El CSIC busca voluntaris per a l’assaig de la vacuna espanyola contra el coronavirus

Els investigadors del Consell d’Investigacions Científiques (CSIC), busca voluntaris per a l’assaig de la seua vacuna: de la vacuna espanyola del coronavirus. El CSIC necessita a persones d’entre 18 i 39 anys. És imprescindible no estar vacunat de coronavirus, ni haver-se contagiat. L’assaig es realitzarà a l’Hospital madrileny de La Paz.

La vacuna que iniciarà el seu assaig clínic en humans és la desenvolupada per Biofabri, la del projecte liderat per Mariano Esteban i Juan García Ariza. Els viròlegs han utilitzat per a desenvolupar esta vacuna una tècnica que consisteix a utilitzar un virus desactivat de la família de la verola per a introduir la proteïna Spike del coronavirus, és a dir, la que permet que el virus entre en les cèl·lules.

Esta és una de les vacunes que desenvolupa del CSIC més avançades i que ja ha estat testada en animals, obtenint el 100% d’eficàcia en ratolins. Segons van explicar des del CSIC en un comunicat el mes de gener passat, el procediment habitual a l’hora de desenvolupar una vacuna consisteix a provar-lo primer en animals per a elaborar un dossier que ha de tenir el vistiplau de l’Agència Espanyola del Medicament i Productes Sanitaris i de l’Agència Europea del Medicament. Una vegada superada esta fase, la vacuna ja pot començar altres assajos com amb humans.

A més, els que estiguen interessats a participar o recaptar més informació de l’assaig de la vacuna poden escriure al correu electrònic ucicec.hulp@salud.madrid.org o cridar a qualsevol dels números 672133958 o 912071466.

<

>

Bons resultats en ratolins humanitzats

La vacuna amb la qual es realitzaran els assajos, segons explica Biofabri en la seua pàgina web, «consisteix a utilitzar com a vehicle un virus inactivat de la família de la verola per a introduir la proteïna Spike del SARS-CoV-2, que és la que permet que el virus entre en les cèl·lules«. «D’esta manera, s’aconsegueix immunitzar a les persones perquè generen anticossos contra esta proteïna», afegeix la companyia.

El mes de gener passat, el CSIC va avançar que este antídot contra la COVID-19 havia provat la seua eficàcia en models animals i que estava llesta per a continuar avançant cap a les proves clíniques. «El candidat vacunal MVA-CoV-2-S genera una resposta immunitària robusta amb producció d’anticossos neutralitzadors i activació de limfòcits T en ratolins», a més d’atorgar «una protecció del 100% contra el SARS-CoV-2 en un model de ratolí humanitzat susceptible a la infecció per SARS-CoV-2, la qual cosa és molt important», destaquen en un comunicat Mariano Esteban i Juan García Arriaza, els viròlegs que dirigeixen el projecte.
Neteja Copia el text

La vacuna de HIPRA també busca voluntaris

No sols la vacuna desenvolupada per CSIC-Biofabri està en fase de ser provada en humans. També ho està la de HIPRA. Esta vacuna consisteix està basada en proteïna recombinant. A més, s’està duent a terme amb l’Hospital Clínic de Barcelona i l’Hospital Josep Trueta de Girona per a buscar voluntaris.

Pots consultar tota la informació sobre l’avanç de la vacunació a Espanya i en el món a través de l’eina CuentaVacunas.

<

>

 

Últimes notícies

Es reprén la circulació de la línia C2 de Rodalia València-Xàtiva-Moixent

Renfe ha restablit la circulació en la línia C2 de Rodalia València-Xàtiva-Moixent en l’horari habitual, mentres continuen suspesos la resta de servicis per l’alerta per pluges intenses d’Aemet.

Xàfecs torrencials deixen fins a 145 l/m² en 12 hores a la Comunitat Valenciana

Les pluges de les últimes dotze hores han descarregat amb força sobretot al litoral nord de Castelló i a la Ribera, amb 145,8 l/m² a Alcalà de Xivert i més de 120 l/m² en diversos punts.

La mobilitat per carretera cau un 60 % en la Comunitat per l’alerta roja

La Generalitat ha confirmat una caiguda del 60 % del trànsit rodat a la Comunitat Valenciana després de l’activació de l’alerta roja per pluges, sense incidents greus fins ara. Les comarques del litoral sud de València, el nord d’Alacant i el nord de Castelló concentren la major intensitat de precipitació.

Aemet activa avís roig per pluges a Castelló i el litoral de València este divendres

Aemet manté per a este divendres l’avís roig per pluges molt intenses a tota la província de Castelló i el litoral de València, amb fins a 90 litres en una hora. El litoral d’Alacant estarà en nivell taronja i l’interior de València i Alacant en nivell groc.

Lionel Messi es converteix en el nou amo del CD Eldense

El CD Eldense ha confirmat l’adquisició del club per part de Lionel Messi, a l’espera del vistiplau del Consell Superior de Deportes.

L’aiguat descarrega 80 litres en 40 minuts a Yátova i activa els avisos a l’interior

Les pluges han deixat en el municipi de Yátova fins a 80 litres per metre quadrat en 40 minuts i més de 100 litres en altres punts de l’interior en poques hores, sobretot a les comarques de Castelló.

Emergències manté l’alerta roja a la Comunitat Valenciana fins divendres de matinada

El Centre de Coordinació d’Emergències manté l’alerta roja per pluges fins demà divendres per evitar avisos nocturns d’Es-Alert i davant una situació meteorològica molt canviant.

Preemergència hidrològica groga per risc d’inundacions al Baix i Alt Túria

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al Baix Túria i Alt Túria i ha demanat als ajuntaments que reforcen la vigilància dels punts més conflictius.