L’IPC puja al 6,1% al febrer per l’encariment de l’electricitat i els aliments

L’Índex de Preus de Consum (IPC) va pujar un 1% al febrer en relació amb el mes anterior i va elevar dos dècimes la taxa interanual, fins al 6,1%, per l’encariment de l’energia i els aliments.

Segons les dades publicades hui per l’Institut Nacional d’Estadística (INE), l’índex de preus de consum (IPC) se situa en un 6,1% el segon mes de l’any i continua a l’alça des del gener, que va trencar amb cinc mesos de descensos, coincidint amb el final del descompte de combustible.

Estadística atribueix la pujada de l’IPC, principalment, a l’encariment de l’energia i al fet que els preus d’aliments i begudes no alcohòliques han pujat més del que ho van fer ara fa tot just un any, malgrat la rebaixa de l’IVA aprovada pel govern sobre els aliments més bàsics.

La inflació subjacent (sense aliments no elaborats ni productes energètics), que al febrer va pujar dos dècimes, fins al 7,7%, se situa 1,6 punts per sobre de l’IPC general i en els valors més alts en més de 40 anys.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Torna a presó després de fugir d’un control i ser detingut amb més d’un quilo de cocaïna a Benifaió

Un intern en règim obert del centre penitenciari de Picassent torna a presó després de ser detingut a Benifaió amb 1.165 grams de cocaïna i més de 3.000 euros en efectiu després de fugir d'un control policial.

Mor un vianant atropellat de matinada en l’A-7 al seu pas per Orihuela

Un vianant ha mort de matinada després de ser atropellat per un vehicle en l'A-7, a l'altura del quilòmetre 545 en el terme municipal d'Orihuela.

Temps inestable i ruixats en la Comunitat Valenciana en el primer gran pont de maig

La Comunitat Valenciana afronta el primer cap de setmana llarg de maig amb inestabilitat, ruixats, possibles tempestes, pols en suspensió i temperatures sense grans canvis.

La Comunitat Valenciana lidera la pujada del preu de la vivenda al costat de Cantàbria amb un 17,4% al febrer

El preu de la vivenda en la Comunitat Valenciana va repuntar un 17,4% al febrer, el segon major augment autonòmic, en un context de caiguda de compravendes i encariment general del metre quadrat a Espanya.

CaixaBank eleva el seu benefici trimestral a 1.572 milions, un 7% més per l’estirada comercial

CaixaBank tanca el primer trimestre amb un benefici net de 1.572 milions, un 7% més, impulsat per la major activitat comercial i els ingressos per servicis en un entorn d'incertesa geopolítica.

Hui és el millor dia per a triar on veure l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost

Esta vesprada el Sol estarà quasi en la mateixa posició que durant l'eclipsi total del 12 d'agost, una oportunitat clau per a comprovar si el lloc triat oferix una visió buidada.

Els sindicats convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats d'ensenyança STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida del professorat valencià a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria de docents després d'una consulta interna.

Els sindicats docents convoquen una vaga indefinida en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria del professorat.