Espanya administrarà una tercera dosi de la vacuna contra la covid

 

Espanya administrarà una tercera dosi de la vacuna contra la covid, si bé encara no s’ha determinat en quin moment es posarà la tercera injecció, segons ha confirmat este divendres la ministra de Sanitat, Carolina Darias.

En una entrevista en Onda Cero, Darias ha explicat que serà necessària una tercera dosi de reforç per a mantindre la immunitat i que, per eixe motiu, la Unió Europea (UE) ha subscrit nous contractes amb Pfizer i Moderna.

“Espanya de la mà de la UE ha subscrit nous contractes per als anys 2022 i 2023, portem més de 4.000 milions invertits en vacunes, però és la millor inversió perquè permetrà salvar vides, i quan arribem al 70% cal continuar treballant”, ha explicat la titular de Sanitat.

Darias ha assenyalat que cal continuar vacunant “fins al 100% o ser a prop i continuar vacunant a la resta de la humanitat perquè ningú estarà segur” si no es fa, sobretot per la capacitat de mutació del virus.

Sanitat creu que haurem de vacunar-nos cada any, com passa en el cas de la grip, i que “tot sembla apuntar” al fet que necessitarem una tercera dosi de la vacuna, ”però caldrà determinar quan”.

 

Eficàcia Vacunes

 

La necessitat de la tercera dosi de la vacuna no està ara com ara avalada per l’evidència científica. La posició de les agències reguladores —l’EMA a Europa i la FDA als Estats Units— i els resultats dels estudis publicats fins hui demostren que la pauta completa de totes les vacunes que han sigut utilitzades en España —Pfizer-BioNTech, Moderna, Janssen i AstraZeneca— protegeix contra totes les variants conegudes del coronavirus.

Les persones vacunades poden en alguns casos contraure la infecció, però desenvoluparan quadres clínics lleus o seran asimptomàtics. Segons dades oferides per Darias dimarts passat, el 83% de les persones infectades en esta cinquena ona de la pandèmia no estaven immunitzades, l’11,4% havia rebut una dosi i solo el 5,5% havia completat la pauta.

Últimes notícies

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.

El PSOE acusa Feijóo de sacrificar la financiació autonòmica per confrontació política

Pilar Bernabé acusa Alberto Núñez Feijóo de preferir la confrontació i la crispació abans que millorar la finançació autonòmica, que hauria aportat 3.600 milions d'euros més a la Comunitat Valenciana.