Fins a 4.000 persones en esdeveniments a l’aire lliure

Dilluns 24 de maig entrarà en vigor el nou decret, però quasi no incorpora canvis. El toc de queda s’allarga una hora, s’amplia l’horari hostaler i l’única novetat de pes que presenta és l’ampliació del total de l’aforament per a celebracions, esdeveniments i concentracions de persones, encara que en percentatge es manté invariable en el 75%.

Els esdeveniments podran arribar fins a les 4.000 persones en espais oberts i sempre que les persones siguen responsables, es divertisquen en «sectors diferenciats» de 1.000 persones cadascun. Per a les quals se celebren en llocs tancats el límit es fixa en 3.000 assistents i segueix el mateix procediment, separant al personal en grups de 1.000. Si no es pot dur a terme esta divisió del públic, el màxim aforament en exteriors serà de 2.000 i en interiors, de 1.000. En qualsevol cas, és el doble del que es permetia fins ara.

En esta mesura és dona un poc més de marge per als espectacles culturals com concerts o festivals de cara l’estiu i la temporada alta, a més dona un poc de marge als esdeveniments esportius com ja feren saber fa 15 dies.

Pràcticament és el mateix que fa quinze dies encara que han afegit dos puntualitzacions. En els esdeveniments en exteriors «el consum d’aliments i begudes es farà exclusivament en la zona de restauració que s’habilite, que haurà d’estar separada de la zona de l’esdeveniment i complir amb les mesures pròpies dels establiments d’hostaleria», mentes en els interiors queda totalment prohibit excepte aigua.

Recordem també que, la nova resolució de la Conselleria de Sanitat també prohibeix el consum de menjar i beguda entre el públic assistent a espectacles esportius en espais tancats, mentre que a l’aire lliure repeteix les mateixes condicions que amb els altres esdeveniments.

En cines també estarà prohibit el consum, les condicions que es presenten al cine són molt diferents a les hostaleres i primer està el benestar de la població.

Així que el nou decret que entrarà en vigor demà a penes incorpora canvis. A més d’alleugerir el toc de queda i ampliar l’horari hostaler, l’única novetat de pes que presenta és l’ampliació del total de l’aforament per a celebracions, esdeveniments i concentracions de persones, encara que en percentatge es manté invariable en el 75%.
 

Últimes notícies

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.