Anuncios

Espanya administrarà una tercera dosi de la vacuna contra la covid

 

Espanya administrarà una tercera dosi de la vacuna contra la covid, si bé encara no s’ha determinat en quin moment es posarà la tercera injecció, segons ha confirmat este divendres la ministra de Sanitat, Carolina Darias.

En una entrevista en Onda Cero, Darias ha explicat que serà necessària una tercera dosi de reforç per a mantindre la immunitat i que, per eixe motiu, la Unió Europea (UE) ha subscrit nous contractes amb Pfizer i Moderna.

Anuncios

“Espanya de la mà de la UE ha subscrit nous contractes per als anys 2022 i 2023, portem més de 4.000 milions invertits en vacunes, però és la millor inversió perquè permetrà salvar vides, i quan arribem al 70% cal continuar treballant”, ha explicat la titular de Sanitat.

Darias ha assenyalat que cal continuar vacunant “fins al 100% o ser a prop i continuar vacunant a la resta de la humanitat perquè ningú estarà segur” si no es fa, sobretot per la capacitat de mutació del virus.

Sanitat creu que haurem de vacunar-nos cada any, com passa en el cas de la grip, i que “tot sembla apuntar” al fet que necessitarem una tercera dosi de la vacuna, ”però caldrà determinar quan”.

 

Eficàcia Vacunes

 

La necessitat de la tercera dosi de la vacuna no està ara com ara avalada per l’evidència científica. La posició de les agències reguladores —l’EMA a Europa i la FDA als Estats Units— i els resultats dels estudis publicats fins hui demostren que la pauta completa de totes les vacunes que han sigut utilitzades en España —Pfizer-BioNTech, Moderna, Janssen i AstraZeneca— protegeix contra totes les variants conegudes del coronavirus.

Les persones vacunades poden en alguns casos contraure la infecció, però desenvoluparan quadres clínics lleus o seran asimptomàtics. Segons dades oferides per Darias dimarts passat, el 83% de les persones infectades en esta cinquena ona de la pandèmia no estaven immunitzades, l’11,4% havia rebut una dosi i solo el 5,5% havia completat la pauta.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Arranca la vaga indefinida del professorat en tots els centres públics valencians

La vaga indefinida en l'educació pública valenciana comença amb 78.000 docents cridats a parar, servicis mínims polèmics i manifestacions en les principals ciutats.

Sis detinguts i sis plantacions de marihuana desmantellades a Alcoi, Cocentaina i l’Alqueria d’Asnar

Policia Nacional i Guàrdia Civil detenen a sis persones i desmantellen sis plantacions de marihuana a Alcoi, Cocentaina i l'Alqueria d'Asnar, després de 21 registres en tres mesos.

La Fiscalia demana 26 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment a les dos filles de la seua parella

Un home se senta en la banqueta acusada d'agredir sexualment durant anys a les dos filles de la seua llavors parella, de 9 i 11 anys, per a qui la Fiscalia reclama 26 anys de presó.

La forta olor de marihuana destapa una plantació amb 43 quilos de cabdells a Picassent

La Guàrdia Civil desmantella una plantació de marihuana en una urbanització de Picassent després de les queixes veïnals per la forta olor i localitza 43,60 quilos de cabdells i 160 esqueixos.

Dilluns de cels buidats i màximes a l’alça en la Comunitat Valenciana

La setmana arranca en la Comunitat Valenciana amb cels buidats, pujada de les temperatures màximes en zones del litoral i ambient estable abans d'un dimarts amb tempestes en el nord de Castelló.

Els bombers donen per controlat l’incendi en una fàbrica de teules d’Agost

L'incendi declarat en una fàbrica de teules d'Agost ha quedat controlat de matinada i els bombers mantenen diverses dotacions refrescant l'estructura de la nau, molt afectada per les flames.

Controlen un incendi en una fàbrica de teules d’Agost sense causar ferits

Un incendi declarat en una fàbrica de teules d'Agost, al costat de la CV-820, evoluciona de manera favorable i no ha causat ferits, segons el Consorci Provincial de Bombers.

Román aconseguix una orella insuficient davant un gran bou de Conde de Mayalde a San Isidro

Román només va obtindre una orella considerada curta enfront del millor bou de Conde de Mayalde en una llarga vesprada de San Isidro marcada per la lesió de David Galván i per fins a cinc avisos.
Anuncios