500 locals d’oci nocturn i discoteques obriran este cap de setmana en el territori valencià

 

Uns 400 pubs i al voltant de 100 discoteques de tot el territori valencià obriran de nou al públic durant este cap de setmana després del tancament obligat per les restriccions anticovid, i podrien arribar a 750 per a les festes nadalenques, és a dir, el 50% del total.

 

Són dades facilitades a EFE per l’Acampada de l’Oci Nocturn del territori valencià, un col·lectiu integrat per 25 associacions d’Alacant, València i Castelló, i abrigallada per altres 31 d’àmbit nacional, que va prendre este nom perquè va anunciar una acampada indefinida a les portes de la Generalitat en senyal de protesta per les restriccions al sector, que finalment no es va arribar a produir.

 

La Generalitat, a través de les Conselleries de Justícia i Sanitat, va dictar este dimecres una resolució que permet als establiments obrir en horari diürn per a transformar-se en cafeteries o establiments de menjars (en els casos en els que sanitàriament siga possible) i convertir les pistes de ball en espais per a alternar asseguts.

 

1.000 persones recuperaran el seu lloc de treball

Les empreses del sector esperen recuperar al voltant de 1.500 empleats afectats per ERE, una mínima part de les 20.000 ocupacions que generava el sector abans de la crisi. «Les discoteques podran recuperar fins a un 30% de la seua plantilla i els locals més xicotets, com els pubs, ens un 50 i 60%. En total, esperem que 1.500 recuperen els seus llocs de treball i isquen dels ERTE», assenyala a EFE Lalo Díez, portaveu d’esta associació.

 

En el territori valencià, sempre segons les dades facilitades per Acampada de l’Oci Nocturn, hi havia abans de la pandèmia uns 2.000 locals d’oci i espectacles; no obstant això, ja han tancat uns 500 locals i per a final d’any les estimacions indiquen que d’altres podrien cessar la seua activitat de manera definitiva.

Últimes notícies

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.

Camarero atribuíx a la regularització de migrants l’aturada en la baixada de l’atur al juliol

La vicepresidenta del Consell, Susana Camarero, assegura que la regularització extraordinària de migrants ha frenat la tendència descendent de l’atur al juliol en la Comunitat Valenciana i reclama finançament extra a l’Estat per a reforçar els serveis públics d’ocupació.

Pla de recuperació urgent després de l’incendi a la Serra d’Espadà

La Generalitat ha iniciat amb els ajuntaments un pla de recuperació de la Serra d’Espadà després de l’incendi que ha cremat 9.568 hectàrees, amb actuacions prioritàries en infraestructures, serveis municipals i entorn natural.

Autocaravana completa en la Comunitat Valenciana per a vore l’eclipsi solar

Les autocaravanes s’han convertit en una alternativa als hotels per a vore l’eclipsi solar del 12 d’agost, amb el parc valencià ja completament llogat.
FILMOTECA D'ESTIU