Un epidemiòleg xinés apunta que l’origen del covid-19 podria ser els Estats Units

 

Un epidemiòleg xinés d’alt nivell ha apuntat que els Estats Units hauria de ser la prioritat en la pròxima fase d’investigacions sobre l’origen del COVID-19, després que un estudi va indicar que la malaltia podria haver estat circulant allí ja el desembre de 2019, van reportar el dijous mitjans estatals xinesos.

L’estudi, publicat esta setmana pels Instituts Nacionals de Salut (NIH) dels Estats Units, va mostrar que almenys set persones en cinc estats del país estaven infectades amb SARS-CoV-2 setmanes abans que la nació informara els seus primers casos oficials.

Un estudi conjunt entre la Xina i l’Organització Mundial de la Salut (OMS) publicat al març va dir que el COVID-19 probablement es va originar en el comerç de vida silvestre del país, i que el virus va passar als humans de les ratapinyades a través d’una espècie intermediària.

No obstant això, Pequín ha promogut la teoria que COVID-19 va ingressar a la Xina des de l’estranger a través d’aliments congelats contaminats.

Diversos polítics estrangers també estan demanant més investigacions sobre la possibilitat que s’haja filtrat d’un laboratori.

Zeng Guang, epidemiòleg cap del Centre Xinés per al Control i la Prevenció de Malalties, va dir al tabloide estatal Global Times que l’atenció hauria de desplaçar-se als Estats Units, que va tardar a fer proves a les persones en les primeres etapes del brot, i també alberga molts laboratoris biològics.

“Tots els assumptes relacionats amb les armes biològiques que té el país han d’estar subjectes a escrutini”, va sostindre.

L’origen de la pandèmia s’ha convertit en una font de tensió política entre Pequín i Washington, amb gran part de l’enfocament en l’Institut de Virologia de Wuhan (WIV), situat a la ciutat del mateix nom i on es va identificar per primera vegada el brot a fins de 2019.

La Xina ha sigut criticada per la seua falta de transparència a l’hora d’entregar dades sobre els primers casos i els virus estudiats en WIV.

Un informe d’un laboratori nacional del govern estatunidenc va concloure que és plausible que el virus es filtrara des del laboratori de Wuhan, va informar The Wall Street Journal a principis d’este mes.

Un estudi previ va plantejar la possibilitat que el SARS-CoV-2 poguera haver estat circulant a Europa ja al setembre, però els experts van dir que això no significava necessàriament que no s’originara a la Xina, on s’han trobat molts coronavirus similars en animals salvatges.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mor l’operari d’una grua en quedar atrapat pel seu vehicle a Vallada

Un treballador de 32 anys ha mort en una zona rural de Vallada després de quedar atrapat pel camió grua amb el qual intentava alçar un tractor bolcat. Bombers i servicis sanitaris només van poder confirmar la defunció.

Rego, Oltra, Montero i Janja da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Rosângela Janja da Silva reclamen unió enfront de la violència política contra les dones i més presència femenina en els espais de decisió.

Rego, Oltra, Montero i Janja Da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Janja Da Silva reclamen a València que les dones s'unisquen enfront de la violència política i reforcen la seua presència en els espais de decisió.

Héctor Fort rep l’alta i es prepara per a tornar amb l’Elx davant l’Atlètic

Héctor Fort rep l'alta competitiva tres mesos després d'operar-se del muscle i es mostra amb ganes de tornar a jugar amb l'Elx en el dol davant l'Atlètic de Madrid.

Tunde reforça l’optimisme del Llevant: la permanència, cada vegada més a prop

Kareem Tunde es mostra convençut que el Llevant aconseguirà la permanència en Primera i crida a mantindre la unió del vestuari abans del dol clau davant el Sevilla.

Ernest Urtasun se suma a la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández el 24 d’abril

El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, participarà el 24 d'abril en la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández a Orihuela, garantida després del finançament del Ministeri de Cultura.

Ingressat a Maldives un jove metge alacantí després de l’atac d’un tauró

Un metge de 31 anys de l'Hospital General Doctor Balmis d'Alacant ha resultat greument ferit després de patir l'atac d'un tauró durant una excursió aquàtica en la seua lluna de mel a les illes Maldives.

El TSJCV tomba la suspensió de llicències de canvi d’ús per a pisos turístics a València

El TSJCV anul·la la decisió de l'Ajuntament de València de suspendre les llicències de canvi d'ús per a pisos turístics, però manté la moratòria sobre noves edificacions hoteleres.