L’IPC puja al 6,1% al febrer per l’encariment de l’electricitat i els aliments

L’Índex de Preus de Consum (IPC) va pujar un 1% al febrer en relació amb el mes anterior i va elevar dos dècimes la taxa interanual, fins al 6,1%, per l’encariment de l’energia i els aliments.

Segons les dades publicades hui per l’Institut Nacional d’Estadística (INE), l’índex de preus de consum (IPC) se situa en un 6,1% el segon mes de l’any i continua a l’alça des del gener, que va trencar amb cinc mesos de descensos, coincidint amb el final del descompte de combustible.

Estadística atribueix la pujada de l’IPC, principalment, a l’encariment de l’energia i al fet que els preus d’aliments i begudes no alcohòliques han pujat més del que ho van fer ara fa tot just un any, malgrat la rebaixa de l’IVA aprovada pel govern sobre els aliments més bàsics.

La inflació subjacent (sense aliments no elaborats ni productes energètics), que al febrer va pujar dos dècimes, fins al 7,7%, se situa 1,6 punts per sobre de l’IPC general i en els valors més alts en més de 40 anys.

Últimes notícies

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges i tronades dijous a València i Alacant

Aemet ha activat per a este dijous l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m2 i tronades en l’interior d’Alacant i el sud de València, amb avisos grocs per pluja i calor en la resta de la Comunitat Valenciana.

València tanca l’accés a la Devesa i extrema les mesures davant l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha tancat l’accés a la Devesa de El Saler fins divendres, ha activat canons d’aigua i ha reforçat la vigilància per l’alerta roja per calor i l’elevat risc d’incendis forestals.

Més de 10 milions en pèrdues agràries per la pedra a Utiel-Requena i comarques veïnes

La Unió Llauradora calcula més de 10 milions d'euros en danys directes sobre 10.000 hectàrees de cultius a Utiel-Requena, la Vall d'Albaida i l'Alt Palància pels temporals entre el 10 i el 15 d'agost.

Cartells de Lawerta per a homenatjar l’últim Mestalla en cada partit del València

El València CF ha llançat la campanya ‘Mestalla ès Etern’, amb cartells del dissenyador Lawerta per a cada partit de LALIGA i Copa del Rei a l’estadi, en la que podria ser l’última temporada al Camp de Mestalla.

Els hotels valencians omplin més del 92 % en la primera mitat d’agost

Els hotels de la Comunitat Valenciana han assolit una ocupació mitjana del 92,1 % en la primera quinzena d’agost, huit dècimes més que en 2025. Benidorm i el sud d’Alacant lideren, mentres el turisme internacional continua guanyant pes.

Nit sufocant a la Comunitat Valenciana abans de l’avís roig per calor extrema

La passada nit moltes localitats de la Comunitat Valenciana no han baixat dels 20 graus, amb fins a 27,4 a Alcoi, en la vespra d’un avís roig per màximes que poden arribar als 44 graus al litoral de València i Alacant.

Una agent de la Policia Local d’El Campello salva la vida d’un motorista amb RCP

Una agent de la Policia Local d’El Campello ha salvat la vida d’un motorista accidentat a la N-332 practicant-li maniobres de RCP fins a l’arribada dels servicis sanitaris.

Mor un home en xocar dos camions a l’A-3 a Requena

Un home de 55 anys ha mort i un altre de 41 ha resultat ferit en una col·lisió entre dos camions a l’A-3, al terme de Requena. El tram ja està obert i sense complicacions per al trànsit.