Els casos entre xiquets augmenten un 81,93% i en adolescents un 77,19% en el territori valencià

Ejemplo de shortcode con estilo
  Els contagis per coronavirus entre xiquets han augmentat un 81,93% i entre els adolescents un 77,19% en el que va de mes en el territori valencià, segons es desprén de l’estadística sobre l’evolució dels contagis per edat i sexe que publica el Portal de transparència de la Generalitat Dades Obertes.   Si fins al 2 […]

 

Els contagis per coronavirus entre xiquets han augmentat un 81,93% i entre els adolescents un 77,19% en el que va de mes en el territori valencià, segons es desprén de l’estadística sobre l’evolució dels contagis per edat i sexe que publica el Portal de transparència de la Generalitat Dades Obertes.

 

Si fins al 2 de gener un total de 9.943 menors de 9 anys havia donat positius al SARS–CoV-2, a dia de 25 de gener el total ascendia a 18.089, el que suposa 8.146 xicotets més contagiats, un increment del 81,93%. Per sexes, dels menors infectats 9.030 són xiques, 4.018 més en el que va de mes, i representen el 6,2% del total, mentres que el total de xics ascendix a 9.059 xics, 4.122 més, el 6,9%. 

 

Per part seua, el total d’adolescents fins als 19 anys contagiats a dia de 25 de gener ascendix a 28.906, cosa que suposa 12.592 infeccions en el que va de mes, un 77,19% d’increment. Per sexes, dels jóvens positius 14.521 són xiques el 10% del total de casos, i 14.385 xics, l’11% del total. En el que va de mes s’han contagiat els mateixos xics que xiques: 6.296. En este tram d’edat ha mort una jove, segons les mateixes fonts.

 

La franja d’edat més afectada

No obstant això, la franja d’edat més afectada continua sent la de 40 a 49 anys amb un total de 24.503 dones contagiades, el 16,9%, i 22.361 hòmens, el 17,1%, seguida del tram entre 50 i 59 anys amb 21.987 dones que han donat positiu, el 15,2%, enfront de 19.896 hòmens, també 15,2%.

 

Per part seua, les jóvens d’entre 20 a 29 anys que han tingut la malaltia ascendixen a 19.258, el 13,3, enfront de 17.778 xics, el 13,6%, mentres que entre els 30 i 39 es comptabilitzen 20.118 xiques que han donat positiu, el 13,9%, enfront de 17.901 xics, el 13,7%.

 

Per contra, els ancians continuen sent els menys afectats: el 9,8% de les dones entre 60 i 69 anys, el 6,7% entre els 70 i 79 anys i el 5,6% amb més de 80 anys, mentres que en els hòmens els percentatges són respectivament del 10,7%, 6,9% i 4,1%.

Últimes notícies

El Centre del Carme dedica a Halloween una visita a l’obra de Segrelles

El Centre del Carme ha organitzat per al 28 d’octubre una visita guiada sobre el terror en l’obra de José Segrelles. L’exposició es podrà vore fins a gener de 2027.

Alicante Smartphone Film Festival repartirà 2.000 euros en premis al novembre

El festival celebrarà la cinquena edició del 16 al 21 de novembre a Alacant, amb projeccions, tallers i més de 200 curtmetratges rebuts.

Pérez Llorca reclama que Feijóo incorpore veus valencianes al Govern

Juanfran Pérez Llorca ha defensat que Alberto Núñez Feijóo compte amb valencians en un futur Govern i ha demanat diàleg després de les eleccions generals del 29 de novembre.

La Universitat d’Alacant liderarà una aliança de 11 universitats europees

La Universitat d’Alacant ha assumit la presidència de T4EU amb una agenda centrada en la innovació blava i verda i la cooperació entre universitats.

Gil Lázaro situa el 29N entre «Espanya i canvi» o «Sánchez i caos»

El candidat de Vox al Congrés per València ha defensat el seu missatge per al 29 de novembre i ha avançat una campanya intensa, encara que és «moderadament optimista».

Les explotacions afectades per la dana Adam podran rebre ajudes de fins a 15.000 euros

La Generalitat ha convocat sis milions d’euros per a les explotacions agrícoles i ramaderes afectades per la dana Adam. Les sol·licituds es podran presentar del 2 de novembre a l’1 de febrer de 2027.

Elx troba un capitell andalusí dels segles X i XI als Banys Àrabs

Les excavacions als Banys Àrabs d’Elx han recuperat un capitell andalusí dels segles X i XI i un fust de pedra calcària. Les peces s’estudien al MAHE.

Morant alerta del coste de desacreditar la ciencia y la investigación

Diana Morant ha reivindicat a Vitoria la ciència davant del negacionisme i ha advertit dels efectes de retallar la investigació i perdre talent.