14.1 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Brussel·les prorroga un any el certificat  Covid per a poder viatjar sense restriccions



Els negociadors del Parlament Europeu i del Consell han aconseguit un acord per a prorrogar un any més, fins a juny de 2023, el reglament que permet als Estats membre recórrer al Certificat Covid UE com a instrument per a garantir els viatges sense restriccions dels europeus dins de l’espai comunitari, encara que condicionat a una revisió al desembre d’enguany.

La Comissió Europea va proposar aquesta pròrroga per a evitar que la validesa del document caducara aquest mes juny, a les portes del període vacacional, després de constatar que la presència del coronavirus als països de la UE continuava sent alta.

El certificat permet al seu titular demostrar que compta amb la pauta completa de vacunació necessària per a viatjar sense restriccions, que ha superat la malaltia recentment i té anticossos o que compta amb una prova diagnòstica que certifica que en el moment del viatge no planteja un risc.

Els Estats membre accepten aquest certificat per a facilitar els viatges dins de la Unió Europea atés que no s’exigeix als seus titulars cap mesura més que el certificat en vigor per a entrar al país, per exemple, A més d’estendre la validesa del mecanisme fins al 30 de juny de 2023, els canvis també permeten als Estats membres emetre certificats basats en nous tipus de test d’antígens.

Els Estats membres hauran d’evitar restriccions addicionals a la llibertat de moviment dels titulars d’un Certificat COVID de la UE, llevat que siguen absolutament necessàries. En cas de ser-ho, hauran de ser limitades i proporcionals, basades en l’anàlisi científica del Centre europeu per al control i la prevenció de malalties i la Comissió de seguretat sanitària.

També demanen que Brussel·les avalue si el sistema és necessari i proporcionat sis mesos després de la seua pròrroga, de manera que puga quedar eliminat en cas que la situació epidemiològica ho permeta.

Últimes notícies

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.

Ford Almussafes suma dos dies de parada per ERTO en la planta de motors

Ford Almussafes ha afegit dos dies de parada total en la planta de motors, el 26 de gener i el 2 de febrer, dins de l'ERTO en vigor. La mesura afecta a totes les línies excepte blocs i servicis indirectes i se suma al calendari acordat per a gener i febrer.

Pérez Llorca reclama una proposta seriosa i rigorosa de finançament autonòmic

El president ha lamentat l'absència d'una proposta concreta del Govern després de l'últim Consell de Política Fiscal i Financera i ha demanat un debat transparent i conjunt.