Els contagis cauen un 95% en les residències del territori valencià en el que va d’any

 

La situació epidemiològica en les residències de majors, menors i centres de diversitat funcional de la Comunitat Valenciana ha experimentat una important millora en el que va d’any. La xifra de defuncions ha caigut un 83% des de l’última setmana de gener i les infeccions, tant entre residents com en les plantilles, s’han desplomat un 95%.

 

L’última setmana de l’any 2020, es van notificar 57 defuncions, 323 contagis entre persones residents i 140 entre els professionals que les atenen. Estes variables es van disparar després del Nadal, durant el pic de la tercera onada en la Comunitat Valenciana. D’esta forma, entre el 23 i el 30 de gener va haver 148 morts en residències, 1.497 residents contagiats i 512 treballadors.

 

En l’actualitat, quan es complixen dos mesos i mig amb el procés de vacunació en marxa, la millora dels indicadors és esperançadora. Des de l’última setmana de gener, els contagis han caigut un 95%, en concret, la disminució ha sigut del 96% entre els qui viuen en els centres sociosanitaris i del 91% entre els qui treballen en ells. L’evolució en la xifra de defuncions ha sigut de -83%.

 

Millors en els indicadors

Esta millora en els indicadors es relaciona amb una disminució en el número de residències amb casos positius. L’any 2020 es va tancar amb casos actius en 6 residències de menors, 22 centres de diversitat funcional, 108 residències de la Tercera Edat i 30 centres baix vigilància activa de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

 

Des del 30 de gener de 2021, el número de casos positius ha caigut un 82% en centres de menors, un 90% en els de diversitat funcional, un 91% en residències de majors i els centres baix vigilància activa han disminuït un 88%.

Últimes notícies

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.