Proposen reduir la contaminació amb la prohibició d’estufes de gas en terrasses

Calefactor

Calefactor | Pixabay

 

L’any 2020 ha començat amb l’entrada en vigor d’una nova mesura: la prohibició de les estufes de gas en les terrasses de bars i restaurants. L’objectiu d’esta mesura no és altre que reduir la contaminació. Rennes, en el nord-est de França, ha sigut la primera ciutat en aplicar-la i, encara que podria haver generat molta polèmica, ha resultat ser tot un èxit.

 

La decisió ha rebut un ampli suport, fins i tot del sector de la restauració. «Els professionals podran estalviar-se el preu de l’electricitat. No podem ficar un aparell de 2.000 watts per a escalfar el carrer» ha assegurat el president del sindicat de restauració de Rennes, François de Pena.

 

Limitar el consum d’energia en bars i cafeteries

Andreu Escrivà, ecòleg i educador ambiental explica que prohibint l’ús d’estufes en les terrasses també «es combat el tabaquisme», ja que no té sentit vore l’interior de bars i cafeteries buits perquè la gent està en la terrassa amb l’estufa. Tot això causat, en bona part, pels fumadors que, com tenen prohibit fumar en l’interior dels locals, ho fan fora i porten als amics al carrer.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.