19.5 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

Un antivacunes mor de coronavirus després d’assistir a una ‘festa covid’

Les autoritats italianes estan molt preocupades per la proliferació de ‘festes covid’, sorgides inicialment a Alemanya i Àustria, que animen a la població a infectar-se de coronavirus per a així aconseguir el certificat covid que els servisca com passe sanitari.

Diversos mitjans italians i internacionals es fan ressò aquests dies de la mort d’un home de 55 anys a Àustria després d’haver assistit suposadament a una d’aquestes festes en el nord d’Itàlia.

Ha sigut el doctor Patrick Franzoni, vicecoordinador de la unitat de Covid a Bozen (al nord d’Itàlia, on s’estan popularitzant aquestes festes), el que ha donat la notícia i, al seu torn, la veu d’alarma. “No ens adonem que el virus és molt perillós, també en els xiquets i en els joves”, ha recalcat Franzoni en els micròfons de l’emissora Rai Alt Adige.

 

La Fiscalia investiga les ‘corona-festes’

 

La Fiscalia de Bozen ja ha obert una investigació sobre aquestes ‘corona-festes’ privades en les quals almenys un dels participants és portador del virus i els altres busquen contagiar-se per a superar la covid, un dels criteris —al costat de la vacunació i la negativitat de proves— per a obtindre el certificat sanitari que a Itàlia és obligatori per al treball i l’oci.

Patrick Franzoni, vicecoordinador de la unitat de Covid a Bozen, va explicar que els participants en aquestes festes són sobretot joves, que confien a desenvolupar la malaltia de manera asimptomàtica i aconseguir així l’anhelat certificat sanitari. Aquest salconduit s’obté a Itàlia després de completar la pauta de vacunació, superar la infecció o comptar amb una prova amb resultat negatiu de menys de 48 hores.

“En un local tancat, amb una persona positiva de la variant Delta es poden infectar fàcilment entre 5 i 10 persones en una nit”, va comentar Franzoni en els mitjans locals.

També a Holanda ha sorgit una polèmica similar després que isquera a la llum que es venen dosi de líquid infectat per a contagiar-se del patogen responsable de la pandèmia. Per poc més de 30 euros es pot adquirir a través d’Internet i de les xarxes socials un paquet que inclou el líquid, una xeringa i una prova d’antígens, destinada a confirmar que l’usuari s’ha contagiat. En cas que no s’aconseguisca l’objectiu amb la primera dosi, el venedor ofereix fins i tot una segona unitat a un preu reduït.

 

El virus té conseqüències a llarg termini, i els joves també poden acabar a l’hospital

 

En la zona circula la faula que els joves poden immunitzar-se sense riscos deixant-se contagiar, va explicar als mitjans. “Molts estan convençuts que és només una grip”, però “hi ha conseqüències a llarg termini i ells també poden acabar a l’hospital”, adverteix Franzoni.

De fet, a Itàlia, les ‘corona-festes’ han provocat, de moment, l’hospitalització de tres persones, i dos d’elles estan en Unitats de Vigilància intensiva.

La regió italiana d’Alt Adige, que limita al nord amb Àustria, és una de les quals posseeix actualment les xifres més altes de contagis del país, i allí està molt arrelada l’oposició a les vacunes entre la comunitat de llengua alemanya, segons els mitjans locals.

La celebració d’aquesta mena de festes, esteses a Alemanya i Àustria, ha arribat fins i tot a involucrar a xiquets d’escoles primàries, els pares antivacunes de les quals els porten a reunir-se amb positius de covid per a desenvolupar el contagi i la immunització, va revelar Franzoni.

Encara que totes les regions d’Itàlia estan catalogades com a ‘zona blanca’, sense restriccions pel coronavirus, les regions del nord temen en breu un increment de limitacions a causa de l’augment de casos enlaire Adige, Friuli-Venècia-Julia, Vèneto, Ligúria i Vall d’Aosta.

La situació ha portat als governadors regionals a demanar una reunió urgent amb el Govern per a estudiar l’adopció de noves restriccions, i entre ells predominen els partidaris que aqueixes limitacions afecten només els no vacunats o els que no disposen del certificat sanitari.

Últimes notícies

Presó sense fiança per a un dels dos detinguts pel segrest d’una parella a Corbera (València)

L'òrgan en funcions de guàrdia de Xàtiva ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per a un dels arrestats pel segrest d'una parella a Corbera. El segon ha quedat en llibertat amb allunyament de 300 metres i prohibició de contacte.

Detinguts tres treballadors pel robatori de 30 tones de material ferroviari a Castelló

La Guàrdia Civil ha arrestat a tres operaris subcontractats per sostraure i vendre més de 30 tones de material ferroviari entre Torreblanca i Vinaròs. La investigació, emmarcada en l'Operació FERRATUM, va durar més de quatre mesos.

Benidorm Fest 2026 dona els últims retocs a un xou de gran altura visual i emocional

El certamen ultima assajos amb un salt de producció i un escenari immersiu. Dos semifinals i una final amb 12 places, i un jurat de huit professionals.

Últim cartutx d’Espanya davant Anglaterra per a puntuar en la FIH Pro League de València

Espanya es juga este dimarts (11.00) davant Anglaterra, en Beteró, la seua primera suma en la FIH Pro League després de tres derrotes seguides. Arriba penúltima i sense punts.

Les Redsticks busquen un segon triomf per a tancar la FIH Pro League de València

Espanya es mesura a Alemanya este dimarts a les 13.30 en el Verge del Carmen-Beteró amb l'opció de tancar la sèrie valenciana amb el seu segon triomf. L'equip és tercer després d'un èxit en shoot-out i una victòria davant Bèlgica.

Aielo de Malferit tanca el Museu de Nino Bravo a petició de la família

L'Ajuntament ha anunciat el tancament del Museu de Nino Bravo després de la no renovació de les cessions per la família. La web ja està inoperativa.

La comissió de la DANA de Les Corts citarà a les víctimes el 23 i 24 de febrer

La comissió que investiga la DANA del 29 d'octubre de 2024 citarà a nou associacions i a un particular el 23 i 24 de febrer. La Mesa també sol·licitarà empara per a reclamar documentació a la CHJ.

Part del llegat de Rafael Altamira es depositarà este dimarts en la ‘Caixa de les Lletres’ de l’Institut Cervantes

L'Institut Cervantes custodiarà des d'este dimarts partix del llegat del jurista alacantí en la seua 'Caixa de les Lletres'. L'acte, a les 12 hores, s'emetrà en directe