Brussel·les prorroga un any el certificat  Covid per a poder viatjar sense restriccions



Els negociadors del Parlament Europeu i del Consell han aconseguit un acord per a prorrogar un any més, fins a juny de 2023, el reglament que permet als Estats membre recórrer al Certificat Covid UE com a instrument per a garantir els viatges sense restriccions dels europeus dins de l’espai comunitari, encara que condicionat a una revisió al desembre d’enguany.

La Comissió Europea va proposar aquesta pròrroga per a evitar que la validesa del document caducara aquest mes juny, a les portes del període vacacional, després de constatar que la presència del coronavirus als països de la UE continuava sent alta.

El certificat permet al seu titular demostrar que compta amb la pauta completa de vacunació necessària per a viatjar sense restriccions, que ha superat la malaltia recentment i té anticossos o que compta amb una prova diagnòstica que certifica que en el moment del viatge no planteja un risc.

Els Estats membre accepten aquest certificat per a facilitar els viatges dins de la Unió Europea atés que no s’exigeix als seus titulars cap mesura més que el certificat en vigor per a entrar al país, per exemple, A més d’estendre la validesa del mecanisme fins al 30 de juny de 2023, els canvis també permeten als Estats membres emetre certificats basats en nous tipus de test d’antígens.

Els Estats membres hauran d’evitar restriccions addicionals a la llibertat de moviment dels titulars d’un Certificat COVID de la UE, llevat que siguen absolutament necessàries. En cas de ser-ho, hauran de ser limitades i proporcionals, basades en l’anàlisi científica del Centre europeu per al control i la prevenció de malalties i la Comissió de seguretat sanitària.

També demanen que Brussel·les avalue si el sistema és necessari i proporcionat sis mesos després de la seua pròrroga, de manera que puga quedar eliminat en cas que la situació epidemiològica ho permeta.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Hilali acusa a Rafa Mir de dir-li ‘Vas vindre en pastera’ i l’àrbitre va activar el protocol

El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li 'Vas vindre en pastera' a l'Elx-Espanyol (2-2). L'àrbitre va activar el protocol antiracista i l'Elx va demanar prudència per falta d'evidències.

L’Elx demana respecte i prudència davant la falta d’evidències després de l’acusació a Rafa Mir

El club ha reclamat cautela després de l'acusació d'Omar El Hilali durant l'Elx-Espanyol, que va portar a l'àrbitre a activar el protocol contra el racisme. L'acta arreplega la suposada frase 'en pastera', no sentida per l'equip arbitral.

Fausto Díaz impulsa el primer títol del Manacor: campió de la Copa del Rei davant el Melilla

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla. Fausto Díaz va sumar 19 punts i la final va reunir 6.215 espectadors, rècord històric.

Fausto Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta, amb 19 punts de Fausto Díaz i un ambient de rècord.

Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla amb 19 punts de Fausto Díaz, en una final amb rècord coper de 6.215 aficionats.

La borrasca Regina portarà vent intens i pluja des del dimarts en la Comunitat Valenciana

Regina arribarà a Espanya el dilluns, però en la Comunitat Valenciana es notarà sobretot entre dimarts i dijous, amb vent de nord-est persistent, pluja i onatge.

Fausto Díaz lidera l’històric primer títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei per 3-1 davant el Melilla i va aconseguir el primer títol de la seua història. Fausto Díaz va ser el màxim anotador amb 19 punts.

El Manacor fa història: primera Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla

El Conectabalear CV Manacor es va imposar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta i va alçar la seua primera Copa del Rei davant 6.125 aficionats, rècord del torneig