ATENCIÓ: Problemes de seguretat en dos cadiretes de cotxe per a xiquets

Una anàlisi de cadiretes de cotxe per a xiquets realitzat per l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) revela problemes de seguretat en dos models: la Urban Kanga Uptown TV107 (per a xiquets de 9 a 18 kg de pes), que no va superar la prova d’impacte lateral ni la de toxicitat de materials; i la Walser Child Seat Noemi (per a xiquets de 15 a 36 kg de pes), que tampoc va superar la prova de toxicitat.

Les proves realitzades per OCU són més realistes i exigents que les que estableix la normativa de la Unió Europea. En concret, la prova d’impacte frontal es realitza a una velocitat de 64 km/h, mentre que la d’impacte lateral (contemplada des de fa només uns anys) es fa a 29 km/h contra una superfície girada 10° que penetra uns 10 cm en el cotxe.

L’organització analitza a més en un laboratori la presència de substàncies tòxiques en els materials de la cadira, com és el cas d’uns certs retardants de flama que s’han trobat, ja que els bebés solen xuplar tot el que tenen a mà.

En qualsevol cas, OCU recomana l’ús d’almenys dos cadires durant l’etapa de creixement del xiquet. Segons l’última anàlisi de preus, poden trobar-se bones cadires, segures, ergonòmiques i fàcils d’usar per a xiquets de fins a 4 anys des de 165 euros; i des de 70 euros per a més de 4 anys, fins que mesuren 135 cm o, idealment, fins que aconseguisquen els 150 cm d’altura.

Encara que és cert que una vegada complits els quatre anys i el xiquet pese més de 15 kg, és legal utilitzar alçadors homologats per a aquest pes, OCU denuncia que aquests seients no garanteixen una protecció suficient en cas d’impacte lateral. De la mateixa manera i pel mateix motiu, desaconsella llevar el respatler de la cadira infantil, encara que alguns models ho permeten.

L’organització també desaconsella l’ús de dispositius aliens a la cadira infantil, com els protectors de sivella de l’arnés, els cinturons dobles o els extensors. Són sistemes no homologats que pot dificultar deslligar al xiquet en cas d’urgència o fins i tot disminuir la seguretat de la cadira. De fet, alguns són contraris a la normativa, per la qual cosa exigeix a les autoritats que es retiren del mercat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morrissey inicia a València el seu gira espanyola amb nou disc i clàssics de The Smiths

El músic arranca a València el primer de tres concerts a Espanya per a presentar 'Make-up is a lie' i recuperar himnes de The Smiths. Les entrades estan esgotades a València, Saragossa i Sevilla.

Llum Club convertix la lectura compartida en una xarxa de suport entre dones

Nascut a l'agost a València, Llum Club reunix lectores de 18 a 60 anys, llig només a autores i ha evolucionat cap a un espai segur amb activitats feministes.

Les Falles 2026 cremaran 10 milions de creativitat i ironia després d’un hivern dur

Quasi 800 falles, més de 9,8 milions invertits i un desplegament de 6.000 agents marcaran unes festes que culminaran amb la Cremà el 19 de març. La pluja condiciona l'arrancada i la ciutat es transforma amb corts, subvencions municipals i més de 300 espectacles pirotècnics.

Dones de l’aigua a València: guàrdies de 24 hores perquè no falte ni una gota el 8-M

Cinc treballadores de Global Omnium assumixen torns essencials durant el 8-M per a mantindre la xarxa sense corts. La seua labor reflectix l'avanç femení en àrees tècniques.

La UPV constata que la violència masclista en xarxes silencia a dones en política i repetix patrons

Dos estudis de la UPV analitzen milers de missatges en X dirigits a Ayuso, Montero i Meloni i conclouen que l'hostilitat de gènere és sistemàtica i amb impacte democràtic.

Pluges en la Comunitat Valenciana i ruixats amb tempesta en àrees de Castelló

Cels molt nuvolosos i precipitacions generalitzades este dissabte. A Castelló, els ruixats podran ser forts o persistents i amb tempesta en punts.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.