24.8 C
València
Dimarts, 21 octubre, 2025

Mor un jove de 29 anys per coronavirus

 

 

Un jove de 29 anys, procedent de Múrcia, va morir este dilluns a conseqüència de la Covid, segons va avançar el president de la Comunitat, Fernando López Miras, i més tard va confirmar la Conselleria de Salut.

La víctima és el més jove dels 1.610 morts en la comunitat per la covid-19, segons ha assenyalat el president murcià, Fernando López Miras, en la presa de possessió del nou conseller d’Economia, Luis Alberto Marín.

El jove, veí de la ciutat de Múrcia, era un dels dotze ingressats en cuidats intensius, cap d’ells vacunat contra el coronavirus, excepte un que acabava de rebre la primera dosi abans d’emmalaltir.

Els 11 ingressats en UCI tenen entre 33 i 52 anys, ha explicat López Miras, que precisament ha rebut este dimarts la segona dosi de la vacuna, i ha afegit que, a pesar que el seu executiu està prenent les mesures necessàries per a lluitar contra la pandèmia, el virus “ens porta avantatge”.

El president murcià ha demanat al Govern central l’enviament de més vacunes com la millor manera d’actuar contra la covid-19.

El líder de l’Executiu autonòmic també va qualificar de «terribles» les dades que deixa la pandèmia en el balanç d’este dilluns. Una jornada en la qual els ingressos hospitalaris per Covid s’han disparat fins als 63 pacients, quasi una vintena més que el dia anterior. A més, també registra 3.061 persones en aïllament domiciliari.
El gruix dels contagis (56,3%) es concentra en el tram d’edat d’entre 15 i 29 anys, el menys immunitzat de tots.

A més, també va detallar que el 82% dels casos s’originen en l’oci nocturn i en les festes. Així, el Comité Covid va ordenar reduir a 10 persones les reunions entre no convivents en espais públics i privats, prohibir la venda d’alcohol entre les 22.00 i les 6.00 hores i reduir al 30% l’aforament interior de bars i restaurants en tres municipis.

Últimes notícies

Aldama assegura al jutge que Ábalos va pagar 20.000 euros en b per a un local a València

Aldama sosté davant el Suprem que Ábalos va abonar 20.000 euros en b en la compra d'un local i aporta contractes i correus per a justificar-lo. Ábalos ho nega i al·lega que ja va entregar documentació al tribunal.

Dos detinguts després de desmantellar una plantació amb 13 quilos de marihuana a Los Montesinos

La Guàrdia Civil va desmantellar una plantació interior en una finca de Los Montesinos amb 13,2 quilos de marihuana, 25 plantes i 200 grams de MDMA. El jutge envia a presó provisional al principal implicat i deixa a la dona en llibertat amb mesures.

Els mercats de proveïments llancen un protocol d’actuació davant emergències després de la DANA

Els mercats de proveïments presentaran a València el primer protocol d'actuació davant emergències després de la DANA, basat en l'experiència de huit mercats valencians. METRAE reunirà 250 representants del comerç tradicional per a compartir aprenentatges i coordinar respostes amb les administracions.

Detingut un home de 26 anys per dos robatoris amb una pistola simulada prop del Castell de Santa Bàrbara

Detingut un home de 26 anys per assaltar a parelles en els accessos al Castell de Santa Bàrbara amb una pistola simulada. Dos víctimes van resultar ferides.

Dates semblants i un patró comú: les quatre grans danes de València

En set dècades, quatre episodis de gota freda van colpejar la província de València quasi sempre a la fi d'octubre i amb un patró similar. 1987 manté el rècord diari i 2024 va batre marques d'intensitat horària, en sis i en dotze hores.

Detingut a Elx un home de 38 anys amb una pistola carregada en un cotxe de lloguer

La Policia Local va interceptar en Carrús un cotxe de lloguer amb matrícula estrangera i va trobar una pistola amb un projectil en la recambra. El conductor, de 38 anys i nacionalitat lituana, va ser arrestat i lloc a disposició judicial mentres s'investiga l'origen de l'arma.

Bonaire passa de símbol de la tragèdia a motor de la recuperació econòmica

Un any després de la dana, el centre d'Aldaia opera a ple rendiment, supera xifres prèvies i prepara una ampliació de 10.000 m² després de modernitzar infraestructures i protocols.

Folgado recorda la riuada a Torrent i urgix actuar en els barrancs de la Horteta i del Pedrís

A punt de complir-se un any de la riuada del 29 d'octubre de 2024, l'alcaldessa de Torrent rememora la imatge d'ones en el barranc de la Horteta. Reclama obres en la Horteta i el Pedrís i sistemes d'avís per a previndre nous episodis.