Un epidemiòleg xinés apunta que l’origen del covid-19 podria ser els Estats Units

 

Un epidemiòleg xinés d’alt nivell ha apuntat que els Estats Units hauria de ser la prioritat en la pròxima fase d’investigacions sobre l’origen del COVID-19, després que un estudi va indicar que la malaltia podria haver estat circulant allí ja el desembre de 2019, van reportar el dijous mitjans estatals xinesos.

L’estudi, publicat esta setmana pels Instituts Nacionals de Salut (NIH) dels Estats Units, va mostrar que almenys set persones en cinc estats del país estaven infectades amb SARS-CoV-2 setmanes abans que la nació informara els seus primers casos oficials.

Un estudi conjunt entre la Xina i l’Organització Mundial de la Salut (OMS) publicat al març va dir que el COVID-19 probablement es va originar en el comerç de vida silvestre del país, i que el virus va passar als humans de les ratapinyades a través d’una espècie intermediària.

No obstant això, Pequín ha promogut la teoria que COVID-19 va ingressar a la Xina des de l’estranger a través d’aliments congelats contaminats.

Diversos polítics estrangers també estan demanant més investigacions sobre la possibilitat que s’haja filtrat d’un laboratori.

Zeng Guang, epidemiòleg cap del Centre Xinés per al Control i la Prevenció de Malalties, va dir al tabloide estatal Global Times que l’atenció hauria de desplaçar-se als Estats Units, que va tardar a fer proves a les persones en les primeres etapes del brot, i també alberga molts laboratoris biològics.

“Tots els assumptes relacionats amb les armes biològiques que té el país han d’estar subjectes a escrutini”, va sostindre.

L’origen de la pandèmia s’ha convertit en una font de tensió política entre Pequín i Washington, amb gran part de l’enfocament en l’Institut de Virologia de Wuhan (WIV), situat a la ciutat del mateix nom i on es va identificar per primera vegada el brot a fins de 2019.

La Xina ha sigut criticada per la seua falta de transparència a l’hora d’entregar dades sobre els primers casos i els virus estudiats en WIV.

Un informe d’un laboratori nacional del govern estatunidenc va concloure que és plausible que el virus es filtrara des del laboratori de Wuhan, va informar The Wall Street Journal a principis d’este mes.

Un estudi previ va plantejar la possibilitat que el SARS-CoV-2 poguera haver estat circulant a Europa ja al setembre, però els experts van dir que això no significava necessàriament que no s’originara a la Xina, on s’han trobat molts coronavirus similars en animals salvatges.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dones i menors de 25 anys concentren l’ús de Metrovalencia, segons l’últim índex de satisfacció

L'ultime indexe de satisfaccion de Metrovalencia revela que les dones i els menors de 25 anys són els principals usuaris del metre i tranvia, amb alta presència d'estudiants i un perfil socioeconomico majoritari mitjà.

Troben a un matrimoni mort en el bany de la seua casa a València per una fuita de gas

Un matrimoni d'origen xinés ha sigut trobat sense vida a la dutxa de la seua vivenda a València. La principal hipòtesi apunta a un accident domèstic per mala combustió de la caldera de gas del bany.

Un ferit per arma blanca i un detingut en una baralla nocturna a Orihuela

Una baralla entre dos grups en l'avinguda Doctor García Rogel d'Orihuela se salda amb un jove de 25 anys ferit per arma blanca en la cara i un detingut.

Cau un clan familiar que distribuïa cocaïna i marihuana des d’una vivenda a Dolores

La Guàrdia Civil desarticula a Dolores un punt de venda de cocaïna i una plantació de marihuana en una vivenda familiar, amb quatre detinguts acusats de tràfic de drogues i frau elèctric.

Detinguda a València una cuidadora per robar 40.000 euros a l’anciana a la qual atenia

La Guàrdia Civil deté a València a una dona de 43 anys acusada d'aprofitar el seu treball com a cuidadora per a traure de forma continuada uns 40.000 euros del compte bancari d'una anciana dependent.

Isaac, de l’aula i Google al somni de crear una startup d’impacte social

Isaac Tormo, jove valencià amb expedient excel·lent, experiència internacional i treball en Google, vol llançar una startup d'impacte social dins de l'ecosistema de Llançadora.

Dos de cada tres valencians fa exercici de forma regular en el seu temps lliure

Quasi el 67% dels habitants de València practica activitat física saludable en el seu temps lliure, mentres que un terç seguix sense fer exercici, segons el Baròmetre Municipal.

La UPV restaura el mural de Dons de Ciència vandalitzat amb una pintada contra Oltra

La UPV ha restaurat el mural dedicat a la biofísica Eva Nogales en l'IES El Cabanyal després de ser vandalitzat amb una pintada contra Oltra, utilitzant tècniques específiques per a eliminar la inscripció sense danyar l'obra.