Una família sencera sense vacunar contra la covid acaba en l’UCI

Els metges insisteixen en la necessitat que es vacunen contra el coronavirus tots els ciutadans que encara no ho han fet davant el preocupant augment d’ingressos greus de pacients sense immunitzar a Espanya.

L’hospital Severo Ochoa de Leganés, Comunitat de Madrid, ha registrat dos brots en famílies sense vacunar: l’últim, el més recent, té a quatre persones en l’UCI i una a les portes, segons les autoritats sanitàries.

En aquest últim cas, quatre membres de la família estaven sense vacunar, i van contagiar a una cinquena persona, la de major edat, que sí que estava immunitzada. Els que no es van vacunar es troben en la unitat de vigilància intensiva, sedats i intubats.

 

Els membres de la família que estan greus tenen edats compreses entre els 30 i 60 anys

 

Per part seua, la persona més major de la família hospitalitzada, que estava vacunada, roman ingressada en planta, però el seu estat de salut és molt fràgil. És probable que haja de passar a l’UCI en les pròximes hores.

Els que estan greus són casos de generacions entre 30 i 60 anys, els que tindrien risc zero de morir o entrar en l’UCI si s’hagueren vacunat. Esther Álvarez, cap d’Urgències de l’hospital Severo Ochoa, assegura que hi ha hagut diversos casos de famílies contagiades al complet. “Abans d’intubar-se ja es penedeixen de no vacunar-se”, ha precisat.

L’hospital madrileny ha ingressat des de setembre dos o tres positius de covid a la setmana, xifra que s’ha duplicat des de fa una mica menys d’un mes. Hi ha 100 pacients amb coronavirus ingressats en UCI a Madrid, i 400 en planta. Els metges llancen un missatge clar sobretot per a aquest Nadal: si no es vacunen per ells mateixos, que ho facen pels seus majors.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Consell substituïx a la secretària autonòmica d’Emergències i al director d’Innovació

El Consell ha comunicat el cessament d'Irene Rodríguez i Raúl Quílez i ha nomenat a Fernando Lasheras i Miriam Gil. A més, cobrix una vacant en Innovació i Transformació Urbana.

La cap de premsa de Mazón ha admés que va informar per suposicions sobre la vesprada del 29-O

Maite Gómez ha declarat que la versió difosa sobre els moviments de Carlos Mazón la vesprada del 29-O es va basar en el que van considerar lògic i no en una verificació directa. La jutgessa ho ha considerat poc creïble en un dia de DANA amb 230 morts.

La cap de premsa de Mazón ha declarat que va informar per suposicions la vesprada del 29-O

La cap de premsa del llavors president Carlos Mazón ha declarat que les comunicacions a mitjans sobre la seua activitat la vesprada del 29-O es van basar en suposicions. La jutgessa ho va considerar poc creïble en una jornada amb 230 morts.

Iniciativa-Compromís demana una mobilització de suport a Mónica Oltra després de l’obertura de juí oral

Iniciativa-Compromís ha aprovat per unanimitat una resolució de suport a Mónica Oltra i ha anomenat a una mobilització política, ciutadana i social. L'Audiència Provincial de València ha ordenat l'obertura de juí oral i, d'altra banda, la formació ha renovat la seua Executiva a València amb més del 90% de suport.

Compromís calcula que la taxa turística a València aportaria quasi 3 milions en Falles

Compromís estima que l'absència de taxa turística priva a València de prop de 3 milions d'euros durant les Falles. Demana destinar eixos ingressos a servicis clau.

Marcelino refreda la idea d’un Barça distret per la Copa i exigix ambició al Vila-real

El tècnic del Vila-real va considerar poc probable que el Barça es desconcentre per la Copa i va reclamar màxima ambició per a competir al Camp Nou. Va confirmar la baixa de Gerard Moreno.

Arrestat en l’aeroport d’Alacant un fugitiu britànic per tràfic de cocaïna

L'home, de 43 anys, ha sigut localitzat quan acudia a arreplegar a un familiar. Estava ocult a la província i s'enfronta a cadena perpètua al Regne Unit.

Presó per a tres detinguts per un cultiu de marihuana amb 1.200 plantes a Crevillent

Tres hòmens de 22, 25 i 27 anys han ingressat a la presó provisional després de l'operació 'Lomac' que va desmantellar un cultiu amb 1.200 plantes a Crevillent. En la nau es va constatar un frau elèctric superior a 50.000 euros i el cas l'instruïx un jutjat d'Elx.