La mascareta no serà obligatòria durant el bany

Els criteris sobre l’ús de la mascareta han tornat a canviar, ara no serà obligatori quan es faça un “esforç físic intens” de caràcter no esportiu a l’aire lliure i de manera individual, sempre que es mantinga la distància d’1,5 metres.

Així, ho han volgut deixar clar el Ministeri de Sanitat i les comunitats autònomes en el ple del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut.

D’esta manera, es modifica la Llei de mesures urgents de prevenció, contenció i coordinació per a fer front a la crisi sanitària ocasionada per la Covid-19, coneguda com a llei de la nova normalitat, aprovada el 18 de març a les Corts Generals i publicada en el Butlletí Oficial de l’Estat dimarts passat, en la qual s’establia l’obligatorietat d’utilitzar mascaretes en tots els llocs i circumstàncies.

A més, mantenint sempre la distància de seguretat, segons indica el citat document, no serà obligatori usar mascareta durant el bany ni en els períodes de descans abans o després.

La mascareta tampoc serà obligatòria durant la pràctica d’esport, ni en les activitats de socorrisme o rescat quan requereixen accedir al medi aquàtic i en els períodes estrictament necessaris per a menjar o beure en llocs on estiga autoritzat.

Sí que serà obligatòria mentre es transite pels accessos a platges, llacs i altres entorns naturals; als passejos arran de mar i altres entorns aquàtics; als vestidors de piscines públiques o comunitàries, tret de les dutxes, i quan s’estiga a l’exterior o a l’interior d’establiments de restauració fora dels períodes necessaris per a menjar o beure.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca enaltix el talent del sector audiovisual valencià després dels Goya

Pérez Llorca ha enaltit la creativitat, el treball i el talent dels professionals valencians premiats en els Goya, destacant la maduresa del sector. El Consell reforça el seu suport amb ajudes, el pol de Ciutat de la Llum i un pla estratègic.

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.

Paiporta impulsa set projectes de reconstrucció per 19,5 milions

L'Ajuntament entra en la fase de redacció de set actuacions després de la DANA, amb una inversió total de 19,5 milions per a equipaments i zones verdes. Parcs i jardins concentren la major partida i el procés avança cap a la licitació.

El 53% de les persones ateses per Casa Caridad de València són dones

Casa Caridad de València informa que el 53% de les persones que atén són dones i un terç són menors. L'entitat celebra el seu 120 aniversari amb un model més professional i integral.