Araceli, de 96 anys, la primera persona vacunada contra el coronavirus en Espanya

 

Araceli, una dona de 96 anys, resident en el centre de majors Los Olmos de Guadalajara, ha rebut a les 9.00 hores la primera dosi de la vacuna en Espanya.

 

Minuts després ha sigut vacunada Mónica, una auxiliar d’infermeria de 40 anys que treballa en la mateixa residència. Amb estes dos injeccions s’inicia este diumenge en Espanya l’esperada estratègia de vacunació contra el coronavirus que se seguirà en totes les comunitats autònomes.

 

Després de rebre les seues primeres dosis tant Araceli com Mónica han animat a la població a vacunar-se. «A vore si tots ens portem bé i conseguim que el virus se’n vaja», ha dit la nonagenària, després d’assegurar que no ha sentit cap picor ni molèsties quan li han subministrat la vacuna.

 

Mónica s’ha mostrat orgullosa que s’haja iniciat en Espanya la vacunació i ha lamentat que hi haja hagut molts ancians, alguns en esta residència pública, que no han arribat a temps.

 

Dotze setmanes

Està previst que en dotze setmanes la immunització arribe a 2.295.638 persones a través de més 4,5 milions de dosis de la vacuna de Pfizer i que es conseguisca vacunar a tota la població durant alguns mesos.

 

Els primers a rebre l’anhelada injecció en Espanya seran els residents i personal sanitari i sociosanitari en residències de persones majors i amb discapacitat; els sanitaris de primera línia; un altre personal sanitari i sociosanitari i grans dependents no institucionalitzats.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Reial Societat derrota al Llevant i es fica de ple en la baralla per la Champions

La Reial Societat va véncer 2-0 al Llevant amb gols de Jon Martín i Brais Méndez després d'un partit dominat d'inici a fi, i s'acosta als llocs de Lliga de Campions.

Jorge Crivillés culmina l’exigent travessia del Riu de la Plata

Jorge Crivillés completa la travessia nadant del Riu de la Plata, més de 40 quilòmetres entre l'Uruguai i l'Argentina, primer repte de la Triple Corona de la Fi del Món.

La Reial Societat venç al Llevant i es fica de ple en la lluita per la Champions

La Reial Societat va derrotar 2-0 al Llevant a Anoeta amb gols de Jon Martín i Brais Méndez, en un partit dominat de principi a fi que reforça les seues opcions de Lliga de Campions.

La Reial Societat venç al Llevant i es fica de ple en la baralla per la Champions

La Reial Societat s'imposa 2-0 al Llevant a Anoeta amb gols de Jon Martín i Brais Méndez i es consolida en la baralla per les places de Lliga de Campions després d'un partit dominat de principi a fi.

Ivace+i impulsa un projecte per a transformar residus agrícoles en compostos bioactivos

La Conselleria d'Innovació finança a través de Ivace+i el projecte VALHORTA, que convertix residus hortofructícoles en compostos bioactivos i cel·lulosa per a envasos sostenibles.

La Reial Societat s’enganxa a la baralla per la Champions amb un sòlid triomf davant el Llevant

La Reial Societat va véncer 2-0 al Llevant a Anoeta amb gols de Jon Martín i Brais Méndez, en un partit dominat de principi a fi que reforça les seues aspiracions de Champions.

El nou Pla General d’Alacant preveu ampliar la planta de residus i crear tres ecoparcs

L'esborrany del Pla General Estructural d'Alacant inclou l'ampliació de la planta municipal de tractament de residus i la creació de tres nous ecoparcs per a garantir una gestió sostenible durant els pròxims 25 anys.

València i Celta es juguen Europa en un dol decisiu a Mestalla

València i Celta s'enfronten a Mestalla en un xoc directe pels llocs europeus, amb els locals a l'alça i els gallecs obligats a reaccionar després de tres jornades sense guanyar.