5 problemes de salut per heretar calçat d’altres xiquets

 

Després de les vacances, moltes famílies comencen a preparar l’equipament escolar, entre el qual s’inclou el calçat que s’utilitzarà. És comú intentar aprofitar el calçat d’altres xiquets, com a germans majors o cosins, als quals se’ls ha donat poc ús.

 

No obstant això, des de l’Il·lustre Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana (ICOPCV) s’ha ressaltat que això pot 
ser potencialment perillós per a la salut dels membres inferiors dels més xicotets. “El principal problema radica en el fet que moltes vegades ens sembla que un calçat està nou i en realitat, no ho està. Encara que siga mínimament, la plantilla interior pot 
haver-se adaptat al peu del primer xiquet que el va utilitzar, la qual cosa afectarà el següent.

 

Els més xicotets no saben descriure això i hi ha vegades que noten molèsties i, en lloc de dir-ho, simplement comencen a modificar la posició del seu peu encongint els dits, per exemple, el que afectarà la seua marxa i al correcte desenvolupament de l’aparell locomotor”, ha explicat la presidenta de l’ICOPCV, Pilar Nieto.

 

Per aquesta raó, des del Col·legi de Podòlegs de la Comunitat Valenciana s’han destacat 5 problemes que poden derivar-se de l’ús d’un calçat heretat en els xiquets:

1. Pot causar deformitats als seus peus.
2. Altera la seua forma habitual de caminar.
3. Aparició de rascades o altres molèsties.
4. Generació de patologies derivades d’un mal suport.
5. Contagis per fongs.

 

En qualsevol cas, si fora un calçat que només s’ha usat tres o quatre vegades, el recomanable seria confirmar que pese al poc ús no tenen cap deformitat, que no tenen plecs en l’empenya, ni cap desgast en capdavantera o taló, i canviar-los la plantilla interior així com la desinfecció per a evitar contagis per infeccions.

 

“En la infància els peus estan en ple desenvolupament, per això, és fonamental utilitzar un calçat adequat fabricat en materials naturals, amb bona subjecció i que amb sola antilliscant. Des dels zero als tres anys cal revisar la talla del seu calçat cada dues setmanes.

 

Revisions periòdiques

A més, a partir dels quatre anys és molt important realitzar revisions anuals amb un podòleg per a confirmar que la seua evolució és òptima i aplicar qualsevol tractament correctiu, si és necessari, amb la major celeritat possible perquè a aqueixes edats això és clau per a la futura salut dels seus peus”, ha afirmat Maite García, vicepresidenta de l’ICOPCV.

 

Aquestes consultes podològiques són claus per a detectar qualsevol problema de virus, com el papil·loma o fongs molt freqüents després de l’estiu, i fer una revisió del seu esquelet i de com han anat les fases de creixement. A l’estiu sol donar-se una major tendència de creixement i aquesta revisió anual és important per a valorar la seua evolució i així recomanar el calçat més adequat, confirmar si el desenvolupament va bé i detectar de manera primerenca qualsevol anomalia que haja pogut aparéixer en peus o cames.

 

D’altra banda, els podòlegs han advertit que si els xiquets cauen sovint, volen descalçar-se contínuament, caminen de puntetes, amb els peus cap a dins o cap a fora, ens estan manifestant signes que poden alertar d’alguna mena de problema en els seus membres inferiors.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.

El Consell reivindica la seua aposta per crear més i millor ocupació en la Comunitat Valenciana

La Generalitat subratlla el seu compromís amb una ocupació estable i de qualitat, amb especial atenció a jóvens i dones, i destaca la creació de més de 110.000 llocs de treball en l'últim any.

Agricultura i l’UJI assagen el control biològic contra la plaga que amenaça els cirerers

La Conselleria d'Agricultura i l'UJI proven la solta del parasitoide Ganaspis kimorum i reforcen l'ús d'insecticides biològics per a contindre la Drosophila suzukii en cirerers valencians.

Les tempestes deixen 16,4 litres per metre quadrat a Millares en la matinada de l’1 de maig

Les tempestes registrades de matinada han deixat 16,4 litres per metre quadrat a Millares i acumulats significatius en diversos municipis de l'interior de la Comunitat Valenciana, amb cel cobert i ruixats febles en la resta del territori.

Puente acusa la dreta de bloquejar la regularització d’immigrants per a no cedir en res

Óscar Puente defén la regularització extraordinària d'immigrants com a via per a reconéixer drets bàsics i critica que la dreta es negue a repetir processos que abans va aplicar. El ministre també descarta que existisca fonament en les especulacions sobre una candidatura per Alacant.

Vila-real busca la Champions i el Llevant s’aferra a la permanència en La Ceràmica

Vila-real necessita només un punt per a segellar la seua presència en la pròxima Lliga de Campions, mentres que el Llevant està obligat a guanyar per a continuar viu en la lluita per la permanència.

La Policia proposa sancionar al president del Panathinaikos per alterar la seguretat a la Fonteta

La Policia Nacional ha proposat sancionar al president del Panathinaikos, Dimitris Giannakopoulos, per una conducta que considera generadora d'una situació de risc al final del partit d'Eurolliga a València.

L’Audiència Nacional admet a tràmit el recurs de Castella-la Manxa pel transvasament Tajo-Segura

L'Audiència Nacional ha admés a tràmit el recurs de Castella-la Manxa contra el Govern per no adaptar encara les normes del transvasament Tajo-Segura a les sentències del Suprem i als cabals ecològics del Tajo.