8.4 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

Una cadena de supermercats espanyola retira alguns productes per la presència d’un greu bacteri

 

La cadena de supermercats El Jamón ha indicat que ha retirat una partida de productes carnis en el municipi de Lepe, en Andalusia, abans de la seua comercialització, atés que en les anàlisis prèvies de control de qualitat han estat detectats restes del bacteri de la listèria en els productes.

 

L’empresa assegura que els productes no impliquen ningún risc important

L’empresa, en este sentit, indica que «ningún» dels productes frescos comercialitzats en els seus establiments han donat positiu en analítiques per listèria «ni de bon tros índexs alts», de manera que «els productes comercialitzats, fins al moment de la retirada, no impliquen ningún risc per a la seguretat i higiene alimentària, sent els mateixos aptes per al consum».

 

D’esta forma, en un comunicat, des de l’empresa han subratllat que la retirada de productes carnis fets per l’entitat s’ha degut «a una incidència detectada gràcies al sistema d’autocontrol sanitari implantat en compliment de tots els protocols de qualitat i seguretat alimentària establerts per la normativa».

 

La detecció de les restes de listèria s’ha fet en el control de qualitat

D’esta manera, des de la companyia han apuntat que les restes de bacteri han sigut detectats en productes que estaven encara en fase d’anàlisi de control de qualitat, «amb caràcter previ a la seua venda» i que «en cap moment» els productes afectats han entrat al canal de distribució dels establiments de l’empresa, ja que «no han arribat a eixir» de la central de productes carnis.

 

De la mateixa manera, han assegurat que a hores d’ara compten amb analítica de resultat negatiu referida a la presència del bacteri en totes les superfícies de treball de la central càrnia. «En conseqüència, la retirada de productes carnis i substitució de nous s’ha fet únicament amb caràcter preventiu, seguint en tot moment les recomanacions i indicacions dels organismes oficials competents». A demés, l’empresa ha indicat que «ningún» treballador de la mateixa ha donat positiu per Covid-19 i «tampoc» en la central d’elaboració i distribució.

Últimes notícies

Ruibal i Fornals firmen el 2-0 que aferma al Betis a Europa davant un rival directe

El Betis va guanyar 2-0 al Vila-real amb gols d'Aitor Ruibal i Pablo Fornals. S'aferma en llocs europeus i retalla a 9 punts en la baralla per la 'Champions'.

Empat sense gols al descans entre Betis i Vila-real en La Cartoixa

Betis i Vila-real marxen al descans amb 0-0 en La Cartoixa. Domini local i dos ocasions clares, de Mikautadze i Marc Roca, resoltes pels porters.

Busquen per mar i aire a un veler perdut entre Gandia i Guardamar del Segura

Salvament Marítim porta dos dies buscant a un veler de 9 metres amb un únic tripulant entre Gandia i Guardamar. L'última referència ho va situar a l'altura de Benidorm.

Detingut a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord de València

La Guàrdia Civil ha arrestat a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va incomplir una mesura judicial.

Cau a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord: tenia tres ordes d’ingrés a la presó

La Guàrdia Civil ha detingut a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va infringir mesures.

Felipe Orts arriba en el seu millor moment i somia amb el podi a Benidorm

Felipe Orts afronta la Copa del Món de Benidorm en el seu millor moment i es marca el podi com a somni realista malgrat l'alt nivell i la presència de Van der Poel. Sofía Rodríguez aspira a un top 15 davant les grans favorites.

Les temperatures han baixat en la Comunitat Valenciana i les màximes s’han quedat en 15 graus

El descens tèrmic ha deixat les màximes en 15 graus a Rojales i Orihuela, per davall dels 19 del divendres a Pego. El diumenge baixaran les mínimes i les màximes seran similars.

Manifestació a Llíria contra la planta de biometà i per energies segures

Veïns de Llíria han protestat contra la macroplanta de biometà i han reclamat alternatives més netes, segures i sostenibles per a la comarca.