ATENCIÓ: Problemes de seguretat en dos cadiretes de cotxe per a xiquets

Una anàlisi de cadiretes de cotxe per a xiquets realitzat per l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) revela problemes de seguretat en dos models: la Urban Kanga Uptown TV107 (per a xiquets de 9 a 18 kg de pes), que no va superar la prova d’impacte lateral ni la de toxicitat de materials; i la Walser Child Seat Noemi (per a xiquets de 15 a 36 kg de pes), que tampoc va superar la prova de toxicitat.

Les proves realitzades per OCU són més realistes i exigents que les que estableix la normativa de la Unió Europea. En concret, la prova d’impacte frontal es realitza a una velocitat de 64 km/h, mentre que la d’impacte lateral (contemplada des de fa només uns anys) es fa a 29 km/h contra una superfície girada 10° que penetra uns 10 cm en el cotxe.

L’organització analitza a més en un laboratori la presència de substàncies tòxiques en els materials de la cadira, com és el cas d’uns certs retardants de flama que s’han trobat, ja que els bebés solen xuplar tot el que tenen a mà.

En qualsevol cas, OCU recomana l’ús d’almenys dos cadires durant l’etapa de creixement del xiquet. Segons l’última anàlisi de preus, poden trobar-se bones cadires, segures, ergonòmiques i fàcils d’usar per a xiquets de fins a 4 anys des de 165 euros; i des de 70 euros per a més de 4 anys, fins que mesuren 135 cm o, idealment, fins que aconseguisquen els 150 cm d’altura.

Encara que és cert que una vegada complits els quatre anys i el xiquet pese més de 15 kg, és legal utilitzar alçadors homologats per a aquest pes, OCU denuncia que aquests seients no garanteixen una protecció suficient en cas d’impacte lateral. De la mateixa manera i pel mateix motiu, desaconsella llevar el respatler de la cadira infantil, encara que alguns models ho permeten.

L’organització també desaconsella l’ús de dispositius aliens a la cadira infantil, com els protectors de sivella de l’arnés, els cinturons dobles o els extensors. Són sistemes no homologats que pot dificultar deslligar al xiquet en cas d’urgència o fins i tot disminuir la seguretat de la cadira. De fet, alguns són contraris a la normativa, per la qual cosa exigeix a les autoritats que es retiren del mercat.

Últimes notícies

Espanya s’enfronta a un episodi de calor extrema pròpia de la canícula estiuenca

Espanya encadena dies de calor excepcional per a maig, amb màximes per damunt de 34 graus, nits tropicals i rècords històrics de temperatura sense una clara data de finalització.

Nova marxa de docents recorre el centre de València i pressiona a Educació en plena vaga indefinida

Milers de docents tornen a manifestar-se pel centre de València fins a la Conselleria d'Educació en el tretzé dia de la vaga indefinida en l'ensenyança pública no universitària.

Es tanca el termini d’al·legacions a l’informe sobre el llop amb fort xoc entre ecologistes i autonomies

Finalitza el termini per a al·legar a l'informe sexennal sobre el llop ibèric amb un pols entre ecologistes, que demanen reforçar la seua protecció, i comunitats llobateres, que qüestionen la seua mal estat de conservació.

Rafa Mir afronta este dijous un juí per agressió sexual amb petició de més de deu anys de presó

El futbolista Rafa Mir serà jutjat este dijous en l'Audiència de València per presumptes delictes d'agressió sexual i lesions, pels quals la Fiscalia sol·licita 10 anys i mig de presó, mentres el seu defensa insistix que les relacions van ser consentides i demana la seua absolució.

Nou detinguts i set investigats durant les festes de Santa Quiteria a Almassora

La Guàrdia Civil deté a nou persones i investiga a altres set en el dispositiu especial de seguretat de les festes de Santa Quiteria a Almassora, amb més d'un centenar de sancions tramitades.

Nou ajornament en la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

La lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident de Les Corts Juliol d'Espanya per presumpta agressió sexual i tracte degradant a dos pacients es posposa de nou, ara a l'1 de juny.

23 detinguts a València i Alacant per ciberestafas a veïns de Cantàbria

La Guàrdia Civil de Cantàbria ha detingut a 23 persones i manté a altres dos investigades a València i Alacant per diverses ciberestafas a càntabres que haurien suposat més de 65.000 euros en perjuís.

CSIF es desmarca de les protestes docents i aposta per negociar amb Educació

CSIF, un dels convocants de la vaga indefinida del professorat no universitari en la Comunitat Valenciana, desconvoca les protestes per a prioritzar la negociació amb la Conselleria d'Educació després d'aconseguir un acord de pujada salarial i altres millores.