Denuncien que els contagis Covid entre sanitaris han augmentat un 25% 

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha denunciat que els contagis de coronavirus entre els professionals sanitaris dels diferents departaments de la província de Castelló s’han incrementat en un 25% únicament durant l’última setmana.

Per àrees, des de CSIF han detallat que “mentre en el departament de Vinaròs s’han registrat 10 nous casos, en la zona del General de Castelló s’han detectat 44 nous positius, 20 en la de l’Hospital Provincial, 38 en la de la Plana i 3 a l’Hospital de la Magdalena”.

Això suposa un total de 115 nous casos enfront dels 86 registrats la setmana anterior en els centres sanitaris castellonencs”, han detallat des de CSIF, que han indicat que, pel que fa al conjunt de la Comunitat Valenciana, “els positius entre els professionals dels departaments de les tres províncies van fregar els 1.100 nous casos únicament en l’última setmana i, per categories professionals, el personal tècnic auxiliar d’infermeria (TCAE) és on més s’han incrementat aquests nous casos, amb 273 enfront dels 179 de la setmana anterior; el personal administratiu, amb 98 positius enfront dels 71 de l’anterior setmana; o el personal zelador, amb 86 casos enfront dels 66 anteriors”.

Quant al conjunt de la ciutadania, també en l’última setmana s’han detectat 1.173 nous positius a la província de Castelló, enfront dels 756 contagis registrats la setmana anterior, això és, un augment de més del 55% en tot just 7 dies, amb 417 persones infectades més.

Enfront d’aquestes xifres, des de la central sindical han reclamat a la Conselleria de Sanitat que “prenga mesures per a, a més de reforçar les plantilles sanitàries per a tractar de contindre els efectes d’una setena ona que està demostrant ser extraordinàriament expansiva, insistir en les mesures de protecció tant per als professionals com per a la ciutadania i garantir la qualitat de l’atenció als pacients”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.