Els 200 joves confinats a Palma arribaran a València en un vaixell “bambolla”

 

València rebrà este dijous un vaixell “bambolla” amb estudiants procedents de Palma que havien romàs confinats en la capital balear després del macrobrot de coronavirus que ja suma 1.824 contagiats de joves de dotze autonomies.

El Govern de l’arxipèlag i el Ministeri de Sanitat han optat per noliejar un vaixell amb estudiants que han donat negatiu per coronavirus o als quals no se’ls han practicat les proves.

Amb tot, es tracta de contactes estrets de positius per Covid-19, per la qual cosa Sanitat ha explicat que s’habilitarà un dispositiu amb les seues autonomies d’origen per a, una vegada atraque el vaixell en el port de València, procedir al seu trasllat.

La ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha anunciat el noli d’este vaixell especial per a «garantir que tinguen els mínims contactes amb altres persones» i que, segons les previsions, partirà a primera hora del matí de Palma amb estos estudiants procedents d’Andalusia, Galícia, Madrid i País Basc.

Quan arriben la capital del Túria, seran les comunitats respectives les que s’encarreguen d’establir els dispositius pertinents per a portar als estudiants als seus llocs de residència, ha dit Darias, que espera que eixos trasllats es produïsquen en el mateix dia.

Les autoritats sanitàries calculen que en el vaixell, operat per la companyia Balearia, viatjaran entre 180 i 200 joves.

La xifra pot variar, atés que molts joves no han esperat a prendre el vaixell i han abandonat Mallorca pels seus propis mitjans.

Per a garantir el retorn amb totes les garanties de seguretat, el Govern andalús ha previst quatre autobusos, un equip mèdic, una ambulància del 061 i una unitat mòbil que efectuarà test d’antígens amb la finalitat de garantir una volta segura.

La decisió sobre el trasllat a València s’ha pres després que el Jutjat contenciós administratiu número 3 de Palma haja decidit no ratificar el confinament forçós de part dels joves aïllats a l’hotel Palma Bellver.

La pitjor dada en quatre mesos

 

Si no s’alternen els plans, el vaixell arribarà al port de València ja entrada la vesprada d’este dijous. El desplaçament coincideix amb un repunt de la incidència acumulada del coronavirus a la Comunitat Valenciana, que ja frega els cent contagiats per cada 100.000 habitants.

La Generalitat ha notificat este dimecres la xifra de nous positius diaris més alta dels últims quatre mesos.
La ministra ha xifrat en 1.824 els contagis en tota Espanya associats a este macrobrot, originat en viatges d’estudis a Balears, i que manté en quarantena a 5.978 persones en 13 comunitats.

Es tracta de Madrid, València, Múrcia, Andalusia, País Basc, Galícia, Castella-la Manxa, Castella i Lleó, Aragó, Balears, Catalunya, Extremadura i Astúries.

A mesura que va avançar ABC, el port de València ja va ser el punt de partida de més de 3.600 estudiants que van viatjar durant el mes de juny a Palma.

 

 

Últimes notícies

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.

Un bebé de 24 setmanes supera amb èxit una greu retinopatia en Elx

L’Hospital General Universitari d’Elx ha tractat amb èxit la retinopatia de la prematuritat en un nounat de 24 setmanes, una de les complicacions més greus associades a la prematuritat extrema. L’equip d’Oftalmologia i la UCI Neonatal ha aplicat un fàrmac biològic mínimament invasiu per a preservar la visió i reduir el risc de ceguesa.

El calor deixa 64 morts en quinze dies d’agost a la Comunitat Valenciana

La calor extrema ha causat 64 morts a la Comunitat Valenciana en la primera mitat d’agost, amb especial incidència en la segona setmana del mes.

Manipulen durant mesos una dona de 91 anys a Alacant per quedar-se amb el seu patrimoni

La Guàrdia Civil ha detingut tres persones acusades de sotmetre durant mesos una dona de 91 anys a un control total per apoderar-se del seu patrimoni, amb un presumpte expoli de 20.000 euros i canvis en el seu testament.

Carlos Romero confia a gaudir al màxim amb el seu perfil ofensiu al Villarreal

El lateral del Villarreal Carlos Romero ha celebrat el seu debut oficial després de dos anys cedit a l’Espanyol i ha assegurat que el seu perfil ofensiu encaixa amb l’estil de l’equip. El jugador ha valorat també la reacció del conjunt groguet en el camp del Racing de Santander, on ha remuntat un 2-0 en contra fins a empatar.