El CSIC busca voluntaris per a l’assaig de la vacuna espanyola contra el coronavirus

Els investigadors del Consell d’Investigacions Científiques (CSIC), busca voluntaris per a l’assaig de la seua vacuna: de la vacuna espanyola del coronavirus. El CSIC necessita a persones d’entre 18 i 39 anys. És imprescindible no estar vacunat de coronavirus, ni haver-se contagiat. L’assaig es realitzarà a l’Hospital madrileny de La Paz.

La vacuna que iniciarà el seu assaig clínic en humans és la desenvolupada per Biofabri, la del projecte liderat per Mariano Esteban i Juan García Ariza. Els viròlegs han utilitzat per a desenvolupar esta vacuna una tècnica que consisteix a utilitzar un virus desactivat de la família de la verola per a introduir la proteïna Spike del coronavirus, és a dir, la que permet que el virus entre en les cèl·lules.

Esta és una de les vacunes que desenvolupa del CSIC més avançades i que ja ha estat testada en animals, obtenint el 100% d’eficàcia en ratolins. Segons van explicar des del CSIC en un comunicat el mes de gener passat, el procediment habitual a l’hora de desenvolupar una vacuna consisteix a provar-lo primer en animals per a elaborar un dossier que ha de tenir el vistiplau de l’Agència Espanyola del Medicament i Productes Sanitaris i de l’Agència Europea del Medicament. Una vegada superada esta fase, la vacuna ja pot començar altres assajos com amb humans.

A més, els que estiguen interessats a participar o recaptar més informació de l’assaig de la vacuna poden escriure al correu electrònic ucicec.hulp@salud.madrid.org o cridar a qualsevol dels números 672133958 o 912071466.

<

>

Bons resultats en ratolins humanitzats

La vacuna amb la qual es realitzaran els assajos, segons explica Biofabri en la seua pàgina web, “consisteix a utilitzar com a vehicle un virus inactivat de la família de la verola per a introduir la proteïna Spike del SARS-CoV-2, que és la que permet que el virus entre en les cèl·lules“. “D’esta manera, s’aconsegueix immunitzar a les persones perquè generen anticossos contra esta proteïna”, afegeix la companyia.

El mes de gener passat, el CSIC va avançar que este antídot contra la COVID-19 havia provat la seua eficàcia en models animals i que estava llesta per a continuar avançant cap a les proves clíniques. “El candidat vacunal MVA-CoV-2-S genera una resposta immunitària robusta amb producció d’anticossos neutralitzadors i activació de limfòcits T en ratolins”, a més d’atorgar “una protecció del 100% contra el SARS-CoV-2 en un model de ratolí humanitzat susceptible a la infecció per SARS-CoV-2, la qual cosa és molt important”, destaquen en un comunicat Mariano Esteban i Juan García Arriaza, els viròlegs que dirigeixen el projecte.
Neteja Copia el text

La vacuna de HIPRA també busca voluntaris

No sols la vacuna desenvolupada per CSIC-Biofabri està en fase de ser provada en humans. També ho està la de HIPRA. Esta vacuna consisteix està basada en proteïna recombinant. A més, s’està duent a terme amb l’Hospital Clínic de Barcelona i l’Hospital Josep Trueta de Girona per a buscar voluntaris.

Pots consultar tota la informació sobre l’avanç de la vacunació a Espanya i en el món a través de l’eina CuentaVacunas.

<

>

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mercadona dona 3.083 tones d’aliments en 2025 a entitats socials de la Comunitat Valenciana

Mercadona ha donat 3.083 tones d'aliments en 2025 a entitats socials de la Comunitat Valenciana, equivalents a 51.376 carros. L'acció s'emmarca en el seu pla contra el desaprofitament i es complementa amb 550 equips donats a 130 organitzacions.

Anabel Alonso rebrà el Pi d’Honor 2026 en la 24 Mostra de Teatre de l’Alfàs

Anabel Alonso rebrà el Pi d'Honor 2026 el 29 de març en la 24 Mostra de Teatre de l'Alfàs del Pi. El municipi aprofitarà el festival per a presentar L'Alfàs 2026. Any Cultural

Jarillo-Herrero demana ambició i risc perquè Espanya atraga als millors científics

El físic del MIT reclama un sistema més meritocràtic, amb salaris competitius i carreres estables, per a captar talent global i fer ciència de primer nivell.

València Basket busca vols per al retorn a Espanya del seu júnior des d’Abu Dhabi

El València Basket intenta assegurar un vol perquè el seu equip júnior torne des d'Abu Dhabi després del tancament de l'espai aeri per la tensió regional. El club coordina amb Exteriors, ambaixades i aerolínies i evita rutes per carretera per la saturació de fronteres

EVAP llança EXPERTA, la xarxa que connecta i dona visibilitat a dones en tecnologia

EVAP ha llançat EXPERTA, una plataforma per a identificar i promoure professionals femenines d'innovació i tecnologia. El directori connectarà talent amb esdeveniments, mitjans i institucions per a augmentar la seua presència en panells i espais de decisió.

3i4 publica tres poemaris inèdits de Vicent Andrés Estellés

Edicions 3i4 ha inclòs 'Homenatges', 'Homenatge a Ronsard' i 'Pinacoteca' en el Volum 13 de l'Obra Completa revisada. El pla passa a 14 toms amb un últim dedicat a la prosa memorialística.

L’IVF reedita en 2026 la línia per al sector agroalimentari i amplia els terminis fins a 10 anys

El programa compta amb 2,2 milions per a subvencionar interessos i facilitar finançament en condicions avantatjoses

Chiva ha completat la rehabilitació del barri de Bechinos i reforça la seua protecció enfront de riuades

Chiva ha culminat la revitalització del barri de Bechinos, el nucli més antic del municipi, amb obres per a resistir futures riuades sense perdre el seu caràcter. El projecte, finançat amb fons estatals després de la DANA de 2024, inclou millores de drenatge, repavimentació i reforços estructurals.