El preu de l’energia afecta l’encariment dels aliments

Com no podia ser d’una altra manera, les progressives pujades del preu de l’electricitat, el butà i els carburants se segueixen traduint en un significatiu increment de l’IPC des de començament d’aquest any 2021, especialment a les partides de transport (10,8%) i d’habitatge (18,1%), tal com acaba de publicar l’Institut Nacional d’Estadística a les dades desagregades de l’octubre.

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) adverteix que les pujades enormes del cost de l’energia estan afectant també el cost dels hotels, cafés i restaurants: de gener a agost el seu IPC s’ha incrementat un 2,5%; i, més preocupant, al cost dels productes alimentaris: des del gener del 2021, l’IPC dels aliments i les begudes no alcohòliques s’ha incrementat un 3% (amb una pujada de l’1,3% el darrer mes).

En concret, diversos aliments de primera necessitat ja han patit importants pujades de preus des de començament d’any, com la fruita fresca (13,6%), els ous (4,5%), la carn d’au (un 2, 9%), la llet (2,8%) i els llegums i hortalisses fresques (2,8%).

De fet, només tres productes no han apujat els preus a l’octubre: les creïlles, la carn de porc i els productes lactis. Però el pitjor, segons OCU, és que els índexs continuaran apujant mentre el preu de l’energia es mantinga alt.

OCU adverteix que aquestes pujades no han afectat de la mateixa manera totes les regions. Entre les que més han patit l’increment de preus destaquen Castella-la Manxa (6,1%), Extremadura (5,9%), Aragó (5,6%) i Castella i Lleó (5,6%). Mentre que s’ha sentit una mica menys a les Canàries (4,2%) i Catalunya (4,5%).

Ara, més que mai, OCU recomana adquirir productes de temporada i prioritzar els supermercats més barats. Escollint bé el lloc on es fa la compra, es poden obtenir estalvis molt rellevants: uns 1.073 euros a l’any de mitjana (més de 3.500 euros a algunes ciutats).

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.