5 problemes de salut per heretar calçat d’altres xiquets

 

Després de les vacances, moltes famílies comencen a preparar l’equipament escolar, entre el qual s’inclou el calçat que s’utilitzarà. És comú intentar aprofitar el calçat d’altres xiquets, com a germans majors o cosins, als quals se’ls ha donat poc ús.

 

No obstant això, des de l’Il·lustre Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana (ICOPCV) s’ha ressaltat que això pot 
ser potencialment perillós per a la salut dels membres inferiors dels més xicotets. “El principal problema radica en el fet que moltes vegades ens sembla que un calçat està nou i en realitat, no ho està. Encara que siga mínimament, la plantilla interior pot 
haver-se adaptat al peu del primer xiquet que el va utilitzar, la qual cosa afectarà el següent.

 

Els més xicotets no saben descriure això i hi ha vegades que noten molèsties i, en lloc de dir-ho, simplement comencen a modificar la posició del seu peu encongint els dits, per exemple, el que afectarà la seua marxa i al correcte desenvolupament de l’aparell locomotor”, ha explicat la presidenta de l’ICOPCV, Pilar Nieto.

 

Per aquesta raó, des del Col·legi de Podòlegs de la Comunitat Valenciana s’han destacat 5 problemes que poden derivar-se de l’ús d’un calçat heretat en els xiquets:

1. Pot causar deformitats als seus peus.
2. Altera la seua forma habitual de caminar.
3. Aparició de rascades o altres molèsties.
4. Generació de patologies derivades d’un mal suport.
5. Contagis per fongs.

 

En qualsevol cas, si fora un calçat que només s’ha usat tres o quatre vegades, el recomanable seria confirmar que pese al poc ús no tenen cap deformitat, que no tenen plecs en l’empenya, ni cap desgast en capdavantera o taló, i canviar-los la plantilla interior així com la desinfecció per a evitar contagis per infeccions.

 

“En la infància els peus estan en ple desenvolupament, per això, és fonamental utilitzar un calçat adequat fabricat en materials naturals, amb bona subjecció i que amb sola antilliscant. Des dels zero als tres anys cal revisar la talla del seu calçat cada dues setmanes.

 

Revisions periòdiques

A més, a partir dels quatre anys és molt important realitzar revisions anuals amb un podòleg per a confirmar que la seua evolució és òptima i aplicar qualsevol tractament correctiu, si és necessari, amb la major celeritat possible perquè a aqueixes edats això és clau per a la futura salut dels seus peus”, ha afirmat Maite García, vicepresidenta de l’ICOPCV.

 

Aquestes consultes podològiques són claus per a detectar qualsevol problema de virus, com el papil·loma o fongs molt freqüents després de l’estiu, i fer una revisió del seu esquelet i de com han anat les fases de creixement. A l’estiu sol donar-se una major tendència de creixement i aquesta revisió anual és important per a valorar la seua evolució i així recomanar el calçat més adequat, confirmar si el desenvolupament va bé i detectar de manera primerenca qualsevol anomalia que haja pogut aparéixer en peus o cames.

 

D’altra banda, els podòlegs han advertit que si els xiquets cauen sovint, volen descalçar-se contínuament, caminen de puntetes, amb els peus cap a dins o cap a fora, ens estan manifestant signes que poden alertar d’alguna mena de problema en els seus membres inferiors.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.