Ja no fan falta els humans per obrir un supermercat. Ghop obri el primer supermercat intel·ligent d’Espanya

Sense empleats, el sistema es controla a través d’una aplicació mòbil i està obert durant les 24 hores del dia. ‘Hem aconseguit un gran impacte‘, valoren els seus creadors.

Ghop arriba per a revolucionar la manera en la qual comprem: un supermercat intel·ligent, sense personal, obert les 24 hores del dia i que arriba com a fruit d’una start-up espanyola. Ha obert les portes este passat 15 de juliol a Madrid. La pandèmia ha cambiat la forma en què comprem i estes noves costums s’estan extendint a les tendes físiques.

Ghop, el supermercat intel·ligent d’Espanya

Amazon, la pandèmia… esta fórmula sense empleats humans estan canviant els nostres costums. Pots entrar en qualsevol moment del dia, qualsevol dia de la setmana i només necessites el teu telèfon per a obrir la porta i pagar, gràcies al fet que les caixes porten incorporat un mecanisme de reconeixement d’objectes. Este és just el plantejament que descobrim amb Ghop, on només hi ha un empleat treballant de manera remota per a assegurar-se que els sistemes funcionen correctament.

Sense humans

Amb una superfície de 15 metres quadrats, els clients poden trobar tota mena d’articles. Gràcies a un sistema de càmeres de reconeixement es poden detectar els objectes que comprem i, quan acabem, simplement hem de pagar amb el mòbil per a poder marxar-nos. Literalment. Perquè fins que no paguem, les portes no s’obriran. L’objectiu de Ghop consisteix a “optimitzar” l’anomenat “principal canal de compra dels usuaris”, en referència a les botigues físiques i supermercats.

Tres joves emprenedors són els amos de la idea

Lli Monteaguado, cofundador i CEO de la companyia, ha estat l’encarregat de comptar a Business Insider el plantejament d’esta iniciativa: “En 2019 estàvem en la universitat, els tres socis som enginyers industrials de la Universitat Politècnica de Madrid i volíem emprendre. En 2020 realitzem el Citizen Bootcamp de la Deusto Business School, un programa d’emprenedoria, i el meu soci Víctor de l’Haro ja tenia llavors el runrún de les botigues sense personal que havia vist en altres països. Ens interessava la idea, així que ens vam posar a investigar i fins al desembre passat que ens constituïm com a empresa”.

El disseny de Ghop està estudiat des dels seus fonaments: “Apostem per una construcció modular com els contendedors marítims, una estructura sòlida i molt vàlida que a més ajuda a l’economia circular”. D’altra banda, com assenyalen en la seua pàgina web, és la nova botiga “de la qual tothom parla”, i és que el projecte ha suscitat no poca atenció: “Al final amb este llançament hem aconseguit un gran impacte, hi ha molta gent que està darrere d’això, hi ha gent que està expectant per veure com funcionarà. Creiem que té un gran futur“.

Un projecte premiat

A més, han apostat per un negoci sostenible i tenen una ronda de finançament previst per al futur. El negoci es va posar en peus gràcies a dos premis a projectes emprenedors: un de la FEMP (Federació Espanyola de Municipis i Províncies) i un altre de la Universitat Politècnica de Madrid; mentre que han passat a formar part del Business Factory Food, un accelerador de projectes emprenedors.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.

El Festival de Cometes transforma la platja del Cabanyal en un espectacle de color

La platja del Cabanyal celebra la vintena quinta edició del Festival de Cometes, una jornada completa d'oci familiar amb exhibicions, tallers infantils i vol lliure.

Detingut a Alfafar un home per amenaçar amb una arma de foc al seu company de pis

La Guàrdia Civil ha detingut a Alfafar a un home que, segons la denúncia del seu company de pis, li hauria amenaçat amb una arma de foc després d'arribar a la vivenda en estat embriac.

Dispositiu de la Guàrdia Civil per una amenaça amb arma de foc en un pis d’Alfafar

La Guàrdia Civil manté un operatiu en un pis d'Alfafar després de la denúncia d'un inquilí que assegura haver sigut amenaçat amb una arma de foc pel seu company de vivenda en estat embriac.

Barça i Eó Enforne lideren el sorteig de la Copa del Rei d’handbol a Alacant

Barça i Eó Enforne Alacant seran caps de sèrie en el sorteig de la fase final de la Copa del Rei d'handbol, que se celebrarà este dilluns en el Real Casino Liceu d'Alacant.

El Vila-real firma el seu primer ple de victòries en els derbis valencians en Primera

El Vila-real tanca la temporada amb sis triomfs en sis partits davant València, Llevant i Elx, suma 18 punts en dols autonòmics i assegura per primera vegada la seua segona Champions consecutiva.