Fins a 4.000 persones en esdeveniments a l’aire lliure

Dilluns 24 de maig entrarà en vigor el nou decret, però quasi no incorpora canvis. El toc de queda s’allarga una hora, s’amplia l’horari hostaler i l’única novetat de pes que presenta és l’ampliació del total de l’aforament per a celebracions, esdeveniments i concentracions de persones, encara que en percentatge es manté invariable en el 75%.

Els esdeveniments podran arribar fins a les 4.000 persones en espais oberts i sempre que les persones siguen responsables, es divertisquen en «sectors diferenciats» de 1.000 persones cadascun. Per a les quals se celebren en llocs tancats el límit es fixa en 3.000 assistents i segueix el mateix procediment, separant al personal en grups de 1.000. Si no es pot dur a terme esta divisió del públic, el màxim aforament en exteriors serà de 2.000 i en interiors, de 1.000. En qualsevol cas, és el doble del que es permetia fins ara.

En esta mesura és dona un poc més de marge per als espectacles culturals com concerts o festivals de cara l’estiu i la temporada alta, a més dona un poc de marge als esdeveniments esportius com ja feren saber fa 15 dies.

Pràcticament és el mateix que fa quinze dies encara que han afegit dos puntualitzacions. En els esdeveniments en exteriors «el consum d’aliments i begudes es farà exclusivament en la zona de restauració que s’habilite, que haurà d’estar separada de la zona de l’esdeveniment i complir amb les mesures pròpies dels establiments d’hostaleria», mentes en els interiors queda totalment prohibit excepte aigua.

Recordem també que, la nova resolució de la Conselleria de Sanitat també prohibeix el consum de menjar i beguda entre el públic assistent a espectacles esportius en espais tancats, mentre que a l’aire lliure repeteix les mateixes condicions que amb els altres esdeveniments.

En cines també estarà prohibit el consum, les condicions que es presenten al cine són molt diferents a les hostaleres i primer està el benestar de la població.

Així que el nou decret que entrarà en vigor demà a penes incorpora canvis. A més d’alleugerir el toc de queda i ampliar l’horari hostaler, l’única novetat de pes que presenta és l’ampliació del total de l’aforament per a celebracions, esdeveniments i concentracions de persones, encara que en percentatge es manté invariable en el 75%.
 

Últimes notícies

El PSPV acusa el PP de frenar el blindatge del finançament de la dependència

El PSPV ha criticat que el PP haja votat en contra en el Congrés de la reforma que fixa per llei que l’Estat financie el 50% del sistema de dependència, malgrat reivindicar més fons per a la Comunitat Valenciana.

Onze detinguts per venda de droga en vivendes, trasters i una granja d’El Campello

La Guàrdia Civil ha detingut onze persones a El Campello per presumpta venda de cocaïna, marihuana i haixix en vivendes, trasters, un comerç i una granja avícola, i ha intervingut diners, vehicles i material per al tràfic de drogues.

Sato vol debutar prompte amb el València i guanyar-se la confiança de l’afició

El migcampista japonés Ryunosuke Sato ha expressat que vol debutar com més prompte millor amb el València CF i convertir-se en un futbolista fiable per a l’afició i el vestidor en l’última temporada a Mestalla.

El Rototom redueix un 90% els combustibles fòssils amb un sistema híbrid pioner

El festival Rototom Sunsplash implantarà este estiu a Benicàssim un sistema híbrid d’energia solar i bateries que reduirà un 90% l’ús de combustibles fòssils i evitarà l’emissió de 7,7 tones de CO₂, dins d’una estratègia ambiental que convertix el recinte en un referent de sostenibilitat i adaptació al canvi climàtic.

El Rototom reduïx un 90% els combustibles fòssils amb un sistema híbrid pioner a Benicàssim

El festival Rototom Sunsplash implantarà este estiu a Benicàssim un sistema híbrid d’energia solar i bateries que reduïx fins al 90% l’ús de combustibles fòssils i evita 7,7 tones de CO₂, dins d’una estratègia ampla d’adaptació climàtica i sostenibilitat.

Mario Saint-Supéry reforça el Valencia Basket fins a 2030

El base malagueny Mario Saint-Supéry, de 20 anys, ha signat fins a 2030 amb el Valencia Basket després de brillar a l’NCAA i en la Liga Endesa.

Quan arriba l’Alzheimer: què ha de fer la família des del primer moment

Els experts recomanen que, davant un diagnòstic recent d’Alzheimer, la família actue prompte en l’àmbit jurídic i psicològic per evitar conflictes i protegir el patrimoni del malalt, clau per a futurs cuidados.

Confiscats a València 34.000 puros havans falsos que es venien a diversos països d’Europa

La Guàrdia Civil ha intervingut a València 34.000 puros havans falsificats i ha detingut tres persones, en una operació contra el contraban i una presumpta organització criminal amb ramificacions en diversos països europeus.