5 problemes de salut per heretar calçat d’altres xiquets

 

Després de les vacances, moltes famílies comencen a preparar l’equipament escolar, entre el qual s’inclou el calçat que s’utilitzarà. És comú intentar aprofitar el calçat d’altres xiquets, com a germans majors o cosins, als quals se’ls ha donat poc ús.

 

No obstant això, des de l’Il·lustre Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana (ICOPCV) s’ha ressaltat que això pot 
ser potencialment perillós per a la salut dels membres inferiors dels més xicotets. “El principal problema radica en el fet que moltes vegades ens sembla que un calçat està nou i en realitat, no ho està. Encara que siga mínimament, la plantilla interior pot 
haver-se adaptat al peu del primer xiquet que el va utilitzar, la qual cosa afectarà el següent.

 

Els més xicotets no saben descriure això i hi ha vegades que noten molèsties i, en lloc de dir-ho, simplement comencen a modificar la posició del seu peu encongint els dits, per exemple, el que afectarà la seua marxa i al correcte desenvolupament de l’aparell locomotor”, ha explicat la presidenta de l’ICOPCV, Pilar Nieto.

 

Per aquesta raó, des del Col·legi de Podòlegs de la Comunitat Valenciana s’han destacat 5 problemes que poden derivar-se de l’ús d’un calçat heretat en els xiquets:

1. Pot causar deformitats als seus peus.
2. Altera la seua forma habitual de caminar.
3. Aparició de rascades o altres molèsties.
4. Generació de patologies derivades d’un mal suport.
5. Contagis per fongs.

 

En qualsevol cas, si fora un calçat que només s’ha usat tres o quatre vegades, el recomanable seria confirmar que pese al poc ús no tenen cap deformitat, que no tenen plecs en l’empenya, ni cap desgast en capdavantera o taló, i canviar-los la plantilla interior així com la desinfecció per a evitar contagis per infeccions.

 

“En la infància els peus estan en ple desenvolupament, per això, és fonamental utilitzar un calçat adequat fabricat en materials naturals, amb bona subjecció i que amb sola antilliscant. Des dels zero als tres anys cal revisar la talla del seu calçat cada dues setmanes.

 

Revisions periòdiques

A més, a partir dels quatre anys és molt important realitzar revisions anuals amb un podòleg per a confirmar que la seua evolució és òptima i aplicar qualsevol tractament correctiu, si és necessari, amb la major celeritat possible perquè a aqueixes edats això és clau per a la futura salut dels seus peus”, ha afirmat Maite García, vicepresidenta de l’ICOPCV.

 

Aquestes consultes podològiques són claus per a detectar qualsevol problema de virus, com el papil·loma o fongs molt freqüents després de l’estiu, i fer una revisió del seu esquelet i de com han anat les fases de creixement. A l’estiu sol donar-se una major tendència de creixement i aquesta revisió anual és important per a valorar la seua evolució i així recomanar el calçat més adequat, confirmar si el desenvolupament va bé i detectar de manera primerenca qualsevol anomalia que haja pogut aparéixer en peus o cames.

 

D’altra banda, els podòlegs han advertit que si els xiquets cauen sovint, volen descalçar-se contínuament, caminen de puntetes, amb els peus cap a dins o cap a fora, ens estan manifestant signes que poden alertar d’alguna mena de problema en els seus membres inferiors.

Últimes notícies

L’onada de calor dispara els 40 graus en municipis de València i Alacant

L’onada de calor ha deixat hui fins a 40,4 graus en Alcoi i valors de 40 graus en Ontinyent i Fontanars dels Alforins, mentres que a les capitals s’han quedat al voltant dels 30 graus.

Mathew Ryan continuarà en la porteria del Levante una temporada més

El porter australià Mathew Ryan ha decidit continuar en el Levante la pròxima temporada després de dubtar sobre el seu futur i disputar el Mundial amb Austràlia. El club ha confirmat que s’incorporarà de manera immediata a la pretemporada.

Els veïns d’Artana i Eslida tornen a casa després de l’incendi de la Vall d’Uixó

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó ha quedat estabilitzat després de set dies i quasi 9.600 hectàrees cremades, i permet el retorn dels veïns d'Artana i Eslida. Les autoritats avisen que el foc encara no està controlat ni extingit i demanen no accedir a la zona.

32,1 milions per a immunitzar nadons i xiquets contra el VRS en la Comunitat Valenciana

El Consell ha autoritzat 32,1 milions per a adquirir 70.000 dosis contra el VRS per a la campanya 2026-2027, i ha aprovat també mesures en justícia, formació digital, medi ambient i agricultura.

El Huerto del Cura suma prestigi amb l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics

El Jardín Artístico Nacional Huerto del Cura, a Elx, ha formalitzat l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics, certificat pel Consell d’Europa, fet que reforça el seu valor patrimonial i turístic.

Sagunt a Escena obri la 43a edició amb dos obres inspirades en el Segle d’Or

El Teatre Romà estrena 'El Narciso en su opinión', mentre l''Off Romà' combina teatre clàssic i dansa contemporània

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.
FILMOTECA D'ESTIU