Sánchez anuncia una dosi de reforç contra la Covid als majors de 60 anys i sanitaris

 

El Ministeri de Sanitat proposarà a les comunitats autònomes administrar també una tercera dosi de vacuna contra la Covid a la població d’entre 60 i 69 anys i al personal sanitari i sociosanitari. Aquests grups s’uniran així als majors de 70 anys, als majors que viuen en residències i als vacunats amb Janssen, col·lectius que ja estan rebent les seues dosis de reforç.

Així ho ha confirmat des de Turquia el president del Govern, Pedro Sánchez, que s’ha referit la recomanació que ha aprovat aquest dimecres la Ponència de Vacunes del Ministeri de Sanitat, que ara serà remesa a la Comissió de Salut Pública.

Així ho ha asseverat el president en una compareixença en la qual ha recordat que Espanya “és un dels països amb majors taxes de vacunació”, ja que el 88,8% dels majors de 12 anys estan vacunats amb pauta completa.

“Acaba de finalitzar, segons m’informa el Ministeri de Sanitat, la reunió de la Ponència de Vacunes i s’ha acordat vacunar amb tercera dosi als majors de 60 anys i personal sanitari i sociosanitari“, ha apuntat Sánchez durant una roda de premsa a Ankara al costat del primer ministre turc, Recep Tayyip Erdogan.

“Ara, la proposta s’elevarà a la Comissió de Salut Pública i treballarem amb les comunitats per a continuar avançant en la protecció” de la població, ha afegit el president, que ha apostat per “continuar amb la vacunació sense pausa” per a mantindre una situació que de moment està en millor situació que en bona part de la resta d’Europa.

D’aquesta manera, els experts de la Ponència de Vacunes del Ministeri de Sanitat han confirmat la proposta per la qual des de feia dies s’inclinaven alguns dels seus membres per a estendre la tercera dosi de vacuna contra la Covid a la població general a partir dels 60 anys, en considerar que ja a partir d’aqueixa edat el sistema immunològic comença a afeblir-se.

També es procedirà a revacunar al personal sanitari, tal com estan fent altres països europeus i com va recomanar fa unes setmanes el Centre Europeu per a la Prevenció i Control de Malalties (ECDE), de cara a l’hivern.

 

2,7 milions de dosis addicionals

 

Segons les últimes dades de Sanitat, fins a aquest dimecres s’havien administrat 2.904.255 dosis addicionals, majoritàriament de Pfizer (més de 2,5 milions) però també de Moderna. Les dosis de record són en tots els casos amb vacunes d’ARN missatger.

En aquesta xifra s’inclou la tercera dosi -addicional- per a persones immunocompromeses per motius de salut i de record, que es van començar a posar primer a les persones que viuen en residències de majors i després a tota la població major de 70 anys.

A partir del 15 de novembre, també reben una dosi de record els 1,9 milions de persones que van rebre la vacuna monodosis de Janssen. En el seu cas no és la tercera dosi, sense la segona.

Correspondrà a la Comissió de Salut Pública determinar la data en la qual el grup d’edat de 60 a 69 anys i els sanitaris i sociosanitaris començaran a rebre també la tercera dosi.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.