic previst. València tindrà cinc centres oberts la nit de Reis; Requena ha llançat avisos i Torrent habilita espais.

La Comunitat Valenciana va liderar 2025 amb un 36,1% més de matriculacions fins a 128.321; Espanya va pujar un 12,9%

La Comunitat Valenciana va registrar el major creixement del país en 2025 per la recuperació després de la dana. L'impuls dels electrificats i la demanda de particulars van marcar l'any.