Els casos entre xiquets augmenten un 81,93% i en adolescents un 77,19% en el territori valencià

 

Els contagis per coronavirus entre xiquets han augmentat un 81,93% i entre els adolescents un 77,19% en el que va de mes en el territori valencià, segons es desprén de l’estadística sobre l’evolució dels contagis per edat i sexe que publica el Portal de transparència de la Generalitat Dades Obertes.

 

Si fins al 2 de gener un total de 9.943 menors de 9 anys havia donat positius al SARSCoV-2, a dia de 25 de gener el total ascendia a 18.089, el que suposa 8.146 xicotets més contagiats, un increment del 81,93%. Per sexes, dels menors infectats 9.030 són xiques, 4.018 més en el que va de mes, i representen el 6,2% del total, mentres que el total de xics ascendix a 9.059 xics, 4.122 més, el 6,9%. 

 

Per part seua, el total d’adolescents fins als 19 anys contagiats a dia de 25 de gener ascendix a 28.906, cosa que suposa 12.592 infeccions en el que va de mes, un 77,19% d’increment. Per sexes, dels jóvens positius 14.521 són xiques el 10% del total de casos, i 14.385 xics, l’11% del total. En el que va de mes s’han contagiat els mateixos xics que xiques: 6.296. En este tram d’edat ha mort una jove, segons les mateixes fonts.

 

La franja d’edat més afectada

No obstant això, la franja d’edat més afectada continua sent la de 40 a 49 anys amb un total de 24.503 dones contagiades, el 16,9%, i 22.361 hòmens, el 17,1%, seguida del tram entre 50 i 59 anys amb 21.987 dones que han donat positiu, el 15,2%, enfront de 19.896 hòmens, també 15,2%.

 

Per part seua, les jóvens d’entre 20 a 29 anys que han tingut la malaltia ascendixen a 19.258, el 13,3, enfront de 17.778 xics, el 13,6%, mentres que entre els 30 i 39 es comptabilitzen 20.118 xiques que han donat positiu, el 13,9%, enfront de 17.901 xics, el 13,7%.

 

Per contra, els ancians continuen sent els menys afectats: el 9,8% de les dones entre 60 i 69 anys, el 6,7% entre els 70 i 79 anys i el 5,6% amb més de 80 anys, mentres que en els hòmens els percentatges són respectivament del 10,7%, 6,9% i 4,1%.

Últimes notícies

Sergio de Larrea esgota fins dissabte el termini per a decidir el seu futur en el draft NBA

El base de València Basket Sergio de Larrea té fins este dissabte per a retirar-se del draft NBA 2026, on les últimes prediccions el col·loquen al final de la primera ronda.

Les víctimes de la DANA reclamen al Constitucional que anul·le l’aforament de Carlos Mazón

L'Associació de Víctimes de la DANA 29 d’Octubre de 2024 ha presentat una demanda d'empara al Tribunal Constitucional per a intentar anul·lar l'aforament de Carlos Mazón, que consideren fraudulent, i garantir els drets constitucionals de les víctimes.

Agustinos busca el miracle a Nava per somiar amb l’ascens a l’Asobal

La Fundació Agustinos de Alicante necessita remuntar nou gols este dissabte a la pista del Viveros Herol Nava per aconseguir un històric ascens a la Lliga Asobal, un repte que cap equip de Plata ha assolit fins ara.

Benidorm es convertix en la grada anglesa per a viure el Mundial 2026

Milers d’anglesos i escocesos han triat Benidorm com a base per seguir els partits del Mundial de futbol 2026, la qual cosa ha disparat els vols des del Regne Unit i ha activat un dispositiu especial de seguretat i horaris per a les terrasses.

Anglesos i escocesos convertixen Benidorm en la seua base per viure el Mundial

Milers d’aficionats anglesos i escocesos han triat Benidorm per seguir el Mundial 2026 amb pantalles gegants, més vols alacantins i un dispositiu policial especial.

El Levante ja te data per a tornar al treball en la pretemporada

La plantilla del Levante ha sigut citada el 4 de juliol per a passar les proves mediques a València i iniciar la pretemporada abans del començament de LaLiga a mitjan agost.

Quasi un de cada cinc accidents de moto és mortal o molt greu a Espanya

Un estudi de la Universitat de València alerta que el 19 % dels accidents de moto en vies interurbanes són mortals o amb ferits molt greus, el doble que en altres vehicles, i que la tendència continua a l’alça.

Microorganismes per a tindre edificis vius que generen energia i s’autoreparen

Una investigació internacional amb participació de la Universitat de València proposa integrar comunitats de bacteris en els edificis perquè generen energia, reciclen residus i s’adapten a l’entorn.