Fins a 4.000 persones en esdeveniments a l’aire lliure

Dilluns 24 de maig entrarà en vigor el nou decret, però quasi no incorpora canvis. El toc de queda s’allarga una hora, s’amplia l’horari hostaler i l’única novetat de pes que presenta és l’ampliació del total de l’aforament per a celebracions, esdeveniments i concentracions de persones, encara que en percentatge es manté invariable en el 75%.

Els esdeveniments podran arribar fins a les 4.000 persones en espais oberts i sempre que les persones siguen responsables, es divertisquen en “sectors diferenciats” de 1.000 persones cadascun. Per a les quals se celebren en llocs tancats el límit es fixa en 3.000 assistents i segueix el mateix procediment, separant al personal en grups de 1.000. Si no es pot dur a terme esta divisió del públic, el màxim aforament en exteriors serà de 2.000 i en interiors, de 1.000. En qualsevol cas, és el doble del que es permetia fins ara.

En esta mesura és dona un poc més de marge per als espectacles culturals com concerts o festivals de cara l’estiu i la temporada alta, a més dona un poc de marge als esdeveniments esportius com ja feren saber fa 15 dies.

Pràcticament és el mateix que fa quinze dies encara que han afegit dos puntualitzacions. En els esdeveniments en exteriors «el consum d’aliments i begudes es farà exclusivament en la zona de restauració que s’habilite, que haurà d’estar separada de la zona de l’esdeveniment i complir amb les mesures pròpies dels establiments d’hostaleria», mentes en els interiors queda totalment prohibit excepte aigua.

Recordem també que, la nova resolució de la Conselleria de Sanitat també prohibeix el consum de menjar i beguda entre el públic assistent a espectacles esportius en espais tancats, mentre que a l’aire lliure repeteix les mateixes condicions que amb els altres esdeveniments.

En cines també estarà prohibit el consum, les condicions que es presenten al cine són molt diferents a les hostaleres i primer està el benestar de la població.

Així que el nou decret que entrarà en vigor demà a penes incorpora canvis. A més d’alleugerir el toc de queda i ampliar l’horari hostaler, l’única novetat de pes que presenta és l’ampliació del total de l’aforament per a celebracions, esdeveniments i concentracions de persones, encara que en percentatge es manté invariable en el 75%.
 

Últimes notícies

Experts alerten que eliminar el gluten per moda provoca dèficits nutricionals

El Col·legi de Dietistes-Nutricionistes de la Comunitat Valenciana advertix que retirar el gluten sense diagnòstic mèdic pot causar dèficits nutricionals, empitjorar la relació amb el menjar i dificultar el diagnòstic de celiaquia.

Detingudes 31 persones en el major operatiu de la Guàrdia Civil contra la droga flakka a Espanya

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que distribuïa flakka per missatgeria des d'altres països europeus a València, amb 31 detinguts, dos a la presó preventiva, i quasi quatre quilos d'esta droga confiscats.

Integrar la salut mental en l’atenció a la inflamació crònica millora l’evolució dels pacients

La inclusió sistemàtica de la salut mental en l'atenció a persones amb malaltia inflamatòria intestinal millora la seua qualitat de vida, reforça l'adherència al tractament i augmenta l'eficàcia de les teràpies.

El sòl urbà en la Comunitat Valenciana tanca 2025 en 210 euros per metre quadrat

El sòl urbà en la Comunitat Valenciana va aconseguir els 210 euros per metre quadrat al tancament de 2025, per damunt de la mitjana estatal i en un context de repunt de preus i operacions després de la pandèmia.

Detinguts quatre membres d’un grup especialitzat en robatoris en vivendes a València

La Policia Nacional ha detingut a València a quatre hòmens que marcaven portes de vivendes per a planejar robatoris amb força. El grup, d'origen georgià i amb antecedents, ha quedat desarticulat després de la intervenció d'agents anara de servici.

El turisme valencià davant la seua major transformació: sostenibilitat, ocupació de qualitat i futur

La Comunitat Valenciana impulsa un model turístic més equilibrat, innovador i compromés amb el benestar de les persones

Investigat un conductor per circular en sentit contrari i provocar un greu xoc en l’A-7 a Tibi

Un conductor de 65 anys que circulava en sentit contrari per la A-7 a Tibi està sent investigat per conducció temerària i tres delictes de lesions greus després d'un xoc frontal que va deixar a quatre persones ferides.

La Comunitat Valenciana concentra un terç de les sol·licituds al fons estatal de l’amiant

La Comunitat Valenciana acumula 100 de les 323 sol·licituds presentades en tota Espanya al fons de compensació per a víctimes de l'amiant, però només s'han aprovat 82 expedients en el conjunt del país. Sindicats i associacions reclamen més quantia, canvis en el reglament i exempcions fiscals.