15.5 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

CORONAVIRUS COMUNITAT VALENCIANA: Pugen els casos amb 332 nous positius

 

La Comunitat Valenciana ha notificat 332 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 398.524 persones.

Per províncies, 21 a Castelló (41.334 en total); 108 a Alacant (149.071 en total); i 203 a València, (208.118 en total); el total de casos no assignats es manté en 1.

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha fet una crida de “prudència i responsabilitat” davant el repunt de casos registrat, encara que “332 contagis en un sol dia no són gens comparat amb els quasi set mil del mes de gener”.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 105 persones ingressades: 14 a la província de Castelló, 2 pacients en UCI; 14 a la província d’Alacant, 3 d’ells en l’UCI; i 77 a la província de València, 11 d’ells en UCI.

Des de l’última actualització s’han registrat 181 altes a pacients amb coronavirus.

D’esta manera, ja són 400.320 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia.

Per províncies, les altes es distribueixen de la següent manera: 41.949 a Castelló, 149.354 a Alacant i 208.960 a València. El total d’altes no assignades es manté en 57.

Des de l’última actualització, s’ha registrat 1 defunció per coronavirus, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia ascendeix a 7.449: 807 a la província de Castelló, 2.843 en la d’Alacant i 3.799 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 2.222 casos actius, la qual cosa suposa un 0,54% del total de positius.

Brot que afecta 32 alumnes en un viatge de fi de curs

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat un brot de coronavirus en un viatge de fi de curs de Batxillerat que afecta, de moment, a 32 estudiants de diferents instituts.

Els estudiants van viatjar en Ferri el passat 12 de juny fins a Mallorca, on van estar fins al dia 18 de juny.

Durant el viatge van conviure amb estudiants d’altres comunitats autònomes, que també han notificat els seus respectius brots al Ministeri de Sanitat, i van dur a terme diferents festes i activitats lúdiques.

Una vegada de tornada, alguns estudiants van mostrar símptomes compatibles amb la Covid-19 i se’ls va realitzar la prova PCR. Salut Pública continua en estos moments amb la investigació del brot i el seguiment de contactes.

Vacunació

Un total de 2.390.652 persones compten ja amb una dosi de la vacuna contra el coronavirus en la Comunitat Valenciana.

Amb la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca; i la monodosi de Janssen) hi ha 1.469.728 persones. Per províncies: 178.282 a Castelló, 547.471 a Alacant i 743.975 a València.

Últimes notícies

La UPV alerta de nous riscos d’avingudes a Torrent després de la DANA

Un informe de la UPV sobre els danys de la DANA a Torrent conclou que els sediments acumulats en diversos barrancs incrementen el risc de desbordaments. La reposició d'infraestructures es valora en 98 milions d'euros.

València ha retirat 140 m³ de residus de l’Albufera després de la DANA

L'Ajuntament ha retirat 140 m³ de residus de l'Albufera amb un pla d'ocupació després de la DANA i ha reforçat dunes i séquies amb plantacions. Compromís critica la gestió de la palla de l'arròs pel seu impacte en les aigües negres.

#QuieroCorredor suma obres hídriques i demana acords per a accelerar el Corredor Mediterrani

El moviment #QuieroCorredor va ampliar la seua agenda amb obres hídriques per a evitar noves danes i va cridar a acords d'Estat per a culminar el Corredor Mediterrani. En el seu últim gran acte, va advertir de la lentitud i de colls de botella com el túnel passant de València.

Catalá qualifica el franquisme com a etapa negra i demana mirar al futur

L'alcaldessa de València ha afirmat que el franquisme va tindre 'costats positius i negatius', però ha remarcat després que va ser 'una etapa negra' que cal superar. Ha defés el marc democràtic i ha demanat centrar-se en les necessitats actuals de la ciutat.

Juan Roig constreny a prioritzar el Corredor Mediterrani encara que falte el túnel passant

Juan Roig ha reiterat la seua insatisfacció amb el ritme de les obres i ha defés que el Corredor Mediterrani funcione entre Alacant, València i Barcelona encara que el túnel passant no estiga encara. Govern i empresaris han situat 2027 com a horitzó de la primera fase.

El PP ha demanat no accelerar el pacte amb Vox per a investir a Pérez Llorca

El PP ha defés que no hi ha pressa per a tancar amb Vox l'acord que permeta investir a Juanfran Pérez Llorca el 27 de novembre. Vox ha mantingut que continua negociant i que no hi haurà sorpreses, mentres l'oposició ha denunciat opacitat.

Tretze detinguts i dos fàbriques clandestines de tabac desmantellades a Toledo i València

La Policia Nacional i l'Agència Tributària han detingut a tretze persones i han desmantellat dos fàbriques clandestines a Toledo i València. S'han intervingut 15 tones de picada i 180.000 paquets falsificats.

El ple per a investir a Pérez Llorca serà el 27 de novembre en Les Corts

Les Corts convoquen per al 27 de novembre el debat d'investidura de Juanfran Pérez Llorca, que rellevarà a Carlos Mazón. Vox tindrà la clau en un hemicicle on la majoria és absoluta en primera votació o simple en segona 48 hores després.