Brussel·les prorroga un any el certificat  Covid per a poder viatjar sense restriccions



Els negociadors del Parlament Europeu i del Consell han aconseguit un acord per a prorrogar un any més, fins a juny de 2023, el reglament que permet als Estats membre recórrer al Certificat Covid UE com a instrument per a garantir els viatges sense restriccions dels europeus dins de l’espai comunitari, encara que condicionat a una revisió al desembre d’enguany.

La Comissió Europea va proposar aquesta pròrroga per a evitar que la validesa del document caducara aquest mes juny, a les portes del període vacacional, després de constatar que la presència del coronavirus als països de la UE continuava sent alta.

El certificat permet al seu titular demostrar que compta amb la pauta completa de vacunació necessària per a viatjar sense restriccions, que ha superat la malaltia recentment i té anticossos o que compta amb una prova diagnòstica que certifica que en el moment del viatge no planteja un risc.

Els Estats membre accepten aquest certificat per a facilitar els viatges dins de la Unió Europea atés que no s’exigeix als seus titulars cap mesura més que el certificat en vigor per a entrar al país, per exemple, A més d’estendre la validesa del mecanisme fins al 30 de juny de 2023, els canvis també permeten als Estats membres emetre certificats basats en nous tipus de test d’antígens.

Els Estats membres hauran d’evitar restriccions addicionals a la llibertat de moviment dels titulars d’un Certificat COVID de la UE, llevat que siguen absolutament necessàries. En cas de ser-ho, hauran de ser limitades i proporcionals, basades en l’anàlisi científica del Centre europeu per al control i la prevenció de malalties i la Comissió de seguretat sanitària.

També demanen que Brussel·les avalue si el sistema és necessari i proporcionat sis mesos després de la seua pròrroga, de manera que puga quedar eliminat en cas que la situació epidemiològica ho permeta.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

3-2: El València remunta en el 99, amarga el debut de Quique i s’allunya del descens

El València va voltejar dos punts de Lucas Boyé i va decidir en el 99 amb un penal d'Hugo Duro, per a prendre aire i posar terra pel mig amb el descens.

El València firma la remuntada 3-2 davant l’Alabés amb un penal d’Hugo Duro en el 97

El València va guanyar 3-2 a l'Alabés a Mestalla amb un penal d'Hugo Duro en el 97 després d'empatar en el 90 amb Cömert. Boyé havia marcat dos per als visitants.

Un penal de Boyé en el 3 avança a l’Alabés a Mestalla (0-1)

Lucas Boyé va avançar a l'Alabés des del punt de penal en el minut 3 a Mestalla. El València, incòmode, va disposar d'ocasions per a igualar i no va encertar.

Ginés Marín i Aaron Palacio tallen una orella en una vesprada d’actitud a Castelló

Ginés Marín i Aaron Palacio han obert el capítol de trofeus en la Fira de la Magdalena amb una orella cada un. La correguda de La Quinta va resultar molt desigual i Javier Zulueta es va anar de buit.

El 8M a València rebutja la violència masclista i diu no a les guerres

Milers de persones han marxat a València en el 8M per a exigir igualtat real i mesures efectives contra la violència masclista, amb un missatge clar de no a les guerres.

Pedro Martínez subratlla l’equilibri del València Basket i refreda l’eufòria

El tècnic va valorar la folgada victòria davant UCAM Murcia i, després d'una altra bona imatge en Eurolliga, va demanar prudència: 'hem trobat l'equilibri, però no hi ha fórmula màgica'

110-84: el València Basket atropella al UCAM Murcia amb un Montero decisiu

El València Basket va dominar de principi a fi i va guanyar 110-84 al UCAM Murcia en el Roig Arena, impulsat pels 23 punts i 6 assistències de Jean Montero. Els taronja van arribar a manar per 30 i es van ensenyorir també del basket average.

València Basket atropella 110-84 al UCAM Murcia amb un Jean Montero determinant

València va dominar des del salt inicial i va tancar una àmplia victòria en el Roig Arena, amb Montero (23 i 6) com a referència. La renda esborra el +12 de l'anada.