14.6 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

Un epidemiòleg xinés apunta que l’origen del covid-19 podria ser els Estats Units

 

Un epidemiòleg xinés d’alt nivell ha apuntat que els Estats Units hauria de ser la prioritat en la pròxima fase d’investigacions sobre l’origen del COVID-19, després que un estudi va indicar que la malaltia podria haver estat circulant allí ja el desembre de 2019, van reportar el dijous mitjans estatals xinesos.

L’estudi, publicat esta setmana pels Instituts Nacionals de Salut (NIH) dels Estats Units, va mostrar que almenys set persones en cinc estats del país estaven infectades amb SARS-CoV-2 setmanes abans que la nació informara els seus primers casos oficials.

Un estudi conjunt entre la Xina i l’Organització Mundial de la Salut (OMS) publicat al març va dir que el COVID-19 probablement es va originar en el comerç de vida silvestre del país, i que el virus va passar als humans de les ratapinyades a través d’una espècie intermediària.

No obstant això, Pequín ha promogut la teoria que COVID-19 va ingressar a la Xina des de l’estranger a través d’aliments congelats contaminats.

Diversos polítics estrangers també estan demanant més investigacions sobre la possibilitat que s’haja filtrat d’un laboratori.

Zeng Guang, epidemiòleg cap del Centre Xinés per al Control i la Prevenció de Malalties, va dir al tabloide estatal Global Times que l’atenció hauria de desplaçar-se als Estats Units, que va tardar a fer proves a les persones en les primeres etapes del brot, i també alberga molts laboratoris biològics.

“Tots els assumptes relacionats amb les armes biològiques que té el país han d’estar subjectes a escrutini”, va sostindre.

L’origen de la pandèmia s’ha convertit en una font de tensió política entre Pequín i Washington, amb gran part de l’enfocament en l’Institut de Virologia de Wuhan (WIV), situat a la ciutat del mateix nom i on es va identificar per primera vegada el brot a fins de 2019.

La Xina ha sigut criticada per la seua falta de transparència a l’hora d’entregar dades sobre els primers casos i els virus estudiats en WIV.

Un informe d’un laboratori nacional del govern estatunidenc va concloure que és plausible que el virus es filtrara des del laboratori de Wuhan, va informar The Wall Street Journal a principis d’este mes.

Un estudi previ va plantejar la possibilitat que el SARS-CoV-2 poguera haver estat circulant a Europa ja al setembre, però els experts van dir que això no significava necessàriament que no s’originara a la Xina, on s’han trobat molts coronavirus similars en animals salvatges.

Últimes notícies

Una nova manifestació per la dana ha demanat que Mazón entregue l’acta de diputat

La protesta ha reunit ciutadans i familiars de víctimes per a reclamar que el expresident entregue el seu escó i comparega davant la jutgessa. El recorregut ha passat per Benetússer, Sedaví i Alfafar, algunes de les localitats més afectades.

Compromís exigix al Govern desbloquejar ja la norma que impedix orxata amb menys sucre

Compromís ha enviat una carta als ministres d'Agricultura i de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 per a exigir la reforma del Reial decret 1338/1988. Reclama un calendari immediat que permeta vendre orxata amb menys sucre sense perdre la denominació de xufa.

La UPV desenrotllarà una plataforma per a avaluar en temps real la salut de l’Albufera

La UPV desenrotllarà una plataforma pública de monitoratge en temps real de l'Albufera dins de OBEREK. Permetrà decisions ràpides, restauració després de desastres i agricultura de precisió.

Barrachina: els agricultors no temen al mercat, però exigixen igualtat de tracte

El conseller defén que el camp valencià competix si se li apliquen les mateixes regles i retrau que l'acord UE-Mercosur se subscriguera sense salvaguardes inicials.

Avís groc per vent a València i fenòmens costaners a Alacant

Aemet ha establit l'avís groc per ratxes de fins a 70 km/h en el litoral nord i interior sud de València i per mala mar a Alacant. El vent del sud-oest deixarà ones de fins a 3 metres i els avisos es prolongaran del diumenge a la vesprada al dimarts de matinada segons el fenomen.

Domingo amb cels nuvolosos i possibles pluges en la Comunitat Valenciana

Este diumenge 1 de febrer es preveuen cels nuvolosos en tota la Comunitat i precipitacions més probables en la mitat sud, amb temperatures amb pocs canvis.

Barrachina: els agricultors no temen al mercat, però exigixen igualtat de tracte

El conseller d'Agricultura sosté que el camp valencià competix sense por, però reclama un marc just. Critica l'acord UE-Mercosur sense salvaguardes i demana una PAC específica.

L’IVO complix 50 anys: d’ajudar a bé morir a un referent que cura i cuida

L'Institut Valencià d'Oncologia celebra el seu 50 aniversari després de transformar-se d'un centre centrat en el final de la vida a un referent integral del càncer. La institució prepara una ampliació per a incorporar noves tecnologies i modalitats assistencials.