Anuncios

Només 57 municipis valencians arranquen el 2021 sense haver tingut cap cas de coronavirus

 

Un total de 57 municipis valencians arranquen l’any 2021 sense haver tingut cap contagi de coronavirus. Representen poc més del 10% del territori valencià, i cap d’ells supera els 600 habitants.

 

D’esta forma s’extrau de les dades de coronavirus que publica la Generalitat, en les que s’observa com esta xifra ha descendit des dels 182 pobles als que el coronavirus no havia arribat quan es van començar a publicar, a finals de maig.

Anuncios

 

En total, els 57 municipis lliures de coronavirus són Aielo de Rugat, Almedíjar, Arañuel, Argelita, Bejís, Benafigos, Benasau, Beniardá, Benifallim, Benifato, Benigembla, Benillup, Benimassot, Bolulla, Carrícola, Casas Altas, Castell de Cabres, Castielfabib, Confrides, el Camp de Mirra, el Castell de Guadalest, Espadilla, Facheca, Famorca, Fuente la Reina, Fuentes de Ayódar, Gaianes, Gátova, Guardamar de la Safor, Herbés i Higueras.

També la Serratella, la Torre d’en Doménec, la Vall d’Ebo, Llocnou de la Corona, Ludiente, Matet, Millena, Palanques, Pavías, Puebla de Arenoso, Puebla de San Miguel, Quatretondeta, Sacañet, Segart, Sempere, Sorita, Terrateig, Tollos, Torás, Torralba del Pinar, Torrechiva, Torrella, Vall de Gallinera, Vallés, Vallibona i Xodos.

 

A demés, hi ha altres municipis que no s’han vist afectats per la segona ona: Agres, Benimarfull, Bufali, Cirat, Gaibiel, la Vall d’Alcalà, Toga, Vall de Almonacid, Villamalur, Rugat i Portell de Morella. Este últim va arribar a tindre quatre casos en la primera ona, però des d’este moment no ha sumat contagis.

 

Dels municipis que queden sense casos, el més poblat és la Vall de Gallinera, en la Marina Alta (Alacant), que a penes compta amb 571 habitants. A demés, només un se situa en la costa, Guardamar de la Safor, en la Safor (València) i un altre en l’àrea metropolitana de València, Llocnou de la Corona.

 

L’Alt Millars, els Ports, l’interior de la Marina, el Comtat, el Racó d’Ademus o l’Alt Palància són algunes de les comarques que més es repetixen entre els municipis sense casos. D’altra banda, no hi ha cap de la Ribera, la Plana, la Vega Baixa o l’Alacantí.

 

Més casos en els més xicotets

Els pobles més xicotets van quedar pràcticament lliures de coronavirus en la primera ona. De fet, dels 23 que tenen menys de 100 habitants, només Villamalur, en l’Alt Millars (Castelló), va tindre un contagi.

 

En esta segona ona, el coronavirus ha arribat a Villores, en els Ports (Castelló), amb un cas entre 39 habitants, el quart municipi més xicotet, i Villanueva de Viver, en l’Alt Millars (Castelló), amb tres positius en 61 veïns. El cas més cridaner és Vallat, en la mateixa comarca, a on s’han registrat dos brots: un en estiu i un altre fa unes setmanes.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Elx i Alabés firmen un empat tibant que no buida el fantasma del descens

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit marcat per la tensió i la necessitat de punts, un resultat que manté als dos equips molt prop del descens.

Corberán apel·la a la necessitat del València per a aconseguir el seu millor rendiment en la lluita per la salvació

Carlos Corberán insistix que el València ha de transformar la pressió per la permanència en motivació, defén la seua planificació d'entrenaments i analitza el repte davant l'Athletic.

Athletic i València es juguen Europa i la salvació en San Mamés

Athletic i València es mesuren en San Mamés en un dol clau: els bilbaïns apuren les seues opcions europees i els valencianistes busquen allunyar-se del descens.

Esquerra Unida recolza per unanimitat la vaga educativa indefinida en la Comunitat Valenciana

El Consell Polític Nacional d'Esquerra Unida del País Valencià aprova per unanimitat una resolució de suport a la vaga educativa indefinida de l'11 de maig i al professorat valencià, i responsabilitza al govern del PP i Vox de la deterioració del sistema.

Les pluges deixen més de 35 litres per metre quadrat a Navarrés i obliguen a 21 intervencions de bombers en la Comunitat

Les pluges d'este dissabte en la Comunitat Valenciana han deixat fins a 35,3 litres per metre quadrat a Navarrés i han obligat a 21 intervencions de bombers a València i Alacant.

Castelló arranca el repartiment d’ulleres per a veure l’eclipsi total del 12 d’agost

Castelló ha començat en el Planetari el repartiment de més de 12.000 ulleres homologades per la UE per a observar amb seguretat l'eclipsi total de sol del 12 d'agost de 2026, dins d'una programació especial d'activitats divulgatives.

Sis ferits en bolcar una furgoneta a Moncofa i un patinet en un altre accident a Castelló

Sis persones han resultat ferides de diversa consideració en bolcar la furgoneta en la qual viatjaven a Moncofa, mentres que un home de 41 anys ha patit politraumatismes en un altre accident entre un cotxe i un patinet a Castelló.

Diana Morant crida a obrir el PSPV perquè la societat decidisca projecte i candidatures

Diana Morant proposa obrir el PSPV a 100.000 activistes del canvi perquè la ciutadania participe en el projecte polític i en l'elecció de lideratges i candidatures.
Anuncios