14.6 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

La forta pujada de la fruita d’estiu canvia la cistella de la compra

La inflació és un dels principals problemes econòmics a Europa i el món sencer. La Reserva Federal ha anunciat aquesta setmana la pujada de tipus d’interés. Pujaran un 0,25% i serà la primera pujada de tipus en 11 anys. D’aquesta manera, el tipus d’interés dels Estats Units se situa en una forqueta d’entre l’1,5% i l’1,75%.

S’espera que al setembre hi haja una altra pujada, si bé encara no se sap de quant. A conseqüència d’aquesta, els préstecs s’encariran. També hi haurà més dificultats d’accés al crèdit, ja que es desincentiva el consum, la qual cosa també afecta a l’ocupació. L’objectiu és rebaixar la inflació al 2%. Al maig, en l’Eurozona, va aconseguir el 8,1%, alguna cosa que no havia ocorregut mai.

Puja el preu dels productes

La forta pujada dels preus dels aliments està canviant la cistella de la compra de la gran majoria dels espanyols, que continuen comprant fruita, però potser no tota la que volien, a causa de l’encariment dels tan cobejats melons d’Alger, melons i bresquilles en plena onada de calor.

Ara, al juny, es nota especialment en productes tan habituals, com el meló o el meló d’Alger.
Ja el mes d’abril, l’increment del preu d’algunes d’aqueixes fruites era més que ostensible, com indiquen les dades de la consultora IRI, que observa una pujada anual del preu del meló d’Alger del 18,7% i del meló del 3,2% també respecte a abril de 2021.

Fins a finals de maig, la producció de meló d’Alger i meló ha sigut curta, entorn d’un 50% inferior, a causa de la calitja i les pluges, i també va haver-hi menys entrada de les habituals des del Senegal, però al juny els rendiments han augmentat i, al seu judici, hauria de produir-se una baixada de preus.

L’OCU detecta pujades de preus per damunt del 10% d’algunes cadenes de supermercats. Entre els productes més afectats destaquen els olis (34%), els peixos (16%), els aliments envasats (11%) i els lactis (11%). L’OCU adverteix que, en cas de mantindre’s les pujades, suposarà un sobrecost de 500 euros en la cistella de la compra durant aquest any. Els únics productes que no han pujat i que fins i tot han baixat el seu cost són en general articles de neteja o higiene com a sabó, dentifrici o productes per a netejar el bany.

Últimes notícies

Mor l’actor i humorista Fernando Esteso als 80 anys

El comediant va morir de matinada a l'Hospital La Fe després de diversos dies ingressat. Va ser mitat del cèlebre tàndem amb Andrés Pajares i rostre clau del cinema popular.

Mor Fernando Esteso als 80 anys a l’Hospital La Fe de València

L'actor i humorista ha mort als 80 anys a l'Hospital La Fe de València, on estava ingressat. El seu representant el va confirmar a l'Acadèmia del Cinema; el còmic es va consagrar en els 70 al costat d'Andrés Pajares.

Una nova manifestació per la dana ha demanat que Mazón entregue l’acta de diputat

La protesta ha reunit ciutadans i familiars de víctimes per a reclamar que el expresident entregue el seu escó i comparega davant la jutgessa. El recorregut ha passat per Benetússer, Sedaví i Alfafar, algunes de les localitats més afectades.

Compromís exigix al Govern desbloquejar ja la norma que impedix orxata amb menys sucre

Compromís ha enviat una carta als ministres d'Agricultura i de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 per a exigir la reforma del Reial decret 1338/1988. Reclama un calendari immediat que permeta vendre orxata amb menys sucre sense perdre la denominació de xufa.

La UPV desenrotllarà una plataforma per a avaluar en temps real la salut de l’Albufera

La UPV desenrotllarà una plataforma pública de monitoratge en temps real de l'Albufera dins de OBEREK. Permetrà decisions ràpides, restauració després de desastres i agricultura de precisió.

Barrachina: els agricultors no temen al mercat, però exigixen igualtat de tracte

El conseller defén que el camp valencià competix si se li apliquen les mateixes regles i retrau que l'acord UE-Mercosur se subscriguera sense salvaguardes inicials.

Avís groc per vent a València i fenòmens costaners a Alacant

Aemet ha establit l'avís groc per ratxes de fins a 70 km/h en el litoral nord i interior sud de València i per mala mar a Alacant. El vent del sud-oest deixarà ones de fins a 3 metres i els avisos es prolongaran del diumenge a la vesprada al dimarts de matinada segons el fenomen.

Domingo amb cels nuvolosos i possibles pluges en la Comunitat Valenciana

Este diumenge 1 de febrer es preveuen cels nuvolosos en tota la Comunitat i precipitacions més probables en la mitat sud, amb temperatures amb pocs canvis.