10.9 C
València
Diumenge, 21 desembre, 2025

Un antivacunes mor de coronavirus després d’assistir a una ‘festa covid’

Les autoritats italianes estan molt preocupades per la proliferació de ‘festes covid’, sorgides inicialment a Alemanya i Àustria, que animen a la població a infectar-se de coronavirus per a així aconseguir el certificat covid que els servisca com passe sanitari.

Diversos mitjans italians i internacionals es fan ressò aquests dies de la mort d’un home de 55 anys a Àustria després d’haver assistit suposadament a una d’aquestes festes en el nord d’Itàlia.

Ha sigut el doctor Patrick Franzoni, vicecoordinador de la unitat de Covid a Bozen (al nord d’Itàlia, on s’estan popularitzant aquestes festes), el que ha donat la notícia i, al seu torn, la veu d’alarma. “No ens adonem que el virus és molt perillós, també en els xiquets i en els joves”, ha recalcat Franzoni en els micròfons de l’emissora Rai Alt Adige.

 

La Fiscalia investiga les ‘corona-festes’

 

La Fiscalia de Bozen ja ha obert una investigació sobre aquestes ‘corona-festes’ privades en les quals almenys un dels participants és portador del virus i els altres busquen contagiar-se per a superar la covid, un dels criteris —al costat de la vacunació i la negativitat de proves— per a obtindre el certificat sanitari que a Itàlia és obligatori per al treball i l’oci.

Patrick Franzoni, vicecoordinador de la unitat de Covid a Bozen, va explicar que els participants en aquestes festes són sobretot joves, que confien a desenvolupar la malaltia de manera asimptomàtica i aconseguir així l’anhelat certificat sanitari. Aquest salconduit s’obté a Itàlia després de completar la pauta de vacunació, superar la infecció o comptar amb una prova amb resultat negatiu de menys de 48 hores.

“En un local tancat, amb una persona positiva de la variant Delta es poden infectar fàcilment entre 5 i 10 persones en una nit”, va comentar Franzoni en els mitjans locals.

També a Holanda ha sorgit una polèmica similar després que isquera a la llum que es venen dosi de líquid infectat per a contagiar-se del patogen responsable de la pandèmia. Per poc més de 30 euros es pot adquirir a través d’Internet i de les xarxes socials un paquet que inclou el líquid, una xeringa i una prova d’antígens, destinada a confirmar que l’usuari s’ha contagiat. En cas que no s’aconseguisca l’objectiu amb la primera dosi, el venedor ofereix fins i tot una segona unitat a un preu reduït.

 

El virus té conseqüències a llarg termini, i els joves també poden acabar a l’hospital

 

En la zona circula la faula que els joves poden immunitzar-se sense riscos deixant-se contagiar, va explicar als mitjans. “Molts estan convençuts que és només una grip”, però “hi ha conseqüències a llarg termini i ells també poden acabar a l’hospital”, adverteix Franzoni.

De fet, a Itàlia, les ‘corona-festes’ han provocat, de moment, l’hospitalització de tres persones, i dos d’elles estan en Unitats de Vigilància intensiva.

La regió italiana d’Alt Adige, que limita al nord amb Àustria, és una de les quals posseeix actualment les xifres més altes de contagis del país, i allí està molt arrelada l’oposició a les vacunes entre la comunitat de llengua alemanya, segons els mitjans locals.

La celebració d’aquesta mena de festes, esteses a Alemanya i Àustria, ha arribat fins i tot a involucrar a xiquets d’escoles primàries, els pares antivacunes de les quals els porten a reunir-se amb positius de covid per a desenvolupar el contagi i la immunització, va revelar Franzoni.

Encara que totes les regions d’Itàlia estan catalogades com a ‘zona blanca’, sense restriccions pel coronavirus, les regions del nord temen en breu un increment de limitacions a causa de l’augment de casos enlaire Adige, Friuli-Venècia-Julia, Vèneto, Ligúria i Vall d’Aosta.

La situació ha portat als governadors regionals a demanar una reunió urgent amb el Govern per a estudiar l’adopció de noves restriccions, i entre ells predominen els partidaris que aqueixes limitacions afecten només els no vacunats o els que no disposen del certificat sanitari.

Últimes notícies

València es mobilitza pel dret a la vivenda i exigix un pla de xoc

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar la situació de la vivenda i exigir un pla de xoc. La Generalitat replica que el problema és la falta d'oferta i detalla mesures en marxa.

Guanyar la Grossa de Nadal és 1 entre 100.000: més probable que un llamp i menys que un accident

La probabilitat de guanyar la Grossa de Nadal és d'1 entre 100.000. És més probable que et toque que que et caiga un llamp, però menys que morir en un accident de trànsit.

La DANA de València va deixar quasi 7 milions en pèrdues no reconegudes en el sector artístic

Un peritatge de AVVAC xifra en més de 6,9 milions els danys de la DANA del 29 d'octubre de 2024 en les arts visuals de la Comunitat Valenciana. Gran part seguix sense compensar.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat (1-1)

El Llevant va igualar sobre la botzina amb un penal transformat per Adrián de la Font després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real va deixar escapar un triomf que ja assaboria.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el temps afegit gràcies a un penal transformat per Dela després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real, que es veia guanyadora, va deixar escapar dos punts.

1-1: Un penal de Dela rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el 92 gràcies a un penal transformat per Dela després d'una falta sobre Carlos Álvarez. La Real, superior per trams, va deixar escapar un triomf que va acariciar.

Entreguen els premis ‘No oblidar la dana’ en homenatge a víctimes i reconstrucció

El Centre de Voluntariat 'La Cantina' ha entregat la primera edició dels premis 'No oblidar la dana', que rendixen tribut a víctimes, afectats i voluntariat després de les inundacions de 2024. La gala ha reunit a prop de 70 entitats i ha reconegut 11 iniciatives clau per a l'ajuda i la reconstrucció.

Una cabotada de Kubo avança a la Reial Societat en el Ciutat (0-1)

Una cabotada de Takefusa Kubo just abans del descans dona avantatge mínim a la Reial Societat davant el Llevant en el Ciutat de València. L'acció va nàixer d'una pèrdua local i un centre de Gonçalo Guedes; va ser el primer tir a porta visitant.