Gloria Estefan confessa que va sofrir abusos sexuals amb nou anys

La cantant Gloria Estefan ha denunciat esta mateixa setmana haver estat víctima d’abusos sexuals quan només era una nena, quan només tenia nou anys. L’artista ha relatat els horrorosos abusos que va viure per part d’un professor de música i el pànic que va sentir durant anys:

«Tenia nou anys quan tot això va passar. Jo sabia que era una situació molt perillosa i quan em vaig revelar i li vaig dir que no podia tornar a passar em va contestar que el meu pare estava a Vietnam i que si deia alguna cosa mataria a la meua mare, que estava sola«.

Presa del pànic, Gloria va arribar fins i tot a perdre flocs de pèl per l’ansietat que els abusos li provocaven. Una nit, Gloria no va poder més i va córrer al dormitori de la seua mare per a explicar-l’hi: «Va cridar a la policia i ells li van dir que jo no havia de presentar càrrecs contra ell perquè em traumatitzaria encara més haver de passar per un judici i atestar contra ell«.

La cantant encara es lamenta per no haver denunciat esta situació: «Em mortifica que per jo no denunciar altres persones pogueren passar pel mateix que jo vaig viure».

L’abús sexual infantil: les xifres

Segons Unicef, almenys 120 milions de nenes menors de 20 anys han experimentat alguna classe d’abús sexual.

«Aproximadament 1 de cada 10 s’han vist obligades a tenir relacions sexuals o realitzar altres actes sexuals, encara que és probable que la xifra real siga molt major. Aproximadament el 90% de les adolescents que denuncien haver tingut relacions sexuals forçades diuen que el seu primer agressor va ser algú que coneixien, generalment un nuvi o un marit«, va dir Unicef en la seua pàgina web.

D’acord amb l’organisme, moltes víctimes de violència sexual mai donen a conéixer l’ocorregut.

Els Centres per al Control i la Prevenció de Malalties, els CDC, indiquen que una de cada vuit dones són violades abans dels 10 anys.

«Xarxa Table Talk: The Estefans» dirigeix als espectadors que han experimentat violència sexual a l’organització RAINN (Xarxa Nacional contra la Violació, Abús i Incest, per les seues sigles en anglés). L’organització es denomina en la seua pàgina web, com la xarxa més gran dels Estats Units en contra de la violència sexual.

Als Estats Units es pot buscar ajuda a través del telèfon 1-800-656-HOPE, o en línia a través d’online.rainn.org i rainn.org/es.

 

Últimes notícies

Roben a la casa de Largie Ramazani mentres disputava el València-Barcelona a Mestalla

Uns lladres van assaltar la vivenda de Largie Ramazani a Bétera mentres l'extrem del València jugava contra el Barcelona a Mestalla. El botí es xifra entorn de 100.000 euros en joies.

El curs escolar tanca amb més tensió: creix el malestar docent i es multipliquen les protestes

El final de curs arriba marcat per un augment del malestar del professorat i una onada de mobilitzacions en l'ensenyança pública i concertada davant la falta d'avanços en millores laborals.

Detinguda una empleada de llar a València pel furt de joies a la casa on treballava

La Policia Nacional ha detingut a València a una empleada de llar acusada de sostraure diverses joies d'or de la vivenda on treballava i vendre-les en comerços de compravenda per més de 1.500 euros.

El professorat valencià entra en la seua tercera setmana de vaga indefinida amb una nova proposta sindical

El professorat de l'ensenyança pública no universitària de la Comunitat Valenciana afronta la seua tercera setmana de vaga indefinida mentres els sindicats preparen una nova proposta per a intentar reobrir la negociació amb Educació.

Cel buidat i temperatures sense grans canvis en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta l'inici de la setmana amb cels poc nuvolosos o buidats, temperatures sense grans canvis i vent fluix de direcció variable que girarà a este.

Mor una persona i tres resulten ferides en precipitar-se un cotxe per un bancal en la CV-70 a Polop

Una persona ha mort i tres han resultat ferides després que un cotxe s'isquera de la carretera CV-70, a l'altura de Polop, i caiguera per un bancal amb uns 150 metres de desnivell.

Dani Parejo s’acomiada del Vila-real després de sis anys que qualifica de meravellosos

Dani Parejo va disputar el seu últim partit amb el Vila-real, es va mostrar orgullós dels seus sis anys en el club i va confessar que vol continuar jugant mentres decidix el seu futur amb calma.

El Vila-real castiga l’Atlètic amb una primera part letal (4-1)

El Vila-real marxa al descans amb un contundent 4-1 davant l'Atlètic gràcies a la seua eficàcia al contraatac, amb gols de Parell, Ayoze, Mikautadze i Pape Gueye.