El CSIC busca voluntaris per a l’assaig de la vacuna espanyola contra el coronavirus

Els investigadors del Consell d’Investigacions Científiques (CSIC), busca voluntaris per a l’assaig de la seua vacuna: de la vacuna espanyola del coronavirus. El CSIC necessita a persones d’entre 18 i 39 anys. És imprescindible no estar vacunat de coronavirus, ni haver-se contagiat. L’assaig es realitzarà a l’Hospital madrileny de La Paz.

La vacuna que iniciarà el seu assaig clínic en humans és la desenvolupada per Biofabri, la del projecte liderat per Mariano Esteban i Juan García Ariza. Els viròlegs han utilitzat per a desenvolupar esta vacuna una tècnica que consisteix a utilitzar un virus desactivat de la família de la verola per a introduir la proteïna Spike del coronavirus, és a dir, la que permet que el virus entre en les cèl·lules.

Esta és una de les vacunes que desenvolupa del CSIC més avançades i que ja ha estat testada en animals, obtenint el 100% d’eficàcia en ratolins. Segons van explicar des del CSIC en un comunicat el mes de gener passat, el procediment habitual a l’hora de desenvolupar una vacuna consisteix a provar-lo primer en animals per a elaborar un dossier que ha de tenir el vistiplau de l’Agència Espanyola del Medicament i Productes Sanitaris i de l’Agència Europea del Medicament. Una vegada superada esta fase, la vacuna ja pot començar altres assajos com amb humans.

A més, els que estiguen interessats a participar o recaptar més informació de l’assaig de la vacuna poden escriure al correu electrònic ucicec.hulp@salud.madrid.org o cridar a qualsevol dels números 672133958 o 912071466.

<

>

Bons resultats en ratolins humanitzats

La vacuna amb la qual es realitzaran els assajos, segons explica Biofabri en la seua pàgina web, «consisteix a utilitzar com a vehicle un virus inactivat de la família de la verola per a introduir la proteïna Spike del SARS-CoV-2, que és la que permet que el virus entre en les cèl·lules«. «D’esta manera, s’aconsegueix immunitzar a les persones perquè generen anticossos contra esta proteïna», afegeix la companyia.

El mes de gener passat, el CSIC va avançar que este antídot contra la COVID-19 havia provat la seua eficàcia en models animals i que estava llesta per a continuar avançant cap a les proves clíniques. «El candidat vacunal MVA-CoV-2-S genera una resposta immunitària robusta amb producció d’anticossos neutralitzadors i activació de limfòcits T en ratolins», a més d’atorgar «una protecció del 100% contra el SARS-CoV-2 en un model de ratolí humanitzat susceptible a la infecció per SARS-CoV-2, la qual cosa és molt important», destaquen en un comunicat Mariano Esteban i Juan García Arriaza, els viròlegs que dirigeixen el projecte.
Neteja Copia el text

La vacuna de HIPRA també busca voluntaris

No sols la vacuna desenvolupada per CSIC-Biofabri està en fase de ser provada en humans. També ho està la de HIPRA. Esta vacuna consisteix està basada en proteïna recombinant. A més, s’està duent a terme amb l’Hospital Clínic de Barcelona i l’Hospital Josep Trueta de Girona per a buscar voluntaris.

Pots consultar tota la informació sobre l’avanç de la vacunació a Espanya i en el món a través de l’eina CuentaVacunas.

<

>

 

Últimes notícies

Exhibició del València Basket contra el Joventut i a un pas de la final de l’ACB

El València Basket ha derrotat l’Asisa Joventut per 90-76 al Roig Arena, posa el 2-0 en la semifinal de la Lliga Endesa i es queda a un triomf de la final.

Controlat l’incendi forestal de Serra i reobert el trànsit marítim al Port de Sagunt

L’incendi declarat este divendres a Serra s’ha estabilitzat cap a les 20.00 hores després d’una evolució positiva, fet que ha permés retirar els dos mitjans aeris del MITECO i reobrir el trànsit marítim al Port de Sagunt.

LIFE Intemares impulsa que quasi una quarta part de la mar espanyola estiga protegida

El projecte europeu LIFE Intemares ha ajudat a passar del 8 % al 22,5 % d’àrea marina protegida a Espanya des de 2017 i ha permés declarar 12 nous espais marins de la Red Natura 2000.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Serra

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en l’extinció d’un incendi forestal declarat esta vesprada al terme municipal de Serra, prop de la carretera CC-3341.

El professorat manté la pressió: STEPV i UGT veuen insuficients les mesures de la Generalitat

STEPV i UGT asseguren que la vaga indefinida del professorat valencià ha funcionat, però adverteixen que la mobilització continuarà perquè consideren insuficients les mesures anunciades per la Generalitat.

La Audiencia obliga la jutgessa a mantindre la transcripció de les declaracions del cas DANA

La Audiencia de València ha donat la raó a l’exconsellera de Justícia Salomé Pradas i ha ordenat a la jutgessa instructora del cas DANA que no interrompisca la transcripció de les declaracions a partir del 30 de juny de 2026. La decisió deixa sense efecte l’ordre inicial del jutjat de Catarroja, que preveia aturar este treball arran del cessament de quatre funcionàries assignades a la causa.

Paiporta afronta la renovació total del clavegueram amb 90 milions després de la DANA

Paiporta preveu reconstruir 22,46 quilometres de clavegueram en quatre anys amb una inversio de mes de 90 milions, en una actuacio considerada sense precedents a Espanya després de la DANA de 2024.

Colón estrena reforma este dilluns amb el nou segell urbà Valentia

La reurbanització del carrer Colón de València comença dilluns 15 de juny com a primera obra del Pla Valentia, amb cinc mesos de treballs, més espai per a vianants i un nou segell identitari al paviment.