ATENCIÓ: Problemes de seguretat en dos cadiretes de cotxe per a xiquets

Una anàlisi de cadiretes de cotxe per a xiquets realitzat per l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) revela problemes de seguretat en dos models: la Urban Kanga Uptown TV107 (per a xiquets de 9 a 18 kg de pes), que no va superar la prova d’impacte lateral ni la de toxicitat de materials; i la Walser Child Seat Noemi (per a xiquets de 15 a 36 kg de pes), que tampoc va superar la prova de toxicitat.

Les proves realitzades per OCU són més realistes i exigents que les que estableix la normativa de la Unió Europea. En concret, la prova d’impacte frontal es realitza a una velocitat de 64 km/h, mentre que la d’impacte lateral (contemplada des de fa només uns anys) es fa a 29 km/h contra una superfície girada 10° que penetra uns 10 cm en el cotxe.

L’organització analitza a més en un laboratori la presència de substàncies tòxiques en els materials de la cadira, com és el cas d’uns certs retardants de flama que s’han trobat, ja que els bebés solen xuplar tot el que tenen a mà.

En qualsevol cas, OCU recomana l’ús d’almenys dos cadires durant l’etapa de creixement del xiquet. Segons l’última anàlisi de preus, poden trobar-se bones cadires, segures, ergonòmiques i fàcils d’usar per a xiquets de fins a 4 anys des de 165 euros; i des de 70 euros per a més de 4 anys, fins que mesuren 135 cm o, idealment, fins que aconseguisquen els 150 cm d’altura.

Encara que és cert que una vegada complits els quatre anys i el xiquet pese més de 15 kg, és legal utilitzar alçadors homologats per a aquest pes, OCU denuncia que aquests seients no garanteixen una protecció suficient en cas d’impacte lateral. De la mateixa manera i pel mateix motiu, desaconsella llevar el respatler de la cadira infantil, encara que alguns models ho permeten.

L’organització també desaconsella l’ús de dispositius aliens a la cadira infantil, com els protectors de sivella de l’arnés, els cinturons dobles o els extensors. Són sistemes no homologats que pot dificultar deslligar al xiquet en cas d’urgència o fins i tot disminuir la seguretat de la cadira. De fet, alguns són contraris a la normativa, per la qual cosa exigeix a les autoritats que es retiren del mercat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.