Denuncien que els contagis Covid entre sanitaris han augmentat un 25% 

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha denunciat que els contagis de coronavirus entre els professionals sanitaris dels diferents departaments de la província de Castelló s’han incrementat en un 25% únicament durant l’última setmana.

Per àrees, des de CSIF han detallat que “mentre en el departament de Vinaròs s’han registrat 10 nous casos, en la zona del General de Castelló s’han detectat 44 nous positius, 20 en la de l’Hospital Provincial, 38 en la de la Plana i 3 a l’Hospital de la Magdalena”.

Això suposa un total de 115 nous casos enfront dels 86 registrats la setmana anterior en els centres sanitaris castellonencs”, han detallat des de CSIF, que han indicat que, pel que fa al conjunt de la Comunitat Valenciana, “els positius entre els professionals dels departaments de les tres províncies van fregar els 1.100 nous casos únicament en l’última setmana i, per categories professionals, el personal tècnic auxiliar d’infermeria (TCAE) és on més s’han incrementat aquests nous casos, amb 273 enfront dels 179 de la setmana anterior; el personal administratiu, amb 98 positius enfront dels 71 de l’anterior setmana; o el personal zelador, amb 86 casos enfront dels 66 anteriors”.

Quant al conjunt de la ciutadania, també en l’última setmana s’han detectat 1.173 nous positius a la província de Castelló, enfront dels 756 contagis registrats la setmana anterior, això és, un augment de més del 55% en tot just 7 dies, amb 417 persones infectades més.

Enfront d’aquestes xifres, des de la central sindical han reclamat a la Conselleria de Sanitat que “prenga mesures per a, a més de reforçar les plantilles sanitàries per a tractar de contindre els efectes d’una setena ona que està demostrant ser extraordinàriament expansiva, insistir en les mesures de protecció tant per als professionals com per a la ciutadania i garantir la qualitat de l’atenció als pacients”.

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.