La forta pujada de la tarifa de la llum es ‘menja’ la rebaixa de l’IVA

 

 

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) denúncia que el preu de l’electricitat no dona treva i durant la primera quinzena del mes de juliol s’ha elevat a 91.86 €. El que suposa un increment de l’11% enfront dels ja molt elevats preus de l’electricitat el mes de juny i que triplica el preu aconseguit al juliol del passat any 2021. Per qual este serà el mes amb el preu de l’electricitat més car.

OCU denuncia que, si es mantenen els actuals preus de l’electricitat i res indica que vaja a succeir el contrari, la factura mitjana de les llars amb la tarifa regulada PVPC s’elevarà fins als 72,2 €.

La factura mensual de 72,2 € suposa un increment del 5% respecte al mes anterior (68,8 €) però es dispara en un 17% respecte a la factura pagada durant el mes de juliol de 2020 (55.7 €). OCU assenyala que sense la reducció de l’IVA del 21 a 10% que de manera transitòria s’aplica fins a final d’any la factura s’haguera elevat fins als 79,4 €.

Este increment de preus que té com a protagonistes una vegada més a l’encariment del gas natural (i no hi ha perspectives que baixe) i els drets de CO₂ que segueix la seua carrera alcista ja fregant els 55 euros, però sobretot al sistema oportunista de fixació de preus que facilita que tecnologies com la hidràulica que generen electricitat amb baixos costos, aprofiten de manera sistemàtica els elevats costos dels seus competidors per a fixar preus desproporcionats.

El resultat és que una llar espanyola acumula durant 2021 (de gener a juliol) una factura de 469,64 euros enfront dels 381,28 euros que una llar mitjana acumulava en el mateix període del passat any. Una factura acumulada un 23% més elevada (88,37 euros).

Este increment de factura impacta de manera directa a les llars que tenen contractada la tarifa regulada PVPC, i a altres tarifes indexades al mercat majorista, però OCU ha detectat també un fort increment de preus en moltes de les ofertes que les comercialitzadores ofereixen per a nous clients amb la característica addicional que cada vegada són més les ofertes que manquen del compromís de mantindre el preu contractat durant un període concret de temps (anual).

Els contractes recullen la possibilitat d’actualitzar preus quan l’empresa ho estime oportú amb un preavís.

Per tot això, OCU demana una vegada més al Govern i la CNMC que acceleren la presa de mesures eficaces que reduïsquen el preu de l’electricitat per a alleujar la situació de les llars, especialment els més vulnerables. 

Últimes notícies

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.