Un brot en una residència de València deixa 63 usuaris i 10 treballadors afectats

 

Un brot en una residència del barri valencià de Benicalap, davall la gestió d’Orpea, ha deixat a 63 residents dels seus 84 usuaris afectats i a 10 treballadors, encara que tots ells són asimptomàtics, sense haver tingut símptomes, segons han informat a Europa Press fonts del centre.

 

El brot s’ha detectat el passat 1 de gener i el seu origen pot deure’s a un dels treballadors. La residència ha quedat sectoritzada per a separar als casos positius dels que no ho són, els ancians amb coronavirus estan aïllats a les seues habitacions i monitorats constantment per un equip mèdic. A demés, s’està sotmetent a residents i personal a proves PCR per a vore l’evolució del brot, han indicat les mateixes fonts.

 

Es tracta d’un centre que ni en la primera ni en la segona ona de la pandèmia havia registrat casos positius en la instal·lació, pel que els seus usuaris i treballadors estaven a punt d’iniciar el procés de vacunació contra el coronavirus quan s’ha detectat el brot.

 

En tindre constància del contagi del treballador, es va començar a fer un garbellat amb PCR als companys que treballaven amb esta persona i als residents dels eue s’ocupaven, s’han anat ampliant les proves i, a data de dimecres, el centre presenta eixos 73 casos positius.

Últimes notícies

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions del pròxim any a la Comunitat Valenciana.

El Barça colp València Basket en la pròrroga i es queda el factor pista de la final

El Barça ha guanyat València Basket per 112-113 en la pròrroga en el primer partit de la final de la Lliga Endesa i es queda el factor pista. La sèrie continuarà al Roig Arena este dissabte abans de viatjar a Barcelona per als pròxims duels.

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.