Un antivacunes mor de coronavirus després d’assistir a una ‘festa covid’

Les autoritats italianes estan molt preocupades per la proliferació de ‘festes covid’, sorgides inicialment a Alemanya i Àustria, que animen a la població a infectar-se de coronavirus per a així aconseguir el certificat covid que els servisca com passe sanitari.

Diversos mitjans italians i internacionals es fan ressò aquests dies de la mort d’un home de 55 anys a Àustria després d’haver assistit suposadament a una d’aquestes festes en el nord d’Itàlia.

Ha sigut el doctor Patrick Franzoni, vicecoordinador de la unitat de Covid a Bozen (al nord d’Itàlia, on s’estan popularitzant aquestes festes), el que ha donat la notícia i, al seu torn, la veu d’alarma. “No ens adonem que el virus és molt perillós, també en els xiquets i en els joves”, ha recalcat Franzoni en els micròfons de l’emissora Rai Alt Adige.

 

La Fiscalia investiga les ‘corona-festes’

 

La Fiscalia de Bozen ja ha obert una investigació sobre aquestes ‘corona-festes’ privades en les quals almenys un dels participants és portador del virus i els altres busquen contagiar-se per a superar la covid, un dels criteris —al costat de la vacunació i la negativitat de proves— per a obtindre el certificat sanitari que a Itàlia és obligatori per al treball i l’oci.

Patrick Franzoni, vicecoordinador de la unitat de Covid a Bozen, va explicar que els participants en aquestes festes són sobretot joves, que confien a desenvolupar la malaltia de manera asimptomàtica i aconseguir així l’anhelat certificat sanitari. Aquest salconduit s’obté a Itàlia després de completar la pauta de vacunació, superar la infecció o comptar amb una prova amb resultat negatiu de menys de 48 hores.

“En un local tancat, amb una persona positiva de la variant Delta es poden infectar fàcilment entre 5 i 10 persones en una nit”, va comentar Franzoni en els mitjans locals.

També a Holanda ha sorgit una polèmica similar després que isquera a la llum que es venen dosi de líquid infectat per a contagiar-se del patogen responsable de la pandèmia. Per poc més de 30 euros es pot adquirir a través d’Internet i de les xarxes socials un paquet que inclou el líquid, una xeringa i una prova d’antígens, destinada a confirmar que l’usuari s’ha contagiat. En cas que no s’aconseguisca l’objectiu amb la primera dosi, el venedor ofereix fins i tot una segona unitat a un preu reduït.

 

El virus té conseqüències a llarg termini, i els joves també poden acabar a l’hospital

 

En la zona circula la faula que els joves poden immunitzar-se sense riscos deixant-se contagiar, va explicar als mitjans. “Molts estan convençuts que és només una grip”, però “hi ha conseqüències a llarg termini i ells també poden acabar a l’hospital”, adverteix Franzoni.

De fet, a Itàlia, les ‘corona-festes’ han provocat, de moment, l’hospitalització de tres persones, i dos d’elles estan en Unitats de Vigilància intensiva.

La regió italiana d’Alt Adige, que limita al nord amb Àustria, és una de les quals posseeix actualment les xifres més altes de contagis del país, i allí està molt arrelada l’oposició a les vacunes entre la comunitat de llengua alemanya, segons els mitjans locals.

La celebració d’aquesta mena de festes, esteses a Alemanya i Àustria, ha arribat fins i tot a involucrar a xiquets d’escoles primàries, els pares antivacunes de les quals els porten a reunir-se amb positius de covid per a desenvolupar el contagi i la immunització, va revelar Franzoni.

Encara que totes les regions d’Itàlia estan catalogades com a ‘zona blanca’, sense restriccions pel coronavirus, les regions del nord temen en breu un increment de limitacions a causa de l’augment de casos enlaire Adige, Friuli-Venècia-Julia, Vèneto, Ligúria i Vall d’Aosta.

La situació ha portat als governadors regionals a demanar una reunió urgent amb el Govern per a estudiar l’adopció de noves restriccions, i entre ells predominen els partidaris que aqueixes limitacions afecten només els no vacunats o els que no disposen del certificat sanitari.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Gerard Moreno demana calma després de la derrota del Vila-real a Girona

Gerard Moreno assumix el mal partit del Vila-real a Girona, però reclama calma i recorda que l'equip continua tercer i depén de si mateix per a la Champions.

El Girona tomba al Vila-real i s’acosta a la salvació amb un autogol decisiu

El Girona s'imposa per la mínima al Vila-real en Montilivi gràcies a un autogol de Pau Navarro i s'allunya del descens mentres compromet la lluita groga per la tercera plaça.

Quinze quilòmetres de retenció en l’A-3 a Requena en el retorn de Setmana Santa

La volta de les vacacions de Setmana Santa i Pasqua provoca fins a quinze quilòmetres de circulació lenta en l'A-3 a l'altura de Requena i complicacions en altres vies de la Comunitat Valenciana.

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.