La mascareta serà obligatòria a la voreta del mar

Ejemplo de shortcode con estilo
La Generalitat Valenciana ha decidit noves mesures contra el coronavirus obligat pel fi de l’estat d’alarma. En elles, l’ús de mascareta queda obligat per a les persones de sis anys d’ara endavant tant en la via pública com en els mitjans de transport aeri, marítim, amb autobús, o per ferrocarril, així com en els transports públics i […]

La Generalitat Valenciana ha decidit noves mesures contra el coronavirus obligat pel fi de l’estat d’alarma. En elles, l’ús de mascareta queda obligat per a les persones de sis anys d’ara endavant tant en la via pública com en els mitjans de transport aeri, marítim, amb autobús, o per ferrocarril, així com en els transports públics i privats, si els ocupants dels vehicles de turisme no conviuen en el mateix domicili. En estes noves mesures, també han ampliat el màxim en reunions en interiors i exteriors, les restriccions de fumar, el nou horari del toc de queda i l’ampliació de l’horari de l’hostaleria. Les noves normes entren en vigor esta nit (00.00 hores) i acaben el 24 maig (00.00 hores).

La mascareta també serà obligada durant el passeig pels accessos a platges, llacs i altres entorns naturals. També durant el passeig arran de mar i dels altres entorns aquàtics. Quan es faça ús de vestuaris de piscines públiques o comunitàries, excepte a les dutxes. La permanència en l’exterior o interior d’establiments d’hostaleria fora dels moments estrictament necessaris per a menjar o beure.

Quines excepcions hi haurà per a l’ús de la mascareta?

Per a les persones que presenten algun tipus de malaltia o dificultat respiratòria que puga veure’s agreujada per l’ús de la mascareta.

El bany en la mar, llacs, embassaments, rius o en altres zones de bany; així com en piscines, en l’exterior o cobertes.

La pràctica d’esport en el medi aquàtic, siga este natural o artificial.

Els períodes de descans abans o després del bany o la pràctica d’esport en el medi aquàtic, entorn d’este.

En el cas del descans a les platges, rius o entorns assimilats, o en piscines no cobertes, el citat període només podrà estendre’s a aquell en què la persona romanga en un punt determinat i respectant la distància mínima d’1,5 metres amb altres persones que no siguen convivents, i sense que l’agrupació de persones puga superar el número màxim permés.
Tampoc serà exigible en el cas d’exercici d’esport individual a l’aire lliure, ni en els supòsits de força major o situació de necessitat o quan, per la mateixa naturalesa de les activitats, l’ús de la mascareta resulte incompatible, conformement a les indicacions de les autoritats sanitàries.

Últimes notícies

El sud valencià afronta ruixats intensos i una baixada tèrmica

La Comunitat Valenciana tindrà ruixats forts al sud, amb tempestes possibles a Alacant i a l’extrem sud del litoral de València. Les màximes baixaran notablement en punts de l’interior.

Alerta groga per pluges intenses a Alacant i València

L’avís preveu fins a 30 litres per metre quadrat en una hora al litoral sud d’Alacant. També afecta l’interior alacantí i el litoral sud de València.

Un any després de dimitir, Mazón conserva l’escó en Les Corts

Un any després de deixar la presidència de la Generalitat, Carlos Mazón continua com a diputat i té una oficina d’expresident a Alacant. Les associacions de víctimes li demanen que abandone la política.

Elisa Núñez s’afilia al PP per contribuir al canvi polític

L’exconsellera de Vox Elisa Núñez s’ha afiliat al PP, partit en què ja va estar vinculada entre 2003 i 2011. Vol aportar la seua experiència al projecte.

Pluges intenses activen l’avís groc a Alacant i València

La pluja manté l’avís groc al litoral sud d’Alacant i s’estendrà al nord d’Alacant i al sud de València des de les 20 hores.

Pérez Llorca reclama diàleg i gestió per a millorar la vida ciutadana

El president defensa una política útil basada en l’estabilitat, els acords i la col·laboració per a afrontar reptes com la vivenda, l’educació i la justícia.

Luis Enrique alerta: el PSG haurà d’estar al màxim davant del Villarreal

El tècnic del PSG ha advertit de la dificultat del partit de la Liga de Campeones contra el Villarreal i ha demanat als seus jugadors el màxim nivell.

La Comunitat Valenciana matricula 8.680 vehicles a l’octubre, un 2,6 % més

La Comunitat Valenciana ha registrat 8.680 matriculacions a l’octubre, un 2,6 % més interanual. En els deu primers mesos, el total baixa un 11,5 %.