Un epidemiòleg xinés apunta que l’origen del covid-19 podria ser els Estats Units

 

Un epidemiòleg xinés d’alt nivell ha apuntat que els Estats Units hauria de ser la prioritat en la pròxima fase d’investigacions sobre l’origen del COVID-19, després que un estudi va indicar que la malaltia podria haver estat circulant allí ja el desembre de 2019, van reportar el dijous mitjans estatals xinesos.

L’estudi, publicat esta setmana pels Instituts Nacionals de Salut (NIH) dels Estats Units, va mostrar que almenys set persones en cinc estats del país estaven infectades amb SARS-CoV-2 setmanes abans que la nació informara els seus primers casos oficials.

Un estudi conjunt entre la Xina i l’Organització Mundial de la Salut (OMS) publicat al març va dir que el COVID-19 probablement es va originar en el comerç de vida silvestre del país, i que el virus va passar als humans de les ratapinyades a través d’una espècie intermediària.

No obstant això, Pequín ha promogut la teoria que COVID-19 va ingressar a la Xina des de l’estranger a través d’aliments congelats contaminats.

Diversos polítics estrangers també estan demanant més investigacions sobre la possibilitat que s’haja filtrat d’un laboratori.

Zeng Guang, epidemiòleg cap del Centre Xinés per al Control i la Prevenció de Malalties, va dir al tabloide estatal Global Times que l’atenció hauria de desplaçar-se als Estats Units, que va tardar a fer proves a les persones en les primeres etapes del brot, i també alberga molts laboratoris biològics.

“Tots els assumptes relacionats amb les armes biològiques que té el país han d’estar subjectes a escrutini”, va sostindre.

L’origen de la pandèmia s’ha convertit en una font de tensió política entre Pequín i Washington, amb gran part de l’enfocament en l’Institut de Virologia de Wuhan (WIV), situat a la ciutat del mateix nom i on es va identificar per primera vegada el brot a fins de 2019.

La Xina ha sigut criticada per la seua falta de transparència a l’hora d’entregar dades sobre els primers casos i els virus estudiats en WIV.

Un informe d’un laboratori nacional del govern estatunidenc va concloure que és plausible que el virus es filtrara des del laboratori de Wuhan, va informar The Wall Street Journal a principis d’este mes.

Un estudi previ va plantejar la possibilitat que el SARS-CoV-2 poguera haver estat circulant a Europa ja al setembre, però els experts van dir que això no significava necessàriament que no s’originara a la Xina, on s’han trobat molts coronavirus similars en animals salvatges.

Últimes notícies

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions del pròxim any a la Comunitat Valenciana.

El Barça colp València Basket en la pròrroga i es queda el factor pista de la final

El Barça ha guanyat València Basket per 112-113 en la pròrroga en el primer partit de la final de la Lliga Endesa i es queda el factor pista. La sèrie continuarà al Roig Arena este dissabte abans de viatjar a Barcelona per als pròxims duels.

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.