20.2 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

CORONAVIRUS COMUNITAT VALENCIANA: Pugen els casos amb 332 nous positius

 

La Comunitat Valenciana ha notificat 332 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 398.524 persones.

Per províncies, 21 a Castelló (41.334 en total); 108 a Alacant (149.071 en total); i 203 a València, (208.118 en total); el total de casos no assignats es manté en 1.

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha fet una crida de “prudència i responsabilitat” davant el repunt de casos registrat, encara que “332 contagis en un sol dia no són gens comparat amb els quasi set mil del mes de gener”.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 105 persones ingressades: 14 a la província de Castelló, 2 pacients en UCI; 14 a la província d’Alacant, 3 d’ells en l’UCI; i 77 a la província de València, 11 d’ells en UCI.

Des de l’última actualització s’han registrat 181 altes a pacients amb coronavirus.

D’esta manera, ja són 400.320 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia.

Per províncies, les altes es distribueixen de la següent manera: 41.949 a Castelló, 149.354 a Alacant i 208.960 a València. El total d’altes no assignades es manté en 57.

Des de l’última actualització, s’ha registrat 1 defunció per coronavirus, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia ascendeix a 7.449: 807 a la província de Castelló, 2.843 en la d’Alacant i 3.799 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 2.222 casos actius, la qual cosa suposa un 0,54% del total de positius.

Brot que afecta 32 alumnes en un viatge de fi de curs

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat un brot de coronavirus en un viatge de fi de curs de Batxillerat que afecta, de moment, a 32 estudiants de diferents instituts.

Els estudiants van viatjar en Ferri el passat 12 de juny fins a Mallorca, on van estar fins al dia 18 de juny.

Durant el viatge van conviure amb estudiants d’altres comunitats autònomes, que també han notificat els seus respectius brots al Ministeri de Sanitat, i van dur a terme diferents festes i activitats lúdiques.

Una vegada de tornada, alguns estudiants van mostrar símptomes compatibles amb la Covid-19 i se’ls va realitzar la prova PCR. Salut Pública continua en estos moments amb la investigació del brot i el seguiment de contactes.

Vacunació

Un total de 2.390.652 persones compten ja amb una dosi de la vacuna contra el coronavirus en la Comunitat Valenciana.

Amb la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca; i la monodosi de Janssen) hi ha 1.469.728 persones. Per províncies: 178.282 a Castelló, 547.471 a Alacant i 743.975 a València.

Últimes notícies

L’oposició retrau 15 mesos sense víctimes de la dana en Les Corts i el PP promet la seua compareixença

L'oposició ha criticat que, 15 mesos després de la dana amb 230 morts a la província de València, les víctimes encara no han comparegut en Les Corts. El PP ha assegurat que acudiran prompte i apunta a la pròxima reunió de febrer.

Baldoví ha afirmat que Compromís està obert a parlar però no hi ha un front comú sobre la taula

Baldoví ha respost a la proposta de Rufián sobre un espai electoral nacionalista i ha aclarit que Compromís escolta, però no hi ha res concret. Ha reiterat l''obediència valenciana' com a criteri per a qualsevol diàleg.

Almenys 200 tractors s’han sumat a la manifestació agrària a València contra els acords de la UE

Almenys 200 tractors s'han incorporat a una protesta que recorre València per a denunciar acords comercials de la UE sense reciprocitat, amb Mercosur en el focus. Les organitzacions agràries han reclamat canvis en comerç, aigua, PAC i burocràcia.

Matt Costello, baixa diversos partits per molèsties en el genoll esquerre

València Basket no comptarà amb Matt Costello en les pròximes trobades per molèsties en el genoll esquerre. És baixa d'última hora davant el Maccabi i el seu retorn queda pendent d'evolució.

Prop de 200 tractors prenen el centre d’Alacant contra l’acord UE-Mercosur i pel Tajo-Segura

Prop de 200 tractors recorren el centre d'Alacant en una protesta de Asaja contra l'acord UE-Mercosur, les retallades de la PAC i en defensa del transvasament Tajo-Segura. El sector reclama igualtat de condicions i aigua suficient i preveu tancar la jornada amb una concentració i lectura de manifest.

Ábalos anuncia la seua jubilació després de renunciar a l’escó i quedar sense ingressos

José Luis Ábalos ha anunciat que es retira i s'acull a la jubilació després de renunciar a l'escó i quedar sense ingressos i funcions per la seua suspensió. Ho explica en X amb el missatge 'Objectiu aconseguit!' i un retret als 'grans interpretadors'.

Pérez Llorca reconeix el treball de Tragsa després de la dana d’octubre

Pérez Llorca ha reconegut el treball de Tragsa després de la dana del 29 d'octubre de 2024. En una reunió amb Jesús Casas han repassat obres i suport tècnic en la Comunitat.

Rafa Marín demana perdó després del 3-0 i admet que el Vila-real va estar per davall de l’esperat

El central del Vila-real va assumir la derrota 3-0 davant el Bayer Leverkusen i el tancament en la Lliga de Campions amb set derrotes i un empat. Va cridar a centrar-se en LaLiga i a preparar el dol davant Osasuna.