10.3 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

La forta pujada de la fruita d’estiu canvia la cistella de la compra

La inflació és un dels principals problemes econòmics a Europa i el món sencer. La Reserva Federal ha anunciat aquesta setmana la pujada de tipus d’interés. Pujaran un 0,25% i serà la primera pujada de tipus en 11 anys. D’aquesta manera, el tipus d’interés dels Estats Units se situa en una forqueta d’entre l’1,5% i l’1,75%.

S’espera que al setembre hi haja una altra pujada, si bé encara no se sap de quant. A conseqüència d’aquesta, els préstecs s’encariran. També hi haurà més dificultats d’accés al crèdit, ja que es desincentiva el consum, la qual cosa també afecta a l’ocupació. L’objectiu és rebaixar la inflació al 2%. Al maig, en l’Eurozona, va aconseguir el 8,1%, alguna cosa que no havia ocorregut mai.

Puja el preu dels productes

La forta pujada dels preus dels aliments està canviant la cistella de la compra de la gran majoria dels espanyols, que continuen comprant fruita, però potser no tota la que volien, a causa de l’encariment dels tan cobejats melons d’Alger, melons i bresquilles en plena onada de calor.

Ara, al juny, es nota especialment en productes tan habituals, com el meló o el meló d’Alger.
Ja el mes d’abril, l’increment del preu d’algunes d’aqueixes fruites era més que ostensible, com indiquen les dades de la consultora IRI, que observa una pujada anual del preu del meló d’Alger del 18,7% i del meló del 3,2% també respecte a abril de 2021.

Fins a finals de maig, la producció de meló d’Alger i meló ha sigut curta, entorn d’un 50% inferior, a causa de la calitja i les pluges, i també va haver-hi menys entrada de les habituals des del Senegal, però al juny els rendiments han augmentat i, al seu judici, hauria de produir-se una baixada de preus.

L’OCU detecta pujades de preus per damunt del 10% d’algunes cadenes de supermercats. Entre els productes més afectats destaquen els olis (34%), els peixos (16%), els aliments envasats (11%) i els lactis (11%). L’OCU adverteix que, en cas de mantindre’s les pujades, suposarà un sobrecost de 500 euros en la cistella de la compra durant aquest any. Els únics productes que no han pujat i que fins i tot han baixat el seu cost són en general articles de neteja o higiene com a sabó, dentifrici o productes per a netejar el bany.

Últimes notícies

Mbappé decidix amb un doblet en La Ceràmica i reforça la recuperació del Reial Madrid

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al Vila-real amb dos gols de Mbappé, el segon de penal en el descompte, i va consolidar la seua millora sota el comandament d'Álvaro Arbeloa.

El Vila-real avança una lesió en el tendó d’Aquil·les de Juan Foyth

El defensa argentí es va retirar als vint minuts davant el Reial Madrid amb molèsties en el tendó d'Aquil·les esquerre. El club espera proves i tem que siga greu.

Barcelona conquista la seua sexta Supercopa en un clàssic igualat 2-0

El Barcelona va véncer 2-0 al Reial Madrid i va alçar la seua sexta Supercopa, quinta consecutiva. Brugts va obrir el marcador i Alexia va sentenciar de penal després d'una final molt competida.

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.