Els autocinemes valencians en situació de risc

 

L’Associació Valenciana d’Empresaris de Cinema (AVEÏNE) advertix que els autocinemes estan abocats al tancament des d’este cap de setmana pel canvi d’hora de primavera en la matinada del 27 al 28 de març, a la vesprada una hora més tard i treballar habitualment durant la nit.

 

Amb el marc restrictiu actual i el toc de queda establit a les deu de la nit, els autocinemes no tindran temps suficient per a exercir la seua projecció perquè és necessari que haja fosquejat per complet perquè una projecció a l’aire lliure es duga a terme.

 

AVEÏNE, en un comunicat, exigix una normativa que els permeta un canvi legal per a poder treballar, a demés de recordar que la problemàtica continuaria sent present encara que el toc de queda es retardarà a les 23 hores perquè cada dia que passa fosqueja un minut més tard.

 

Un passaport cultural

Es tracta d’una reivindicació que ja va llançar a principis de març en la jornada Cultura Segura celebrada en el Palau de les Arts. Leví Navarro, vicepresident de l’entitat, va posar l’accent en la instauració d’un passaport cultural que permeta als assistents d’un acte cultural el retorn a casa dins del toc de queda, servint la seua entrada com a salconduit.

 

En esta línia, el president d’AVECINE, Antonio Such, va enviar el 4 de març unes cartes tant a Presidència de la Generalitat com al conseller de Cultura, Vicent Marzà, exposant la problemàtica a la que s’enfrontarien els autocinemes si no se’ls dotava d’un marc legal que els permeta treballar.

 

«Defensem la Cultura com a acte social segur, pot haver-hi una expressió cultural més segura que acudir al cinema dins del teu propi cotxe? Ha començat el compte arrere per als autocinemes i necessitem un marc legal que els protegisca perquè puguen exercir la seua activitat», reivindiquen.

 

Tornada a casa

Este passat dilluns, l’associació va tornar a enviar cartes a Presidència de la Generalitat i a la consellera de Justícia, Gabriela Bravo, sol·licitant que s’equipare legalment la tornada a casa d’un autocinema a la volta al domicili d’un treballador que acaba la seua jornada laboral una volta haja començat el toc de queda.

 

La seua petició és que els autocinemes puguen iniciar la sessió com a hora límit l’establit pel toc de queda i que la gent puga tornar als seus domicilis igual que ho fan els treballadors una volta actiu el toc de queda. També recorden que la tornada a casa d’un autocinema es fa exclusivament dins del propi vehicle, amb el que no hi ha mobilitat en la via urbana.

 

Per tot això, Autocinema Star en Pinedo (València), Autocinema Drive-In en Dénia i Autocinema El Sud en Mutxamel (Alacant) esperen una solució administrativa que els permeta continuar treballant de manera segura, tal com ho han fet en tot moment.

Últimes notícies

El Llevant es juga l’aire davant un Sevilla temible al Ciutat

El Llevant rep esta nit un Sevilla molt sòlid fora de casa, en un partit clau per a fugir del descens i marcat per diversos retrobaments.

Un incendi forestal en una pinada de Bocairent mobilitza mitjans terrestres i aeris

Un incendi forestal declarat este diumenge migdia en una pinada de Bocairent ha obligat a mobilitzar dotacions de bombers de València i Alacant, mitjans aeris i unitats forestals de la Generalitat. El Consorci de Bombers de València assegura que l’evolució del foc és positiva.

Castro alerta del potencial d’un Sevilla agressiu i molt eficaç abans de visitar el Ciutat

Luís Castro destaca la fortalesa d’un Sevilla invicte fora de casa abans del duel del dilluns i es mostra molest per la filtració de la presència del juvenil Diego Moyano en un entrenament.

València coneixerà el dimarts 13 d’octubre les seues falleres majors de 2027

La ciutat de València sabrà dimarts 13 d’octubre qui seran les falleres majors de 2027, triades entre 26 candidates i anunciades per telefonada de l’alcaldessa María José Catalá.

L’editorial valenciana Bamba recupera Anaïs Nin amb una de les seues novel·les clau

L’editorial valenciana Bamba ha anunciat la publicació d’Una espia en la casa del amor, novel·la clau d’Anaïs Nin, després de dècades fora de circulació a Espanya. El llibre, que eixirà a la venda el 14 d’octubre, forma part de la seua Biblioteca Anaïs Nin i servirà per a preparar la commemoració del 50 aniversari de la mort de l’autora en 2027.

El debat sobre l’habitatge marcarà el pròxim ple de Les Corts amb control a Pérez Llorca

El pròxim ple de Les Corts Valencianes, avançat a dimarts, se centrarà en l’habitatge i inclourà el dimecres la segona sessió de control al president Juanfran Pérez Llorca.

Els partits valencians amaguen encara les seues llistes per a un 29-N que consideren clau

Els principals partits de la Comunitat Valenciana mantenen la incògnita sobre qui encapçalarà les llistes del 29-N, uns comicis que veuen decisius i en què busquen millorar els resultats de 2023.

Máximo Quiles es corona campió del món de Moto3 amb una nova exhibició a Indonèsia

Máximo 'Meridio' Quiles ha tancat el títol mundial de Moto3 al Gran Premi d'Indonèsia, que ha guanyat amb una autoritat incontestable. El murcià és el primer campió de la categoria que assegura el títol a cinc grans premis del final.