Els autocinemes valencians en situació de risc

Ejemplo de shortcode con estilo
  L’Associació Valenciana d’Empresaris de Cinema (AVEÏNE) advertix que els autocinemes estan abocats al tancament des d’este cap de setmana pel canvi d’hora de primavera en la matinada del 27 al 28 de març, a la vesprada una hora més tard i treballar habitualment durant la nit.   Amb el marc restrictiu actual i el toc de queda […]

 

L’Associació Valenciana d’Empresaris de Cinema (AVEÏNE) advertix que els autocinemes estan abocats al tancament des d’este cap de setmana pel canvi d’hora de primavera en la matinada del 27 al 28 de març, a la vesprada una hora més tard i treballar habitualment durant la nit.

 

Amb el marc restrictiu actual i el toc de queda establit a les deu de la nit, els autocinemes no tindran temps suficient per a exercir la seua projecció perquè és necessari que haja fosquejat per complet perquè una projecció a l’aire lliure es duga a terme.

 

AVEÏNE, en un comunicat, exigix una normativa que els permeta un canvi legal per a poder treballar, a demés de recordar que la problemàtica continuaria sent present encara que el toc de queda es retardarà a les 23 hores perquè cada dia que passa fosqueja un minut més tard.

 

Un passaport cultural

Es tracta d’una reivindicació que ja va llançar a principis de març en la jornada Cultura Segura celebrada en el Palau de les Arts. Leví Navarro, vicepresident de l’entitat, va posar l’accent en la instauració d’un passaport cultural que permeta als assistents d’un acte cultural el retorn a casa dins del toc de queda, servint la seua entrada com a salconduit.

 

En esta línia, el president d’AVECINE, Antonio Such, va enviar el 4 de març unes cartes tant a Presidència de la Generalitat com al conseller de Cultura, Vicent Marzà, exposant la problemàtica a la que s’enfrontarien els autocinemes si no se’ls dotava d’un marc legal que els permeta treballar.

 

«Defensem la Cultura com a acte social segur, pot haver-hi una expressió cultural més segura que acudir al cinema dins del teu propi cotxe? Ha començat el compte arrere per als autocinemes i necessitem un marc legal que els protegisca perquè puguen exercir la seua activitat», reivindiquen.

 

Tornada a casa

Este passat dilluns, l’associació va tornar a enviar cartes a Presidència de la Generalitat i a la consellera de Justícia, Gabriela Bravo, sol·licitant que s’equipare legalment la tornada a casa d’un autocinema a la volta al domicili d’un treballador que acaba la seua jornada laboral una volta haja començat el toc de queda.

 

La seua petició és que els autocinemes puguen iniciar la sessió com a hora límit l’establit pel toc de queda i que la gent puga tornar als seus domicilis igual que ho fan els treballadors una volta actiu el toc de queda. També recorden que la tornada a casa d’un autocinema es fa exclusivament dins del propi vehicle, amb el que no hi ha mobilitat en la via urbana.

 

Per tot això, Autocinema Star en Pinedo (València), Autocinema Drive-In en Dénia i Autocinema El Sud en Mutxamel (Alacant) esperen una solució administrativa que els permeta continuar treballant de manera segura, tal com ho han fet en tot moment.

Últimes notícies

Pluja al litoral valencià i fins a 30 graus pel pont de Tots Sants

El pont de Tots Sants combinarà ruixats intensos a València i Alacant amb temperatures de fins a 30 graus al sud. La setmana següent podria portar més pluja i fred nocturn.

Ferran Torres conquista el mercat del luxe amb la seua imatge ‘canalla’

El gol de Ferran Torres en el Mundial ha impulsat la seua projecció comercial. Les marques de moda, restauració i esport busquen ara la seua imatge.

Marta Suárez s’estrena en la convocatòria d’Espanya i Awa Fam és baixa

Marta Suárez ha sigut convocada per primera vegada amb la selecció absoluta per a la classificació de l’Eurobasket de 2027. Awa Fam és una de les quatre absències respecte al Mundial.

Otorbi renova fins a 2031 i vol tornar per ajudar el Valencia

David Otorbi ha ampliat el contracte amb el Valencia fins a juny de 2031. La clàusula puja a 60 milions d’euros i el jugador es recupera d’una lesió.

Halloween impulsa un 16 % les vendes de carabassa en un any

La demanda de carabassa ha augmentat un 16 % respecte de 2025. La Comunitat Valenciana lidera el cultiu a Espanya, amb 1.780 hectàrees.

El Nou Mestalla centra l’aposta dels nous inversors del València

Pitchwise ha acordat adquirir el 42 % del València i aportar 100 milions d’euros. Meriton mantindrà la majoria i Kiat Lim continuarà com a president.

La dana va deixar contaminants perillosos per als ecosistemes, però no per a la salut

Un estudi de l’IDAEA-CSIC detecta contaminants que superen àmpliament els llindars ecològics, encara que la pols no suposa un perill tòxic afegit per a les persones.

València acull este dissabte un homenatge i una manifestació per les persones mortes en la dana

Este dissabte, València acollirà un homenatge a les 233 persones mortes en la dana i una manifestació pel centre de la ciutat, dins dels actes del segon aniversari de la tragèdia.