500 locals d’oci nocturn i discoteques obriran este cap de setmana en el territori valencià

 

Uns 400 pubs i al voltant de 100 discoteques de tot el territori valencià obriran de nou al públic durant este cap de setmana després del tancament obligat per les restriccions anticovid, i podrien arribar a 750 per a les festes nadalenques, és a dir, el 50% del total.

 

Són dades facilitades a EFE per l’Acampada de l’Oci Nocturn del territori valencià, un col·lectiu integrat per 25 associacions d’Alacant, València i Castelló, i abrigallada per altres 31 d’àmbit nacional, que va prendre este nom perquè va anunciar una acampada indefinida a les portes de la Generalitat en senyal de protesta per les restriccions al sector, que finalment no es va arribar a produir.

 

La Generalitat, a través de les Conselleries de Justícia i Sanitat, va dictar este dimecres una resolució que permet als establiments obrir en horari diürn per a transformar-se en cafeteries o establiments de menjars (en els casos en els que sanitàriament siga possible) i convertir les pistes de ball en espais per a alternar asseguts.

 

1.000 persones recuperaran el seu lloc de treball

Les empreses del sector esperen recuperar al voltant de 1.500 empleats afectats per ERE, una mínima part de les 20.000 ocupacions que generava el sector abans de la crisi. «Les discoteques podran recuperar fins a un 30% de la seua plantilla i els locals més xicotets, com els pubs, ens un 50 i 60%. En total, esperem que 1.500 recuperen els seus llocs de treball i isquen dels ERTE», assenyala a EFE Lalo Díez, portaveu d’esta associació.

 

En el territori valencià, sempre segons les dades facilitades per Acampada de l’Oci Nocturn, hi havia abans de la pandèmia uns 2.000 locals d’oci i espectacles; no obstant això, ja han tancat uns 500 locals i per a final d’any les estimacions indiquen que d’altres podrien cessar la seua activitat de manera definitiva.

Últimes notícies

Mor un treballador de l’Arenal Sound de Borriana durant l’última jornada del festival

Un treballador de l’Arenal Sound de Borriana ha mort este diumenge, últim dia del festival, després de ser traslladat a l’Hospital de la Plana, presumptament per causes naturals.

Entrenament sorpresa de Carlos Alcaraz a Alacant abans de tornar al circuit

Carlos Alcaraz ha reaparegut amb un entrenament sorpresa en el complex Arena de la Platja de Sant Joan d’Alacant per a preparar el seu retorn a la competició en el Masters 1.000 de Cincinnati, després de quasi quatre mesos lesionat al canell dret.

Gulácsi reforça la porteria del Villarreal amb un fitxatge de dos anys

El Villarreal ha incorporat el porter hongarés Péter Gulácsi, de 36 anys, procedent del Red Bull Leipzig, amb un contracte de dos temporades.

Les màximes baixen dels 40 graus i Alcoi registra 37,9 com a valor més alt

Les temperatures han baixat este dilluns dels 40 graus a la Comunitat Valenciana i el valor més alt s’ha registrat a Alcoi, amb 37,9 graus, segons Aemet. Les capitals de província han quedat per davall dels 33 graus.

Armoni Brooks arriba cedit al Valencia Basket per a la temporada 2026-27

El Valencia Basket ha incorporat l’escorta nord-americà Armoni Brooks cedit des del LDLC ASVEL Villeurbanne per a la temporada 2026-27, després de destacar a l’EuroLeague amb l’Armani Olimpia Milan. El jugador, de 28 anys i amb experiència a la NBA i a la G League, arriba com a especialista en el tir exterior.

Un cotxe es calfa en ple carrer de Novelda i els ocupants en ixen il·lesos

Un cotxe ha quedat calfat este dilluns en plena via urbana a Novelda, però els ocupants han pogut eixir-ne il·lesos. Bombers i Policia Local han intervingut per controlar el foc i evitar danys majors.

Les persones amb ELA en dependència extrema cobren fins a 9.850 € al mes sense llista d’espera

La Generalitat ha reconegut el grau màxim de dependència a 102 persones amb ELA fins a juliol de 2026, amb prestacions de fins a 9.850 euros mensuals i sense llistes d’espera per al Grado III+ a la Comunitat Valenciana.

El PP retreu al PSPV l’augment de 16.000 milions del deute valencià

La portaveu d'Economia del PP en Les Corts, Mari Carmen Contelles, acusa el PSPV d'haver augmentat en quasi 16.000 milions el deute de la Generalitat durant els governs del Botànic i li nega autoritat per a donar lliçons de gestió econòmica. També reclama una reforma estable del sistema de finançament acordada en el Consell de Política Fiscal i Financera.
FILMOTECA D'ESTIU