Denuncien que els contagis Covid entre sanitaris han augmentat un 25% 

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha denunciat que els contagis de coronavirus entre els professionals sanitaris dels diferents departaments de la província de Castelló s’han incrementat en un 25% únicament durant l’última setmana.

Per àrees, des de CSIF han detallat que “mentre en el departament de Vinaròs s’han registrat 10 nous casos, en la zona del General de Castelló s’han detectat 44 nous positius, 20 en la de l’Hospital Provincial, 38 en la de la Plana i 3 a l’Hospital de la Magdalena”.

Això suposa un total de 115 nous casos enfront dels 86 registrats la setmana anterior en els centres sanitaris castellonencs”, han detallat des de CSIF, que han indicat que, pel que fa al conjunt de la Comunitat Valenciana, “els positius entre els professionals dels departaments de les tres províncies van fregar els 1.100 nous casos únicament en l’última setmana i, per categories professionals, el personal tècnic auxiliar d’infermeria (TCAE) és on més s’han incrementat aquests nous casos, amb 273 enfront dels 179 de la setmana anterior; el personal administratiu, amb 98 positius enfront dels 71 de l’anterior setmana; o el personal zelador, amb 86 casos enfront dels 66 anteriors”.

Quant al conjunt de la ciutadania, també en l’última setmana s’han detectat 1.173 nous positius a la província de Castelló, enfront dels 756 contagis registrats la setmana anterior, això és, un augment de més del 55% en tot just 7 dies, amb 417 persones infectades més.

Enfront d’aquestes xifres, des de la central sindical han reclamat a la Conselleria de Sanitat que “prenga mesures per a, a més de reforçar les plantilles sanitàries per a tractar de contindre els efectes d’una setena ona que està demostrant ser extraordinàriament expansiva, insistir en les mesures de protecció tant per als professionals com per a la ciutadania i garantir la qualitat de l’atenció als pacients”.

Últimes notícies

Més de 1.600 aspirants s’examinen per a entrar en el cos de Bombers de València

Un total de 1.634 persones es presenten este dissabte al primer examen de l'oposició al cos de Bombers de València, que oferix fins a 122 noves places i aspira a completar el procés abans de final d'any.

La Fiscalia demana imputar a un exalte càrrec de Justícia per la filtració d’un àudio de la dana

La Fiscalia Provincial de València sol·licita que el exsubsecretario de Justícia Ricardo García declare com investigat per la filtració d'un àudio reservat entre Aemet i Emergències durant la dana.

Els taxistes valencians redoblen les protestes i acusen el Consell de precarizar els servicis públics

Uns 1.500 taxistes tornen a col·lapsar el centre de València per a exigir una regulació més restrictiva de les VTC i denunciar la precarització dels servicis públics.

Loteries destinarà 60 milions en quatre anys a la labor social de Creu Roja

Hisenda i Creu Roja renoven el seu conveni de col·laboració, pel qual Loteries i Apostes de l'Estat aportarà 60 milions d'euros en quatre anys per a projectes socials i humanitaris.

Diego López demana un València més ambiciós després de l’empat davant el Raig

Diego López reclama que el València tanque bé la temporada i faça un salt competitiu el pròxim curs, després d'un empat davant el Raig que deixa la salvació pendent.

Martínez Mus reafirma que presentarà este mes la nova regulació per a taxis i VTC

Vicente Martínez Mus assegura que la Generalitat manté el compromís de disposar este mes d'una nova regulació del sector, que busca un millor servici públic i preus raonables per als usuaris.

Hisenda pactarà amb la Generalitat una reunió sobre el nou model de finançament autonòmic

El ministre d'Hisenda anuncia que contactarà en breu amb la Generalitat per a abordar el nou model de finançament, que inclou condonació de deute i més recursos per a les autonomies.

Mediterrània Triatló bat rècord a Alacant amb 1.600 participants este cap de setmana

El Mediterrània Triatló d'Alacant reunix prop de 1.600 participants i firma la seua edició més multitudinària, amb proves sprint, olímpica, supersprint i un duatló familiar.