Sánchez anuncia una dosi de reforç contra la Covid als majors de 60 anys i sanitaris

 

El Ministeri de Sanitat proposarà a les comunitats autònomes administrar també una tercera dosi de vacuna contra la Covid a la població d’entre 60 i 69 anys i al personal sanitari i sociosanitari. Aquests grups s’uniran així als majors de 70 anys, als majors que viuen en residències i als vacunats amb Janssen, col·lectius que ja estan rebent les seues dosis de reforç.

Així ho ha confirmat des de Turquia el president del Govern, Pedro Sánchez, que s’ha referit la recomanació que ha aprovat aquest dimecres la Ponència de Vacunes del Ministeri de Sanitat, que ara serà remesa a la Comissió de Salut Pública.

Així ho ha asseverat el president en una compareixença en la qual ha recordat que Espanya «és un dels països amb majors taxes de vacunació», ja que el 88,8% dels majors de 12 anys estan vacunats amb pauta completa.

«Acaba de finalitzar, segons m’informa el Ministeri de Sanitat, la reunió de la Ponència de Vacunes i s’ha acordat vacunar amb tercera dosi als majors de 60 anys i personal sanitari i sociosanitari«, ha apuntat Sánchez durant una roda de premsa a Ankara al costat del primer ministre turc, Recep Tayyip Erdogan.

«Ara, la proposta s’elevarà a la Comissió de Salut Pública i treballarem amb les comunitats per a continuar avançant en la protecció» de la població, ha afegit el president, que ha apostat per «continuar amb la vacunació sense pausa» per a mantindre una situació que de moment està en millor situació que en bona part de la resta d’Europa.

D’aquesta manera, els experts de la Ponència de Vacunes del Ministeri de Sanitat han confirmat la proposta per la qual des de feia dies s’inclinaven alguns dels seus membres per a estendre la tercera dosi de vacuna contra la Covid a la població general a partir dels 60 anys, en considerar que ja a partir d’aqueixa edat el sistema immunològic comença a afeblir-se.

També es procedirà a revacunar al personal sanitari, tal com estan fent altres països europeus i com va recomanar fa unes setmanes el Centre Europeu per a la Prevenció i Control de Malalties (ECDE), de cara a l’hivern.

 

2,7 milions de dosis addicionals

 

Segons les últimes dades de Sanitat, fins a aquest dimecres s’havien administrat 2.904.255 dosis addicionals, majoritàriament de Pfizer (més de 2,5 milions) però també de Moderna. Les dosis de record són en tots els casos amb vacunes d’ARN missatger.

En aquesta xifra s’inclou la tercera dosi -addicional- per a persones immunocompromeses per motius de salut i de record, que es van començar a posar primer a les persones que viuen en residències de majors i després a tota la població major de 70 anys.

A partir del 15 de novembre, també reben una dosi de record els 1,9 milions de persones que van rebre la vacuna monodosis de Janssen. En el seu cas no és la tercera dosi, sense la segona.

Correspondrà a la Comissió de Salut Pública determinar la data en la qual el grup d’edat de 60 a 69 anys i els sanitaris i sociosanitaris començaran a rebre també la tercera dosi.

Últimes notícies

Casa Repinaldo s’emporta la millor fideuà del món en el concurs internacional de Gandia

El restaurant asturià Casa Repinaldo ha guanyat el 51é Concurs Internacional de Fideuà i Gastronomia de Gandia, en una edició nocturna que ha omplit el Moll dels Borja i ha repartit guardons a cuiners de la Comunitat Valenciana, d’Espanya i de Colòmbia.

Oratge estable en la Comunitat amb ruixats febles al sud i més calor a València

La Comunitat Valenciana espera este dijous un oratge majoritàriament estable, amb núvols alts, ruixats febles en la mitat sud i un lleu augment de les màximes a València.

El professorat en vaga alça la tenda de la plaça de la Verge després de suspendre la vaga indefinida

El professorat de l’ensenyament públic no universitari valencià ha decidit suspendre la vaga indefinida i ha posat fi a l’acampada de protesta a la plaça de la Verge de València després de déu dies d’acció reivindicativa.

El professorat en vaga alça l’acampada de la plaça de la Verge de València després de suspendre la vaga indefinida

El professorat de l’escola pública no universitària ha decidit suspendre la vaga indefinida i ha posat fi a l’acampada de deu dies a la plaça de la Verge de València, mantinguent, però, el compromís de continuar mobilitzat.

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.