El CSIC busca voluntaris per a l’assaig de la vacuna espanyola contra el coronavirus

Els investigadors del Consell d’Investigacions Científiques (CSIC), busca voluntaris per a l’assaig de la seua vacuna: de la vacuna espanyola del coronavirus. El CSIC necessita a persones d’entre 18 i 39 anys. És imprescindible no estar vacunat de coronavirus, ni haver-se contagiat. L’assaig es realitzarà a l’Hospital madrileny de La Paz.

La vacuna que iniciarà el seu assaig clínic en humans és la desenvolupada per Biofabri, la del projecte liderat per Mariano Esteban i Juan García Ariza. Els viròlegs han utilitzat per a desenvolupar esta vacuna una tècnica que consisteix a utilitzar un virus desactivat de la família de la verola per a introduir la proteïna Spike del coronavirus, és a dir, la que permet que el virus entre en les cèl·lules.

Esta és una de les vacunes que desenvolupa del CSIC més avançades i que ja ha estat testada en animals, obtenint el 100% d’eficàcia en ratolins. Segons van explicar des del CSIC en un comunicat el mes de gener passat, el procediment habitual a l’hora de desenvolupar una vacuna consisteix a provar-lo primer en animals per a elaborar un dossier que ha de tenir el vistiplau de l’Agència Espanyola del Medicament i Productes Sanitaris i de l’Agència Europea del Medicament. Una vegada superada esta fase, la vacuna ja pot començar altres assajos com amb humans.

A més, els que estiguen interessats a participar o recaptar més informació de l’assaig de la vacuna poden escriure al correu electrònic ucicec.hulp@salud.madrid.org o cridar a qualsevol dels números 672133958 o 912071466.

<

>

Bons resultats en ratolins humanitzats

La vacuna amb la qual es realitzaran els assajos, segons explica Biofabri en la seua pàgina web, “consisteix a utilitzar com a vehicle un virus inactivat de la família de la verola per a introduir la proteïna Spike del SARS-CoV-2, que és la que permet que el virus entre en les cèl·lules“. “D’esta manera, s’aconsegueix immunitzar a les persones perquè generen anticossos contra esta proteïna”, afegeix la companyia.

El mes de gener passat, el CSIC va avançar que este antídot contra la COVID-19 havia provat la seua eficàcia en models animals i que estava llesta per a continuar avançant cap a les proves clíniques. “El candidat vacunal MVA-CoV-2-S genera una resposta immunitària robusta amb producció d’anticossos neutralitzadors i activació de limfòcits T en ratolins”, a més d’atorgar “una protecció del 100% contra el SARS-CoV-2 en un model de ratolí humanitzat susceptible a la infecció per SARS-CoV-2, la qual cosa és molt important”, destaquen en un comunicat Mariano Esteban i Juan García Arriaza, els viròlegs que dirigeixen el projecte.
Neteja Copia el text

La vacuna de HIPRA també busca voluntaris

No sols la vacuna desenvolupada per CSIC-Biofabri està en fase de ser provada en humans. També ho està la de HIPRA. Esta vacuna consisteix està basada en proteïna recombinant. A més, s’està duent a terme amb l’Hospital Clínic de Barcelona i l’Hospital Josep Trueta de Girona per a buscar voluntaris.

Pots consultar tota la informació sobre l’avanç de la vacunació a Espanya i en el món a través de l’eina CuentaVacunas.

<

>

 

Últimes notícies

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.

El València remunta a la Reial Societat i marxa al descans amb avantatge a Anoeta

El València s'imposa per 1-2 al descans a Anoeta després de remuntar el gol inicial de Aihen gràcies als punts de Javi Guerra i Hugo Duro.

El València Basket frena a Jaworski i torna a guanyar en la Lliga Endesa

El València Basket s'imposa 88-83 al Surne Bilbao Basket, resistix els 31 punts i 8 triples de Justin Jaworski i tala una ratxa de tres derrotes en la Lliga Endesa.

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.