Sánchez anuncia una dosi de reforç contra la Covid als majors de 60 anys i sanitaris

 

El Ministeri de Sanitat proposarà a les comunitats autònomes administrar també una tercera dosi de vacuna contra la Covid a la població d’entre 60 i 69 anys i al personal sanitari i sociosanitari. Aquests grups s’uniran així als majors de 70 anys, als majors que viuen en residències i als vacunats amb Janssen, col·lectius que ja estan rebent les seues dosis de reforç.

Així ho ha confirmat des de Turquia el president del Govern, Pedro Sánchez, que s’ha referit la recomanació que ha aprovat aquest dimecres la Ponència de Vacunes del Ministeri de Sanitat, que ara serà remesa a la Comissió de Salut Pública.

Així ho ha asseverat el president en una compareixença en la qual ha recordat que Espanya “és un dels països amb majors taxes de vacunació”, ja que el 88,8% dels majors de 12 anys estan vacunats amb pauta completa.

“Acaba de finalitzar, segons m’informa el Ministeri de Sanitat, la reunió de la Ponència de Vacunes i s’ha acordat vacunar amb tercera dosi als majors de 60 anys i personal sanitari i sociosanitari“, ha apuntat Sánchez durant una roda de premsa a Ankara al costat del primer ministre turc, Recep Tayyip Erdogan.

“Ara, la proposta s’elevarà a la Comissió de Salut Pública i treballarem amb les comunitats per a continuar avançant en la protecció” de la població, ha afegit el president, que ha apostat per “continuar amb la vacunació sense pausa” per a mantindre una situació que de moment està en millor situació que en bona part de la resta d’Europa.

D’aquesta manera, els experts de la Ponència de Vacunes del Ministeri de Sanitat han confirmat la proposta per la qual des de feia dies s’inclinaven alguns dels seus membres per a estendre la tercera dosi de vacuna contra la Covid a la població general a partir dels 60 anys, en considerar que ja a partir d’aqueixa edat el sistema immunològic comença a afeblir-se.

També es procedirà a revacunar al personal sanitari, tal com estan fent altres països europeus i com va recomanar fa unes setmanes el Centre Europeu per a la Prevenció i Control de Malalties (ECDE), de cara a l’hivern.

 

2,7 milions de dosis addicionals

 

Segons les últimes dades de Sanitat, fins a aquest dimecres s’havien administrat 2.904.255 dosis addicionals, majoritàriament de Pfizer (més de 2,5 milions) però també de Moderna. Les dosis de record són en tots els casos amb vacunes d’ARN missatger.

En aquesta xifra s’inclou la tercera dosi -addicional- per a persones immunocompromeses per motius de salut i de record, que es van començar a posar primer a les persones que viuen en residències de majors i després a tota la població major de 70 anys.

A partir del 15 de novembre, també reben una dosi de record els 1,9 milions de persones que van rebre la vacuna monodosis de Janssen. En el seu cas no és la tercera dosi, sense la segona.

Correspondrà a la Comissió de Salut Pública determinar la data en la qual el grup d’edat de 60 a 69 anys i els sanitaris i sociosanitaris començaran a rebre també la tercera dosi.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana farà obligatòria la formació en emergències en tots els centres educatius des de 2026-2027

La Conselleria d'Educació implantarà un pla obligatori de formació en emergències de protecció civil en tots els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana a partir del curs 2026-2027, amb hores mínimes anuals per a l'alumnat i un ampli programa de capacitació docent.

El València Basket blinda a Brancou Badio amb un nou contracte fins a 2029

El València Basket ha millorat i ampliat el contracte de l'escorta senegalés Brancou Badio fins a 2029, consolidant-li com a peça clau del projecte i jugador amb el vincle més llarg del club.

Un tècnic municipal qüestiona la rapidesa i canvis en la promoció pública Els Naus a Alacant

Un tècnic jurídic jubilat de l'Ajuntament d'Alacant ha mostrat la seua sorpresa per la rapidesa amb la qual l'empresa adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques Els Naus i per les diferències entre els plecs publicats i els inicials.

Adif designa a Joan Calabuig com a nou coordinador del Corredor Mediterrani

Adif ha nomenat a Joan Calabuig nou coordinador del Corredor Mediterrani, un lloc clau per a impulsar l'execució, el seguiment i la interlocució institucional d'esta infraestructura estratègica.

El Palau de les Arts estrena el drama coreogràfic Les filles de Bernarda el 17 d’abril

El Palau de les Arts acollirà el 17 d'abril l'estrena absoluta de Les filles de Bernarda, una coproducció de dansa que reinterpreta l'univers de Bernarda Alba des de la coreografia, la música en directe i el llenguatge documental.

Dansa València alça el teló amb Ultimàtum de Led Silhouette en el Teatre Principal

Dansa València inaugura la seua nova edició en el Teatre Principal amb Ultimàtum de Led Silhouette i una jornada que combina estrenes, flamenc contemporani, pensament i divulgació.

Pradas recorre la prova cal·ligràfica sobre la nota del missatge És-Alert

La defensa de Salomé Pradas apel·la la decisió judicial de mantindre una prova cal·ligràfica sobre una nota manuscrita amb indicacions per al missatge És-Alert durant la DANA.

Catalá, investigada per prevaricació, defén la legalitat de l’actuació de l’Ajuntament de València

María José Catalá assegura que l'actuació de l'Ajuntament de València va ser legal i transparent després de conéixer-se que Anticorrupció la investiga per presumpta prevaricació i tràfic d'influències en la recol·locació de personal.