17.9 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

Sánchez anuncia una dosi de reforç contra la Covid als majors de 60 anys i sanitaris

 

El Ministeri de Sanitat proposarà a les comunitats autònomes administrar també una tercera dosi de vacuna contra la Covid a la població d’entre 60 i 69 anys i al personal sanitari i sociosanitari. Aquests grups s’uniran així als majors de 70 anys, als majors que viuen en residències i als vacunats amb Janssen, col·lectius que ja estan rebent les seues dosis de reforç.

Així ho ha confirmat des de Turquia el president del Govern, Pedro Sánchez, que s’ha referit la recomanació que ha aprovat aquest dimecres la Ponència de Vacunes del Ministeri de Sanitat, que ara serà remesa a la Comissió de Salut Pública.

Així ho ha asseverat el president en una compareixença en la qual ha recordat que Espanya “és un dels països amb majors taxes de vacunació”, ja que el 88,8% dels majors de 12 anys estan vacunats amb pauta completa.

“Acaba de finalitzar, segons m’informa el Ministeri de Sanitat, la reunió de la Ponència de Vacunes i s’ha acordat vacunar amb tercera dosi als majors de 60 anys i personal sanitari i sociosanitari“, ha apuntat Sánchez durant una roda de premsa a Ankara al costat del primer ministre turc, Recep Tayyip Erdogan.

“Ara, la proposta s’elevarà a la Comissió de Salut Pública i treballarem amb les comunitats per a continuar avançant en la protecció” de la població, ha afegit el president, que ha apostat per “continuar amb la vacunació sense pausa” per a mantindre una situació que de moment està en millor situació que en bona part de la resta d’Europa.

D’aquesta manera, els experts de la Ponència de Vacunes del Ministeri de Sanitat han confirmat la proposta per la qual des de feia dies s’inclinaven alguns dels seus membres per a estendre la tercera dosi de vacuna contra la Covid a la població general a partir dels 60 anys, en considerar que ja a partir d’aqueixa edat el sistema immunològic comença a afeblir-se.

També es procedirà a revacunar al personal sanitari, tal com estan fent altres països europeus i com va recomanar fa unes setmanes el Centre Europeu per a la Prevenció i Control de Malalties (ECDE), de cara a l’hivern.

 

2,7 milions de dosis addicionals

 

Segons les últimes dades de Sanitat, fins a aquest dimecres s’havien administrat 2.904.255 dosis addicionals, majoritàriament de Pfizer (més de 2,5 milions) però també de Moderna. Les dosis de record són en tots els casos amb vacunes d’ARN missatger.

En aquesta xifra s’inclou la tercera dosi -addicional- per a persones immunocompromeses per motius de salut i de record, que es van començar a posar primer a les persones que viuen en residències de majors i després a tota la població major de 70 anys.

A partir del 15 de novembre, també reben una dosi de record els 1,9 milions de persones que van rebre la vacuna monodosis de Janssen. En el seu cas no és la tercera dosi, sense la segona.

Correspondrà a la Comissió de Salut Pública determinar la data en la qual el grup d’edat de 60 a 69 anys i els sanitaris i sociosanitaris començaran a rebre també la tercera dosi.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana María en el seu centre de salut

Una concentració enfront del centre de salut ha condemnat l'assassinat d'Ana María, de 64 anys, presumptament a les mans del seu exmarit. El centre roman tancat i la Guàrdia Civil investiga.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana en el centre de salut

Dons Progressistes de Benicàssim ha reunit desenes de persones per a repudiar l'assassinat d'Ana María, infermera de 64 anys, apunyalada en el seu treball. El presumpte autor ha sigut detingut; la investigació continua oberta i el centre roman tancat amb suport psicològic al personal.

Benicàssim decreta dos dies de dol i convoca un minut de silenci per l’assassinat d’una infermera

L'Ajuntament de Benicàssim ha decretat dos dies de dol per l'assassinat d'una infermera de 64 anys i ha convocat un minut de silenci per a demà a les 12.00. La seua exparella, de 70 anys, ja ha sigut detingut.

Troben mort un rorcual comú de 9 metres en la bocana del Real Club Nàutic de València

Un rorcual comú de 9 metres i 6,5 tones ha sigut localitzat sense vida en un espigó de la bocana del Real Club Nàutic de València. La necropsia determinarà, en la mesura que siga possible, l'origen de la defunció.

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.

Castelló registra les ratxes de vent més forts amb 87 km/h a l’interior

La Pobla de Benifassà ha marcat 87 km/h, el valor més alt en les últimes quatre hores. Alacant ha aconseguit 79 km/h a Rojales i València 72 km/h a Manises.

Oriana deixa nous danys a La Pobla de Farnals i complica la recuperació després d’Harry

Ratxes de fins a 95 km/h provoquen caigudes de branques, danys en el poliesportiu i 14 intervencions policials el dissabte, sense ferits. Els desperfectes se sumen als d'Harry i el Consell demana declarar zona greument afectada.