Fins a 4.000 persones en esdeveniments a l’aire lliure

Dilluns 24 de maig entrarà en vigor el nou decret, però quasi no incorpora canvis. El toc de queda s’allarga una hora, s’amplia l’horari hostaler i l’única novetat de pes que presenta és l’ampliació del total de l’aforament per a celebracions, esdeveniments i concentracions de persones, encara que en percentatge es manté invariable en el 75%.

Els esdeveniments podran arribar fins a les 4.000 persones en espais oberts i sempre que les persones siguen responsables, es divertisquen en «sectors diferenciats» de 1.000 persones cadascun. Per a les quals se celebren en llocs tancats el límit es fixa en 3.000 assistents i segueix el mateix procediment, separant al personal en grups de 1.000. Si no es pot dur a terme esta divisió del públic, el màxim aforament en exteriors serà de 2.000 i en interiors, de 1.000. En qualsevol cas, és el doble del que es permetia fins ara.

En esta mesura és dona un poc més de marge per als espectacles culturals com concerts o festivals de cara l’estiu i la temporada alta, a més dona un poc de marge als esdeveniments esportius com ja feren saber fa 15 dies.

Pràcticament és el mateix que fa quinze dies encara que han afegit dos puntualitzacions. En els esdeveniments en exteriors «el consum d’aliments i begudes es farà exclusivament en la zona de restauració que s’habilite, que haurà d’estar separada de la zona de l’esdeveniment i complir amb les mesures pròpies dels establiments d’hostaleria», mentes en els interiors queda totalment prohibit excepte aigua.

Recordem també que, la nova resolució de la Conselleria de Sanitat també prohibeix el consum de menjar i beguda entre el públic assistent a espectacles esportius en espais tancats, mentre que a l’aire lliure repeteix les mateixes condicions que amb els altres esdeveniments.

En cines també estarà prohibit el consum, les condicions que es presenten al cine són molt diferents a les hostaleres i primer està el benestar de la població.

Així que el nou decret que entrarà en vigor demà a penes incorpora canvis. A més d’alleugerir el toc de queda i ampliar l’horari hostaler, l’única novetat de pes que presenta és l’ampliació del total de l’aforament per a celebracions, esdeveniments i concentracions de persones, encara que en percentatge es manté invariable en el 75%.
 

Últimes notícies

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.