Una família sencera sense vacunar contra la covid acaba en l’UCI

Els metges insisteixen en la necessitat que es vacunen contra el coronavirus tots els ciutadans que encara no ho han fet davant el preocupant augment d’ingressos greus de pacients sense immunitzar a Espanya.

L’hospital Severo Ochoa de Leganés, Comunitat de Madrid, ha registrat dos brots en famílies sense vacunar: l’últim, el més recent, té a quatre persones en l’UCI i una a les portes, segons les autoritats sanitàries.

En aquest últim cas, quatre membres de la família estaven sense vacunar, i van contagiar a una cinquena persona, la de major edat, que sí que estava immunitzada. Els que no es van vacunar es troben en la unitat de vigilància intensiva, sedats i intubats.

 

Els membres de la família que estan greus tenen edats compreses entre els 30 i 60 anys

 

Per part seua, la persona més major de la família hospitalitzada, que estava vacunada, roman ingressada en planta, però el seu estat de salut és molt fràgil. És probable que haja de passar a l’UCI en les pròximes hores.

Els que estan greus són casos de generacions entre 30 i 60 anys, els que tindrien risc zero de morir o entrar en l’UCI si s’hagueren vacunat. Esther Álvarez, cap d’Urgències de l’hospital Severo Ochoa, assegura que hi ha hagut diversos casos de famílies contagiades al complet. «Abans d’intubar-se ja es penedeixen de no vacunar-se», ha precisat.

L’hospital madrileny ha ingressat des de setembre dos o tres positius de covid a la setmana, xifra que s’ha duplicat des de fa una mica menys d’un mes. Hi ha 100 pacients amb coronavirus ingressats en UCI a Madrid, i 400 en planta. Els metges llancen un missatge clar sobretot per a aquest Nadal: si no es vacunen per ells mateixos, que ho facen pels seus majors.

Últimes notícies

Educació garantix una PAU amb normalitat malgrat la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació assegura que les PAU se celebraran amb normalitat en la Comunitat Valenciana, avança la constitució de tribunals i recorda que els correctors voluntaris han de complir el seu compromís.

Compromís porta al Tribunal de Comptes el finançament a col·legis que segreguen per sexe

Compromís denuncia davant el Tribunal de Comptes el finançament de 72,6 milions d'euros a col·legis vinculats a l'Opus Dei que segreguen per sexe i demana que es depuren responsabilitats i es retornen els fons.

Bernabé acusa a Pérez Llorca d’aplicar el dividix i venceràs amb els sindicats docents

Pilar Bernabé critica que el Consell negocie per separat amb els sindicats docents que sostenen la vaga i acusa a Juanfran Pérez Llorca de dividir al col·lectiu del professorat.

Bernabé acusa a Vox de dictar els pressupostos i al PP d’acatxar el cap

Pilar Bernabé critica l'acord entre PP i Vox sobre els Pressupostos de la Generalitat de 2026 i acusa els populars de sotmetre's a les exigències de la ultradreta.

RH BOTS llança dos robots humanoides de codi obert amb IA Física per a empreses

RH BOTS presenta els humanoides de codigo obert Bonico i Bonica, basats en IA Fisica, per a automatitzar tasques repetitives i millorar l'eficiència en empreses.

Baldoví recolza que Compromís treballe per a fer a Mónica Oltra alcaldessa de València

Joan Baldoví expressa el seu ple suport al fet que Compromís per València treballe perquè Mónica Oltra siga candidata a l'Alcaldia, suport que compartix Isaura Navarro i que també ha explicitat Joan Ribó.

Concentracions davant els hospitals denuncien la situacion limite de la sanitat publica valenciana

UGT convoca concentracions davant hospitals de la Comunitat Valenciana per a denunciar la situacion limite de la sanitat publica, la deterioració laboral i la falta de respostes de la Conselleria.

Descobrim una de les serralleries millor valorades de València i per què tants clients la recomanen

Cerrajeros disponibles 24 hores a València. Troba els millors serveis de serralleria amb rapidesa i professionalitat.