12.6 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

500 locals d’oci nocturn i discoteques obriran este cap de setmana en el territori valencià

 

Uns 400 pubs i al voltant de 100 discoteques de tot el territori valencià obriran de nou al públic durant este cap de setmana després del tancament obligat per les restriccions anticovid, i podrien arribar a 750 per a les festes nadalenques, és a dir, el 50% del total.

 

Són dades facilitades a EFE per l’Acampada de l’Oci Nocturn del territori valencià, un col·lectiu integrat per 25 associacions d’Alacant, València i Castelló, i abrigallada per altres 31 d’àmbit nacional, que va prendre este nom perquè va anunciar una acampada indefinida a les portes de la Generalitat en senyal de protesta per les restriccions al sector, que finalment no es va arribar a produir.

 

La Generalitat, a través de les Conselleries de Justícia i Sanitat, va dictar este dimecres una resolució que permet als establiments obrir en horari diürn per a transformar-se en cafeteries o establiments de menjars (en els casos en els que sanitàriament siga possible) i convertir les pistes de ball en espais per a alternar asseguts.

 

1.000 persones recuperaran el seu lloc de treball

Les empreses del sector esperen recuperar al voltant de 1.500 empleats afectats per ERE, una mínima part de les 20.000 ocupacions que generava el sector abans de la crisi. «Les discoteques podran recuperar fins a un 30% de la seua plantilla i els locals més xicotets, com els pubs, ens un 50 i 60%. En total, esperem que 1.500 recuperen els seus llocs de treball i isquen dels ERTE», assenyala a EFE Lalo Díez, portaveu d’esta associació.

 

En el territori valencià, sempre segons les dades facilitades per Acampada de l’Oci Nocturn, hi havia abans de la pandèmia uns 2.000 locals d’oci i espectacles; no obstant això, ja han tancat uns 500 locals i per a final d’any les estimacions indiquen que d’altres podrien cessar la seua activitat de manera definitiva.

Últimes notícies

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.