Espanya administrarà una tercera dosi de la vacuna contra la covid

 

Espanya administrarà una tercera dosi de la vacuna contra la covid, si bé encara no s’ha determinat en quin moment es posarà la tercera injecció, segons ha confirmat este divendres la ministra de Sanitat, Carolina Darias.

En una entrevista en Onda Cero, Darias ha explicat que serà necessària una tercera dosi de reforç per a mantindre la immunitat i que, per eixe motiu, la Unió Europea (UE) ha subscrit nous contractes amb Pfizer i Moderna.

“Espanya de la mà de la UE ha subscrit nous contractes per als anys 2022 i 2023, portem més de 4.000 milions invertits en vacunes, però és la millor inversió perquè permetrà salvar vides, i quan arribem al 70% cal continuar treballant”, ha explicat la titular de Sanitat.

Darias ha assenyalat que cal continuar vacunant “fins al 100% o ser a prop i continuar vacunant a la resta de la humanitat perquè ningú estarà segur” si no es fa, sobretot per la capacitat de mutació del virus.

Sanitat creu que haurem de vacunar-nos cada any, com passa en el cas de la grip, i que “tot sembla apuntar” al fet que necessitarem una tercera dosi de la vacuna, ”però caldrà determinar quan”.

 

Eficàcia Vacunes

 

La necessitat de la tercera dosi de la vacuna no està ara com ara avalada per l’evidència científica. La posició de les agències reguladores —l’EMA a Europa i la FDA als Estats Units— i els resultats dels estudis publicats fins hui demostren que la pauta completa de totes les vacunes que han sigut utilitzades en España —Pfizer-BioNTech, Moderna, Janssen i AstraZeneca— protegeix contra totes les variants conegudes del coronavirus.

Les persones vacunades poden en alguns casos contraure la infecció, però desenvoluparan quadres clínics lleus o seran asimptomàtics. Segons dades oferides per Darias dimarts passat, el 83% de les persones infectades en esta cinquena ona de la pandèmia no estaven immunitzades, l’11,4% havia rebut una dosi i solo el 5,5% havia completat la pauta.

Últimes notícies

Una de cada cinc jugadores de videojocs patix missatges sexuals no desitjats

Una investigació del Centre Crímina de la UMH revela que quasi una de cada cinc dones que juga a videojocs en línia rep missatges sexuals no consentits, amb un fort impacte emocional i canvis en els seus hàbits de joc.

Una de cada cinc jugadores de videojocs patix missatges sexuals no desitjats

Quasi el 20 % de les dones que juguen a videojocs en línia rep missatges sexuals no consentits, amb un impacte emocional alt i conseqüències en els seus hàbits de joc.

La plantilla de Ford Almussafes es juga el seu futur laboral en plena recta final de l’ERTE Red

Ford Almussafes negocia ja el nou marc laboral i salarial que regirà a partir de 2027, mentre afronta els últims sis mesos de l’ERTE Red i prepara la planta per al nou Bronco.

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.