Gloria Estefan confessa que va sofrir abusos sexuals amb nou anys

La cantant Gloria Estefan ha denunciat esta mateixa setmana haver estat víctima d’abusos sexuals quan només era una nena, quan només tenia nou anys. L’artista ha relatat els horrorosos abusos que va viure per part d’un professor de música i el pànic que va sentir durant anys:

Tenia nou anys quan tot això va passar. Jo sabia que era una situació molt perillosa i quan em vaig revelar i li vaig dir que no podia tornar a passar em va contestar que el meu pare estava a Vietnam i que si deia alguna cosa mataria a la meua mare, que estava sola“.

Presa del pànic, Gloria va arribar fins i tot a perdre flocs de pèl per l’ansietat que els abusos li provocaven. Una nit, Gloria no va poder més i va córrer al dormitori de la seua mare per a explicar-l’hi: “Va cridar a la policia i ells li van dir que jo no havia de presentar càrrecs contra ell perquè em traumatitzaria encara més haver de passar per un judici i atestar contra ell“.

La cantant encara es lamenta per no haver denunciat esta situació: “Em mortifica que per jo no denunciar altres persones pogueren passar pel mateix que jo vaig viure”.

L’abús sexual infantil: les xifres

Segons Unicef, almenys 120 milions de nenes menors de 20 anys han experimentat alguna classe d’abús sexual.

Aproximadament 1 de cada 10 s’han vist obligades a tenir relacions sexuals o realitzar altres actes sexuals, encara que és probable que la xifra real siga molt major. Aproximadament el 90% de les adolescents que denuncien haver tingut relacions sexuals forçades diuen que el seu primer agressor va ser algú que coneixien, generalment un nuvi o un marit“, va dir Unicef en la seua pàgina web.

D’acord amb l’organisme, moltes víctimes de violència sexual mai donen a conéixer l’ocorregut.

Els Centres per al Control i la Prevenció de Malalties, els CDC, indiquen que una de cada vuit dones són violades abans dels 10 anys.

“Xarxa Table Talk: The Estefans” dirigeix als espectadors que han experimentat violència sexual a l’organització RAINN (Xarxa Nacional contra la Violació, Abús i Incest, per les seues sigles en anglés). L’organització es denomina en la seua pàgina web, com la xarxa més gran dels Estats Units en contra de la violència sexual.

Als Estats Units es pot buscar ajuda a través del telèfon 1-800-656-HOPE, o en línia a través d’online.rainn.org i rainn.org/es.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alejandro Talavante i Juan Ortega van naufragar en un mà a mà sense lluentor a Castelló

Mitja plaça i una correguda de Domingo Hernández sense raça, amb vent molest, van deixar un dol pla. A penes va haver-hi centellejos aïllats i l'espasa va fallar.

Un bou brau de Jandilla i la naturalitat de Pablo Aguado marquen la vesprada a València

Un bravíssim bou de Jandilla, 'Artista', i la temperada naturalitat de Pablo Aguado van centrar la correguda de Falles a València. Castella no va rematar i no va haver-hi trofeus.

L’Exposició del Ninot tanca amb més de 91.000 visitants

La mostra ha finalitzat després de rebre a més de 91.000 persones. En breu es donarà a conéixer el ninot indultat gran de les Falles de 2026.

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.

Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026 amb una xiqueta que somia amb la pau

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una escena que contraposa guerra i infància. L'obra de Pedro Santaeulalia se salvarà de la Cremà.

Un Raig llançat rep a un Llevant urgit per puntuar

El Llamp encadena sis partits sense perdre i es mesura el dilluns (21.00) a un Llevant penúltim, que necessita sumar per a acostar-se a la salvació després de l'ensopegada de l'Elx.

La falla Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una figura de 'Onírica'. L'elecció tanca els indults i precedix al veredicte infantil.

Diego Ventura reafirma a València el seu lideratge en el rejoneo

El rellonejador sevillà va tallar dos orelles en la matinal de Falles i va eixir a coll després de dos faenes de precisió i ajust. Cartagena i Vicens van quedar molt per davall.