La forta pujada de la tarifa de la llum es ‘menja’ la rebaixa de l’IVA

 

 

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) denúncia que el preu de l’electricitat no dona treva i durant la primera quinzena del mes de juliol s’ha elevat a 91.86 €. El que suposa un increment de l’11% enfront dels ja molt elevats preus de l’electricitat el mes de juny i que triplica el preu aconseguit al juliol del passat any 2021. Per qual este serà el mes amb el preu de l’electricitat més car.

OCU denuncia que, si es mantenen els actuals preus de l’electricitat i res indica que vaja a succeir el contrari, la factura mitjana de les llars amb la tarifa regulada PVPC s’elevarà fins als 72,2 €.

La factura mensual de 72,2 € suposa un increment del 5% respecte al mes anterior (68,8 €) però es dispara en un 17% respecte a la factura pagada durant el mes de juliol de 2020 (55.7 €). OCU assenyala que sense la reducció de l’IVA del 21 a 10% que de manera transitòria s’aplica fins a final d’any la factura s’haguera elevat fins als 79,4 €.

Este increment de preus que té com a protagonistes una vegada més a l’encariment del gas natural (i no hi ha perspectives que baixe) i els drets de CO₂ que segueix la seua carrera alcista ja fregant els 55 euros, però sobretot al sistema oportunista de fixació de preus que facilita que tecnologies com la hidràulica que generen electricitat amb baixos costos, aprofiten de manera sistemàtica els elevats costos dels seus competidors per a fixar preus desproporcionats.

El resultat és que una llar espanyola acumula durant 2021 (de gener a juliol) una factura de 469,64 euros enfront dels 381,28 euros que una llar mitjana acumulava en el mateix període del passat any. Una factura acumulada un 23% més elevada (88,37 euros).

Este increment de factura impacta de manera directa a les llars que tenen contractada la tarifa regulada PVPC, i a altres tarifes indexades al mercat majorista, però OCU ha detectat també un fort increment de preus en moltes de les ofertes que les comercialitzadores ofereixen per a nous clients amb la característica addicional que cada vegada són més les ofertes que manquen del compromís de mantindre el preu contractat durant un període concret de temps (anual).

Els contractes recullen la possibilitat d’actualitzar preus quan l’empresa ho estime oportú amb un preavís.

Per tot això, OCU demana una vegada més al Govern i la CNMC que acceleren la presa de mesures eficaces que reduïsquen el preu de l’electricitat per a alleujar la situació de les llars, especialment els més vulnerables. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.