Araceli, de 96 anys, la primera persona vacunada contra el coronavirus en Espanya

 

Araceli, una dona de 96 anys, resident en el centre de majors Los Olmos de Guadalajara, ha rebut a les 9.00 hores la primera dosi de la vacuna en Espanya.

 

Minuts després ha sigut vacunada Mónica, una auxiliar d’infermeria de 40 anys que treballa en la mateixa residència. Amb estes dos injeccions s’inicia este diumenge en Espanya l’esperada estratègia de vacunació contra el coronavirus que se seguirà en totes les comunitats autònomes.

Anuncios

 

Després de rebre les seues primeres dosis tant Araceli com Mónica han animat a la població a vacunar-se. «A vore si tots ens portem bé i conseguim que el virus se’n vaja», ha dit la nonagenària, després d’assegurar que no ha sentit cap picor ni molèsties quan li han subministrat la vacuna.

 

Mónica s’ha mostrat orgullosa que s’haja iniciat en Espanya la vacunació i ha lamentat que hi haja hagut molts ancians, alguns en esta residència pública, que no han arribat a temps.

 

Dotze setmanes

Està previst que en dotze setmanes la immunització arribe a 2.295.638 persones a través de més 4,5 milions de dosis de la vacuna de Pfizer i que es conseguisca vacunar a tota la població durant alguns mesos.

 

Els primers a rebre l’anhelada injecció en Espanya seran els residents i personal sanitari i sociosanitari en residències de persones majors i amb discapacitat; els sanitaris de primera línia; un altre personal sanitari i sociosanitari i grans dependents no institucionalitzats.

 

Anuncios

Últimes notícies

Barcala rebutja la taxa turística i acusa l’oposició de demagògia festera

L'alcalde d'Alacant, Luis Barcala, descarta aplicar la taxa turística per a finançar les Fogueres i acusa l'oposició i a la Federació de Fogueres de fer demagògia amb el sentiment fester.

La Generalitat completa la retirada de residus de la dana a l’interior de València

La Generalitat dona per tancat el dispositiu extraordinari de neteja després de la dana d'octubre de 2024 a l'interior de València, després de retirar més d'un milió de tones de residus i clausurar els punts d'apilament de Sot de Chera i Utiel.

Pérez Llorca reivindica el cooperativisme valencià com a motor d’ocupació i solidaritat

Pérez Llorca subratlla en els Premis Pepe Miquel el paper estratègic del cooperativisme valencià en la creació d'ocupació i en la construcció d'una societat més justa i solidària.

CCOO veu en la possible entrada de Geely en Ford Almussafes una opció estratègica condicionada a l’ocupació

CCOO PV valora amb prudència el possible desembarcament de Geely en la planta de Ford Almussafes i el veu com una oportunitat estratègica sempre que es blinden l'ocupació i les condicions laborals.

El Circuit Ricardo Tormo i la VIU llancen la primera Càtedra Motorsport a Espanya

El Circuit Ricardo Tormo i la Universitat Internacional de València creen la Càtedra Motorsport, un projecte pioner a Espanya que unix seguretat viària, rendiment i salut en l'esport de motor.

Hosbec rebutja la taxa turística i exigix millor finançament i infraestructures

El president de Hosbec critica la taxa turística per no resoldre la saturació ni finançar els servicis públics i reclama un millor finançament autonòmic i inversions en infraestructures clau per al turisme valencià.

Simulacre per a comprovar el sistema ÉS-Alert a l’entorn de la central nuclear de Cofrentes

Protecció Civil i Delegació del Govern realitzaran el 13 de maig un simulacre del sistema ÉS-Alert en la Zona I del PENVA de Cofrentes per a comprovar la seua cobertura i funcionament en un radi de 10 quilòmetres.

PP i Vox bloquegen en Les Corts una comissió sobre els cribratges de càncer de mama

PP i Vox rebutgen crear una comissió d'investigació en Les Corts sobre els cribratges de càncer de mama en la Comunitat Valenciana, proposta pel PSPV i recolzada per Compromís.