Els 200 joves confinats a Palma arribaran a València en un vaixell “bambolla”

 

València rebrà este dijous un vaixell “bambolla” amb estudiants procedents de Palma que havien romàs confinats en la capital balear després del macrobrot de coronavirus que ja suma 1.824 contagiats de joves de dotze autonomies.

El Govern de l’arxipèlag i el Ministeri de Sanitat han optat per noliejar un vaixell amb estudiants que han donat negatiu per coronavirus o als quals no se’ls han practicat les proves.

Amb tot, es tracta de contactes estrets de positius per Covid-19, per la qual cosa Sanitat ha explicat que s’habilitarà un dispositiu amb les seues autonomies d’origen per a, una vegada atraque el vaixell en el port de València, procedir al seu trasllat.

La ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha anunciat el noli d’este vaixell especial per a «garantir que tinguen els mínims contactes amb altres persones» i que, segons les previsions, partirà a primera hora del matí de Palma amb estos estudiants procedents d’Andalusia, Galícia, Madrid i País Basc.

Quan arriben la capital del Túria, seran les comunitats respectives les que s’encarreguen d’establir els dispositius pertinents per a portar als estudiants als seus llocs de residència, ha dit Darias, que espera que eixos trasllats es produïsquen en el mateix dia.

Les autoritats sanitàries calculen que en el vaixell, operat per la companyia Balearia, viatjaran entre 180 i 200 joves.

La xifra pot variar, atés que molts joves no han esperat a prendre el vaixell i han abandonat Mallorca pels seus propis mitjans.

Per a garantir el retorn amb totes les garanties de seguretat, el Govern andalús ha previst quatre autobusos, un equip mèdic, una ambulància del 061 i una unitat mòbil que efectuarà test d’antígens amb la finalitat de garantir una volta segura.

La decisió sobre el trasllat a València s’ha pres després que el Jutjat contenciós administratiu número 3 de Palma haja decidit no ratificar el confinament forçós de part dels joves aïllats a l’hotel Palma Bellver.

La pitjor dada en quatre mesos

 

Si no s’alternen els plans, el vaixell arribarà al port de València ja entrada la vesprada d’este dijous. El desplaçament coincideix amb un repunt de la incidència acumulada del coronavirus a la Comunitat Valenciana, que ja frega els cent contagiats per cada 100.000 habitants.

La Generalitat ha notificat este dimecres la xifra de nous positius diaris més alta dels últims quatre mesos.
La ministra ha xifrat en 1.824 els contagis en tota Espanya associats a este macrobrot, originat en viatges d’estudis a Balears, i que manté en quarantena a 5.978 persones en 13 comunitats.

Es tracta de Madrid, València, Múrcia, Andalusia, País Basc, Galícia, Castella-la Manxa, Castella i Lleó, Aragó, Balears, Catalunya, Extremadura i Astúries.

A mesura que va avançar ABC, el port de València ja va ser el punt de partida de més de 3.600 estudiants que van viatjar durant el mes de juny a Palma.

 

 

Últimes notícies

València tanca 26 col·legis de zones inundables des de les 14 h per alerta taronja

L'Ajuntament de València suspén des de les 14 hores de dimecres les activitats en 26 centres educatius de zones inundables i afectades per la DANA i paralitza també l'esport a l'aire lliure, mercats i actes municipals.

L’oposició exigeix fer públic el dosier sobre Pérez Llorca mentre el PP el resta importància

PSPV i Compromís reclamen conéixer el suposat dosier intern del PP sobre Juanfran Pérez Llorca, mentre el PP el qualifica de xafardeig i Vox apel·la a la presumpció d’innocència.

Exonerats els consellers no executius de Banco de Valencia pel cas Grand Coral

Una vintena de consellers no executius de Banco de Valencia i Bancaja han quedat exonerats en el juí pel cas Grand Coral després que la Fiscalia Anticorrupció i l’Advocacia de l’Estat hagen retirat totes les acusacions. Els principals acusats han admés els fets i han defensat que els consellers només coneixien la informació que els traslladava el comitè de Riscos.

Alerta taronja este dimecres per fortes pluges a la província de València

Emergències ha activat per a este dimecres l’alerta taronja en tota la província de València per fortes pluges i tempestes, amb fins a 80 l/m2 en poques hores i possibilitat de granís de fins a quatre centímetres.

El PP exigeix explicacions per les ajudes a UGT i Vox acusa el PSOE de suposada “màfia organitzada”

PP, Vox, Compromís i PSPV han reaccionat a la investigació de l’Agència Valenciana Antifrau sobre 255.000 euros en subvencions a un congrés d’UGT en 2021. Els partits es creuen acusacions per les ajudes al sindicat i per altres casos que reclamen investigar.

La jutgessa de la dana reclama al càmera que va gravar Pradas a Carlet com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana ha ordenat identificar i citar com a testimoni el càmera que va gravar la visita de l’exconsellera Salomé Pradas a Carlet el 29 d’octubre de 2024. La causa també estudia si una nova mort s’atribuirà a la dana, cosa que podria elevar les víctimes a 233.

La UA reclama un pacte d’Estat en educació arran de l’últim informe PISA

La rectora de la Universitat d’Alacant, Amparo Navarro, ha exigit un pacte d’Estat en educació després de l’últim informe PISA de l’OCDE i ha reivindicat més finançament i beques en l’acte d’obertura del curs 2026-2027. La consellera d’Educació ha defensat l’acord plurianual 2026-2029 i ha posat en valor l’augment històric del pressupost universitari valencià.

El Levante busca reaccionar davant l’Athletic després de la desfeta contra el Barça

El Levante rep este dimecres l’Athletic Club al Ciutat de València amb la intenció de refer-se de la derrota contra el Barça i consolidar una zona tranquil·la a la taula, mentre els bascos busquen reprendre la seua bona dinàmica després de l’empat davant l’Elche.