Els 200 joves confinats a Palma arribaran a València en un vaixell “bambolla”

 

València rebrà este dijous un vaixell “bambolla” amb estudiants procedents de Palma que havien romàs confinats en la capital balear després del macrobrot de coronavirus que ja suma 1.824 contagiats de joves de dotze autonomies.

El Govern de l’arxipèlag i el Ministeri de Sanitat han optat per noliejar un vaixell amb estudiants que han donat negatiu per coronavirus o als quals no se’ls han practicat les proves.

Amb tot, es tracta de contactes estrets de positius per Covid-19, per la qual cosa Sanitat ha explicat que s’habilitarà un dispositiu amb les seues autonomies d’origen per a, una vegada atraque el vaixell en el port de València, procedir al seu trasllat.

La ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha anunciat el noli d’este vaixell especial per a «garantir que tinguen els mínims contactes amb altres persones» i que, segons les previsions, partirà a primera hora del matí de Palma amb estos estudiants procedents d’Andalusia, Galícia, Madrid i País Basc.

Quan arriben la capital del Túria, seran les comunitats respectives les que s’encarreguen d’establir els dispositius pertinents per a portar als estudiants als seus llocs de residència, ha dit Darias, que espera que eixos trasllats es produïsquen en el mateix dia.

Les autoritats sanitàries calculen que en el vaixell, operat per la companyia Balearia, viatjaran entre 180 i 200 joves.

La xifra pot variar, atés que molts joves no han esperat a prendre el vaixell i han abandonat Mallorca pels seus propis mitjans.

Per a garantir el retorn amb totes les garanties de seguretat, el Govern andalús ha previst quatre autobusos, un equip mèdic, una ambulància del 061 i una unitat mòbil que efectuarà test d’antígens amb la finalitat de garantir una volta segura.

La decisió sobre el trasllat a València s’ha pres després que el Jutjat contenciós administratiu número 3 de Palma haja decidit no ratificar el confinament forçós de part dels joves aïllats a l’hotel Palma Bellver.

La pitjor dada en quatre mesos

 

Si no s’alternen els plans, el vaixell arribarà al port de València ja entrada la vesprada d’este dijous. El desplaçament coincideix amb un repunt de la incidència acumulada del coronavirus a la Comunitat Valenciana, que ja frega els cent contagiats per cada 100.000 habitants.

La Generalitat ha notificat este dimecres la xifra de nous positius diaris més alta dels últims quatre mesos.
La ministra ha xifrat en 1.824 els contagis en tota Espanya associats a este macrobrot, originat en viatges d’estudis a Balears, i que manté en quarantena a 5.978 persones en 13 comunitats.

Es tracta de Madrid, València, Múrcia, Andalusia, País Basc, Galícia, Castella-la Manxa, Castella i Lleó, Aragó, Balears, Catalunya, Extremadura i Astúries.

A mesura que va avançar ABC, el port de València ja va ser el punt de partida de més de 3.600 estudiants que van viatjar durant el mes de juny a Palma.

 

 

Últimes notícies

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.

Alicia Giménez Bartlett amenaça en enviar Petra Delicado al convent si es repetix

Alicia Giménez Bartlett presenta la novel·la Bajo el cielo infernal, un nou cas de Petra Delicado marcat per la seua viudetat i una trama complexa al barri de la Mina.

Nits tropicals i pujada de temperatures en la Península i Balears este dijous

El dijous farà temps estable amb un ascens general de temperatures en la Península i Balears, nits tropicals en la Mediterrània i mitat sud i vent de llevant fort en l’estret de Gibraltar.

Detinguda una parella a València per un presumpte homicidi d’un bebé a Tarragona

La Policia Nacional ha detingut a l’Estació del Nord de València una parella reclamada per un jutjat de Tarragona per un presumpte delicte d’homicidi relacionat amb la mort del seu bebé.

La DOP Uva de Taula del Vinalopó inicia la campanya 2026 amb el primer ram tallat a Agost

La DOP Uva de Taula Embossada del Vinalopó ha encetat a Agost la campanya 2026 amb el tall simbòlic del primer ram i una nova etiqueta identificativa, en un acte amb presència de la Generalitat i la Diputació d'Alacant.

Un centenar de veïns de l’Eliana es mobilitzen en suport al poble ceutí

Al voltant d’un centenar de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de l’Eliana per donar suport al poble ceutí i reclamar col·laboració institucional. Càrrecs municipals han criticat la convocatòria de la FEMP i han demanat baixar la tensió a Ceuta.