Un antivacunes mor de coronavirus després d’assistir a una ‘festa covid’

Les autoritats italianes estan molt preocupades per la proliferació de ‘festes covid’, sorgides inicialment a Alemanya i Àustria, que animen a la població a infectar-se de coronavirus per a així aconseguir el certificat covid que els servisca com passe sanitari.

Diversos mitjans italians i internacionals es fan ressò aquests dies de la mort d’un home de 55 anys a Àustria després d’haver assistit suposadament a una d’aquestes festes en el nord d’Itàlia.

Ha sigut el doctor Patrick Franzoni, vicecoordinador de la unitat de Covid a Bozen (al nord d’Itàlia, on s’estan popularitzant aquestes festes), el que ha donat la notícia i, al seu torn, la veu d’alarma. “No ens adonem que el virus és molt perillós, també en els xiquets i en els joves”, ha recalcat Franzoni en els micròfons de l’emissora Rai Alt Adige.

 

La Fiscalia investiga les ‘corona-festes’

 

La Fiscalia de Bozen ja ha obert una investigació sobre aquestes ‘corona-festes’ privades en les quals almenys un dels participants és portador del virus i els altres busquen contagiar-se per a superar la covid, un dels criteris —al costat de la vacunació i la negativitat de proves— per a obtindre el certificat sanitari que a Itàlia és obligatori per al treball i l’oci.

Patrick Franzoni, vicecoordinador de la unitat de Covid a Bozen, va explicar que els participants en aquestes festes són sobretot joves, que confien a desenvolupar la malaltia de manera asimptomàtica i aconseguir així l’anhelat certificat sanitari. Aquest salconduit s’obté a Itàlia després de completar la pauta de vacunació, superar la infecció o comptar amb una prova amb resultat negatiu de menys de 48 hores.

«En un local tancat, amb una persona positiva de la variant Delta es poden infectar fàcilment entre 5 i 10 persones en una nit», va comentar Franzoni en els mitjans locals.

També a Holanda ha sorgit una polèmica similar després que isquera a la llum que es venen dosi de líquid infectat per a contagiar-se del patogen responsable de la pandèmia. Per poc més de 30 euros es pot adquirir a través d’Internet i de les xarxes socials un paquet que inclou el líquid, una xeringa i una prova d’antígens, destinada a confirmar que l’usuari s’ha contagiat. En cas que no s’aconseguisca l’objectiu amb la primera dosi, el venedor ofereix fins i tot una segona unitat a un preu reduït.

 

El virus té conseqüències a llarg termini, i els joves també poden acabar a l’hospital

 

En la zona circula la faula que els joves poden immunitzar-se sense riscos deixant-se contagiar, va explicar als mitjans. “Molts estan convençuts que és només una grip”, però “hi ha conseqüències a llarg termini i ells també poden acabar a l’hospital”, adverteix Franzoni.

De fet, a Itàlia, les ‘corona-festes’ han provocat, de moment, l’hospitalització de tres persones, i dos d’elles estan en Unitats de Vigilància intensiva.

La regió italiana d’Alt Adige, que limita al nord amb Àustria, és una de les quals posseeix actualment les xifres més altes de contagis del país, i allí està molt arrelada l’oposició a les vacunes entre la comunitat de llengua alemanya, segons els mitjans locals.

La celebració d’aquesta mena de festes, esteses a Alemanya i Àustria, ha arribat fins i tot a involucrar a xiquets d’escoles primàries, els pares antivacunes de les quals els porten a reunir-se amb positius de covid per a desenvolupar el contagi i la immunització, va revelar Franzoni.

Encara que totes les regions d’Itàlia estan catalogades com a ‘zona blanca’, sense restriccions pel coronavirus, les regions del nord temen en breu un increment de limitacions a causa de l’augment de casos enlaire Adige, Friuli-Venècia-Julia, Vèneto, Ligúria i Vall d’Aosta.

La situació ha portat als governadors regionals a demanar una reunió urgent amb el Govern per a estudiar l’adopció de noves restriccions, i entre ells predominen els partidaris que aqueixes limitacions afecten només els no vacunats o els que no disposen del certificat sanitari.

Últimes notícies

Kiti Mánver rep la Palmera de Plata del Festival de Cinema d’Elx com a reconeixement a tota la seua carrera

L’actriu Kiti Mánver rep este divendres la Palmera de Plata del 49 Festival Internacional de Cinema Independent d’Elx com a homenatge a una trajectòria marcada pel talent i la constància.

La Fiscalia sol·licita 3.000 euros de multa per injuriar Mazón a X mig any després de la DANA

La Fiscalia Provincial de València ha demanat una multa de 3.000 euros per a un jove de 21 anys que, en abril de 2025, hauria publicat a X un missatge injuriós contra l’aleshores president de la Generalitat, Carlos Mazón.

Orihuela ja supera els 42 graus en una nova jornada d’alerta per calor a la Comunitat

Les màximes han arribat als 42,2 graus a Orihuela i freguen els 40 en nombrosos municipis d’Alacant i València, encara en avís groc per calor extrema.

Alliberen 1.800 eriçons de mar al Cap de Sant Antoni per recuperar l’espècie al litoral valencià

La Conselleria i la Fundació Oceanogràfic han alliberat 1.800 eriçons de mar juvenils a la Reserva Marina del Cap de Sant Antoni, entre Dénia i Xàbia, per reforçar la població d’aquesta espècie clau al litoral valencià.

Sacrifiquen una vaqueta després d’escapar-se i envestir una dona a Pedreguer

Una vaqueta ha sigut abatuda a Pedreguer després d’escapar-se en l’entrada de bous al carrer i envestir una dona que protegia un xiquet, la qual ha sigut traslladada a l’Hospital de Dénia amb contusions.

On vore la final del Mundial 2026 a la Comunitat Valenciana amb pantalles gegants

València, Castelló i Alacant han habilitat nombrosos espais amb pantalles gegants perquè l’afició puga vore la final del Mundial 2026 entre Espanya i Argentina este diumenge 19 de juliol.

El Valencia CF debuta en pretemporada a porta tancada contra el Petro de Luanda a Girona

El Valencia CF juga este dissabte a porta tancada a Girona el seu primer amistós de pretemporada contra el Petro de Luanda, vigent campió angolés, en un test clau per a Carlos Corberán.

Dotze xiquets sahrauís passen l’estiu a Castelló amb famílies d’acollida

Dotze xiquets i xiquetes sahrauís, d’11 i 12 anys, han iniciat la seua estada estival a Castelló amb famílies d’acollida dins del programa Vacances en Pau 2026, impulsat per l’Associació Ajuda al Poble Sahrauí Smara amb el suport de la Diputació de Castelló.