Un epidemiòleg xinés apunta que l’origen del covid-19 podria ser els Estats Units

 

Un epidemiòleg xinés d’alt nivell ha apuntat que els Estats Units hauria de ser la prioritat en la pròxima fase d’investigacions sobre l’origen del COVID-19, després que un estudi va indicar que la malaltia podria haver estat circulant allí ja el desembre de 2019, van reportar el dijous mitjans estatals xinesos.

L’estudi, publicat esta setmana pels Instituts Nacionals de Salut (NIH) dels Estats Units, va mostrar que almenys set persones en cinc estats del país estaven infectades amb SARS-CoV-2 setmanes abans que la nació informara els seus primers casos oficials.

Un estudi conjunt entre la Xina i l’Organització Mundial de la Salut (OMS) publicat al març va dir que el COVID-19 probablement es va originar en el comerç de vida silvestre del país, i que el virus va passar als humans de les ratapinyades a través d’una espècie intermediària.

No obstant això, Pequín ha promogut la teoria que COVID-19 va ingressar a la Xina des de l’estranger a través d’aliments congelats contaminats.

Diversos polítics estrangers també estan demanant més investigacions sobre la possibilitat que s’haja filtrat d’un laboratori.

Zeng Guang, epidemiòleg cap del Centre Xinés per al Control i la Prevenció de Malalties, va dir al tabloide estatal Global Times que l’atenció hauria de desplaçar-se als Estats Units, que va tardar a fer proves a les persones en les primeres etapes del brot, i també alberga molts laboratoris biològics.

“Tots els assumptes relacionats amb les armes biològiques que té el país han d’estar subjectes a escrutini”, va sostindre.

L’origen de la pandèmia s’ha convertit en una font de tensió política entre Pequín i Washington, amb gran part de l’enfocament en l’Institut de Virologia de Wuhan (WIV), situat a la ciutat del mateix nom i on es va identificar per primera vegada el brot a fins de 2019.

La Xina ha sigut criticada per la seua falta de transparència a l’hora d’entregar dades sobre els primers casos i els virus estudiats en WIV.

Un informe d’un laboratori nacional del govern estatunidenc va concloure que és plausible que el virus es filtrara des del laboratori de Wuhan, va informar The Wall Street Journal a principis d’este mes.

Un estudi previ va plantejar la possibilitat que el SARS-CoV-2 poguera haver estat circulant a Europa ja al setembre, però els experts van dir que això no significava necessàriament que no s’originara a la Xina, on s’han trobat molts coronavirus similars en animals salvatges.

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.