Generalitat demana als alcaldes que eviten tots els actes relacionats amb Falles

 

La Generalitat Valenciana insta els alcaldes del territori valencià a evitar qualsevol acte relacionat amb les festes de Falles previst per a esta setmana i al fet que les autoritats eclesiàstiques suspenguen tots els actes religiosos que puguen convertir-se en aglomeracions.

 

«Les Falles estan suspeses, però l’ambient faller és ací: s’estan convocant actes tant de caràcter religiós com cívic. Això ens preocupa moltíssim perquè pot donar lloc a concentracions de persones i a un increment dels contagis i de la transmissió del virus», ha declarat la consellera d’Interior, Gabriela Bravo.

 

Per tant, la reunió de coordinació de seguretat de mesures COVID ha acordat este dimecres fer una crida a tots els alcaldes valencians a evitar eixos actes i al fet que es dirigisquen als responsables eclesiàstics «a tots els nivells» per a suspendre qualsevol acte susceptible de risc, de cara a evitar un pic de contagis després del pont de sant Josep.

 

Major control policial per a evitar festes clandestines

Una altra de les mesures previstes és demanar un major control de les policies locals per a evitar festes clandestines i reunions de no convivents en espais privats. La Guàrdia Civil continua vigilant el tancament perimetral del territori valencià, la Policia Nacional els aeroports i estacions i la unitat adscrita a la Generalitat el control d’aforaments en hostaleria i centres comercials.

 

En la reunió han participat tant el president de la Generalitat, Ximo Puig, com la delegada del Govern, Gloria Calero, i el president de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP), Rubén Alfaro. «Estarem alerta perquè es complisquen totes les mesures», ha avisat la delegada, recordant les xifres «boníssimes» d’ara són gràcies a l’esforç de tots i que un cap de setmana no les pot tirar per terra. És més, ha cridat a la responsabilitat «per molt bon temps que faça si volem tindre un estiu amb tranquil·litat. No consentim una quarta ona», ha pregat.

 

El titular de la FVMP ha coincidit que no cal baixar la guàrdia i els alcaldes han d’estar molt pendents dels seus veïns recordant-los permanentment les restriccions. «No hem arribat a la meta», ha avisat.

Últimes notícies

El Govern investiga l’agressió d’un policia a una dona en una protesta de professors a València

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana investiga l'actuació d'un agent de la Policia Nacional que va espentar per l'esquena a una dona durant una protesta de professors a València.

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.

Educació cita als sindicats el dilluns i STEPV, CCOO i UGT es queden en la taula de negociació

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT decidixen no abandonar la sala de la Conselleria d'Educació després de donar-se per tancada la reunió i exigixen un document base decent per a continuar negociant.

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.