Anuncios

La forta pujada de la tarifa de la llum es ‘menja’ la rebaixa de l’IVA

 

 

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) denúncia que el preu de l’electricitat no dona treva i durant la primera quinzena del mes de juliol s’ha elevat a 91.86 €. El que suposa un increment de l’11% enfront dels ja molt elevats preus de l’electricitat el mes de juny i que triplica el preu aconseguit al juliol del passat any 2021. Per qual este serà el mes amb el preu de l’electricitat més car.

OCU denuncia que, si es mantenen els actuals preus de l’electricitat i res indica que vaja a succeir el contrari, la factura mitjana de les llars amb la tarifa regulada PVPC s’elevarà fins als 72,2 €.

Anuncios

La factura mensual de 72,2 € suposa un increment del 5% respecte al mes anterior (68,8 €) però es dispara en un 17% respecte a la factura pagada durant el mes de juliol de 2020 (55.7 €). OCU assenyala que sense la reducció de l’IVA del 21 a 10% que de manera transitòria s’aplica fins a final d’any la factura s’haguera elevat fins als 79,4 €.

Este increment de preus que té com a protagonistes una vegada més a l’encariment del gas natural (i no hi ha perspectives que baixe) i els drets de CO₂ que segueix la seua carrera alcista ja fregant els 55 euros, però sobretot al sistema oportunista de fixació de preus que facilita que tecnologies com la hidràulica que generen electricitat amb baixos costos, aprofiten de manera sistemàtica els elevats costos dels seus competidors per a fixar preus desproporcionats.

El resultat és que una llar espanyola acumula durant 2021 (de gener a juliol) una factura de 469,64 euros enfront dels 381,28 euros que una llar mitjana acumulava en el mateix període del passat any. Una factura acumulada un 23% més elevada (88,37 euros).

Este increment de factura impacta de manera directa a les llars que tenen contractada la tarifa regulada PVPC, i a altres tarifes indexades al mercat majorista, però OCU ha detectat també un fort increment de preus en moltes de les ofertes que les comercialitzadores ofereixen per a nous clients amb la característica addicional que cada vegada són més les ofertes que manquen del compromís de mantindre el preu contractat durant un període concret de temps (anual).

Els contractes recullen la possibilitat d’actualitzar preus quan l’empresa ho estime oportú amb un preavís.

Per tot això, OCU demana una vegada més al Govern i la CNMC que acceleren la presa de mesures eficaces que reduïsquen el preu de l’electricitat per a alleujar la situació de les llars, especialment els més vulnerables. 

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Un miler d’aspirants acudix al càsting d’extres d’Embullats en Ciutat de la Llum

Prop d'un miler de persones ha participat en el càsting de figuració per al rodatge de la superproducció musical Embullats en els estudis Ciutat de la Llum i altres enclavaments d'Alacant.

Elda celebra la declaració internacional dels seus Moros i Cristians

La declaració de Festa d'Interés Turístic Internacional per als Moros i Cristians d'Elda reconeix la seua rellevància històrica i social i reforça el paper de la ciutat en el turisme cultural.

Desarticulada a València una xarxa que va estafar 500.000 euros amb l’estafa del sicari a clients de prostitució

La Policia Nacional ha desmantellat a València una organització que utilitzava l'estafa del sicari per a extorquir a clients de prostitució, aconseguint més de 500.000 euros i generant almenys 80 denúncies en tota Espanya.

El Llevant s’agarra al seu estadi per a continuar viu davant un Osasuna que somia amb Europa

El Llevant, penúltim i a quatre punts de la salvació, necessita guanyar a un Osasuna ja quasi salvat i en plena baralla pels llocs europeus en el Ciutat de València.

Camps insistix a liderar el PPCV i reivindica que part del vot de Vox vol majoria absoluta del PP

Francisco Camps manté la seua intenció d'encapçalar de nou el PP valencià i optar a la Presidència de la Generalitat, recolzat en una enquesta que situa la seua figura per damunt d'altres dirigents i reflectix que part dels votants de Vox desitja una majoria absoluta del PP.

El València Basket busca un altre colp en el OAKA per a portar el quint partit al Roig Arena

El València Basket pretén repetir triomf en un OAKA hostil per a allargar la sèrie de quarts d'Eurolliga davant Panathinaikos i decidir la passada en el Roig Arena. El conjunt taronja arriba reforçat per la seua última victòria, però condicionat per la lesió del seu capità Josep Puerto.

La jutgessa del cas DANA tomba l’acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez

La magistrada que investiga la gestió de la DANA descarta l'acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez en considerar que ja s'han practicat suficients diligències sobre el retard de l'avís És-Alert.

L’alcalde d’Utiel sosté que l’avís És-Alert va arribar massa tard per a evitar les morts per la dana

L'alcalde d'Utiel defén davant la jutgessa que l'avís massiu És-Alert es va enviar quan el poble ja estava negat i que les decisions prèvies, com suspendre les classes, van evitar més víctimes.
Anuncios