Ja no fan falta els humans per obrir un supermercat. Ghop obri el primer supermercat intel·ligent d’Espanya

Sense empleats, el sistema es controla a través d’una aplicació mòbil i està obert durant les 24 hores del dia. ‘Hem aconseguit un gran impacte‘, valoren els seus creadors.

Ghop arriba per a revolucionar la manera en la qual comprem: un supermercat intel·ligent, sense personal, obert les 24 hores del dia i que arriba com a fruit d’una start-up espanyola. Ha obert les portes este passat 15 de juliol a Madrid. La pandèmia ha cambiat la forma en què comprem i estes noves costums s’estan extendint a les tendes físiques.

Ghop, el supermercat intel·ligent d’Espanya

Amazon, la pandèmia… esta fórmula sense empleats humans estan canviant els nostres costums. Pots entrar en qualsevol moment del dia, qualsevol dia de la setmana i només necessites el teu telèfon per a obrir la porta i pagar, gràcies al fet que les caixes porten incorporat un mecanisme de reconeixement d’objectes. Este és just el plantejament que descobrim amb Ghop, on només hi ha un empleat treballant de manera remota per a assegurar-se que els sistemes funcionen correctament.

Sense humans

Amb una superfície de 15 metres quadrats, els clients poden trobar tota mena d’articles. Gràcies a un sistema de càmeres de reconeixement es poden detectar els objectes que comprem i, quan acabem, simplement hem de pagar amb el mòbil per a poder marxar-nos. Literalment. Perquè fins que no paguem, les portes no s’obriran. L’objectiu de Ghop consisteix a “optimitzar” l’anomenat “principal canal de compra dels usuaris”, en referència a les botigues físiques i supermercats.

Tres joves emprenedors són els amos de la idea

Lli Monteaguado, cofundador i CEO de la companyia, ha estat l’encarregat de comptar a Business Insider el plantejament d’esta iniciativa: “En 2019 estàvem en la universitat, els tres socis som enginyers industrials de la Universitat Politècnica de Madrid i volíem emprendre. En 2020 realitzem el Citizen Bootcamp de la Deusto Business School, un programa d’emprenedoria, i el meu soci Víctor de l’Haro ja tenia llavors el runrún de les botigues sense personal que havia vist en altres països. Ens interessava la idea, així que ens vam posar a investigar i fins al desembre passat que ens constituïm com a empresa”.

El disseny de Ghop està estudiat des dels seus fonaments: “Apostem per una construcció modular com els contendedors marítims, una estructura sòlida i molt vàlida que a més ajuda a l’economia circular”. D’altra banda, com assenyalen en la seua pàgina web, és la nova botiga “de la qual tothom parla”, i és que el projecte ha suscitat no poca atenció: “Al final amb este llançament hem aconseguit un gran impacte, hi ha molta gent que està darrere d’això, hi ha gent que està expectant per veure com funcionarà. Creiem que té un gran futur“.

Un projecte premiat

A més, han apostat per un negoci sostenible i tenen una ronda de finançament previst per al futur. El negoci es va posar en peus gràcies a dos premis a projectes emprenedors: un de la FEMP (Federació Espanyola de Municipis i Províncies) i un altre de la Universitat Politècnica de Madrid; mentre que han passat a formar part del Business Factory Food, un accelerador de projectes emprenedors.

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua primera Final a Quatre després d’atropellar al Panathinaikos

El València Basket va derrotar amb autoritat al Panathinaikos en el quint partit de quarts d'Eurolliga (81-64) i es va classificar per primera vegada per a la Final a Quatre.

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.