Una cadena de supermercats espanyola retira alguns productes per la presència d’un greu bacteri

 

La cadena de supermercats El Jamón ha indicat que ha retirat una partida de productes carnis en el municipi de Lepe, en Andalusia, abans de la seua comercialització, atés que en les anàlisis prèvies de control de qualitat han estat detectats restes del bacteri de la listèria en els productes.

 

L’empresa assegura que els productes no impliquen ningún risc important

L’empresa, en este sentit, indica que «ningún» dels productes frescos comercialitzats en els seus establiments han donat positiu en analítiques per listèria «ni de bon tros índexs alts», de manera que «els productes comercialitzats, fins al moment de la retirada, no impliquen ningún risc per a la seguretat i higiene alimentària, sent els mateixos aptes per al consum».

 

D’esta forma, en un comunicat, des de l’empresa han subratllat que la retirada de productes carnis fets per l’entitat s’ha degut «a una incidència detectada gràcies al sistema d’autocontrol sanitari implantat en compliment de tots els protocols de qualitat i seguretat alimentària establerts per la normativa».

 

La detecció de les restes de listèria s’ha fet en el control de qualitat

D’esta manera, des de la companyia han apuntat que les restes de bacteri han sigut detectats en productes que estaven encara en fase d’anàlisi de control de qualitat, «amb caràcter previ a la seua venda» i que «en cap moment» els productes afectats han entrat al canal de distribució dels establiments de l’empresa, ja que «no han arribat a eixir» de la central de productes carnis.

 

De la mateixa manera, han assegurat que a hores d’ara compten amb analítica de resultat negatiu referida a la presència del bacteri en totes les superfícies de treball de la central càrnia. «En conseqüència, la retirada de productes carnis i substitució de nous s’ha fet únicament amb caràcter preventiu, seguint en tot moment les recomanacions i indicacions dels organismes oficials competents». A demés, l’empresa ha indicat que «ningún» treballador de la mateixa ha donat positiu per Covid-19 i «tampoc» en la central d’elaboració i distribució.

Últimes notícies

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.