Demanen a Educació més docents per impartir classes telemàtiques a alumnat en quarantena

El sindicat CSIF planteja a Conselleria d’Educació que contracte personal docent de reforç per atendre amb tots els mitjans necessaris l’alumnat que no assisteix els centres perquè està afectat per covid o en quarantena per contacte directe. La central sindical avisa de la “sobrecàrrega” que pateix actualment el professorat en haver de duplicar la seua tasca a causa de les nombroses baixes a les aules.

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) explica que a causa de l’expansió dels contagis per covid, una part important de l’alumnat s’ha vist afectada i no pot acudir a classe.

Per atendre’l, el professorat està duplicant la seua tasca, ja que a la sessió regular als que sí que assisteixen s’afegeix l’atenció i el seguiment individualitzat dels dos, tres o quatre alumnes que puguen tindre de baixa a la seua aula, com passa en molts casos.

El sindicat recalca que aquesta situació produeix “una sobrecàrrega” al professorat. La central sindical proposa a la Conselleria que contracte personal de reforç per poder oferir l’atenció necessària i un seguiment de les classes adequat, sense saturar més els professionals docents que imparteixen les sessions presencials.

La central sindical apunta que aquest personal de reforç s’adjudicaria per centres i tindria com a objectiu formar l’alumnat durant els set, deu o els dies que haja de romandre a casa sense poder eixir ni acudir al seu col·legi o institut.

El sindicat adverteix que, en la situació actual, hi pot haver alumnat que “es quede enrere” pel fet que no aconseguisca seguir les classes de manera adequada per les baixes. La central sindical insta Conselleria que afronte amb urgència aquesta circumstància per evitar-ho.

Per aquest motiu, demana una reunió immediata per analitzar dades de baixa d’alumnat i establir el mecanisme perquè puga ser atés per via telemàtica a casa seua amb personal de reforç i sense sobrecarregar el personal docent dels centres.

Últimes notícies

La Malva-rosa s’atura per a viure l’eclipsi total de sol

Milers de persones han convertit la platja de la Malva-rosa en un amfiteatre a cel obert per a seguir l’eclipsi solar total, en un ambient de silenci, emoció i festa que s’ha estés fins a Alboraia i Port Saplaya.

El Valencia Basket incorpora l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit

El Valencia Basket ha tancat l’arribada de l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit per una campanya, ampliable fins a la temporada 2026-27 si es ratifica.

Una errada de Rivero castiga la unitat B del València contra el Terol

El València CF ha caigut 0-1 davant el CD Teruel en un amistós a Paterna, amb un equip ple de canterans, per una eixida en fals de Cristian Rivero.

Un incendi arrasa 34 vehicles a Peníscola i deixa diversos ferits

Un incendi iniciat en un cotxe a Peníscola ha acabat calcinant 34 vehicles i ha provocat diversos ferits, mentres els bombers han evitat que el foc afectara vivendes pròximes.

Un incendi originat en un cotxe mobilitza tres aeronaus a Peníscola

Tres mitjans aeris i diversos efectius terrestres combaten un incendi declarat en una zona d’interfície urbana-forestal de Peníscola, originat en un vehicle i que ha afectat altres cotxes i vegetació pròxima. El municipi és un dels nou punts oficials d’observació de l’eclipsi solar programat per a esta vesprada a la Comunitat Valenciana.

Mario Kempes tornarà a Mestalla al setembre per a celebrar 50 anys de la seua arribada

Mario Alberto Kempes ha anunciat que viatjarà a València els dies 25 i 26 de setembre per a celebrar els 50 anys de la seua arribada a Mestalla i ha agraït de nou l’afecte de l’afició, de la qual assegura que continua sent ‘hincha’.

Izpisúa reivindica envellir amb salut i no només allargar la vida

El científic Juan Carlos Izpisúa ha defensat a Benidorm que la recerca sobre envelliment ha de prioritzar viure millor, no només viure més anys. L’Ajuntament li ha entregat la Distinció Europa per la seua trajectòria en biologia regenerativa i medicina avançada.

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.