Els contagis cauen un 95% en les residències del territori valencià en el que va d’any

 

La situació epidemiològica en les residències de majors, menors i centres de diversitat funcional de la Comunitat Valenciana ha experimentat una important millora en el que va d’any. La xifra de defuncions ha caigut un 83% des de l’última setmana de gener i les infeccions, tant entre residents com en les plantilles, s’han desplomat un 95%.

 

L’última setmana de l’any 2020, es van notificar 57 defuncions, 323 contagis entre persones residents i 140 entre els professionals que les atenen. Estes variables es van disparar després del Nadal, durant el pic de la tercera onada en la Comunitat Valenciana. D’esta forma, entre el 23 i el 30 de gener va haver 148 morts en residències, 1.497 residents contagiats i 512 treballadors.

 

En l’actualitat, quan es complixen dos mesos i mig amb el procés de vacunació en marxa, la millora dels indicadors és esperançadora. Des de l’última setmana de gener, els contagis han caigut un 95%, en concret, la disminució ha sigut del 96% entre els qui viuen en els centres sociosanitaris i del 91% entre els qui treballen en ells. L’evolució en la xifra de defuncions ha sigut de -83%.

 

Millors en els indicadors

Esta millora en els indicadors es relaciona amb una disminució en el número de residències amb casos positius. L’any 2020 es va tancar amb casos actius en 6 residències de menors, 22 centres de diversitat funcional, 108 residències de la Tercera Edat i 30 centres baix vigilància activa de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

 

Des del 30 de gener de 2021, el número de casos positius ha caigut un 82% en centres de menors, un 90% en els de diversitat funcional, un 91% en residències de majors i els centres baix vigilància activa han disminuït un 88%.

Últimes notícies

Alerta groga diumenge per temperatures de fins a 38 °C i tronades a València i al sud de Castelló

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc en tota la província de València i al sud de Castelló per màximes de fins a 38 graus i risc de tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes.

Oratge calorós i risc de tempestes amb granís i ratxes fortes a l’interior de València

La Comunitat Valenciana viu este diumenge una jornada de molta calor, amb risc de tempestes fortes amb granís i ratxes de vent molt intenses a l’interior de València, i pols en suspensió a tot el territori.

135.000 persones omplin Benicàssim en el 30é aniversari del FIB amb The Prodigy com a colofó

El FIB ha tancat la seua 30a edició a Benicàssim amb 135.000 assistents i un potent concert final de The Prodigy, en un festival cada volta més orientat al públic estatal.

Nit sufocant a la Comunitat Valenciana, amb mínimes de fins a 28 graus i humitats extremes

La Comunitat Valenciana ha viscut una altra nit tòrrida, amb mínimes de fins a 28 graus i humitat que ha arribat al 100 % en diversos municipis.

Una persona mor i tres resulten ferides en eixir de la via un cotxe a Montesa

Una persona ha mort i tres han resultat ferides de diversa consideració en eixir de la carretera un cotxe a l’A-35, en el terme de Montesa, este dissabte de vesprada.

Les màximes baixen lleugerament a la Comunitat Valenciana però encara freguen els 40 graus a l’interior

Les temperatures màximes han descendit lleugerament a la Comunitat Valenciana este dissabte, però han continuat molt altes a l’interior, amb 39,2 graus a Ayora i ratxes de vent de fins a 100 km/h a Benissa.

Fugida d’un bou i diverses vaquetes durant els festejos taurins de Gátova

L’Ajuntament de Gátova ha informat que un bou s’ha escapat durant les festes taurines del municipi i continua en llibertat en la zona d’El Rodeno, mentres les vaquetes ja estan controlades a l’Alameda.

Quique Llopis es retira de la Liga Diamant de Londres per molèsties als isquios

L’atleta valencià Quique Llopis ha decidit no córrer els 110 metres tanques de la Liga Diamant de Londres per unes molèsties als isquios, a pocs dies del Campionat d’Espanya de Màlaga.