La forta pujada de la fruita d’estiu canvia la cistella de la compra

La inflació és un dels principals problemes econòmics a Europa i el món sencer. La Reserva Federal ha anunciat aquesta setmana la pujada de tipus d’interés. Pujaran un 0,25% i serà la primera pujada de tipus en 11 anys. D’aquesta manera, el tipus d’interés dels Estats Units se situa en una forqueta d’entre l’1,5% i l’1,75%.

S’espera que al setembre hi haja una altra pujada, si bé encara no se sap de quant. A conseqüència d’aquesta, els préstecs s’encariran. També hi haurà més dificultats d’accés al crèdit, ja que es desincentiva el consum, la qual cosa també afecta a l’ocupació. L’objectiu és rebaixar la inflació al 2%. Al maig, en l’Eurozona, va aconseguir el 8,1%, alguna cosa que no havia ocorregut mai.

Puja el preu dels productes

La forta pujada dels preus dels aliments està canviant la cistella de la compra de la gran majoria dels espanyols, que continuen comprant fruita, però potser no tota la que volien, a causa de l’encariment dels tan cobejats melons d’Alger, melons i bresquilles en plena onada de calor.

Ara, al juny, es nota especialment en productes tan habituals, com el meló o el meló d’Alger.
Ja el mes d’abril, l’increment del preu d’algunes d’aqueixes fruites era més que ostensible, com indiquen les dades de la consultora IRI, que observa una pujada anual del preu del meló d’Alger del 18,7% i del meló del 3,2% també respecte a abril de 2021.

Fins a finals de maig, la producció de meló d’Alger i meló ha sigut curta, entorn d’un 50% inferior, a causa de la calitja i les pluges, i també va haver-hi menys entrada de les habituals des del Senegal, però al juny els rendiments han augmentat i, al seu judici, hauria de produir-se una baixada de preus.

L’OCU detecta pujades de preus per damunt del 10% d’algunes cadenes de supermercats. Entre els productes més afectats destaquen els olis (34%), els peixos (16%), els aliments envasats (11%) i els lactis (11%). L’OCU adverteix que, en cas de mantindre’s les pujades, suposarà un sobrecost de 500 euros en la cistella de la compra durant aquest any. Els únics productes que no han pujat i que fins i tot han baixat el seu cost són en general articles de neteja o higiene com a sabó, dentifrici o productes per a netejar el bany.

Últimes notícies

CSIF reclama més professors en Educació i qualifica d’insuficient l’augment de 5.000 places

CSIF ha considerat insuficient la proposta de la Conselleria d’Educació d’incrementar 5.000 places en quatre cursos i ha reclamat més docents i la seua incorporació més ràpida per a reduir ràtios i millorar l’atenció educativa.

Quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat: així està la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana és la quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat, amb 29.085 treballadors que compatibilitzen el seu negoci amb una faena assalariada, segons UPTA.

Les màximes freguen els 40 °C a Xixona en l’inici de la tercera ona de calor

La tercera ona de calor de l’estiu ha deixat quasi 40 °C a Xixona i ha activat l’avís taronja per al migdia a l’interior de València i Alacant.

La Generalitat destina 49,26 milions a modernitzar 853 pimes industrials

Les ajudes Inpyme mobilitzaran 178 milions, mantindran 27.111 llocs de treball i permetran crear 1.023 ocupacions noves.

Foulquier continua al marge i pot perdre’s l’inici de la Lliga amb el Valencia

Dimitri Foulquier continua recuperant-se al marge del grup a Paterna, es perdrà el pròxim amistós contra l’Eldense i no té garantit arribar al debut de Lliga davant el Celta en Mestalla.

Ferit per arma de foc un home de 53 anys en un carrer de Castelló

Un home de 53 anys ha resultat ferit per arma de foc al carrer Maestro Bretón de Castelló i ha sigut traslladat al Hospital General, on ha sigut atés i ja ha rebut l’alta mèdica.

PSPV i Compromís exigixen que Pérez Llorca explique qui va pagar el seu viatge a la final del Mundial

PSPV i Compromís han demanat al president Juanfran Pérez Llorca que detalle qui va pagar el seu viatge i estada a Nova York per vore la final del Mundial de futbol, mentres PP i Vox resten importància a la polèmica destacant que no hi ha gasto públic.

Aemet activa avís taronja dijous a València i Alacant per temperatures de fins a 40 graus

La nova ona de calor, la tercera de l’estiu a la Comunitat Valenciana, tindrà el seu punt àlgid entre dimarts i divendres, amb avís taronja dijous a València i Alacant per màximes de fins a 40 graus i avís groc a l’interior de Castelló.