Proposen reduir la contaminació amb la prohibició d’estufes de gas en terrasses

Calefactor

Calefactor | Pixabay

 

L’any 2020 ha començat amb l’entrada en vigor d’una nova mesura: la prohibició de les estufes de gas en les terrasses de bars i restaurants. L’objectiu d’esta mesura no és altre que reduir la contaminació. Rennes, en el nord-est de França, ha sigut la primera ciutat en aplicar-la i, encara que podria haver generat molta polèmica, ha resultat ser tot un èxit.

 

La decisió ha rebut un ampli suport, fins i tot del sector de la restauració. «Els professionals podran estalviar-se el preu de l’electricitat. No podem ficar un aparell de 2.000 watts per a escalfar el carrer» ha assegurat el president del sindicat de restauració de Rennes, François de Pena.

 

Limitar el consum d’energia en bars i cafeteries

Andreu Escrivà, ecòleg i educador ambiental explica que prohibint l’ús d’estufes en les terrasses també «es combat el tabaquisme», ja que no té sentit vore l’interior de bars i cafeteries buits perquè la gent està en la terrassa amb l’estufa. Tot això causat, en bona part, pels fumadors que, com tenen prohibit fumar en l’interior dels locals, ho fan fora i porten als amics al carrer.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Elevar l’agricultura ecològica al 50% millora la salut del sòl sense sacrificar productivitat

Un estudi internacional liderat per la Universitat d'Alacant conclou que quan almenys la mitat del paisatge és ecològic es maximitzen la salut del sòl, la biodiversitat i la producció. La transició resulta més eficaç en sòls degradats i recolza metes més ambicioses que el 25% europeu.

Seguix ingressat el xiquet de 2 anys ferit després de caure des d’un balcó a Catarroja

El menor de 2 anys roman a l'Hospital La Fe amb pronòstic reservat després de caure des d'un balcó a Catarroja. La Guàrdia Civil investiga el succés

Restablit el trànsit d’alta velocitat amb Madrid després d’una fallada de senyalització

Adif ha recuperat a les 9.50 la gestió a Atocha i Chamartín i ha restablit les línies d'alta velocitat. Els trens tornen a circular amb retards significatius.

Investigat per circular amb moto a 192 km/h en la CV-339 de Llíria, limitada a 70

La Guàrdia Civil de València investiga a un motorista detectat a 192 km/h en la CV-339, limitada a 70. L'excés de 122 km/h es tracta com a delicte de seguretat viària

El temps continua estable i San José arriba amb pluges febles i més fresc en la Comunitat

Hui s'espera temps estable i amb nuvolositat en augment en la Comunitat Valenciana. El dijous, festivitat de San José, podrà ploure feblement i baixaran les màximes, sobretot a l'interior de València i Castelló.

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit amb politraumatisme en caure d’un balcó a Catarroja

Un xiquet de dos anys ha resultat ferit amb politraumatisme després de caure des del balcó d'un segon pis a Catarroja. Va ser atés pel SAMU i traslladat a la Fe.

Hondón de los Frailes registra un terratrémol de magnitud 2,5 sense danys

Un sisme de magnitud 2,5 s'ha registrat a Hondón de los Frailes a les 18.50 i a 4 km de profunditat. No s'han notificat danys i el 112 ha rebut una única crida

Marco Pérez obri la porta gran a València en el seu debut en una plaça de primera

El de Salamanca va tallar dos orelles a una seriosa correguda de Santiago Domecq i va eixir a coll en Falles. Víctor Hernández va destacar sense premi i Perera va tirar d'ofici.