La forta pujada de la tarifa de la llum es ‘menja’ la rebaixa de l’IVA

 

 

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) denúncia que el preu de l’electricitat no dona treva i durant la primera quinzena del mes de juliol s’ha elevat a 91.86 €. El que suposa un increment de l’11% enfront dels ja molt elevats preus de l’electricitat el mes de juny i que triplica el preu aconseguit al juliol del passat any 2021. Per qual este serà el mes amb el preu de l’electricitat més car.

OCU denuncia que, si es mantenen els actuals preus de l’electricitat i res indica que vaja a succeir el contrari, la factura mitjana de les llars amb la tarifa regulada PVPC s’elevarà fins als 72,2 €.

La factura mensual de 72,2 € suposa un increment del 5% respecte al mes anterior (68,8 €) però es dispara en un 17% respecte a la factura pagada durant el mes de juliol de 2020 (55.7 €). OCU assenyala que sense la reducció de l’IVA del 21 a 10% que de manera transitòria s’aplica fins a final d’any la factura s’haguera elevat fins als 79,4 €.

Este increment de preus que té com a protagonistes una vegada més a l’encariment del gas natural (i no hi ha perspectives que baixe) i els drets de CO₂ que segueix la seua carrera alcista ja fregant els 55 euros, però sobretot al sistema oportunista de fixació de preus que facilita que tecnologies com la hidràulica que generen electricitat amb baixos costos, aprofiten de manera sistemàtica els elevats costos dels seus competidors per a fixar preus desproporcionats.

El resultat és que una llar espanyola acumula durant 2021 (de gener a juliol) una factura de 469,64 euros enfront dels 381,28 euros que una llar mitjana acumulava en el mateix període del passat any. Una factura acumulada un 23% més elevada (88,37 euros).

Este increment de factura impacta de manera directa a les llars que tenen contractada la tarifa regulada PVPC, i a altres tarifes indexades al mercat majorista, però OCU ha detectat també un fort increment de preus en moltes de les ofertes que les comercialitzadores ofereixen per a nous clients amb la característica addicional que cada vegada són més les ofertes que manquen del compromís de mantindre el preu contractat durant un període concret de temps (anual).

Els contractes recullen la possibilitat d’actualitzar preus quan l’empresa ho estime oportú amb un preavís.

Per tot això, OCU demana una vegada més al Govern i la CNMC que acceleren la presa de mesures eficaces que reduïsquen el preu de l’electricitat per a alleujar la situació de les llars, especialment els més vulnerables. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dos milions seguixen amb covid persistent: el 62% es va contagiar en el treball

Un estudi de CSIF assenyala que més de dos milions de persones continuen amb seqüeles de covid persistent. El 62% creu que es va contagiar treballant i només al 21% se li reconeix l'origen laboral.

Detinguts pare i fill per presumpta agressió sexual a una treballadora de la seua xurreria a València

La Policia Nacional ha detingut a València a un home i al seu fill per la seua presumpta implicació en una agressió sexual a una treballadora temporal de la seua xurreria durant les Falles. Els dos van ser arrestats el dilluns 9 de març i van passar a disposició judicial eixe mateix dia.

Les pluges han deixat quasi 70 l/m² a La Vall d’Ebo amb avís groc en el litoral nord d’Alacant i sud de València

L'episodi de precipitacions ha acumulat 69,8 l/m² a La Vall d'Ebo; Aemet ha establit l'avís groc en el litoral nord d'Alacant i el sud de València fins al migdia.

El Suprem dona tres dies a les acusacions per a pronunciar-se sobre la llibertat de Ábalos i Koldo García

El Suprem ha donat tres dies a Fiscalia i a l'acusació popular per a pronunciar-se sobre l'excarceració de Ábalos i Koldo García. Els dos han demanat eixir de presó per a preparar el juí de màscares i al·leguen falta de mitjans a la presó

Pérez Llorca ha anunciat un pla per a construir vivendes en sòl dotacional municipal

El president ha proposat que els ajuntaments destinen part del sòl dotacional sense ús a vivenda. Amb la mitat de 8 milions de m², es podrien fer 120.000 vivendes.

Pérez Llorca anuncia diàleg amb Vox per a aprovar nous pressupostos de la Generalitat

Pérez Llorca ha avançat que obrirà converses amb Vox per a tirar avant nous comptes en 2026 i ha reivindicat l'estabilitat del pacte PP-Vox. També ha assenyalat que la seua prioritat és governar i que demanarà un congrés del PPCV abans de les autonòmiques.

Advertixen de l’impacte del pentinat faller en el cabell: inflamació i fins i tot alopècia

Un especialista advertix que la tensió sostinguda del pentinat faller, al costat de forquetes i laques, inflama el cuir cabellut i pot causar alopècia per tracció si no es prenen precaucions.

La Comunitat Valenciana crea 1.535 empreses al gener, un 20,1% més

La Comunitat Valenciana va registrar 1.535 noves societats al gener, un 20,1% més que un any abans. A Espanya es van crear 11.623, el millor gener des de 2008.