La Generalitat demana prorrogar i ampliar a més municipis el toc de queda

 

 

A l’espera que es reunisca este dijous la taula Interdepartamental on s’acabarà de perfilar l’abast de la revisió de les mesures anticovid, que s’estima podrien implicar més limitacions, el Govern de la Generalitat Valenciana ha demanat este dimecres al Tribunal Superior de Justícia (TSJ) de la Comunitat Valenciana ampliar el toc de queda de 01 a 06 hores a més municipis com a mesura per fer front a l’increment de casos.

Encara que de moment cap font oficial s’atreveix a revelar el que s’està estudiant, les xifres de l’increment de la incidència no presenten cap dubte al fet que si s’opta per implementar noves mesures, augmentaran les restriccions.

No obstant això cal concretar si afectaran de manera global a tota la població amb noves limitacions en nombre de persones en reunions socials o es concentraran més en determinats municipis atenent la incidència que hagen registrat.

Cal recordar que actualment el toc de queda està en vigor fins diumenge a 32 poblacions de la Comunitat Valenciana, 30 d’elles a la província de València, entre elles la ciutat de València i altres poblacions de més de 30.000 habitants com Gandia, Paterna, Mislata, Aldaia, Burjassot, Xirivella i Alaquàs. De la província de Castelló només està Benicàssim, i de la d’Alacant, Sant Vicent del Raspeig.

De moment, la Generalitat Valenciana ja ha presentat la petició al Tribunal Superior de Justícia per prorrogar estes mesures i estendre la limitació de mobilitat nocturna a més municipis.

De fet, la vicepresidenta de Consell, Mònica Oltra, ja va avançar que la Comissió Interdepartamental per a la Prevenció i Actuació davant la Covid-19 d’este dijous adoptarà mesures «protectores» per «incorporar al toc de queda» a municipis en els quals la incidència de la covid-19 «estiga aconseguint majors nivells».

Últimes notícies

Desmantellada una xarxa internacional que robava cotxes de gamma mitjana-alta a la Marina Baixa

La Policia Nacional i la Guàrdia Civil detenen a nou persones i recuperen nou cotxes sostrets després de desarticular una xarxa que robava vehicles de gamma mitjana-alta per a revendre'ls amb documentació falsificada.

Justícia manté el mateix reforç en el jutjat de Catarroja malgrat les crítiques de l’oposició

La consellera de Justícia defén que el jutjat de Catarroja continuarà comptant amb el mateix nombre d'efectius de reforç i sosté que el procés de canvi de personal ha sigut transparent i basat en criteris objectius.

Felipe González defén eleccions generals enguany i reivindica un lideratge no mercenari

Felipe González considera que hauria d'haver-hi eleccions generals este 2026 i vincula la crisi oberta pel cas Plus ultra amb la necessitat d'un lideratge no mercenari, centrat en el benefici de la població.

Bernabé es declara sorpresa i avergonyida pel tancament de la Conselleria al professorat en vaga

Pilar Bernabé retrau a la Generalitat que mantinguera tancades les portes de la Conselleria d'Educació durant la nova jornada de vaga docent i després de setmanes de protestes pacífiques.

Pérez Llorca urgix al PSOE a convocar eleccions generals si vol parlar de moralitat

Juanfran Pérez Llorca considera molt lletja i molt trista la investigació judicial sobre José Luis Rodríguez Zapatero i reclama al PSOE que convoque eleccions generals si vol parlar de moralitat.

Hugo Duro entra en el club històric de golejadors del València després de tres Lligues seguides al capdavant

Hugo Duro tanca la temporada com a màxim golejador del València per tercera Lliga consecutiva i s'unix a una llista reduïda de llegendes que van dominar la taula anotadora del club.

El València Basket posa a prova la ressaca europea a Saragossa per a afermar-se com a segon de l’ACB

El València Basket visita a un Casademont Zaragoza en dificultats en un partit ajornat clau per a consolidar la segona plaça de la Lliga Endesa i comprovar l'efecte del seu recent Final Four de l'Eurolliga.

El capità del vaixell afonat en Komodo amb una família valenciana va comprar la seua llicència, segons la cort

Un tribunal indonesi condemna a 3,5 anys de presó al capità del vaixell turístic afonat al Parc Nacional de Komodo, després de concloure que va comprar la seua llicència sense formació i va actuar amb negligència conscient.