13.7 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

CORONAVIRUS COMUNITAT VALENCIANA: la incidència acumulada es manté des de fa dos mesos

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha destacat que “la Comunitat Valenciana manté una incidència acumulada mitjana de 39 casos des de fa dos mesos, la qual cosa és un bon senyal”. En este sentit, afegia que “una mica més així, uns dies més i crec que podrem parlar que sembla que la cosa està molt controlada”.

La Comunitat Valenciana ha notificat 269 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 397.741 persones.

Per províncies, 33 a Castelló (41.294 en total); 68 a Alacant (148.832 en total); i 168 a València, (207.614 en total); el total de casos no assignats es manté en 1.

Els hospitals valencians tenen, actualment, 118 persones ingressades: 17 a la província de Castelló, 1 pacient en UCI; 25 a la província d’Alacant, 3 d’ells en l’UCI; i 76 a la província de València, 14 d’ells en UCI.

Des de l’última actualització s’han registrat 187 altes a pacients amb coronavirus. D’esta manera, ja són 399.742 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia.

Per províncies, les altes es distribueixen de la següent manera: 41.864 a Castelló, 149.178 a Alacant i 208.643 a València. El total d’altes no assignades es manté en 57.

Des de l’última actualització, no s’ha registrat cap defunció per coronavirus, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia es manté en 7.447: 807 a la província de Castelló, 2.842 en la d’Alacant i 3.798 en la de València.

D’acord amb les dades registrades, en estos moments hi ha 2.019 casos actius, la qual cosa suposa el 0,49% del total de positius.

 

Vacunació

 

Un total de 2.363.520 persones compten ja amb una dosi de la vacuna contra el coronavirus en la Comunitat Valenciana. Amb la pauta completa d’immunització (dos dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca; i la monodosi de Janssen) hi ha 1.427.987 persones. Per províncies: 175.208 a Castelló, 532.130 a Alacant i 720.649 a València.

Últimes notícies

El vent nocturn deixa ratxes de 76 km/h a Vilafranca sense incidents en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent este divendres després d'una nit de ratxes destacades. El màxim, 76 km/h a Vilafranca, no va provocar incidents rellevants.

Febrer arriba en la Comunitat Valenciana amb pluges febles després d’un dissabte ventós

El diumenge, inici de febrer, portarà intervals nuvolosos i pluges febles a l'interior que poden aconseguir el litoral, després d'un dissabte de fort vent d'oest.

CaixaBank guanya 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, i eleva el dividend

CaixaBank va obtindre un benefici net de 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, malgrat la caiguda del marge d'interessos. Hi haurà dividend total de 0,50 €/acció i payout del 59,4%.

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.