Demanen a Educació més docents per impartir classes telemàtiques a alumnat en quarantena

El sindicat CSIF planteja a Conselleria d’Educació que contracte personal docent de reforç per atendre amb tots els mitjans necessaris l’alumnat que no assisteix els centres perquè està afectat per covid o en quarantena per contacte directe. La central sindical avisa de la “sobrecàrrega” que pateix actualment el professorat en haver de duplicar la seua tasca a causa de les nombroses baixes a les aules.

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) explica que a causa de l’expansió dels contagis per covid, una part important de l’alumnat s’ha vist afectada i no pot acudir a classe.

Per atendre’l, el professorat està duplicant la seua tasca, ja que a la sessió regular als que sí que assisteixen s’afegeix l’atenció i el seguiment individualitzat dels dos, tres o quatre alumnes que puguen tindre de baixa a la seua aula, com passa en molts casos.

El sindicat recalca que aquesta situació produeix “una sobrecàrrega” al professorat. La central sindical proposa a la Conselleria que contracte personal de reforç per poder oferir l’atenció necessària i un seguiment de les classes adequat, sense saturar més els professionals docents que imparteixen les sessions presencials.

La central sindical apunta que aquest personal de reforç s’adjudicaria per centres i tindria com a objectiu formar l’alumnat durant els set, deu o els dies que haja de romandre a casa sense poder eixir ni acudir al seu col·legi o institut.

El sindicat adverteix que, en la situació actual, hi pot haver alumnat que “es quede enrere” pel fet que no aconseguisca seguir les classes de manera adequada per les baixes. La central sindical insta Conselleria que afronte amb urgència aquesta circumstància per evitar-ho.

Per aquest motiu, demana una reunió immediata per analitzar dades de baixa d’alumnat i establir el mecanisme perquè puga ser atés per via telemàtica a casa seua amb personal de reforç i sense sobrecarregar el personal docent dels centres.

Últimes notícies

Quatre dels cinc sindicats educatius avalen el pla per a reduir la burocràcia docent

El nou acord de simplificació burocràtica d'Educació ha rebut el suport de STEPV, CSIF, CCOO i UGT, mentres que ANPE s'ha desmarcat en exigir un calendari d'implantació clar.

Quan es poden consultar les notes de la PAU i com reclamar en la Comunitat Valenciana

L’alumnat valencià que s’ha examinat enguany de la PAU podrà vore les seues notes este divendres 12 de juny a partir de les 13.00 hores a la plataforma de la Generalitat, amb terminis marcats per a reclamacions, visualització d’exàmens i preinscripció universitària.

Compromís sotmetrà a votació Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València el 4 de juliol

Compromís per València ha convocat una assemblea extraordinària el 4 de juliol per a ratificar Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València per a les municipals de 2027 i presentar el seu nou projecte polític davant la militància.

El Levante incorpora lliure el francés Enzo Bardeli fins a 2029

El Levante ha tancat el fitxatge lliure del migcampista francés Enzo Bardeli, de 25 anys, que firma fins a juny de 2029 i es convertix en el primer reforç per a la pròxima temporada.

Partit històric del Valencia Basket: iguala el rècord d’assistències i la Penya el de triples en el ‘playoff’

El Valencia Basket ha igualat el rècord d’assistències en un partit de playoff ACB amb 29 passades de canastra, mentres que el Joventut ha igualat el registre històric de triples amb 18 encerts en un duel decidit en la pròrroga al Roig Arena.

El sector del taxi es planta contra el nou decret de mobilitat i alerta d’un futur incert

Les associacions del taxi de la Comunitat Valenciana es declaren totalment en contra del nou decret llei de mobilitat, que veuen com una amenaça per a 9.216 famílies i com un benefici per al model de VTC.

Trobe macabre a la platja de l’Arbre del Gos d’El Saler: localitzen mitat inferior d’un cos

La Guàrdia Civil investiga la troballa de la mitat inferior d’un cos humà en avançat estat de descomposició a la zona de l’Arbre del Gos, a la platja d’El Saler, i intenta identificar el cadàver i aclarir com s’ha produït la mort.

Aconseguir la competència plena en dos llengües

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre de la vaga docent com una protesta justa i necessària, però sobretot la utilitza per defensar una idea: sense una presència forta del valencià en l’escola pública, la llengua pot perdre ús social, oficial i públic de manera accelerada