Marcos, el valencià amb coronavirus que ha passat a planta després de 101 dies en l’UCI

 

Un home de 63 anys amb el Covid-19 ha passat este dimecres a planta en l’Hospital General d’Alacant després de passar 101 dies en la Unitat de Cures Intensives (UCI), 94 d’ells amb respiració assistida.

 

Marcos González va començar a sentir-se mal el passat 13 de març, el dia 20 va ingressar en l’hospital i tres dies després va ser traslladat a l’UCI, a on ha estat en estat crític durant moltes setmanes fins que hui, a les 12.30 hores, ha passat a planta.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Els fills d’este home, Paula i Marcos González, han explicat emocionats als periodistes que son pare és un «lluitador» que «ha batallat 101 dies en l’UCI» i que hui celebren «la victòria amb alegria i infinit agraïment a les persones que han treballat amb ell i que li han acompanyat».

 

S’han recordat de totes les persones que li atenen, des de metges, infermers, personal de neteja i zeladors, encara que han expressat un especial agraïment al doctor Sebastián Castillo. També d’una treballadora del servici de trasplantaments, Marian, ja que en un moment en el que el malalt estava completament aïllat va fer una telefonada en vídeo a la família.

 

«No ens ho créiem. Per a nosaltres va ser un àngel, és un encant de persona», ha relatat amb un ampli somriure l’esposa del malalt, María Dolores Verdú. Per a la família, els últims 101 dies han sigut «duríssims» perquè ha sigut un període de «moltes complicacions i passets cap avant i cap arrere».

 

Han patit per agreujaments en el cor i en els renyons i per complicacions bacterianes, entre altres, encara que han repetit que el seu ‘papà’ ha demostrat ser un «lluitador que no es rendix».

 

La família ha fet una crida d’esperança a aquelles famílies que encara tenen a afins en l’UCI i també a la ciutadania per a que respecten les mesures sanitàries i el distanciament social.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.