Els autocinemes valencians en situació de risc

 

L’Associació Valenciana d’Empresaris de Cinema (AVEÏNE) advertix que els autocinemes estan abocats al tancament des d’este cap de setmana pel canvi d’hora de primavera en la matinada del 27 al 28 de març, a la vesprada una hora més tard i treballar habitualment durant la nit.

 

Amb el marc restrictiu actual i el toc de queda establit a les deu de la nit, els autocinemes no tindran temps suficient per a exercir la seua projecció perquè és necessari que haja fosquejat per complet perquè una projecció a l’aire lliure es duga a terme.

 

AVEÏNE, en un comunicat, exigix una normativa que els permeta un canvi legal per a poder treballar, a demés de recordar que la problemàtica continuaria sent present encara que el toc de queda es retardarà a les 23 hores perquè cada dia que passa fosqueja un minut més tard.

 

Un passaport cultural

Es tracta d’una reivindicació que ja va llançar a principis de març en la jornada Cultura Segura celebrada en el Palau de les Arts. Leví Navarro, vicepresident de l’entitat, va posar l’accent en la instauració d’un passaport cultural que permeta als assistents d’un acte cultural el retorn a casa dins del toc de queda, servint la seua entrada com a salconduit.

 

En esta línia, el president d’AVECINE, Antonio Such, va enviar el 4 de març unes cartes tant a Presidència de la Generalitat com al conseller de Cultura, Vicent Marzà, exposant la problemàtica a la que s’enfrontarien els autocinemes si no se’ls dotava d’un marc legal que els permeta treballar.

 

«Defensem la Cultura com a acte social segur, pot haver-hi una expressió cultural més segura que acudir al cinema dins del teu propi cotxe? Ha començat el compte arrere per als autocinemes i necessitem un marc legal que els protegisca perquè puguen exercir la seua activitat», reivindiquen.

 

Tornada a casa

Este passat dilluns, l’associació va tornar a enviar cartes a Presidència de la Generalitat i a la consellera de Justícia, Gabriela Bravo, sol·licitant que s’equipare legalment la tornada a casa d’un autocinema a la volta al domicili d’un treballador que acaba la seua jornada laboral una volta haja començat el toc de queda.

 

La seua petició és que els autocinemes puguen iniciar la sessió com a hora límit l’establit pel toc de queda i que la gent puga tornar als seus domicilis igual que ho fan els treballadors una volta actiu el toc de queda. També recorden que la tornada a casa d’un autocinema es fa exclusivament dins del propi vehicle, amb el que no hi ha mobilitat en la via urbana.

 

Per tot això, Autocinema Star en Pinedo (València), Autocinema Drive-In en Dénia i Autocinema El Sud en Mutxamel (Alacant) esperen una solució administrativa que els permeta continuar treballant de manera segura, tal com ho han fet en tot moment.

Últimes notícies

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.

Vox defensa la gestió dels incendis a la Comunitat Valenciana i acusa el PSPV de falta de lleialtat

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, assegura que s’ha actuat amb diligència en els incendis forestals d’estiu amb els mitjans disponibles i acusa el PSPV i el Govern central de falta de suport i de polititzar la gestió.