Demanen a Educació més docents per impartir classes telemàtiques a alumnat en quarantena

El sindicat CSIF planteja a Conselleria d’Educació que contracte personal docent de reforç per atendre amb tots els mitjans necessaris l’alumnat que no assisteix els centres perquè està afectat per covid o en quarantena per contacte directe. La central sindical avisa de la “sobrecàrrega” que pateix actualment el professorat en haver de duplicar la seua tasca a causa de les nombroses baixes a les aules.

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) explica que a causa de l’expansió dels contagis per covid, una part important de l’alumnat s’ha vist afectada i no pot acudir a classe.

Per atendre’l, el professorat està duplicant la seua tasca, ja que a la sessió regular als que sí que assisteixen s’afegeix l’atenció i el seguiment individualitzat dels dos, tres o quatre alumnes que puguen tindre de baixa a la seua aula, com passa en molts casos.

El sindicat recalca que aquesta situació produeix “una sobrecàrrega” al professorat. La central sindical proposa a la Conselleria que contracte personal de reforç per poder oferir l’atenció necessària i un seguiment de les classes adequat, sense saturar més els professionals docents que imparteixen les sessions presencials.

La central sindical apunta que aquest personal de reforç s’adjudicaria per centres i tindria com a objectiu formar l’alumnat durant els set, deu o els dies que haja de romandre a casa sense poder eixir ni acudir al seu col·legi o institut.

El sindicat adverteix que, en la situació actual, hi pot haver alumnat que “es quede enrere” pel fet que no aconseguisca seguir les classes de manera adequada per les baixes. La central sindical insta Conselleria que afronte amb urgència aquesta circumstància per evitar-ho.

Per aquest motiu, demana una reunió immediata per analitzar dades de baixa d’alumnat i establir el mecanisme perquè puga ser atés per via telemàtica a casa seua amb personal de reforç i sense sobrecarregar el personal docent dels centres.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.