9.6 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

5 problemes de salut per heretar calçat d’altres xiquets

 

Després de les vacances, moltes famílies comencen a preparar l’equipament escolar, entre el qual s’inclou el calçat que s’utilitzarà. És comú intentar aprofitar el calçat d’altres xiquets, com a germans majors o cosins, als quals se’ls ha donat poc ús.

 

No obstant això, des de l’Il·lustre Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana (ICOPCV) s’ha ressaltat que això pot 
ser potencialment perillós per a la salut dels membres inferiors dels més xicotets. “El principal problema radica en el fet que moltes vegades ens sembla que un calçat està nou i en realitat, no ho està. Encara que siga mínimament, la plantilla interior pot 
haver-se adaptat al peu del primer xiquet que el va utilitzar, la qual cosa afectarà el següent.

 

Els més xicotets no saben descriure això i hi ha vegades que noten molèsties i, en lloc de dir-ho, simplement comencen a modificar la posició del seu peu encongint els dits, per exemple, el que afectarà la seua marxa i al correcte desenvolupament de l’aparell locomotor”, ha explicat la presidenta de l’ICOPCV, Pilar Nieto.

 

Per aquesta raó, des del Col·legi de Podòlegs de la Comunitat Valenciana s’han destacat 5 problemes que poden derivar-se de l’ús d’un calçat heretat en els xiquets:

1. Pot causar deformitats als seus peus.
2. Altera la seua forma habitual de caminar.
3. Aparició de rascades o altres molèsties.
4. Generació de patologies derivades d’un mal suport.
5. Contagis per fongs.

 

En qualsevol cas, si fora un calçat que només s’ha usat tres o quatre vegades, el recomanable seria confirmar que pese al poc ús no tenen cap deformitat, que no tenen plecs en l’empenya, ni cap desgast en capdavantera o taló, i canviar-los la plantilla interior així com la desinfecció per a evitar contagis per infeccions.

 

“En la infància els peus estan en ple desenvolupament, per això, és fonamental utilitzar un calçat adequat fabricat en materials naturals, amb bona subjecció i que amb sola antilliscant. Des dels zero als tres anys cal revisar la talla del seu calçat cada dues setmanes.

 

Revisions periòdiques

A més, a partir dels quatre anys és molt important realitzar revisions anuals amb un podòleg per a confirmar que la seua evolució és òptima i aplicar qualsevol tractament correctiu, si és necessari, amb la major celeritat possible perquè a aqueixes edats això és clau per a la futura salut dels seus peus”, ha afirmat Maite García, vicepresidenta de l’ICOPCV.

 

Aquestes consultes podològiques són claus per a detectar qualsevol problema de virus, com el papil·loma o fongs molt freqüents després de l’estiu, i fer una revisió del seu esquelet i de com han anat les fases de creixement. A l’estiu sol donar-se una major tendència de creixement i aquesta revisió anual és important per a valorar la seua evolució i així recomanar el calçat més adequat, confirmar si el desenvolupament va bé i detectar de manera primerenca qualsevol anomalia que haja pogut aparéixer en peus o cames.

 

D’altra banda, els podòlegs han advertit que si els xiquets cauen sovint, volen descalçar-se contínuament, caminen de puntetes, amb els peus cap a dins o cap a fora, ens estan manifestant signes que poden alertar d’alguna mena de problema en els seus membres inferiors.

Últimes notícies

Juan Romero, pioner de les fotocòpies a València, tanca la seua botiga després de més de 50 anys

Als 91 anys, Juan Romero Alonso ha tancat la botiga amb la qual va introduir la primera fotocopiadora a València. El seu local, referent per a milers d'estudiants, va marcar una època en la zona universitària.

82-79: la defensa del Fenerbahçe frena al València malgrat el arreón final

El Fenerbahçe es va imposar 82-79 gràcies al seu defensa de canvis, que va col·lapsar al València. Jean Montero va forçar un final atapeït, però els tirs per a empatar no van entrar

Fenerbahçe 82-79 València: la defensa turca apaga la reacció final

Fenerbahçe es va imposar 82-79 a Istanbul gràcies a una defensa de canvis que va desactivar al València. Jean Montero va forçar un final igualat, però va faltar el triple.

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.