Generalitat demana als alcaldes que eviten tots els actes relacionats amb Falles

 

La Generalitat Valenciana insta els alcaldes del territori valencià a evitar qualsevol acte relacionat amb les festes de Falles previst per a esta setmana i al fet que les autoritats eclesiàstiques suspenguen tots els actes religiosos que puguen convertir-se en aglomeracions.

 

«Les Falles estan suspeses, però l’ambient faller és ací: s’estan convocant actes tant de caràcter religiós com cívic. Això ens preocupa moltíssim perquè pot donar lloc a concentracions de persones i a un increment dels contagis i de la transmissió del virus», ha declarat la consellera d’Interior, Gabriela Bravo.

 

Per tant, la reunió de coordinació de seguretat de mesures COVID ha acordat este dimecres fer una crida a tots els alcaldes valencians a evitar eixos actes i al fet que es dirigisquen als responsables eclesiàstics «a tots els nivells» per a suspendre qualsevol acte susceptible de risc, de cara a evitar un pic de contagis després del pont de sant Josep.

 

Major control policial per a evitar festes clandestines

Una altra de les mesures previstes és demanar un major control de les policies locals per a evitar festes clandestines i reunions de no convivents en espais privats. La Guàrdia Civil continua vigilant el tancament perimetral del territori valencià, la Policia Nacional els aeroports i estacions i la unitat adscrita a la Generalitat el control d’aforaments en hostaleria i centres comercials.

 

En la reunió han participat tant el president de la Generalitat, Ximo Puig, com la delegada del Govern, Gloria Calero, i el president de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP), Rubén Alfaro. «Estarem alerta perquè es complisquen totes les mesures», ha avisat la delegada, recordant les xifres «boníssimes» d’ara són gràcies a l’esforç de tots i que un cap de setmana no les pot tirar per terra. És més, ha cridat a la responsabilitat «per molt bon temps que faça si volem tindre un estiu amb tranquil·litat. No consentim una quarta ona», ha pregat.

 

El titular de la FVMP ha coincidit que no cal baixar la guàrdia i els alcaldes han d’estar molt pendents dels seus veïns recordant-los permanentment les restriccions. «No hem arribat a la meta», ha avisat.

Últimes notícies

Cauen dos narcoplantacions amb més de 600 plantes de marihuana a la província de Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens i ha desmantellat dos plantacions de marihuana a Almassora i Castelló, amb més de 600 plantes, una connexió il·legal a la llum i diverses armes llargues.

El PSPV reclama que Martínez Mus declare pel WhatsApp del Consell sobre la DANA

El PSPV-PSOE ha demanat al jutjat de Catarroja que cite com a testimoni el vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, per aclarir els missatges que va enviar al grup de Whatsapp del Govern valencià durant la gestió de la DANA del 29 d’octubre de 2024.

Les víctimes del metro commemoraran 20 anys de la tragèdia junt amb les de la dana

L’associació Víctimes del metro 3 de juliol recordarà el pròxim 3 de juliol el vinté aniversari de la tragèdia de 2006 amb un acte al jardí del monument, en què també participaran les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre de 2024.

Quatre detinguts en desmantellar una doble plantació de marihuana a Oliva

La Guàrdia Civil ha desmantellat dues plantacions interiors de marihuana en vivendes d'Oliva i ha detingut quatre hòmens d'una organització criminal, un d'ells amb prohibició d'entrada a l'espai Schengen.

Benidorm es prepara amb 50.000 litres de cervesa pel debut d’Anglaterra al Mundial

Els bars de Benidorm han omplit les cambres amb fins a 50.000 litres de cervesa per al debut d’Anglaterra contra Croàcia al Mundial, un partit que atraurà milers d’aficionats britànics.

Així funcionen els requisits d’empadronament per a l’abonament transport segons cada comunitat

La limitació de Madrid per a la targeta de transport personal ha reobert el debat sobre si cal estar empadronat per a obtindre l’abonament en cada comunitat autònoma.

Dimarts assolellat i lleuger descens de les màximes al sud d’Alacant

Dimarts l'oratge serà estable a la Comunitat Valenciana, amb cel poc nuvolat o ras i un lleuger descens de les temperatures màximes a la mitat sud d'Alacant.

Un jurat popular declara culpables dos acusats d’assassinar i descuartitzar el propietari del pis on vivien

Un jurat popular ha declarat culpables d’homicidi un home i una dona per la mort i el descuartizament del propietari del pis on vivien, al barri de Verge del Carme d’Alacant. La Fiscalia manté la petició de 17 anys de presó per a cadascun, mentres les defenses anuncien recurs.