La Generalitat demana prorrogar i ampliar a més municipis el toc de queda

 

 

A l’espera que es reunisca este dijous la taula Interdepartamental on s’acabarà de perfilar l’abast de la revisió de les mesures anticovid, que s’estima podrien implicar més limitacions, el Govern de la Generalitat Valenciana ha demanat este dimecres al Tribunal Superior de Justícia (TSJ) de la Comunitat Valenciana ampliar el toc de queda de 01 a 06 hores a més municipis com a mesura per fer front a l’increment de casos.

Encara que de moment cap font oficial s’atreveix a revelar el que s’està estudiant, les xifres de l’increment de la incidència no presenten cap dubte al fet que si s’opta per implementar noves mesures, augmentaran les restriccions.

No obstant això cal concretar si afectaran de manera global a tota la població amb noves limitacions en nombre de persones en reunions socials o es concentraran més en determinats municipis atenent la incidència que hagen registrat.

Cal recordar que actualment el toc de queda està en vigor fins diumenge a 32 poblacions de la Comunitat Valenciana, 30 d’elles a la província de València, entre elles la ciutat de València i altres poblacions de més de 30.000 habitants com Gandia, Paterna, Mislata, Aldaia, Burjassot, Xirivella i Alaquàs. De la província de Castelló només està Benicàssim, i de la d’Alacant, Sant Vicent del Raspeig.

De moment, la Generalitat Valenciana ja ha presentat la petició al Tribunal Superior de Justícia per prorrogar estes mesures i estendre la limitació de mobilitat nocturna a més municipis.

De fet, la vicepresidenta de Consell, Mònica Oltra, ja va avançar que la Comissió Interdepartamental per a la Prevenció i Actuació davant la Covid-19 d’este dijous adoptarà mesures «protectores» per «incorporar al toc de queda» a municipis en els quals la incidència de la covid-19 «estiga aconseguint majors nivells».

Últimes notícies

Desallotgen Vivers després de suspendre el concert d’Ana Torroja per risc de reventons tèrmics

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’Ana Torroja als Jardins de Vivers i ha ordenat el desallotjament del recinte per l’avís de la Generalitat sobre possibles reventons tèrmics amb pujada sobtada de temperatures i forts vents.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per reforçar l’acollida de menors migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats i ampliar places del sistema.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per a acollir xiquets migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per a reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats, dins d’un repartiment total de 35 milions entre autonomies.

Ayuso celebra el mallot blanc i es veu plenament en la lluita pel podi del Tour

El xabienc Juan Ayuso ha recuperat el mallot blanc en la desena etapa del Tour de França i assegura que està satisfet amb el seu rendiment, tot i reconéixer que Tadej Pogacar està a un altre nivell.

Suspés el concert de UB40 als Vivers per l’alerta roja per calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert de UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons càlids i fortes ratxes de vent.

Suspenen el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons tèrmics i ratxes molt fortes de vent.

Álvaro Rodríguez deixa l’Elx i fitxa pel Bournemouth anglés

El davanter uruguaià Álvaro Rodríguez ha deixat l’Elx CF després d’una temporada clau per a la permanència i posa rumb al Bournemouth de la Premier League.

Nit de reventons càlids i vents sobtats a la Comunitat Valenciana

La Generalitat alerta d’una alta probabilitat de reventons càlids i ratxes de vent fortes esta nit, després d’una jornada amb màximes pròximes als 39 graus en diverses comarques valencianes.