Brussel·les prorroga un any el certificat  Covid per a poder viatjar sense restriccions



Els negociadors del Parlament Europeu i del Consell han aconseguit un acord per a prorrogar un any més, fins a juny de 2023, el reglament que permet als Estats membre recórrer al Certificat Covid UE com a instrument per a garantir els viatges sense restriccions dels europeus dins de l’espai comunitari, encara que condicionat a una revisió al desembre d’enguany.

La Comissió Europea va proposar aquesta pròrroga per a evitar que la validesa del document caducara aquest mes juny, a les portes del període vacacional, després de constatar que la presència del coronavirus als països de la UE continuava sent alta.

El certificat permet al seu titular demostrar que compta amb la pauta completa de vacunació necessària per a viatjar sense restriccions, que ha superat la malaltia recentment i té anticossos o que compta amb una prova diagnòstica que certifica que en el moment del viatge no planteja un risc.

Els Estats membre accepten aquest certificat per a facilitar els viatges dins de la Unió Europea atés que no s’exigeix als seus titulars cap mesura més que el certificat en vigor per a entrar al país, per exemple, A més d’estendre la validesa del mecanisme fins al 30 de juny de 2023, els canvis també permeten als Estats membres emetre certificats basats en nous tipus de test d’antígens.

Els Estats membres hauran d’evitar restriccions addicionals a la llibertat de moviment dels titulars d’un Certificat COVID de la UE, llevat que siguen absolutament necessàries. En cas de ser-ho, hauran de ser limitades i proporcionals, basades en l’anàlisi científica del Centre europeu per al control i la prevenció de malalties i la Comissió de seguretat sanitària.

També demanen que Brussel·les avalue si el sistema és necessari i proporcionat sis mesos després de la seua pròrroga, de manera que puga quedar eliminat en cas que la situació epidemiològica ho permeta.

Últimes notícies

Onze arrestats a València per una estafa piramidal amb falses inversions

La Policia Nacional ha detingut 11 persones a València per integrar suposadament un grup criminal que ha comés una estafa piramidal amb falses inversions, amb un perjuí estimat de més de 50.000 euros i almenys 16 víctimes identificades.

La inflació puja al 3,5% en juliol a la Comunitat, per davall de la mitjana estatal

La inflació s’ha situat en el 3,5% en juliol a la Comunitat Valenciana, una dècima per davall de la mitjana estatal del 3,6%. El transport, les activitats recreatives i la vivenda han liderat les pujades, mentres que el vestit, el calçat i alguns aliments han abaratit.

Investiguen la mort d’un home major trobat en una casa abandonada de Vilamarxant

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home de molta edat localitzat en una casa de camp abandonada de Vilamarxant, amb el cadàver momificat i sense signes aparents de violència. El jutjat de guàrdia de Llíria porta la instrucció i el fill ha sigut detingut, segons diversos mitjans, per presumptament ocultar el decés per a continuar cobrant la pensió.

Aemet activa avís groc per pluges a Castelló i per calor extrema a l’interior de València

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per pluges i tempestes a l’interior de Castelló i per temperatures de fins a 38 graus a l’interior sud de València. Divendres s’estendran les alertes per tempestes a l’interior de la província de València.

Ruixats, tronades i calor intensa a l’interior de la Comunitat este dijous

La jornada d’este dijous arriba amb cel poc nuvolós, però amb ruixats i tronades probables a l’interior i temperatures màximes en ascens, especialment en zones interiors i prelitorals. Divendres es mantindrà l’ambient calorós i la inestabilitat a l’interior de València i Alacant.

La Malva-rosa s’atura per a viure l’eclipsi total de sol

Milers de persones han convertit la platja de la Malva-rosa en un amfiteatre a cel obert per a seguir l’eclipsi solar total, en un ambient de silenci, emoció i festa que s’ha estés fins a Alboraia i Port Saplaya.

El Valencia Basket incorpora l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit

El Valencia Basket ha tancat l’arribada de l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit per una campanya, ampliable fins a la temporada 2026-27 si es ratifica.

Una errada de Rivero castiga la unitat B del València contra el Terol

El València CF ha caigut 0-1 davant el CD Teruel en un amistós a Paterna, amb un equip ple de canterans, per una eixida en fals de Cristian Rivero.