ATENCIÓ: Problemes de seguretat en dos cadiretes de cotxe per a xiquets

Una anàlisi de cadiretes de cotxe per a xiquets realitzat per l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) revela problemes de seguretat en dos models: la Urban Kanga Uptown TV107 (per a xiquets de 9 a 18 kg de pes), que no va superar la prova d’impacte lateral ni la de toxicitat de materials; i la Walser Child Seat Noemi (per a xiquets de 15 a 36 kg de pes), que tampoc va superar la prova de toxicitat.

Les proves realitzades per OCU són més realistes i exigents que les que estableix la normativa de la Unió Europea. En concret, la prova d’impacte frontal es realitza a una velocitat de 64 km/h, mentre que la d’impacte lateral (contemplada des de fa només uns anys) es fa a 29 km/h contra una superfície girada 10° que penetra uns 10 cm en el cotxe.

L’organització analitza a més en un laboratori la presència de substàncies tòxiques en els materials de la cadira, com és el cas d’uns certs retardants de flama que s’han trobat, ja que els bebés solen xuplar tot el que tenen a mà.

En qualsevol cas, OCU recomana l’ús d’almenys dos cadires durant l’etapa de creixement del xiquet. Segons l’última anàlisi de preus, poden trobar-se bones cadires, segures, ergonòmiques i fàcils d’usar per a xiquets de fins a 4 anys des de 165 euros; i des de 70 euros per a més de 4 anys, fins que mesuren 135 cm o, idealment, fins que aconseguisquen els 150 cm d’altura.

Encara que és cert que una vegada complits els quatre anys i el xiquet pese més de 15 kg, és legal utilitzar alçadors homologats per a aquest pes, OCU denuncia que aquests seients no garanteixen una protecció suficient en cas d’impacte lateral. De la mateixa manera i pel mateix motiu, desaconsella llevar el respatler de la cadira infantil, encara que alguns models ho permeten.

L’organització també desaconsella l’ús de dispositius aliens a la cadira infantil, com els protectors de sivella de l’arnés, els cinturons dobles o els extensors. Són sistemes no homologats que pot dificultar deslligar al xiquet en cas d’urgència o fins i tot disminuir la seguretat de la cadira. De fet, alguns són contraris a la normativa, per la qual cosa exigeix a les autoritats que es retiren del mercat.

Últimes notícies

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.

Vivenda exigix a la Comunitat Valenciana actuar contra 15.000 pisos turístics il·legals

El Ministeri de Vivenda reclama a la Comunitat Valenciana i a la resta d'autonomies que perseguisquen el frau de les vivendes turístiques il·legals després de l'anul·lació del registre estatal, i advertix que vigilarà de prop la seua actuació.

Arcadi España acusa a Pérez Llorca de desentendre’s de la vaga educativa indefinida

Arcadi España retrau a Juanfran Pérez Llorca que no lidere la negociació de la vaga indefinida del professorat no universitari en la Comunitat Valenciana i li insta a asseure's amb els sindicats.

Els Pressupostos de la Generalitat de 2026 aconseguixen 33.305 milions amb un augment del 3,1%

Els comptes de la Generalitat per a 2026 sumen 33.305 milions, un 3,1% més, prioritzen sanitat, educació i gasto social, i incrementen l'amortització de deute.