Gloria Estefan confessa que va sofrir abusos sexuals amb nou anys

La cantant Gloria Estefan ha denunciat esta mateixa setmana haver estat víctima d’abusos sexuals quan només era una nena, quan només tenia nou anys. L’artista ha relatat els horrorosos abusos que va viure per part d’un professor de música i el pànic que va sentir durant anys:

«Tenia nou anys quan tot això va passar. Jo sabia que era una situació molt perillosa i quan em vaig revelar i li vaig dir que no podia tornar a passar em va contestar que el meu pare estava a Vietnam i que si deia alguna cosa mataria a la meua mare, que estava sola«.

Presa del pànic, Gloria va arribar fins i tot a perdre flocs de pèl per l’ansietat que els abusos li provocaven. Una nit, Gloria no va poder més i va córrer al dormitori de la seua mare per a explicar-l’hi: «Va cridar a la policia i ells li van dir que jo no havia de presentar càrrecs contra ell perquè em traumatitzaria encara més haver de passar per un judici i atestar contra ell«.

La cantant encara es lamenta per no haver denunciat esta situació: «Em mortifica que per jo no denunciar altres persones pogueren passar pel mateix que jo vaig viure».

L’abús sexual infantil: les xifres

Segons Unicef, almenys 120 milions de nenes menors de 20 anys han experimentat alguna classe d’abús sexual.

«Aproximadament 1 de cada 10 s’han vist obligades a tenir relacions sexuals o realitzar altres actes sexuals, encara que és probable que la xifra real siga molt major. Aproximadament el 90% de les adolescents que denuncien haver tingut relacions sexuals forçades diuen que el seu primer agressor va ser algú que coneixien, generalment un nuvi o un marit«, va dir Unicef en la seua pàgina web.

D’acord amb l’organisme, moltes víctimes de violència sexual mai donen a conéixer l’ocorregut.

Els Centres per al Control i la Prevenció de Malalties, els CDC, indiquen que una de cada vuit dones són violades abans dels 10 anys.

«Xarxa Table Talk: The Estefans» dirigeix als espectadors que han experimentat violència sexual a l’organització RAINN (Xarxa Nacional contra la Violació, Abús i Incest, per les seues sigles en anglés). L’organització es denomina en la seua pàgina web, com la xarxa més gran dels Estats Units en contra de la violència sexual.

Als Estats Units es pot buscar ajuda a través del telèfon 1-800-656-HOPE, o en línia a través d’online.rainn.org i rainn.org/es.

 

Últimes notícies

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.