Ja no fan falta els humans per obrir un supermercat. Ghop obri el primer supermercat intel·ligent d’Espanya

Sense empleats, el sistema es controla a través d’una aplicació mòbil i està obert durant les 24 hores del dia. ‘Hem aconseguit un gran impacte‘, valoren els seus creadors.

Ghop arriba per a revolucionar la manera en la qual comprem: un supermercat intel·ligent, sense personal, obert les 24 hores del dia i que arriba com a fruit d’una start-up espanyola. Ha obert les portes este passat 15 de juliol a Madrid. La pandèmia ha cambiat la forma en què comprem i estes noves costums s’estan extendint a les tendes físiques.

Ghop, el supermercat intel·ligent d’Espanya

Amazon, la pandèmia… esta fórmula sense empleats humans estan canviant els nostres costums. Pots entrar en qualsevol moment del dia, qualsevol dia de la setmana i només necessites el teu telèfon per a obrir la porta i pagar, gràcies al fet que les caixes porten incorporat un mecanisme de reconeixement d’objectes. Este és just el plantejament que descobrim amb Ghop, on només hi ha un empleat treballant de manera remota per a assegurar-se que els sistemes funcionen correctament.

Sense humans

Amb una superfície de 15 metres quadrats, els clients poden trobar tota mena d’articles. Gràcies a un sistema de càmeres de reconeixement es poden detectar els objectes que comprem i, quan acabem, simplement hem de pagar amb el mòbil per a poder marxar-nos. Literalment. Perquè fins que no paguem, les portes no s’obriran. L’objectiu de Ghop consisteix a “optimitzar” l’anomenat “principal canal de compra dels usuaris”, en referència a les botigues físiques i supermercats.

Tres joves emprenedors són els amos de la idea

Lli Monteaguado, cofundador i CEO de la companyia, ha estat l’encarregat de comptar a Business Insider el plantejament d’esta iniciativa: “En 2019 estàvem en la universitat, els tres socis som enginyers industrials de la Universitat Politècnica de Madrid i volíem emprendre. En 2020 realitzem el Citizen Bootcamp de la Deusto Business School, un programa d’emprenedoria, i el meu soci Víctor de l’Haro ja tenia llavors el runrún de les botigues sense personal que havia vist en altres països. Ens interessava la idea, així que ens vam posar a investigar i fins al desembre passat que ens constituïm com a empresa”.

El disseny de Ghop està estudiat des dels seus fonaments: “Apostem per una construcció modular com els contendedors marítims, una estructura sòlida i molt vàlida que a més ajuda a l’economia circular”. D’altra banda, com assenyalen en la seua pàgina web, és la nova botiga “de la qual tothom parla”, i és que el projecte ha suscitat no poca atenció: “Al final amb este llançament hem aconseguit un gran impacte, hi ha molta gent que està darrere d’això, hi ha gent que està expectant per veure com funcionarà. Creiem que té un gran futur“.

Un projecte premiat

A més, han apostat per un negoci sostenible i tenen una ronda de finançament previst per al futur. El negoci es va posar en peus gràcies a dos premis a projectes emprenedors: un de la FEMP (Federació Espanyola de Municipis i Províncies) i un altre de la Universitat Politècnica de Madrid; mentre que han passat a formar part del Business Factory Food, un accelerador de projectes emprenedors.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Reial Societat venç al Llevant i es fica de ple en la baralla per la Champions

La Reial Societat s'imposa 2-0 al Llevant a Anoeta amb gols de Jon Martín i Brais Méndez i es consolida en la baralla per les places de Lliga de Campions després d'un partit dominat de principi a fi.

Ivace+i impulsa un projecte per a transformar residus agrícoles en compostos bioactivos

La Conselleria d'Innovació finança a través de Ivace+i el projecte VALHORTA, que convertix residus hortofructícoles en compostos bioactivos i cel·lulosa per a envasos sostenibles.

La Reial Societat s’enganxa a la baralla per la Champions amb un sòlid triomf davant el Llevant

La Reial Societat va véncer 2-0 al Llevant a Anoeta amb gols de Jon Martín i Brais Méndez, en un partit dominat de principi a fi que reforça les seues aspiracions de Champions.

El nou Pla General d’Alacant preveu ampliar la planta de residus i crear tres ecoparcs

L'esborrany del Pla General Estructural d'Alacant inclou l'ampliació de la planta municipal de tractament de residus i la creació de tres nous ecoparcs per a garantir una gestió sostenible durant els pròxims 25 anys.

València i Celta es juguen Europa en un dol decisiu a Mestalla

València i Celta s'enfronten a Mestalla en un xoc directe pels llocs europeus, amb els locals a l'alça i els gallecs obligats a reaccionar després de tres jornades sense guanyar.

Corberán avisa d’un dol exigent davant un Celta en gran moment

Carlos Corberán destaca el gran nivell del Cèltic, en quarts de l'Europa League i en zona europea, i anticipa un partit molt exigent a Mestalla, on el València busca sumar tres punts clau.

El València Basket busca afermar la segona plaça davant un Riu Breogán a l’alça

El València Basket rep al Riu Breogán en el Roig Arena amb la segona plaça de la Lliga Endesa en joc i un calendari exigent que a penes li deixa descans.

Rescatat un home de 74 anys després de clavar-se una falç en una caiguda a Sot de Chera

Un home de 74 anys va resultar ferit en caure's i clavar-se una falç en l'abdomen en una zona rural de difícil accés a Sot de Chera, la qual cosa va obligar a un complex rescat per part dels bombers. L'operatiu va haver de superar un riu per a evacuar al ferit fins al punt on esperava l'ambulància.