Brussel·les prorroga un any el certificat  Covid per a poder viatjar sense restriccions



Els negociadors del Parlament Europeu i del Consell han aconseguit un acord per a prorrogar un any més, fins a juny de 2023, el reglament que permet als Estats membre recórrer al Certificat Covid UE com a instrument per a garantir els viatges sense restriccions dels europeus dins de l’espai comunitari, encara que condicionat a una revisió al desembre d’enguany.

La Comissió Europea va proposar aquesta pròrroga per a evitar que la validesa del document caducara aquest mes juny, a les portes del període vacacional, després de constatar que la presència del coronavirus als països de la UE continuava sent alta.

El certificat permet al seu titular demostrar que compta amb la pauta completa de vacunació necessària per a viatjar sense restriccions, que ha superat la malaltia recentment i té anticossos o que compta amb una prova diagnòstica que certifica que en el moment del viatge no planteja un risc.

Els Estats membre accepten aquest certificat per a facilitar els viatges dins de la Unió Europea atés que no s’exigeix als seus titulars cap mesura més que el certificat en vigor per a entrar al país, per exemple, A més d’estendre la validesa del mecanisme fins al 30 de juny de 2023, els canvis també permeten als Estats membres emetre certificats basats en nous tipus de test d’antígens.

Els Estats membres hauran d’evitar restriccions addicionals a la llibertat de moviment dels titulars d’un Certificat COVID de la UE, llevat que siguen absolutament necessàries. En cas de ser-ho, hauran de ser limitades i proporcionals, basades en l’anàlisi científica del Centre europeu per al control i la prevenció de malalties i la Comissió de seguretat sanitària.

També demanen que Brussel·les avalue si el sistema és necessari i proporcionat sis mesos després de la seua pròrroga, de manera que puga quedar eliminat en cas que la situació epidemiològica ho permeta.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ull Gargot transforma el dibuix en solitari en una comunitat creativa a l’aire lliure a València

Ull Gargot ha convertit l'acte íntim de dibuixar en una trobada mensual i gratuïta en espais públics de València, on professionals i aficionats compartixen quaderns, processos i idees a l'aire lliure.

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.

Màxim Quiles domina de nou a Jerez i passa a la Q2 amb el millor temps en Moto3

Màxim Quiles torna a marcar la referència en Moto3 en el Gran Premi d'Espanya, lidera la segona jornada de lliures a Jerez sobre asfalt mullat i accedix a la Q2 amb solvència.