Espanya administrarà una tercera dosi de la vacuna contra la covid

 

Espanya administrarà una tercera dosi de la vacuna contra la covid, si bé encara no s’ha determinat en quin moment es posarà la tercera injecció, segons ha confirmat este divendres la ministra de Sanitat, Carolina Darias.

En una entrevista en Onda Cero, Darias ha explicat que serà necessària una tercera dosi de reforç per a mantindre la immunitat i que, per eixe motiu, la Unió Europea (UE) ha subscrit nous contractes amb Pfizer i Moderna.

“Espanya de la mà de la UE ha subscrit nous contractes per als anys 2022 i 2023, portem més de 4.000 milions invertits en vacunes, però és la millor inversió perquè permetrà salvar vides, i quan arribem al 70% cal continuar treballant”, ha explicat la titular de Sanitat.

Darias ha assenyalat que cal continuar vacunant “fins al 100% o ser a prop i continuar vacunant a la resta de la humanitat perquè ningú estarà segur” si no es fa, sobretot per la capacitat de mutació del virus.

Sanitat creu que haurem de vacunar-nos cada any, com passa en el cas de la grip, i que “tot sembla apuntar” al fet que necessitarem una tercera dosi de la vacuna, ”però caldrà determinar quan”.

 

Eficàcia Vacunes

 

La necessitat de la tercera dosi de la vacuna no està ara com ara avalada per l’evidència científica. La posició de les agències reguladores —l’EMA a Europa i la FDA als Estats Units— i els resultats dels estudis publicats fins hui demostren que la pauta completa de totes les vacunes que han sigut utilitzades en España —Pfizer-BioNTech, Moderna, Janssen i AstraZeneca— protegeix contra totes les variants conegudes del coronavirus.

Les persones vacunades poden en alguns casos contraure la infecció, però desenvoluparan quadres clínics lleus o seran asimptomàtics. Segons dades oferides per Darias dimarts passat, el 83% de les persones infectades en esta cinquena ona de la pandèmia no estaven immunitzades, l’11,4% havia rebut una dosi i solo el 5,5% havia completat la pauta.

Últimes notícies

Deting el gerent d’una empresa per simular un robatori violent de 6.500 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alacant el gerent d’una empresa nacional acusat de simular un robatori violent de 6.500 euros i de quedar-se amb diners de la mercantil. Les lesions que presentava eren superficials i compatibles amb autolesions, i ja s’havia produït un altre furt de 2.450 euros en la mateixa empresa.

Un detingut a Monòver per robar quatre motos i diversos objectes en una casa de camp

La Guàrdia Civil ha detingut un home a Monòver acusat de robar amb força quatre motocicletes i diversos objectes en una casa de camp. Tres de les motos i part del material sostret s’han recuperat i s’han tornat al propietari.

Detingut a Chiva amb drogues i dos boligrafs-pistola en plenes festes

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 62 anys a Chiva durant les festes patronals per portar diverses drogues i dos bolígrafs-pistola, a més de munició, i resistir-se greument als agents.

Les víctimes de la DANA tornaran a omplir València per reclamar que Mazón perda l’aforament

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 i moviments socials han convocat este dissabte una concentració a València per exigir la fi de l’aforament de l’expresident de la Generalitat Carlos Mazón, quan es complixen 22 mesos de les inundacions que van causar 231 morts a la província de València.

Netflix estrena la sèrie de ‘Tota la veritat de les meues mentires’ d’Elísabet Benavent

La nova miniserie de Netflix basada en la novel·la 'Toda la verdad de mis mentiras' d'Elísabet Benavent s'estrena el 28 d'agost amb cinc episodis que exploren els límits entre amor i amistat durant un viatge en caravana.

Intervals de núvols i algun ruixat aïllat en l’últim dimecres d’agost

L’últim dimecres d’agost arriba a la Comunitat Valenciana amb intervals de núvols, possibilitat de pluja feble i temperatures amb pocs canvis. Dijous s’espera un ambient més estable, amb cels poc nuvolosos i descens de les màximes en l’interior nord de València.

Buñol es prepara per a una Tomatina amb 150 tones de tomates i 22.000 participants

Buñol acollirà hui una nova edició de la Tomatina, amb 150 tones de tomates i 22.000 participants en una hora de batalla festiva. La festa reforça l’accessibilitat i comptarà amb més trens de Cercanies per a facilitar l’arribada de visitants.

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un matrimoni irlandés en un jacuzzi a Cullera

La Guàrdia Civil ha obert una investigació per la mort d’un matrimoni irlandés de 50 i 45 anys a Cullera, localitzat sense vida en el jacuzzi de la vivenda pels seus fills menors.