17.7 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Fins a 4.000 persones en esdeveniments a l’aire lliure

Dilluns 24 de maig entrarà en vigor el nou decret, però quasi no incorpora canvis. El toc de queda s’allarga una hora, s’amplia l’horari hostaler i l’única novetat de pes que presenta és l’ampliació del total de l’aforament per a celebracions, esdeveniments i concentracions de persones, encara que en percentatge es manté invariable en el 75%.

Els esdeveniments podran arribar fins a les 4.000 persones en espais oberts i sempre que les persones siguen responsables, es divertisquen en “sectors diferenciats” de 1.000 persones cadascun. Per a les quals se celebren en llocs tancats el límit es fixa en 3.000 assistents i segueix el mateix procediment, separant al personal en grups de 1.000. Si no es pot dur a terme esta divisió del públic, el màxim aforament en exteriors serà de 2.000 i en interiors, de 1.000. En qualsevol cas, és el doble del que es permetia fins ara.

En esta mesura és dona un poc més de marge per als espectacles culturals com concerts o festivals de cara l’estiu i la temporada alta, a més dona un poc de marge als esdeveniments esportius com ja feren saber fa 15 dies.

Pràcticament és el mateix que fa quinze dies encara que han afegit dos puntualitzacions. En els esdeveniments en exteriors «el consum d’aliments i begudes es farà exclusivament en la zona de restauració que s’habilite, que haurà d’estar separada de la zona de l’esdeveniment i complir amb les mesures pròpies dels establiments d’hostaleria», mentes en els interiors queda totalment prohibit excepte aigua.

Recordem també que, la nova resolució de la Conselleria de Sanitat també prohibeix el consum de menjar i beguda entre el públic assistent a espectacles esportius en espais tancats, mentre que a l’aire lliure repeteix les mateixes condicions que amb els altres esdeveniments.

En cines també estarà prohibit el consum, les condicions que es presenten al cine són molt diferents a les hostaleres i primer està el benestar de la població.

Així que el nou decret que entrarà en vigor demà a penes incorpora canvis. A més d’alleugerir el toc de queda i ampliar l’horari hostaler, l’única novetat de pes que presenta és l’ampliació del total de l’aforament per a celebracions, esdeveniments i concentracions de persones, encara que en percentatge es manté invariable en el 75%.
 

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.

Juan Foyth, operat del tendó d’Aquil·les, es perd la resta de la temporada

El defensa del Vila-real va ser intervingut a Vitòria després de trencar-se el tendó d'Aquil·les de la cama esquerra davant el Reial Madrid. El club no va donar terminis, però la lesió sol exigir al voltant de huit mesos de baixa.

La jutgessa de la dana cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La instructora de la causa sobre la gestió de la dana ha citat a tres escortes del llavors president Carlos Mazón per al 9 de febrer. També ha fixat les testificals d'Avelino Mascarell i de dos comandaments de la UME a inicis de març.

Els amos de Serra Gelada demanen executar la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions

Els propietaris del APR-7 de Serra Gelada han demanat l'execució de la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions, xifra que amb interessos ascendix a 352,6 milions. Reclamen execució immediata i alerten que la demora encarix el deute.