El calendari de vacunació contra el coronavirus per a xiquets


La vacuna contra el coronavirus per als xiquets podria ser pròxima segons les informacions publicades pel fundador i president de BioNTech, Ugur Sahin.

El laboratori alemany ha desenvolupat conjuntament amb la farmacèutica Pfizer l’antídot en el qual se sustenta l’estratègia de vacunació contra el COVID-19 de la Unió Europea, sobre tots per al col·lectiu més vulnerable: el dels majors. Ara centren una part de les seues investigacions en la població més xicoteta segons avança el setmanari ‘Der Spiegel’.

Dins d’unes poques setmanes es podrà administrar la vacuna de Pfizer als menors a partir de 12 anys. «Les proves fins ara sobre tolerabilitat i eficàcia són encoratjadores», va agregar Sahin, qui va defensar que la disponibilitat de la vacuna contra el COVID-19 per a xiquets ha sigut una prioritat per al laboratori, que espera poder sol·licitar una autorització per a administrar-la a tots els de més de 6 mesos des del setembre vinent.

Als Estats Units, de fet, ja s’ha demanat autorització condicional a la base dels resultats obtinguts entre mostres de menors d’entre 12 i 15 anys i va afegir que «a Europa estem en les últimes fases abans de la sol·licitud».

La sol·licitud a l’EMA està prevista per a dimecres que ve per a la vacuna destinada als menors de més de 12 anys. El laboratori estima que des de principis de juny podria administrar-se a este col·lectiu a Europa si aconsegueix esta autorització.

Els menors de menys de 12 anys hauran d’esperar una mica més. Segons explica Sahin a ‘Spiegel’ s’està realitzant un segon estudi clínic «que ja està molt avançat».

 

 

 

 

Últimes notícies

Així serà el primer gran campionat de truita de creïlles de la Comunitat Valenciana

Alicante Gastronómica ha posat en marxa el primer Campionat de Truita de Creïlles de la Comunitat Valenciana, que se celebrarà el 14 de setembre i donarà pas al certamen estatal d’octubre.

Les víctimes ateses per violència sexual als Centres de Crisi 24 h quasi es dupliquen

La xarxa de Centres de Crisi 24 hores de la Generalitat ha atés 211 dones víctimes de violència sexual en el primer semestre de 2026, quasi el doble que un any abans. La majoria d’agressions les han comés homes coneguts per les víctimes.

Valderrama defensa la gestió dels incendis de Castelló i reivindica una coordinació permanent

El conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama, ha assegurat en Les Corts que el Sistema Valencià d’Emergències ha respost als últims incendis de Castelló amb direcció única i coordinació permanent, mentres l’oposició li reprova falta de mitjans i d’inversions.

La Generalitat invertirà 40 milions en sanitat vegetal per a blindar el camp valencià el 2026

La Generalitat ha anunciat una inversió rècord de 40 milions d’euros en 2026 per a reforçar la sanitat vegetal a la Comunitat Valenciana i protegir la rendibilitat i el futur del camp valencià.

L’incendi forestal de Sogorb ja ha calcinat unes 120 hectàrees

L’incendi forestal declarat ahir a Sogorb, pròxim al parc natural de la Calderona, ha afectat ja unes 120 hectàrees i continua sense control mentre els equips d’extinció intenten aprofitar el matí abans del canvi de les condicions meteorològiques previst al migdia.

Dotze mitjans aeris intenten controlar l’incendi forestal entre Segorbe i Gàtova originat per un llamp

Dotze mitjans aeris de la Generalitat i del Ministeri treballen este matí per intentar controlar l’incendi forestal declarat entre Segorbe i Gàtova, provocat per un llamp durant les fortes tempestes d’ahir.

Cullera tanca parcs i revisa danys després de la forta tempesta amb ratxes huracanades

Cullera ha tancat parcs i zones verdes i està avaluant danys després de la forta tempesta de dijous, amb ratxes de vent que han superat els 130 km/h a la Ribera.

Deting a l’aeroport d’Alacant-Elx un fugit de França per tràfic de droga

La Policia Nacional ha detingut a l’aeroport d’Alacant-Elx un fugit buscat per França per transportar grans quantitats de droga entre els dos països. L’Audiència Nacional ha ordenat presó provisional mentres es tramita la seua entrega.