10.9 C
València
Diumenge, 21 desembre, 2025

ATENCIÓ: Problemes de seguretat en dos cadiretes de cotxe per a xiquets

Una anàlisi de cadiretes de cotxe per a xiquets realitzat per l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) revela problemes de seguretat en dos models: la Urban Kanga Uptown TV107 (per a xiquets de 9 a 18 kg de pes), que no va superar la prova d’impacte lateral ni la de toxicitat de materials; i la Walser Child Seat Noemi (per a xiquets de 15 a 36 kg de pes), que tampoc va superar la prova de toxicitat.

Les proves realitzades per OCU són més realistes i exigents que les que estableix la normativa de la Unió Europea. En concret, la prova d’impacte frontal es realitza a una velocitat de 64 km/h, mentre que la d’impacte lateral (contemplada des de fa només uns anys) es fa a 29 km/h contra una superfície girada 10° que penetra uns 10 cm en el cotxe.

L’organització analitza a més en un laboratori la presència de substàncies tòxiques en els materials de la cadira, com és el cas d’uns certs retardants de flama que s’han trobat, ja que els bebés solen xuplar tot el que tenen a mà.

En qualsevol cas, OCU recomana l’ús d’almenys dos cadires durant l’etapa de creixement del xiquet. Segons l’última anàlisi de preus, poden trobar-se bones cadires, segures, ergonòmiques i fàcils d’usar per a xiquets de fins a 4 anys des de 165 euros; i des de 70 euros per a més de 4 anys, fins que mesuren 135 cm o, idealment, fins que aconseguisquen els 150 cm d’altura.

Encara que és cert que una vegada complits els quatre anys i el xiquet pese més de 15 kg, és legal utilitzar alçadors homologats per a aquest pes, OCU denuncia que aquests seients no garanteixen una protecció suficient en cas d’impacte lateral. De la mateixa manera i pel mateix motiu, desaconsella llevar el respatler de la cadira infantil, encara que alguns models ho permeten.

L’organització també desaconsella l’ús de dispositius aliens a la cadira infantil, com els protectors de sivella de l’arnés, els cinturons dobles o els extensors. Són sistemes no homologats que pot dificultar deslligar al xiquet en cas d’urgència o fins i tot disminuir la seguretat de la cadira. De fet, alguns són contraris a la normativa, per la qual cosa exigeix a les autoritats que es retiren del mercat.

Últimes notícies

4-0: L’Elx polvoritza al Raig i s’acosta a la permanència

L'Elx va firmar un 4-0 incontestable davant el Rayo Vallecano per a continuar invicte en el Martínez Valero. Va saber castigar els espais i va tancar el partit en dos minuts.

4-0: l’Elx arrasa al Raig i accelera cap a la permanència

L'Elx va véncer 4-0 al Rayo Vallecano després d'un primer temps competit i una segona part demolidora. L'equip il·licità, invicte a casa, va castigar els espais del rival i s'aferma en la lluita per la permanència.

L’Elx es dona un homenatge amb un 4-0 davant el Rayo Vallecano

L'Elx va firmar un 4-0 davant el Raig amb un segon temps irresistible. La pegada en transició i la solidesa arrere van decantar un dol igualat a l'inici.

UCAM Murcia s’exhibix davant el València Basket: 92-80 amb un Forrest decisiu

UCAM Murcia va derrotar 92-80 al València Basket amb 30 punts en 24 minuts de Michael Forrest, domini del rebot i un tram final autoritari. El triomf li va donar la segona plaça i és la novena victòria en onze jornades.

92-80: UCAM Murcia s’exhibix davant el València amb un Forrest imparable

UCAM Murcia va derrotar 92-80 al València Basket amb 30 punts de Michael Forrest en 24 minuts i li arrabassa la segona plaça de la Lliga Endesa. El rebot i un tancament ferm van marcar la diferència.

Marcelino reclama un altre resultat després del 0-2: partidazo del Vila-real amb onze i amb deu

Marcelino va sostindre que el Vila-real va meréixer més davant el Barcelona malgrat jugar en inferioritat per la roja a Renato Veiga. Va lamentar la falta d'encert i va destacar que el seu equip va competir de tu a tu.

El UCAM Murcia s’exhibix davant el València amb un Forrest deslligat: 92-80

El UCAM Murcia va véncer 92-80 a València Basket amb 30 punts en 24 minuts de Michael Forrest i li va arrabassar la segona plaça de la Lliga Endesa.

Parell: ‘Sembla que tot ens ve en contra’ després de la derrota davant el Barcelona

Dani Parejo va lamentar que 'tot ens ve en contra' després de caure davant el Barcelona i va dir estar 'dolgut' per la primera derrota del curs a casa. Va rescatar l'esforç amb deu per l'expulsió de Renato Veiga i va assenyalar la falta de gol com a clau.