23.5 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Només 57 municipis valencians arranquen el 2021 sense haver tingut cap cas de coronavirus

 

Un total de 57 municipis valencians arranquen l’any 2021 sense haver tingut cap contagi de coronavirus. Representen poc més del 10% del territori valencià, i cap d’ells supera els 600 habitants.

 

D’esta forma s’extrau de les dades de coronavirus que publica la Generalitat, en les que s’observa com esta xifra ha descendit des dels 182 pobles als que el coronavirus no havia arribat quan es van començar a publicar, a finals de maig.

 

En total, els 57 municipis lliures de coronavirus són Aielo de Rugat, Almedíjar, Arañuel, Argelita, Bejís, Benafigos, Benasau, Beniardá, Benifallim, Benifato, Benigembla, Benillup, Benimassot, Bolulla, Carrícola, Casas Altas, Castell de Cabres, Castielfabib, Confrides, el Camp de Mirra, el Castell de Guadalest, Espadilla, Facheca, Famorca, Fuente la Reina, Fuentes de Ayódar, Gaianes, Gátova, Guardamar de la Safor, Herbés i Higueras.

També la Serratella, la Torre d’en Doménec, la Vall d’Ebo, Llocnou de la Corona, Ludiente, Matet, Millena, Palanques, Pavías, Puebla de Arenoso, Puebla de San Miguel, Quatretondeta, Sacañet, Segart, Sempere, Sorita, Terrateig, Tollos, Torás, Torralba del Pinar, Torrechiva, Torrella, Vall de Gallinera, Vallés, Vallibona i Xodos.

 

A demés, hi ha altres municipis que no s’han vist afectats per la segona ona: Agres, Benimarfull, Bufali, Cirat, Gaibiel, la Vall d’Alcalà, Toga, Vall de Almonacid, Villamalur, Rugat i Portell de Morella. Este últim va arribar a tindre quatre casos en la primera ona, però des d’este moment no ha sumat contagis.

 

Dels municipis que queden sense casos, el més poblat és la Vall de Gallinera, en la Marina Alta (Alacant), que a penes compta amb 571 habitants. A demés, només un se situa en la costa, Guardamar de la Safor, en la Safor (València) i un altre en l’àrea metropolitana de València, Llocnou de la Corona.

 

L’Alt Millars, els Ports, l’interior de la Marina, el Comtat, el Racó d’Ademus o l’Alt Palància són algunes de les comarques que més es repetixen entre els municipis sense casos. D’altra banda, no hi ha cap de la Ribera, la Plana, la Vega Baixa o l’Alacantí.

 

Més casos en els més xicotets

Els pobles més xicotets van quedar pràcticament lliures de coronavirus en la primera ona. De fet, dels 23 que tenen menys de 100 habitants, només Villamalur, en l’Alt Millars (Castelló), va tindre un contagi.

 

En esta segona ona, el coronavirus ha arribat a Villores, en els Ports (Castelló), amb un cas entre 39 habitants, el quart municipi més xicotet, i Villanueva de Viver, en l’Alt Millars (Castelló), amb tres positius en 61 veïns. El cas més cridaner és Vallat, en la mateixa comarca, a on s’han registrat dos brots: un en estiu i un altre fa unes setmanes.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca defén que la Generalitat controla l’adjudicació de vivendes públiques després de les irregularitats a Alacant

Pérez Llorca ha afirmat que la Generalitat és ara una administració 'seriosa' que 'controla' i reforça la inspecció en l'adjudicació de vivendes públiques després de les irregularitats detectades a Alacant. Ha garantit més controls i ha subratllat que la investigació judicial se centra en un funcionari ja apartat.

Pérez Llorca i Torres copresidirán la primera Comissió Mixta per la dana en Riba-roja

Pérez Llorca i el ministre Torres copresidirán el dimecres a Riba-roja de Túria la primera reunió de la Comissió Mixta per la dana. La cita serà a les 12.30 i el ministre visitarà abans les obres del canal Xúquer-Túria a Torrent.

Pérez Llorca demana unitat i comprensió davant la violència de gènere i evita la confrontació ideològica

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha demanat unitat i comprensió davant la violència de gènere i ha refusat entrar en dogmes ideològics. La seua crida s'ha produït després del crim masclista de Benicàssim i enmig del debat polític sobre esta qüestió.

Catalá veu tardana la Comissió Mixta de la dana i Bernabé confia en una coordinació efectiva

Catalá ha criticat que l'òrgan s'active 16 mesos després de la dana, mentres Bernabé ha defés la seua utilitat per a reforçar la coordinació entre administracions.

Miquel Alberola retrata a Raimon en ‘Aquest jo que soc jo’

El llibre 'Aquest jo que soc jo' es presenta com la biografia més completa de Raimon, amb una mirada omnicomprensiva a la seua trajectòria, el seu llenguatge artístic i el seu impacte cívic. L'obra repassa del primer a l'últim recital i explica com el context polític va marcar el seu camí.

Més de 6.000 agents vetlaran per la seguretat de les Falles 2026 a València

Més de 6.000 agents i un operatiu coordinat entre Policia Nacional, Guàrdia Civil i Policia Local asseguraran les Falles 2026. Hi haurà mesurades per a evitar aglomeracions i reforçar el control de pirotècnia, trànsit i patrimoni.

Les comunitats rebutgen per tercera vegada declarar l’anguila en perill d’extinció

Les comunitats autònomes han rebutjat per tercera vegada la proposta del Miteco per a catalogar l'anguila com a espècie en perill d'extinció i han acordat crear un grup de treball. El ministeri defén que l'espècie patix un declivi acusat i part de les regions supedita la seua postura a informació addicional.

La defensa de Pradas urgix al CGPJ a resoldre la seua queixa per la instrucció de la dana

La defensa de la exconsellera demana al CGPJ que accelere i resolga les queixes contra la jutgessa de Catarroja per falta d'imparcialitat en la causa de la dana. Al·lega una 'tesi de culpabilitat prematura', retards i resolucions desproporcionades.