El CSIC busca voluntaris per a l’assaig de la vacuna espanyola contra el coronavirus

Els investigadors del Consell d’Investigacions Científiques (CSIC), busca voluntaris per a l’assaig de la seua vacuna: de la vacuna espanyola del coronavirus. El CSIC necessita a persones d’entre 18 i 39 anys. És imprescindible no estar vacunat de coronavirus, ni haver-se contagiat. L’assaig es realitzarà a l’Hospital madrileny de La Paz.

La vacuna que iniciarà el seu assaig clínic en humans és la desenvolupada per Biofabri, la del projecte liderat per Mariano Esteban i Juan García Ariza. Els viròlegs han utilitzat per a desenvolupar esta vacuna una tècnica que consisteix a utilitzar un virus desactivat de la família de la verola per a introduir la proteïna Spike del coronavirus, és a dir, la que permet que el virus entre en les cèl·lules.

Esta és una de les vacunes que desenvolupa del CSIC més avançades i que ja ha estat testada en animals, obtenint el 100% d’eficàcia en ratolins. Segons van explicar des del CSIC en un comunicat el mes de gener passat, el procediment habitual a l’hora de desenvolupar una vacuna consisteix a provar-lo primer en animals per a elaborar un dossier que ha de tenir el vistiplau de l’Agència Espanyola del Medicament i Productes Sanitaris i de l’Agència Europea del Medicament. Una vegada superada esta fase, la vacuna ja pot començar altres assajos com amb humans.

A més, els que estiguen interessats a participar o recaptar més informació de l’assaig de la vacuna poden escriure al correu electrònic ucicec.hulp@salud.madrid.org o cridar a qualsevol dels números 672133958 o 912071466.

<

>

Bons resultats en ratolins humanitzats

La vacuna amb la qual es realitzaran els assajos, segons explica Biofabri en la seua pàgina web, «consisteix a utilitzar com a vehicle un virus inactivat de la família de la verola per a introduir la proteïna Spike del SARS-CoV-2, que és la que permet que el virus entre en les cèl·lules«. «D’esta manera, s’aconsegueix immunitzar a les persones perquè generen anticossos contra esta proteïna», afegeix la companyia.

El mes de gener passat, el CSIC va avançar que este antídot contra la COVID-19 havia provat la seua eficàcia en models animals i que estava llesta per a continuar avançant cap a les proves clíniques. «El candidat vacunal MVA-CoV-2-S genera una resposta immunitària robusta amb producció d’anticossos neutralitzadors i activació de limfòcits T en ratolins», a més d’atorgar «una protecció del 100% contra el SARS-CoV-2 en un model de ratolí humanitzat susceptible a la infecció per SARS-CoV-2, la qual cosa és molt important», destaquen en un comunicat Mariano Esteban i Juan García Arriaza, els viròlegs que dirigeixen el projecte.
Neteja Copia el text

La vacuna de HIPRA també busca voluntaris

No sols la vacuna desenvolupada per CSIC-Biofabri està en fase de ser provada en humans. També ho està la de HIPRA. Esta vacuna consisteix està basada en proteïna recombinant. A més, s’està duent a terme amb l’Hospital Clínic de Barcelona i l’Hospital Josep Trueta de Girona per a buscar voluntaris.

Pots consultar tota la informació sobre l’avanç de la vacunació a Espanya i en el món a través de l’eina CuentaVacunas.

<

>

 

Últimes notícies

Avís groc per fortes pluges la matinada de dilluns a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a la matinada de dilluns l’avís groc per pluges i tempestes a l’interior nord de la província de València, on es poden acumular fins a 20 litres per metre quadrat en una hora.

Així funciona el Bono Hostaleria 2026 als pobles afectats per la dana

El Bono Hostaleria 2026 destina 3,9 milions a reemborsar el 50 % del consum en bars i restaurants dels municipis afectats per la dana, amb ajudes de fins a 50 euros per persona i més de 78.000 potencials beneficiaris.

L’acampada per l’habitatge de València supera la primera nit i es declara indefinida

L’acampada espontània per l’habitatge a la plaça de l’Ajuntament de València ha superat la primera nit, es coordina en comissions i ha aprovat per assemblea que tinga durada indefinida.

Iñigo Pérez vol trencar la seua mala ratxa al Bernabéu amb el Vila-real

L’entrenador del Vila-real Iñigo Pérez visitarà el Santiago Bernabéu en la pròxima jornada de LALIGA buscant estrenar-se amb punts després de dos derrotes prèvies allí amb el Rayo Vallecano. Com a local, en canvi, ha encadenat tres empats davant el Madrid.

Aguirre vol un debut victoriós amb el Valencia com el d’Óscar Sánchez

Javier Aguirre s’estrena en la banqueta del Valencia amb el repte d’imitar el triomf d’Óscar Sánchez i evitar les derrotes inicials de Rubén Baraja i Carlos Corberán.

Mig centenar de tendes en la primera nit d’acampada per la vivenda a Alacant

L’acampada en defensa de la vivenda a la plaça de la Muntanyeta d’Alacant ha superat la primera nit amb unes 50 tendes de campanya després d’una multitudinària manifestació que ha reunit prop de 8.000 persones, segons el Sindicat de Vivenda de Carolines.

Pérez Llorca afrontarà dijous la primera sessió de control del curs en Les Corts

Les Corts celebraran dijous la primera sessió de control del curs polític, quatre mesos després de l’anterior, amb debat sobre quatre proposicions de llei i una iniciativa no de llei de Vox.

Un quadre de Vergara, primera gran compra per al Palau de Montortal de València

L’Ajuntament de València ha adquirit per 26.000 euros el llenç 'Sagrada Família amb Sant Joanet i àngels músics', de José Vergara, primera obra destinada al futur Museu de la Ciutat al Palau dels Marquesos de Montortal.