Només 57 municipis valencians arranquen el 2021 sense haver tingut cap cas de coronavirus

 

Un total de 57 municipis valencians arranquen l’any 2021 sense haver tingut cap contagi de coronavirus. Representen poc més del 10% del territori valencià, i cap d’ells supera els 600 habitants.

 

D’esta forma s’extrau de les dades de coronavirus que publica la Generalitat, en les que s’observa com esta xifra ha descendit des dels 182 pobles als que el coronavirus no havia arribat quan es van començar a publicar, a finals de maig.

 

En total, els 57 municipis lliures de coronavirus són Aielo de Rugat, Almedíjar, Arañuel, Argelita, Bejís, Benafigos, Benasau, Beniardá, Benifallim, Benifato, Benigembla, Benillup, Benimassot, Bolulla, Carrícola, Casas Altas, Castell de Cabres, Castielfabib, Confrides, el Camp de Mirra, el Castell de Guadalest, Espadilla, Facheca, Famorca, Fuente la Reina, Fuentes de Ayódar, Gaianes, Gátova, Guardamar de la Safor, Herbés i Higueras.

També la Serratella, la Torre d’en Doménec, la Vall d’Ebo, Llocnou de la Corona, Ludiente, Matet, Millena, Palanques, Pavías, Puebla de Arenoso, Puebla de San Miguel, Quatretondeta, Sacañet, Segart, Sempere, Sorita, Terrateig, Tollos, Torás, Torralba del Pinar, Torrechiva, Torrella, Vall de Gallinera, Vallés, Vallibona i Xodos.

 

A demés, hi ha altres municipis que no s’han vist afectats per la segona ona: Agres, Benimarfull, Bufali, Cirat, Gaibiel, la Vall d’Alcalà, Toga, Vall de Almonacid, Villamalur, Rugat i Portell de Morella. Este últim va arribar a tindre quatre casos en la primera ona, però des d’este moment no ha sumat contagis.

 

Dels municipis que queden sense casos, el més poblat és la Vall de Gallinera, en la Marina Alta (Alacant), que a penes compta amb 571 habitants. A demés, només un se situa en la costa, Guardamar de la Safor, en la Safor (València) i un altre en l’àrea metropolitana de València, Llocnou de la Corona.

 

L’Alt Millars, els Ports, l’interior de la Marina, el Comtat, el Racó d’Ademus o l’Alt Palància són algunes de les comarques que més es repetixen entre els municipis sense casos. D’altra banda, no hi ha cap de la Ribera, la Plana, la Vega Baixa o l’Alacantí.

 

Més casos en els més xicotets

Els pobles més xicotets van quedar pràcticament lliures de coronavirus en la primera ona. De fet, dels 23 que tenen menys de 100 habitants, només Villamalur, en l’Alt Millars (Castelló), va tindre un contagi.

 

En esta segona ona, el coronavirus ha arribat a Villores, en els Ports (Castelló), amb un cas entre 39 habitants, el quart municipi més xicotet, i Villanueva de Viver, en l’Alt Millars (Castelló), amb tres positius en 61 veïns. El cas més cridaner és Vallat, en la mateixa comarca, a on s’han registrat dos brots: un en estiu i un altre fa unes setmanes.

Últimes notícies

La UD Vall d’Uxó es juga el liderat en una jornada marcada per la pluja

La cinquena jornada del grup VI de Tercera Federació arriba amb la UD Vall d’Uxó al capdavant i amb diversos partits condicionats per les fortes pluges caigudes en la Comunitat Valenciana.

Desmantellada una banda que robava en aparcaments de comerços amb el mètode del cogotero

La Guardia Civil ha desarticulat una organització criminal itinerant que robava en aparcaments de comerços amb el mètode del cogotero o siembra, amb almenys 50 fets i 110.000 euros sostrets, i el cabdill ha ingressat en presó provisional.

Els albergs de València acollixen 82 persones sense llar per l’alerta per pluges

Cruz Roja ha atés 82 persones sense llar en dos albergs provisionals a València, oberts per l’Ajuntament i la Generalitat davant l’alerta meteorològica per fortes pluges.

València clausura tres passos inferiors per la pluja intensa i el risc d’embassaments

València ha tancat tres passos inferiors per precaució davant la pluja intensa que cau des d’este dilluns i el risc d’embassaments. El desmuntatge de la Fira de Mostres també està provocant trànsit dens en un altre pas inferior.

69 incidents per pluja en 24 hores a València i Castelló

El Centre de Coordinació d'Emergències ha gestionat 69 incidències per les pluges i tempestes entre dijous de matinada i les 8.00 hores de divendres, principalment a les províncies de València i Castelló.

Ruixats i tronades al litoral valencià este cap de setmana amb oratge més fresc

El primer cap de setmana d’octubre arribarà amb cels nuvolosos, ruixats localment forts al litoral central i nord i un descens de les temperatures, sobretot a Castelló. El vent bufarà de llevant i gregal, amb temporal marítim a tota la costa valenciana.

L’atur puja en setembre a la Comunitat Valenciana però baixa a la província de València

L’atur registrat en setembre ha augmentat en 2.267 persones a la Comunitat Valenciana fins a les 296.786, encara que la província de València ha registrat 158 parats menys i lidera l’augment de contractes i afiliació a la Seguretat Social.

Sánchez estudia unes eleccions generals el 29 de novembre davant el rebuig de Junts

El Govern manté els dos decrets d'habitatge i els sotmet este divendres a votació en el Congrés malgrat l'oposició de la formació catalana