La forta pujada de la fruita d’estiu canvia la cistella de la compra

La inflació és un dels principals problemes econòmics a Europa i el món sencer. La Reserva Federal ha anunciat aquesta setmana la pujada de tipus d’interés. Pujaran un 0,25% i serà la primera pujada de tipus en 11 anys. D’aquesta manera, el tipus d’interés dels Estats Units se situa en una forqueta d’entre l’1,5% i l’1,75%.

S’espera que al setembre hi haja una altra pujada, si bé encara no se sap de quant. A conseqüència d’aquesta, els préstecs s’encariran. També hi haurà més dificultats d’accés al crèdit, ja que es desincentiva el consum, la qual cosa també afecta a l’ocupació. L’objectiu és rebaixar la inflació al 2%. Al maig, en l’Eurozona, va aconseguir el 8,1%, alguna cosa que no havia ocorregut mai.

Puja el preu dels productes

La forta pujada dels preus dels aliments està canviant la cistella de la compra de la gran majoria dels espanyols, que continuen comprant fruita, però potser no tota la que volien, a causa de l’encariment dels tan cobejats melons d’Alger, melons i bresquilles en plena onada de calor.

Ara, al juny, es nota especialment en productes tan habituals, com el meló o el meló d’Alger.
Ja el mes d’abril, l’increment del preu d’algunes d’aqueixes fruites era més que ostensible, com indiquen les dades de la consultora IRI, que observa una pujada anual del preu del meló d’Alger del 18,7% i del meló del 3,2% també respecte a abril de 2021.

Fins a finals de maig, la producció de meló d’Alger i meló ha sigut curta, entorn d’un 50% inferior, a causa de la calitja i les pluges, i també va haver-hi menys entrada de les habituals des del Senegal, però al juny els rendiments han augmentat i, al seu judici, hauria de produir-se una baixada de preus.

L’OCU detecta pujades de preus per damunt del 10% d’algunes cadenes de supermercats. Entre els productes més afectats destaquen els olis (34%), els peixos (16%), els aliments envasats (11%) i els lactis (11%). L’OCU adverteix que, en cas de mantindre’s les pujades, suposarà un sobrecost de 500 euros en la cistella de la compra durant aquest any. Els únics productes que no han pujat i que fins i tot han baixat el seu cost són en general articles de neteja o higiene com a sabó, dentifrici o productes per a netejar el bany.

Últimes notícies

Controlat l’incendi de Tírig després de cremar 810 hectàrees de massa forestal

L’incendi declarat divendres a Tírig ha quedat controlat este dimarts després d’afectar 810 hectàrees, sobretot forestals, entre Tírig i Catí.

On vore l’eclipsi solar a la Comunitat Valenciana: 9 punts oficials i fins a 60.000 persones

La Comunitat Valenciana ha habilitat nou punts oficials per a observar l’eclipsi solar, amb aforaments que van de 600 a 60.000 persones, principalment a les platges de Castelló i València i en diversos municipis d’interior.

Parcs naturals tancats i màximes restriccions per l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Generalitat ha declarat el nivell 3 de preemergència per risc d’incendis en tota la Comunitat Valenciana el 12 d’agost, amb el tancament dels parcs naturals i la prohibició de transitar per senders i encendre foc. Les acampades i activitats a l’aire lliure en zones forestals també queden fortament limitades.

Com evitar lesions oculars durant l’eclipsi solar amb ulleres adequades

Mirar l’eclipsi solar sense protecció adequada pot causar lesions irreversibles als ulls. Sanitat reforça urgències i Oftalmologia i recomana ulleres homologades i supervisió dels menors.

La valenciana Natalia Palomares triomfa com a única ballarina europea de Shakira

La valenciana Natalia Palomares és l’única ballarina europea que acompanya Shakira en la gira mundial 'Las mujeres ya no lloran', un espectacle que, segons destaca, transforma el dolor en poder inspirador. La seua trajectòria passa per deixar el Grau de Dret per la dansa i arribar a escenaris com la final del Mundial de futbol.

Caiguda múltiple en una prova ciclista a Estivella amb dos ferits greus

Una col·lisió entre dos ciclistes que lideraven el pilot en una prova a Estivella ha provocat una caiguda múltiple amb prop de 40 afectats i dos corredors ferits greus.

Així ha creat la UPV aperitius més dolços amb menys sucre gràcies a la impressió 3D

Un equip de la Universitat Politècnica de València ha desenvolupat una estratègia per reduir el sucre dels aperitius mantenint el sabor dolç, mitjançant la impressió 3D i una distribució intel·ligent del sucre dins del producte.

Mor una turista britànica de 66 anys fent parasailing a Benidorm

Una dona britànica de 66 anys ha mort després d’un accident de parasailing en aigües de Benidorm. Un home britànic de 47 anys també ha resultat ferit i tots dos han sigut traslladats a l’Hospital Marina Baixa.