Una cadena de supermercats espanyola retira alguns productes per la presència d’un greu bacteri

 

La cadena de supermercats El Jamón ha indicat que ha retirat una partida de productes carnis en el municipi de Lepe, en Andalusia, abans de la seua comercialització, atés que en les anàlisis prèvies de control de qualitat han estat detectats restes del bacteri de la listèria en els productes.

 

L’empresa assegura que els productes no impliquen ningún risc important

L’empresa, en este sentit, indica que «ningún» dels productes frescos comercialitzats en els seus establiments han donat positiu en analítiques per listèria «ni de bon tros índexs alts», de manera que «els productes comercialitzats, fins al moment de la retirada, no impliquen ningún risc per a la seguretat i higiene alimentària, sent els mateixos aptes per al consum».

 

D’esta forma, en un comunicat, des de l’empresa han subratllat que la retirada de productes carnis fets per l’entitat s’ha degut «a una incidència detectada gràcies al sistema d’autocontrol sanitari implantat en compliment de tots els protocols de qualitat i seguretat alimentària establerts per la normativa».

 

La detecció de les restes de listèria s’ha fet en el control de qualitat

D’esta manera, des de la companyia han apuntat que les restes de bacteri han sigut detectats en productes que estaven encara en fase d’anàlisi de control de qualitat, «amb caràcter previ a la seua venda» i que «en cap moment» els productes afectats han entrat al canal de distribució dels establiments de l’empresa, ja que «no han arribat a eixir» de la central de productes carnis.

 

De la mateixa manera, han assegurat que a hores d’ara compten amb analítica de resultat negatiu referida a la presència del bacteri en totes les superfícies de treball de la central càrnia. «En conseqüència, la retirada de productes carnis i substitució de nous s’ha fet únicament amb caràcter preventiu, seguint en tot moment les recomanacions i indicacions dels organismes oficials competents». A demés, l’empresa ha indicat que «ningún» treballador de la mateixa ha donat positiu per Covid-19 i «tampoc» en la central d’elaboració i distribució.

Últimes notícies

Dimarts assolellat i més calor a la Comunitat Valenciana

Dimarts estarà marcat per un cel poc nuvolós o ras i un augment de les temperatures, sobretot a València i al nord d’Alacant. Dimecres arribaran núvols i possibles ruixats amb tempesta a l’interior nord, especialment a Castelló.

Retards de fins a 50 minuts en Rodalia a València per una avaria ja reparada

Els trens de Rodalia que passen per l’Estació del Nord han patit este dimarts retards de fins a 50 minuts per una incidència tècnica registrada dilluns i reparada cap a les set del matí.

El Betis s’imposa a Vila-real i reforça la seua candidatura europea

El Betis ha guanyat 1-2 al Vila-real a La Ceràmica amb un gran segon temps, que Manuel Pellegrini ha qualificat de partit de ‘sis punts’, mentre que Iñigo Pérez ha admés que la imatge grogueta després del descans és ‘danyina’ per a l’autoestima de l’equip.

Gerard Moreno admet l’ansietat del Vila-real en les remuntades

Gerard Moreno ha reconegut després de la derrota davant el Betis que al Vila-real li ha pogut l’ansietat quan s’ha vist per darrere en el marcador i que a l’equip li falta contundència per a tancar els partits quan s’avança.

Dani Ceballos torna a jugar amb el Betis nou anys després

Dani Ceballos ha tornat a vestir la samarreta del Betis en partit oficial nou anys després, en la victòria verd-i-blanca al camp del Villarreal. El migcampista d'Utrera ha entrat en la segona part i ha contribuït al triomf que impulsa l'equip a la zona alta.

El Betis remunta a La Ceràmica i afon a un Villarreal sense victòries

El Villarreal s’ha avançat amb un gol de Gerard Moreno, però el Betis ha remuntat abans del descans i ha infligit una nova derrota als groguets, que continuen sense conéixer la victòria en LALIGA EA SPORTS.

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.