9.5 C
València
Dimarts, 2 desembre, 2025

Una cadena de supermercats espanyola retira alguns productes per la presència d’un greu bacteri

 

La cadena de supermercats El Jamón ha indicat que ha retirat una partida de productes carnis en el municipi de Lepe, en Andalusia, abans de la seua comercialització, atés que en les anàlisis prèvies de control de qualitat han estat detectats restes del bacteri de la listèria en els productes.

 

L’empresa assegura que els productes no impliquen ningún risc important

L’empresa, en este sentit, indica que «ningún» dels productes frescos comercialitzats en els seus establiments han donat positiu en analítiques per listèria «ni de bon tros índexs alts», de manera que «els productes comercialitzats, fins al moment de la retirada, no impliquen ningún risc per a la seguretat i higiene alimentària, sent els mateixos aptes per al consum».

 

D’esta forma, en un comunicat, des de l’empresa han subratllat que la retirada de productes carnis fets per l’entitat s’ha degut «a una incidència detectada gràcies al sistema d’autocontrol sanitari implantat en compliment de tots els protocols de qualitat i seguretat alimentària establerts per la normativa».

 

La detecció de les restes de listèria s’ha fet en el control de qualitat

D’esta manera, des de la companyia han apuntat que les restes de bacteri han sigut detectats en productes que estaven encara en fase d’anàlisi de control de qualitat, «amb caràcter previ a la seua venda» i que «en cap moment» els productes afectats han entrat al canal de distribució dels establiments de l’empresa, ja que «no han arribat a eixir» de la central de productes carnis.

 

De la mateixa manera, han assegurat que a hores d’ara compten amb analítica de resultat negatiu referida a la presència del bacteri en totes les superfícies de treball de la central càrnia. «En conseqüència, la retirada de productes carnis i substitució de nous s’ha fet únicament amb caràcter preventiu, seguint en tot moment les recomanacions i indicacions dels organismes oficials competents». A demés, l’empresa ha indicat que «ningún» treballador de la mateixa ha donat positiu per Covid-19 i «tampoc» en la central d’elaboració i distribució.

Últimes notícies

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.

Salomé Pradas i Cayetano García compareixeran davant la comissió de la DANA el 15 de desembre

La Mesa de la comissió del Congrés ha fixat per al dia 15 les compareixences de Salomé Pradas (11.00) i Cayetano García (15.30) en la investigació sobre la DANA. Les sessions es desenrotllaran amb torns de preguntes de tots els grups.