Una família sencera sense vacunar contra la covid acaba en l’UCI

Els metges insisteixen en la necessitat que es vacunen contra el coronavirus tots els ciutadans que encara no ho han fet davant el preocupant augment d’ingressos greus de pacients sense immunitzar a Espanya.

L’hospital Severo Ochoa de Leganés, Comunitat de Madrid, ha registrat dos brots en famílies sense vacunar: l’últim, el més recent, té a quatre persones en l’UCI i una a les portes, segons les autoritats sanitàries.

En aquest últim cas, quatre membres de la família estaven sense vacunar, i van contagiar a una cinquena persona, la de major edat, que sí que estava immunitzada. Els que no es van vacunar es troben en la unitat de vigilància intensiva, sedats i intubats.

 

Els membres de la família que estan greus tenen edats compreses entre els 30 i 60 anys

 

Per part seua, la persona més major de la família hospitalitzada, que estava vacunada, roman ingressada en planta, però el seu estat de salut és molt fràgil. És probable que haja de passar a l’UCI en les pròximes hores.

Els que estan greus són casos de generacions entre 30 i 60 anys, els que tindrien risc zero de morir o entrar en l’UCI si s’hagueren vacunat. Esther Álvarez, cap d’Urgències de l’hospital Severo Ochoa, assegura que hi ha hagut diversos casos de famílies contagiades al complet. «Abans d’intubar-se ja es penedeixen de no vacunar-se», ha precisat.

L’hospital madrileny ha ingressat des de setembre dos o tres positius de covid a la setmana, xifra que s’ha duplicat des de fa una mica menys d’un mes. Hi ha 100 pacients amb coronavirus ingressats en UCI a Madrid, i 400 en planta. Els metges llancen un missatge clar sobretot per a aquest Nadal: si no es vacunen per ells mateixos, que ho facen pels seus majors.

Últimes notícies

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.

Aules a més de 34 graus: CCOO alerta d’un risc generalitzat als col·legis valencians

CCOO PV ha denunciat que en més de 65 centres educatius públics de la Comunitat Valenciana s’han registrat fins a 34 graus o més en aules i espais docents, per damunt del límit legal de 27 graus.

Les apostes en línia es disparen entre els menors de 35 anys a la Comunitat, segons Patim

Un estudi de Patim mostra que el joc patològic s’ha fet més complex, amb més pes del joc online entre menors de 35 anys, inici en l’adolescència i forta combinació amb altres addiccions com alcohol i cocaïna.

València enceta el camí cap a un pla director per a l’àrea metropolitana

La ciutat de València ha iniciat l’elaboració d’un document de bases per a un futur Pla Director Metropolità, impulsat per Joan Romero i la Universitat de València, per a coordinar mobilitat, vivenda, territori i cohesió social en l’àrea metropolitana.