Els contagis cauen un 95% en les residències del territori valencià en el que va d’any

 

La situació epidemiològica en les residències de majors, menors i centres de diversitat funcional de la Comunitat Valenciana ha experimentat una important millora en el que va d’any. La xifra de defuncions ha caigut un 83% des de l’última setmana de gener i les infeccions, tant entre residents com en les plantilles, s’han desplomat un 95%.

 

L’última setmana de l’any 2020, es van notificar 57 defuncions, 323 contagis entre persones residents i 140 entre els professionals que les atenen. Estes variables es van disparar després del Nadal, durant el pic de la tercera onada en la Comunitat Valenciana. D’esta forma, entre el 23 i el 30 de gener va haver 148 morts en residències, 1.497 residents contagiats i 512 treballadors.

 

En l’actualitat, quan es complixen dos mesos i mig amb el procés de vacunació en marxa, la millora dels indicadors és esperançadora. Des de l’última setmana de gener, els contagis han caigut un 95%, en concret, la disminució ha sigut del 96% entre els qui viuen en els centres sociosanitaris i del 91% entre els qui treballen en ells. L’evolució en la xifra de defuncions ha sigut de -83%.

 

Millors en els indicadors

Esta millora en els indicadors es relaciona amb una disminució en el número de residències amb casos positius. L’any 2020 es va tancar amb casos actius en 6 residències de menors, 22 centres de diversitat funcional, 108 residències de la Tercera Edat i 30 centres baix vigilància activa de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

 

Des del 30 de gener de 2021, el número de casos positius ha caigut un 82% en centres de menors, un 90% en els de diversitat funcional, un 91% en residències de majors i els centres baix vigilància activa han disminuït un 88%.

Últimes notícies

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.

Volkswagen tria València per a estrenar l’ID.Polo, el seu urbà elèctric fet a Espanya

Volkswagen ha presentat a València l’ID.Polo, el seu primer urbà 100 % elèctric fabricat a Espanya, amb un preu d’eixida de 17.900 euros. El model manté l’ADN clàssic del Polo i oferix fins a 449 quilòmetres d’autonomia.

Gueye destaca la seua versatilitat i potència física en el seu aterratge al València Basket

L’ala-pívot Mouhamadou Gueye s’ha presentat com a nou jugador del València Basket destacant la seua versatilitat i capacitat atlètica, que confia que li permetran tindre un impacte immediat en el Roig Arena. El jugador, que afronta la seua primera experiència a Europa, ha assegurat que el procés d’adaptació avança de manera positiva gràcies al suport del vestidor.