Sánchez anuncia una dosi de reforç contra la Covid als majors de 60 anys i sanitaris

 

El Ministeri de Sanitat proposarà a les comunitats autònomes administrar també una tercera dosi de vacuna contra la Covid a la població d’entre 60 i 69 anys i al personal sanitari i sociosanitari. Aquests grups s’uniran així als majors de 70 anys, als majors que viuen en residències i als vacunats amb Janssen, col·lectius que ja estan rebent les seues dosis de reforç.

Així ho ha confirmat des de Turquia el president del Govern, Pedro Sánchez, que s’ha referit la recomanació que ha aprovat aquest dimecres la Ponència de Vacunes del Ministeri de Sanitat, que ara serà remesa a la Comissió de Salut Pública.

Així ho ha asseverat el president en una compareixença en la qual ha recordat que Espanya «és un dels països amb majors taxes de vacunació», ja que el 88,8% dels majors de 12 anys estan vacunats amb pauta completa.

«Acaba de finalitzar, segons m’informa el Ministeri de Sanitat, la reunió de la Ponència de Vacunes i s’ha acordat vacunar amb tercera dosi als majors de 60 anys i personal sanitari i sociosanitari«, ha apuntat Sánchez durant una roda de premsa a Ankara al costat del primer ministre turc, Recep Tayyip Erdogan.

«Ara, la proposta s’elevarà a la Comissió de Salut Pública i treballarem amb les comunitats per a continuar avançant en la protecció» de la població, ha afegit el president, que ha apostat per «continuar amb la vacunació sense pausa» per a mantindre una situació que de moment està en millor situació que en bona part de la resta d’Europa.

D’aquesta manera, els experts de la Ponència de Vacunes del Ministeri de Sanitat han confirmat la proposta per la qual des de feia dies s’inclinaven alguns dels seus membres per a estendre la tercera dosi de vacuna contra la Covid a la població general a partir dels 60 anys, en considerar que ja a partir d’aqueixa edat el sistema immunològic comença a afeblir-se.

També es procedirà a revacunar al personal sanitari, tal com estan fent altres països europeus i com va recomanar fa unes setmanes el Centre Europeu per a la Prevenció i Control de Malalties (ECDE), de cara a l’hivern.

 

2,7 milions de dosis addicionals

 

Segons les últimes dades de Sanitat, fins a aquest dimecres s’havien administrat 2.904.255 dosis addicionals, majoritàriament de Pfizer (més de 2,5 milions) però també de Moderna. Les dosis de record són en tots els casos amb vacunes d’ARN missatger.

En aquesta xifra s’inclou la tercera dosi -addicional- per a persones immunocompromeses per motius de salut i de record, que es van començar a posar primer a les persones que viuen en residències de majors i després a tota la població major de 70 anys.

A partir del 15 de novembre, també reben una dosi de record els 1,9 milions de persones que van rebre la vacuna monodosis de Janssen. En el seu cas no és la tercera dosi, sense la segona.

Correspondrà a la Comissió de Salut Pública determinar la data en la qual el grup d’edat de 60 a 69 anys i els sanitaris i sociosanitaris començaran a rebre també la tercera dosi.

Últimes notícies

El Reial Madrid atropella al València i se cita amb el Olympiacos en la final de l’Eurolliga

El Reial Madrid va derrotar al València Basket per 90-105 en la Final Four de l'Eurolliga i jugarà la final davant el Olympiacos, després de firmar al costat del conjunt taronja la mitat més anotadora d'este segle en una semifinal.

Francisco Camps arranca la seua campanya per a liderar el PPCV amb la promesa de recuperar el govern

Francisco Camps dona per iniciada la carrera cap al congrés regional del PPCV i s'oferix a liderar de nou el partit amb el compromís d'aconseguir una majoria absoluta en 2027.

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.

Educació xifra en un 25,42% el seguiment al tancament de la segona setmana de vaga docent

La Conselleria d'Educació situa en un 25,42% el seguiment del desé dia de vaga indefinida del professorat valencià, en una jornada amb una manifestació d'unes 7.000 persones a València.

Marcelino busca posar el fermall d’or davant l’Atlètic en La Ceràmica

Marcelino García Toral confia que el Vila-real supere a l'Atlètic en La Ceràmica per a tancar una temporada que considera extraordinària, encara que admet que el repte serà molt exigent.

El Llevant busca en La Cartoixa el punt decisiu per a assegurar la permanència davant un Betis ja classificat per a la Champions

Llevant i Betis es mesuren en La Cartoixa en un partit clau per a la salvació de l'equip valencià, que només necessita un empat davant un rival amb la Champions ja garantida.

Ferit el conductor d’una camioneta en xocar amb un tramvia a València

Un conductor de 55 anys va resultar ferit en col·lidir la seua camioneta frigorífica amb un tramvia en el barri de Benimaclet, a València, després de realitzar una maniobra prohibida.

La investigació de l’incendi a l’Hospital de Torrevieja descarta una fallada tècnica i se centra en el factor humà

La investigació de l'incendi en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja descarta un origen tècnic i s'orienta cap a una possible fallada humana, amb un pacient ingressat en l'UCI per inhalació de fum.