Els 200 joves confinats a Palma arribaran a València en un vaixell “bambolla”

 

València rebrà este dijous un vaixell “bambolla” amb estudiants procedents de Palma que havien romàs confinats en la capital balear després del macrobrot de coronavirus que ja suma 1.824 contagiats de joves de dotze autonomies.

El Govern de l’arxipèlag i el Ministeri de Sanitat han optat per noliejar un vaixell amb estudiants que han donat negatiu per coronavirus o als quals no se’ls han practicat les proves.

Amb tot, es tracta de contactes estrets de positius per Covid-19, per la qual cosa Sanitat ha explicat que s’habilitarà un dispositiu amb les seues autonomies d’origen per a, una vegada atraque el vaixell en el port de València, procedir al seu trasllat.

La ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha anunciat el noli d’este vaixell especial per a «garantir que tinguen els mínims contactes amb altres persones» i que, segons les previsions, partirà a primera hora del matí de Palma amb estos estudiants procedents d’Andalusia, Galícia, Madrid i País Basc.

Quan arriben la capital del Túria, seran les comunitats respectives les que s’encarreguen d’establir els dispositius pertinents per a portar als estudiants als seus llocs de residència, ha dit Darias, que espera que eixos trasllats es produïsquen en el mateix dia.

Les autoritats sanitàries calculen que en el vaixell, operat per la companyia Balearia, viatjaran entre 180 i 200 joves.

La xifra pot variar, atés que molts joves no han esperat a prendre el vaixell i han abandonat Mallorca pels seus propis mitjans.

Per a garantir el retorn amb totes les garanties de seguretat, el Govern andalús ha previst quatre autobusos, un equip mèdic, una ambulància del 061 i una unitat mòbil que efectuarà test d’antígens amb la finalitat de garantir una volta segura.

La decisió sobre el trasllat a València s’ha pres després que el Jutjat contenciós administratiu número 3 de Palma haja decidit no ratificar el confinament forçós de part dels joves aïllats a l’hotel Palma Bellver.

La pitjor dada en quatre mesos

 

Si no s’alternen els plans, el vaixell arribarà al port de València ja entrada la vesprada d’este dijous. El desplaçament coincideix amb un repunt de la incidència acumulada del coronavirus a la Comunitat Valenciana, que ja frega els cent contagiats per cada 100.000 habitants.

La Generalitat ha notificat este dimecres la xifra de nous positius diaris més alta dels últims quatre mesos.
La ministra ha xifrat en 1.824 els contagis en tota Espanya associats a este macrobrot, originat en viatges d’estudis a Balears, i que manté en quarantena a 5.978 persones en 13 comunitats.

Es tracta de Madrid, València, Múrcia, Andalusia, País Basc, Galícia, Castella-la Manxa, Castella i Lleó, Aragó, Balears, Catalunya, Extremadura i Astúries.

A mesura que va avançar ABC, el port de València ja va ser el punt de partida de més de 3.600 estudiants que van viatjar durant el mes de juny a Palma.

 

 

Últimes notícies

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.

Nit rècord de calor a Castelló de la Plana amb 27,2 graus, la més càlida en 115 anys

Castelló de la Plana ha viscut la nit més càlida des de 1911, amb 27,2 graus de mínima i una humitat molt alta, en una nova nit tòrrida a la Comunitat Valenciana a les portes d’una altra ona de calor.

Formació obligatòria en emergències i nou Fons de Resiliència proposats pel PSPV

El PSPV ha registrat en Les Corts una Proposició de Llei per a garantir formació obligatòria en emergències a tota la ciutadania i crear un Fons Valencià de Resiliència dotat amb el 2 % del pressupost autonòmic en protecció civil.

Temperatures de fins a 39 °C encenen l’avís taronja en el nord de València i el sud d’Alacant

Aemet ha activat hui l’avís taronja per calor extrema a l’interior nord de València i el litoral sud d’Alacant, amb màximes de fins a 39 graus.

Els pressupostos de la Generalitat de 2026 s’aprovaran a Les Corts amb els vots de Vox

El ple de Les Corts aprovarà dimecres que ve els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, gràcies al suport de Vox i amb el debat centrat en la controvertida ‘prioritat nacional’.