Gloria Estefan confessa que va sofrir abusos sexuals amb nou anys

La cantant Gloria Estefan ha denunciat esta mateixa setmana haver estat víctima d’abusos sexuals quan només era una nena, quan només tenia nou anys. L’artista ha relatat els horrorosos abusos que va viure per part d’un professor de música i el pànic que va sentir durant anys:

«Tenia nou anys quan tot això va passar. Jo sabia que era una situació molt perillosa i quan em vaig revelar i li vaig dir que no podia tornar a passar em va contestar que el meu pare estava a Vietnam i que si deia alguna cosa mataria a la meua mare, que estava sola«.

Presa del pànic, Gloria va arribar fins i tot a perdre flocs de pèl per l’ansietat que els abusos li provocaven. Una nit, Gloria no va poder més i va córrer al dormitori de la seua mare per a explicar-l’hi: «Va cridar a la policia i ells li van dir que jo no havia de presentar càrrecs contra ell perquè em traumatitzaria encara més haver de passar per un judici i atestar contra ell«.

La cantant encara es lamenta per no haver denunciat esta situació: «Em mortifica que per jo no denunciar altres persones pogueren passar pel mateix que jo vaig viure».

L’abús sexual infantil: les xifres

Segons Unicef, almenys 120 milions de nenes menors de 20 anys han experimentat alguna classe d’abús sexual.

«Aproximadament 1 de cada 10 s’han vist obligades a tenir relacions sexuals o realitzar altres actes sexuals, encara que és probable que la xifra real siga molt major. Aproximadament el 90% de les adolescents que denuncien haver tingut relacions sexuals forçades diuen que el seu primer agressor va ser algú que coneixien, generalment un nuvi o un marit«, va dir Unicef en la seua pàgina web.

D’acord amb l’organisme, moltes víctimes de violència sexual mai donen a conéixer l’ocorregut.

Els Centres per al Control i la Prevenció de Malalties, els CDC, indiquen que una de cada vuit dones són violades abans dels 10 anys.

«Xarxa Table Talk: The Estefans» dirigeix als espectadors que han experimentat violència sexual a l’organització RAINN (Xarxa Nacional contra la Violació, Abús i Incest, per les seues sigles en anglés). L’organització es denomina en la seua pàgina web, com la xarxa més gran dels Estats Units en contra de la violència sexual.

Als Estats Units es pot buscar ajuda a través del telèfon 1-800-656-HOPE, o en línia a través d’online.rainn.org i rainn.org/es.

 

Últimes notícies

València Basket busca rematar la Lliga Endesa al Palau per la via ràpida

València Basket visita este dimecres el Palau Blaugrana amb un 2-1 a favor en la final de la Lliga Endesa i una primera bola de títol per a firmar el seu segon campionat de l'ACB.

Reuvers confia en rematar la Lliga Endesa en el quart partit al Palau

L’ala-pivot del Valencia Basket Nate Reuvers assegura que l’equip arriba al quart partit de la final de la Lliga Endesa amb bones sensacions i amb la intenció de sentenciar el títol al Palau Blaugrana, sense esperar un cinqué duel al Roig Arena.

Dos menors rescatats d’una vivenda en flames a Borriana

Dos menors han sigut rescatats hui d’una vivenda unifamiliar de tres plantes a Borriana després que s’haja declarat un incendi al forat de l’escala. Han eixit il·lesos gràcies a la intervenció de la Guàrdia Civil, la Policia Local i els Bombers de Castelló.

Nit de Sant Joan 2026 a la Comunitat: una de les més càlides des que hi ha registres

La Nit de Sant Joan de 2026 a la Comunitat Valenciana serà la segona més càlida registrada, amb calor nocturn excepcional, mínimes de fins a 24 graus i sense pluja prevista.

Localitzen mort un home dins dun cotxe en un centre comercial de Xàtiva

La Policia Nacional ha obert una investigació després de trobar el cadàver dun home de 52 anys, sense signes aparents de violència, dins dun cotxe estacionat en un centre comercial de Xàtiva.

Bernabé retreu la corrupció del PP valencià en plena polèmica pel cas Ábalos

Pilar Bernabé ha recordat que en la Comunitat Valenciana hi ha 185 condemnats per corrupció del PP i ha criticat que molts continuen ocupant càrrecs, en resposta a preguntes sobre la sentència contra José Luis Ábalos.

Nous vols directes d’estiu entre Castelló i Palma amb Air Nostrum

Air Nostrum recupera des del 17 de juliol la connexió directa d’estiu entre Castelló i Palma amb dos vols setmanals i preus a partir de 37 euros per trajecte.

Absoldos els cinc acusats del cas Taula pels contractes de Cultura a València

L’Audiència Provincial de València ha absolt els cinc acusats de prevaricació, suborn i malversació en la peça E del cas Taula-Imelsa, sobre contractes de la Regidoria de Cultura entre 2003 i 2006, en no vore acreditat l’amaño ni el cobrament de comissions.