Proposen reduir la contaminació amb la prohibició d’estufes de gas en terrasses

Calefactor

Calefactor | Pixabay

 

L’any 2020 ha començat amb l’entrada en vigor d’una nova mesura: la prohibició de les estufes de gas en les terrasses de bars i restaurants. L’objectiu d’esta mesura no és altre que reduir la contaminació. Rennes, en el nord-est de França, ha sigut la primera ciutat en aplicar-la i, encara que podria haver generat molta polèmica, ha resultat ser tot un èxit.

 

La decisió ha rebut un ampli suport, fins i tot del sector de la restauració. «Els professionals podran estalviar-se el preu de l’electricitat. No podem ficar un aparell de 2.000 watts per a escalfar el carrer» ha assegurat el president del sindicat de restauració de Rennes, François de Pena.

 

Limitar el consum d’energia en bars i cafeteries

Andreu Escrivà, ecòleg i educador ambiental explica que prohibint l’ús d’estufes en les terrasses també «es combat el tabaquisme», ja que no té sentit vore l’interior de bars i cafeteries buits perquè la gent està en la terrassa amb l’estufa. Tot això causat, en bona part, pels fumadors que, com tenen prohibit fumar en l’interior dels locals, ho fan fora i porten als amics al carrer.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Uns 200 docents acampen en la plaça de la Verge per a reforçar la vaga educativa indefinida

Al voltant de 200 docents han iniciat una acampada indefinida en la plaça de la Verge de València per a pressionar a la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.