17.7 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Una cadena de supermercats espanyola retira alguns productes per la presència d’un greu bacteri

 

La cadena de supermercats El Jamón ha indicat que ha retirat una partida de productes carnis en el municipi de Lepe, en Andalusia, abans de la seua comercialització, atés que en les anàlisis prèvies de control de qualitat han estat detectats restes del bacteri de la listèria en els productes.

 

L’empresa assegura que els productes no impliquen ningún risc important

L’empresa, en este sentit, indica que «ningún» dels productes frescos comercialitzats en els seus establiments han donat positiu en analítiques per listèria «ni de bon tros índexs alts», de manera que «els productes comercialitzats, fins al moment de la retirada, no impliquen ningún risc per a la seguretat i higiene alimentària, sent els mateixos aptes per al consum».

 

D’esta forma, en un comunicat, des de l’empresa han subratllat que la retirada de productes carnis fets per l’entitat s’ha degut «a una incidència detectada gràcies al sistema d’autocontrol sanitari implantat en compliment de tots els protocols de qualitat i seguretat alimentària establerts per la normativa».

 

La detecció de les restes de listèria s’ha fet en el control de qualitat

D’esta manera, des de la companyia han apuntat que les restes de bacteri han sigut detectats en productes que estaven encara en fase d’anàlisi de control de qualitat, «amb caràcter previ a la seua venda» i que «en cap moment» els productes afectats han entrat al canal de distribució dels establiments de l’empresa, ja que «no han arribat a eixir» de la central de productes carnis.

 

De la mateixa manera, han assegurat que a hores d’ara compten amb analítica de resultat negatiu referida a la presència del bacteri en totes les superfícies de treball de la central càrnia. «En conseqüència, la retirada de productes carnis i substitució de nous s’ha fet únicament amb caràcter preventiu, seguint en tot moment les recomanacions i indicacions dels organismes oficials competents». A demés, l’empresa ha indicat que «ningún» treballador de la mateixa ha donat positiu per Covid-19 i «tampoc» en la central d’elaboració i distribució.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Policia Local d’Alacant ha iniciat un operatiu per a aclarir qui viu en 140 VPP de la Platja de Sant Joan

La Policia Local va activar a la vesprada un dispositiu per a comprovar la residència real en 140 vivendes protegides de la Platja de Sant Joan. La mesura, sol·licitada per la Conselleria, busca assegurar l'ús conforme a les condicions d'adjudicació.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís s'ha rebut esta vesprada per un possible doble crim.

Trobades mortes una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes; la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil ha obert una investigació després de la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. La víctima estava en el sistema VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament vigent contra el marit, que no ha sigut detingut.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís va arribar a última hora de la vesprada i van acudir patrulles.

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.

Pérez Llorca: l’aeroport de Castelló té potencial per a augmentar usuaris i rutes

Pérez Llorca ha defés el potencial de l'aeroport de Castelló després de tancar 2025 amb més de 318.000 usuaris i un inici d'any a l'alça. En 2026 hi haurà 16 rutes, amb noves connexions a Manchester i Bolonya des de juny.

València adopta Cap i Casal com a nou lema institucional

L'Ajuntament emprarà el lema al costat de l'escut per a identificar la ciutat i reforçar la seua imatge. L'anunci arriba amb crítiques pel cost de 10.000 euros.

Pérez Llorca acudirà a la Comissió Mixta de la dana amb tarannà constructiu

El president ha assegurat que anirà a la Comissió Mixta Generalitat-Govern amb ànim de col·laborar. Lamenta que arribe molt tard i valora la rectificació de l'Executiu.