Araceli, de 96 anys, la primera persona vacunada contra el coronavirus en Espanya

 

Araceli, una dona de 96 anys, resident en el centre de majors Los Olmos de Guadalajara, ha rebut a les 9.00 hores la primera dosi de la vacuna en Espanya.

 

Minuts després ha sigut vacunada Mónica, una auxiliar d’infermeria de 40 anys que treballa en la mateixa residència. Amb estes dos injeccions s’inicia este diumenge en Espanya l’esperada estratègia de vacunació contra el coronavirus que se seguirà en totes les comunitats autònomes.

 

Després de rebre les seues primeres dosis tant Araceli com Mónica han animat a la població a vacunar-se. «A vore si tots ens portem bé i conseguim que el virus se’n vaja», ha dit la nonagenària, després d’assegurar que no ha sentit cap picor ni molèsties quan li han subministrat la vacuna.

 

Mónica s’ha mostrat orgullosa que s’haja iniciat en Espanya la vacunació i ha lamentat que hi haja hagut molts ancians, alguns en esta residència pública, que no han arribat a temps.

 

Dotze setmanes

Està previst que en dotze setmanes la immunització arribe a 2.295.638 persones a través de més 4,5 milions de dosis de la vacuna de Pfizer i que es conseguisca vacunar a tota la població durant alguns mesos.

 

Els primers a rebre l’anhelada injecció en Espanya seran els residents i personal sanitari i sociosanitari en residències de persones majors i amb discapacitat; els sanitaris de primera línia; un altre personal sanitari i sociosanitari i grans dependents no institucionalitzats.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Laia Codina veu un grup ajustat després del 3-0 a Islàndia

Espanya va debutar amb un 3-0 davant Islàndia en la fase de classificació al Mundial 2027. Laia Codina va valorar un grup competitiu després del 1-6 d'Anglaterra a Ucraïna.

La Comunitat va exportar 2.106,5 milions als EUA i va importar 1.696,6 en 2025

La Comunitat Valenciana va registrar en 2025 un superàvit comercial amb els EUA en vendre per 2.106,5 milions i importar 1.696,6. L'intercanvi es va contraure respecte a 2024.

Bermúdez, després del 3-0 a Islàndia: ‘Podíem haver fet algun gol més, l’exigència és ací’

Espanya va véncer 3-0 a Islàndia en l'arrancada cap al Mundial 2027. Bermúdez va valorar els tres punts i va remarcar que sumar més gols serà clau davant Anglaterra.

3-0 d’Espanya a Islàndia: Pina firma un doblet i Edna Imade sentència

Espanya es va imposar 3-0 a Islàndia en la seua estrena cap al Mundial 2027 amb un doblet de Claudia Pina i una cabotada de Edna Imade. La portera Cecilia Rúnarsdóttir va evitar una golejada major i Espanya és segona del Grup A3, empatada amb Anglaterra.

3-0: Espanya complix en el seu debut classificatori davant Islàndia liderada per Pina

Espanya va arrancar la classificació al Mundial 2027 amb un 3-0 sobre Islàndia, sostinguda per la seua portera. Claudia Pina va firmar un doblet i Edna Imade va completar la victòria.

Els 16 de OT 2025 es reunixen i descobrixen el repertori de la gira que passarà per Alacant i València al juliol

Els 16 concursants de OT 2025 s'han retrobat a Barcelona per a conéixer el repertori del seu gira de tretze concerts. El tour arrancarà el 18 d'abril a Bilbao i arribarà al juliol a Alacant i València.

Pina avança a Espanya amb un derechazo davant Islàndia en el 39 (1-0)

Claudia Pina va avançar a Espanya en el minut 39 amb un derechazo des de la frontal després d'una primera part de setge a Islàndia, en el debut cap al Mundial 2027.

Espanya té garantit el subministrament de gas malgrat la tensió a Ormuz, segons Enagás

Enagás assegura que Espanya no tindrà problemes de proveïment per la seua baixa dependència del Golf i unes reserves del 58%. Advertix de pressió en preus, lluny de 2022