Una família sencera sense vacunar contra la covid acaba en l’UCI

Els metges insisteixen en la necessitat que es vacunen contra el coronavirus tots els ciutadans que encara no ho han fet davant el preocupant augment d’ingressos greus de pacients sense immunitzar a Espanya.

L’hospital Severo Ochoa de Leganés, Comunitat de Madrid, ha registrat dos brots en famílies sense vacunar: l’últim, el més recent, té a quatre persones en l’UCI i una a les portes, segons les autoritats sanitàries.

En aquest últim cas, quatre membres de la família estaven sense vacunar, i van contagiar a una cinquena persona, la de major edat, que sí que estava immunitzada. Els que no es van vacunar es troben en la unitat de vigilància intensiva, sedats i intubats.

 

Els membres de la família que estan greus tenen edats compreses entre els 30 i 60 anys

 

Per part seua, la persona més major de la família hospitalitzada, que estava vacunada, roman ingressada en planta, però el seu estat de salut és molt fràgil. És probable que haja de passar a l’UCI en les pròximes hores.

Els que estan greus són casos de generacions entre 30 i 60 anys, els que tindrien risc zero de morir o entrar en l’UCI si s’hagueren vacunat. Esther Álvarez, cap d’Urgències de l’hospital Severo Ochoa, assegura que hi ha hagut diversos casos de famílies contagiades al complet. «Abans d’intubar-se ja es penedeixen de no vacunar-se», ha precisat.

L’hospital madrileny ha ingressat des de setembre dos o tres positius de covid a la setmana, xifra que s’ha duplicat des de fa una mica menys d’un mes. Hi ha 100 pacients amb coronavirus ingressats en UCI a Madrid, i 400 en planta. Els metges llancen un missatge clar sobretot per a aquest Nadal: si no es vacunen per ells mateixos, que ho facen pels seus majors.

Últimes notícies

L’incendi de vegetació de Torrent queda estabilitzat i ja sense mitjans aeris

L’incendi de vegetació declarat a la zona de Cumbres de Calicanto, a Torrent, ha quedat estabilitzat i els set mitjans aeris mobilitzats s’han retirat després de l’activació del nivell 1 del PEIF.

Sis mitjans aeris lluiten contra un incendi de vegetació a Torrent

Sis mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen en l’extincio d’un incendi de vegetacio declarat a Torrent, que ha obligat a activar la situacio 1 del Pla Especial front al Risc d’Incendis Forestals.

Panyols blancs a la plaça dels Estels per a la mascletà d’Alto Palancia que tanca les Fogueres

Pirotècnia Alto Palancia, de Castelló, ha tancat el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan d’Alacant amb un espectacle de més de sis minuts i 150 quilos de pólvora que ha fet onejar panyols blancs a la plaça dels Estels.

Cau un lladre de vehicles i el seu còmplice després d’una onada de robatoris a Cabo de Palos i El Algar

La Guàrdia Civil ha detingut el presumpte autor d’una dotzena de robatoris vinculats a vehicles en zones del Mar Menor i investiga el seu principal col·laborador. Els robatoris, comesos sobretot a Cabo de Palos i El Algar, inclouen sostracció de vehicles, diners en efectiu i loteria.

Nou morts pel calor extrem en la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat nou morts atribuïdes a l’onada de calor des del 30 de maig, cinc d’elles a la província de València i totes en persones majors de 65 anys.

Micó exige a Sánchez reaccionar davant la corrupció encara que ja puga ser tard

Águeda Micó reprova a Pedro Sánchez la falta de resposta contundent davant els casos de corrupció que afecten el PSOE i li retreu les quatre setmanes que ha tardat a comparéixer al Congrés.

La nit de Sant Joan de 2026 a València, quasi tan calorosa com el rècord de 2003

La nit de Sant Joan de 2026 ha sigut la segona més calorosa registrada a València, amb una mínima de 22,8 graus, i deixa també valors molt alts a Castelló, Alacant i l’interior.

Un jove de 22 anys amenaça veïns amb una escopeta des d’un balcó a Castelló

Un jove de 22 anys ha sigut detingut a Castelló després de presumptament apuntar amb una escopeta a diversos veïns des del balcó del seu domicili. La Policia Local ha intervengut diverses escopetes i munició i ha traslladat el detingut a la Policia Nacional.