Els 200 joves confinats a Palma arribaran a València en un vaixell “bambolla”

 

València rebrà este dijous un vaixell “bambolla” amb estudiants procedents de Palma que havien romàs confinats en la capital balear després del macrobrot de coronavirus que ja suma 1.824 contagiats de joves de dotze autonomies.

El Govern de l’arxipèlag i el Ministeri de Sanitat han optat per noliejar un vaixell amb estudiants que han donat negatiu per coronavirus o als quals no se’ls han practicat les proves.

Amb tot, es tracta de contactes estrets de positius per Covid-19, per la qual cosa Sanitat ha explicat que s’habilitarà un dispositiu amb les seues autonomies d’origen per a, una vegada atraque el vaixell en el port de València, procedir al seu trasllat.

La ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha anunciat el noli d’este vaixell especial per a «garantir que tinguen els mínims contactes amb altres persones» i que, segons les previsions, partirà a primera hora del matí de Palma amb estos estudiants procedents d’Andalusia, Galícia, Madrid i País Basc.

Quan arriben la capital del Túria, seran les comunitats respectives les que s’encarreguen d’establir els dispositius pertinents per a portar als estudiants als seus llocs de residència, ha dit Darias, que espera que eixos trasllats es produïsquen en el mateix dia.

Les autoritats sanitàries calculen que en el vaixell, operat per la companyia Balearia, viatjaran entre 180 i 200 joves.

La xifra pot variar, atés que molts joves no han esperat a prendre el vaixell i han abandonat Mallorca pels seus propis mitjans.

Per a garantir el retorn amb totes les garanties de seguretat, el Govern andalús ha previst quatre autobusos, un equip mèdic, una ambulància del 061 i una unitat mòbil que efectuarà test d’antígens amb la finalitat de garantir una volta segura.

La decisió sobre el trasllat a València s’ha pres després que el Jutjat contenciós administratiu número 3 de Palma haja decidit no ratificar el confinament forçós de part dels joves aïllats a l’hotel Palma Bellver.

La pitjor dada en quatre mesos

 

Si no s’alternen els plans, el vaixell arribarà al port de València ja entrada la vesprada d’este dijous. El desplaçament coincideix amb un repunt de la incidència acumulada del coronavirus a la Comunitat Valenciana, que ja frega els cent contagiats per cada 100.000 habitants.

La Generalitat ha notificat este dimecres la xifra de nous positius diaris més alta dels últims quatre mesos.
La ministra ha xifrat en 1.824 els contagis en tota Espanya associats a este macrobrot, originat en viatges d’estudis a Balears, i que manté en quarantena a 5.978 persones en 13 comunitats.

Es tracta de Madrid, València, Múrcia, Andalusia, País Basc, Galícia, Castella-la Manxa, Castella i Lleó, Aragó, Balears, Catalunya, Extremadura i Astúries.

A mesura que va avançar ABC, el port de València ja va ser el punt de partida de més de 3.600 estudiants que van viatjar durant el mes de juny a Palma.

 

 

Últimes notícies

Diana Morant es presenta a les primàries del PSPV per optar a la Presidència de la Generalitat

La secretària general del PSPV-PSOE i ministra Diana Morant ha anunciat a Gandia que concorrerà a les primàries del partit per ser la primera presidenta de la Generalitat, amb un projecte centrat en educació, sanitat, vivenda i reactivació econòmica.

Tres detinguts per una estafa massiva amb falses inversions en criptomonedes destapada a Castelló

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que presumptament estafava grans quantitats de diners amb falses inversions en criptomonedes, arran de la denúncia d’un veí d’Orpesa enganyat amb prop de 340.000 euros.

Detingut a Múrcia per estafar 5.000 euros a una dona amb la falsa promesa de regularitzar-la

La Policia Nacional ha detingut a Múrcia un home acusat d'estafar 5.000 euros a una dona estrangera en situació irregular amb la promesa falsa d'aconseguir-li permís de residència i treball. La víctima, que exercia la prostitució, el va conéixer en un club d'alterne d'Elx i va acabar denunciant-lo per estafa i coaccions.

L’Autocine Star torna a encendre la pantalla a València coincidint amb el seu 45é aniversari

L’Autocine Star de València ha reobert després d’una renovació completa del recinte de més de 10.000 metres quadrats i incorpora una nova proposta gastronòmica i millores ambientals, coincidint amb el 45é aniversari.

Així queden els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027

L’Observatori del Comerç Valencià ha fixat els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027 i ha obert la porta a canviar-los si hi ha alertes meteorològiques o sanitàries.

Milers de residents de la Comunitat continuen sense cobrar la nòmina de juny, segons CESM-CV

El sindicat mèdic CESM-CV denuncia que molts residents de primer any i renovats en juny encara no han cobrat, tot i treballar amb normalitat als hospitals i centres de salut valencians.

Condenat a quatre anys de presó per agredir sexualment la seua inquilina a Villena

Un home de 59 anys ha sigut condemnat a quatre anys de presó per agredir sexualment una inquilina que li tenia llogada una habitació a Villena. A més, haurà d’indemnitzar la víctima amb 20.000 euros per danys morals.

Un incendi en un motor obliga a desallotjar un edifici de laboratoris a la UPV

Un incendi en un motor de combustió interna en una sala d’assaig del bloc 8P de la UPV ha obligat a desallotjar l’edifici de laboratoris fins que els bombers han controlat les flames i han ventilat la zona.