La forta pujada de la tarifa de la llum es ‘menja’ la rebaixa de l’IVA

 

 

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) denúncia que el preu de l’electricitat no dona treva i durant la primera quinzena del mes de juliol s’ha elevat a 91.86 €. El que suposa un increment de l’11% enfront dels ja molt elevats preus de l’electricitat el mes de juny i que triplica el preu aconseguit al juliol del passat any 2021. Per qual este serà el mes amb el preu de l’electricitat més car.

OCU denuncia que, si es mantenen els actuals preus de l’electricitat i res indica que vaja a succeir el contrari, la factura mitjana de les llars amb la tarifa regulada PVPC s’elevarà fins als 72,2 €.

La factura mensual de 72,2 € suposa un increment del 5% respecte al mes anterior (68,8 €) però es dispara en un 17% respecte a la factura pagada durant el mes de juliol de 2020 (55.7 €). OCU assenyala que sense la reducció de l’IVA del 21 a 10% que de manera transitòria s’aplica fins a final d’any la factura s’haguera elevat fins als 79,4 €.

Este increment de preus que té com a protagonistes una vegada més a l’encariment del gas natural (i no hi ha perspectives que baixe) i els drets de CO₂ que segueix la seua carrera alcista ja fregant els 55 euros, però sobretot al sistema oportunista de fixació de preus que facilita que tecnologies com la hidràulica que generen electricitat amb baixos costos, aprofiten de manera sistemàtica els elevats costos dels seus competidors per a fixar preus desproporcionats.

El resultat és que una llar espanyola acumula durant 2021 (de gener a juliol) una factura de 469,64 euros enfront dels 381,28 euros que una llar mitjana acumulava en el mateix període del passat any. Una factura acumulada un 23% més elevada (88,37 euros).

Este increment de factura impacta de manera directa a les llars que tenen contractada la tarifa regulada PVPC, i a altres tarifes indexades al mercat majorista, però OCU ha detectat també un fort increment de preus en moltes de les ofertes que les comercialitzadores ofereixen per a nous clients amb la característica addicional que cada vegada són més les ofertes que manquen del compromís de mantindre el preu contractat durant un període concret de temps (anual).

Els contractes recullen la possibilitat d’actualitzar preus quan l’empresa ho estime oportú amb un preavís.

Per tot això, OCU demana una vegada més al Govern i la CNMC que acceleren la presa de mesures eficaces que reduïsquen el preu de l’electricitat per a alleujar la situació de les llars, especialment els més vulnerables. 

Últimes notícies

El Festival dels Arts manté les dates i avança el tancament amb més mesures acústiques

El Festival dels Arts se celebrarà els dies 5 i 6 de juny a la Ciutat de les Arts i les Ciències amb noves mesures acústiques, reducció de volum i fi de concerts a la 1 per a minimitzar l'impacte sonor.

La Generalitat obri quasi 70 punts d’atenció presencial per a la renda 2025

La Generalitat posa en marxa l'atenció presencial de la campanya de la renda 2025 amb prop de 70 punts en tota la Comunitat Valenciana per a ajudar gratis a confeccionar i presentar l'IRPF.

La Diputació d’Alacant invertix 170.000 euros per a fer més accessible El Plànol de Sax

La Diputació d'Alacant destina més de 170.000 euros a millorar l'accessibilitat i la senyalització de l'àrea recreativa El Plànol de Sax, reforçant la protecció d'este paratge natural i facilitant les visites de persones amb mobilitat reduïda.

La Fiscalia manté que Juliol d’Espanya va cometre agressió sexual i tracte degradant a dos pacients

Fiscalia i acusacions sostenen que l'ex president de Les Corts i de la Diputació d'Alacant, Juliol d'Espanya, va cometre agressió sexual i tracte degradant a dos pacients i reclamen huit anys de presó.

La Guàrdia Civil investiga una greu agressió amb arma blanca en la zona d’oci de Xàbia

La Guàrdia Civil investiga una agressió amb arma blanca en la zona d'oci nocturn de l'Arenal, a Xàbia, on un home de 36 anys va resultar ferit greu i va haver de ser traslladat a l'hospital.

El Consell amplia a 30,9 milions les ajudes al lloguer i garantix cobrir al 100% de sol·licitants en 2025

La Generalitat destina 7,1 milions addicionals a les ajudes al lloguer de 2025, eleva el pressupost total a 30,9 milions i assegura arribar al 100% de sol·licitants que complixen requisits per segon any consecutiu.

Huit morts en les carreteres de la Comunitat Valenciana al maig, mateix balanç que un any abans

Huit persones van morir en accidents de trànsit al maig en la Comunitat Valenciana, el mateix número que un any abans, en un context de descens general de morts en carretera a Espanya.

Good Films rodarà vint pel·lícules en Ciutat de la Llum en els pròxims deu anys

Good Films Studios Spain es compromet a rodar vint llargmetratges en els estudis Ciutat de la Llum d'Alacant en els pròxims deu anys, consolidant el complex com a pol audiovisual europeu.