8.6 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

La mascareta serà obligatòria a la voreta del mar

La Generalitat Valenciana ha decidit noves mesures contra el coronavirus obligat pel fi de l’estat d’alarma. En elles, l’ús de mascareta queda obligat per a les persones de sis anys d’ara endavant tant en la via pública com en els mitjans de transport aeri, marítim, amb autobús, o per ferrocarril, així com en els transports públics i privats, si els ocupants dels vehicles de turisme no conviuen en el mateix domicili. En estes noves mesures, també han ampliat el màxim en reunions en interiors i exteriors, les restriccions de fumar, el nou horari del toc de queda i l’ampliació de l’horari de l’hostaleria. Les noves normes entren en vigor esta nit (00.00 hores) i acaben el 24 maig (00.00 hores).

La mascareta també serà obligada durant el passeig pels accessos a platges, llacs i altres entorns naturals. També durant el passeig arran de mar i dels altres entorns aquàtics. Quan es faça ús de vestuaris de piscines públiques o comunitàries, excepte a les dutxes. La permanència en l’exterior o interior d’establiments d’hostaleria fora dels moments estrictament necessaris per a menjar o beure.

Quines excepcions hi haurà per a l’ús de la mascareta?

Per a les persones que presenten algun tipus de malaltia o dificultat respiratòria que puga veure’s agreujada per l’ús de la mascareta.

El bany en la mar, llacs, embassaments, rius o en altres zones de bany; així com en piscines, en l’exterior o cobertes.

La pràctica d’esport en el medi aquàtic, siga este natural o artificial.

Els períodes de descans abans o després del bany o la pràctica d’esport en el medi aquàtic, entorn d’este.

En el cas del descans a les platges, rius o entorns assimilats, o en piscines no cobertes, el citat període només podrà estendre’s a aquell en què la persona romanga en un punt determinat i respectant la distància mínima d’1,5 metres amb altres persones que no siguen convivents, i sense que l’agrupació de persones puga superar el número màxim permés.
Tampoc serà exigible en el cas d’exercici d’esport individual a l’aire lliure, ni en els supòsits de força major o situació de necessitat o quan, per la mateixa naturalesa de les activitats, l’ús de la mascareta resulte incompatible, conformement a les indicacions de les autoritats sanitàries.

Últimes notícies

Un jove ha mort i un menor ha resultat ferit en un xoc entre moto i cotxe a València

Un jove de 22 anys ha mort i un menor de 12 ha resultat ferit en un xoc entre una moto i un cotxe en la CV-315, en el desviament cap a Carpesa, a València. Dos unitats del SAMU i un SVB han acudit i els sanitaris han confirmat la defunció malgrat la reanimació.

El DOGV publica una vintena de nomenaments d’assessors en la Generalitat

El butlletí oficial ha oficialitzat una vintena de nomenaments, la majoria en Presidència, i inclou a José Manuel Cuenca com a personal eventual per al expresident Carlos Mazón. Les resolucions fixen efectes des de finals de novembre i al desembre, reflectint la reorganització després del relleu en la Presidència.

Dos detinguts per furts a majors amb el mètode de l’abraç al Campello

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens amb requisitòries per la seua presumpta implicació en furts a persones majors prop d'un banc del Campello. Després de passar a disposició judicial, van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

L’oposició titlla de decebedora el discurs de Llorca i el PP el veu il·lusionant

El missatge de Juanfran Pérez Llorca ha dividit a les Corts: PSPV i Compromís parlen de decepció i hipocresia, mentres el PP el qualifica de realista i il·lusionant.

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero, els quatre del València que acaben contracte en 2026

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero acaben el seu vincle al juny de 2026 i des de l'1 de gener poden pactar el seu futur amb altres clubs. Així està cada cas

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte al juny i ja poden negociar el seu futur

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte el 30 de juny de 2026 i, des de l'1 de gener, són lliures per a negociar amb altres clubs. També conclouen les cessions de Manor Solomon i Rafa Marín, i finalitza el contracte de Marcelino.

Simat frega els 1.000 l/m² de pluja entre setembre i desembre

Les precipitacions han deixat 977,4 l/m² en Simat, al capdavant del ránking de Avamet. A València s'han acumulat entorn de 420 l/m² des del 28 de setembre.

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell amb fets i recursos fins a una recuperació completa

El president ha defés la col·laboració institucional i ha promés mantindre recursos i accions fins a completar la recuperació després de la dana, amb especial focus en vivenda, ocupació i servicis públics.