17 C
València
Dimarts, 25 novembre, 2025

Gloria Estefan confessa que va sofrir abusos sexuals amb nou anys

La cantant Gloria Estefan ha denunciat esta mateixa setmana haver estat víctima d’abusos sexuals quan només era una nena, quan només tenia nou anys. L’artista ha relatat els horrorosos abusos que va viure per part d’un professor de música i el pànic que va sentir durant anys:

Tenia nou anys quan tot això va passar. Jo sabia que era una situació molt perillosa i quan em vaig revelar i li vaig dir que no podia tornar a passar em va contestar que el meu pare estava a Vietnam i que si deia alguna cosa mataria a la meua mare, que estava sola“.

Presa del pànic, Gloria va arribar fins i tot a perdre flocs de pèl per l’ansietat que els abusos li provocaven. Una nit, Gloria no va poder més i va córrer al dormitori de la seua mare per a explicar-l’hi: “Va cridar a la policia i ells li van dir que jo no havia de presentar càrrecs contra ell perquè em traumatitzaria encara més haver de passar per un judici i atestar contra ell“.

La cantant encara es lamenta per no haver denunciat esta situació: “Em mortifica que per jo no denunciar altres persones pogueren passar pel mateix que jo vaig viure”.

L’abús sexual infantil: les xifres

Segons Unicef, almenys 120 milions de nenes menors de 20 anys han experimentat alguna classe d’abús sexual.

Aproximadament 1 de cada 10 s’han vist obligades a tenir relacions sexuals o realitzar altres actes sexuals, encara que és probable que la xifra real siga molt major. Aproximadament el 90% de les adolescents que denuncien haver tingut relacions sexuals forçades diuen que el seu primer agressor va ser algú que coneixien, generalment un nuvi o un marit“, va dir Unicef en la seua pàgina web.

D’acord amb l’organisme, moltes víctimes de violència sexual mai donen a conéixer l’ocorregut.

Els Centres per al Control i la Prevenció de Malalties, els CDC, indiquen que una de cada vuit dones són violades abans dels 10 anys.

“Xarxa Table Talk: The Estefans” dirigeix als espectadors que han experimentat violència sexual a l’organització RAINN (Xarxa Nacional contra la Violació, Abús i Incest, per les seues sigles en anglés). L’organització es denomina en la seua pàgina web, com la xarxa més gran dels Estats Units en contra de la violència sexual.

Als Estats Units es pot buscar ajuda a través del telèfon 1-800-656-HOPE, o en línia a través d’online.rainn.org i rainn.org/es.

 

Últimes notícies

Aagesen ha dit que el sorprén que un any després encara no es conega la veritat de la DANA a València

La vicepresidenta tercera ha mostrat sorpresa per la falta de claredat sobre l'ocorregut el 29 d'octubre de 2024, jornada amb 229 víctimes a València. Noves discrepàncies horàries han reforçat els dubtes sobre la cronologia.

Micó exigix a Mazón explicar què va passar amb la DANA i entregar la seua acta

Àgueda Micó ha exigit a Carlos Mazón que deixe la seua acta i acudisca al jutjat per a aclarir el seu paper durant la DANA. Basa la seua petició en la cronologia del pàrquing i l'hora de l'avís d'emergències.

Mor una agent mediambiental en caure més de 40 metres en una cala de Moraira

Una agent mediambiental ha mort en precipitar-se des de 40-50 metres en la cala del Pessebret, a Teulada-Moraira, durant treballs en altura. El vent va impedir l'accés en helicòpter i el rescat es va realitzar a peu.

El Govern es dona fins a març de 2026 per a presentar el nou finançament autonòmic

Hisenda amplia el termini i situa la proposta de nou model en el primer trimestre de 2026. Montero defén una reforma integral i el PP l'acusa al Senat.

Pérez Llorca avala davant la jutgessa de la DANA que no va haver-hi WhatsApp amb Mazón ni Pradas el 29-O

Juanfran Pérez Llorca ha acarat el seu mòbil davant la jutgessa del cas DANA per a demostrar que el 29 d'octubre no es va creuar missatges de WhatsApp amb Carlos Mazón ni amb Salomé Pradas. L'acte confirma que les captures aportades coincidixen amb el contingut del dispositiu.

El Govern aprova una nova zona catastròfica per a la Comunitat Valenciana per inundacions i incendis

El Consell de Ministres ha aprovat la declaració que inclou a 63 comarques d'onze comunitats després d'episodis de pluges, DANA i focs entre agost i novembre.

Emergències recorda als ajuntaments la normativa per a les festes de Nadal

La Conselleria d'Emergències i Interior enviarà una circular als municipis per a recordar requisits, autoritzacions i horaris de les celebracions nadalenques. L'objectiu és previndre riscos i unificar criteris davant esdeveniments amb gran afluència.

Chucho Valdés presenta en Els Arts el seu nou disc Cuba & Beyond

Els Arts inaugura este dijous el seu cicle de músiques del món amb Chucho Valdés. El pianista cubà presenta Cuba & Beyond en un recital únic al piano.